Hop til indhold

R.I.P Foxi


Gæst Trine199
 Share

Recommended Posts

Gæst Trine199

Denne tråd er til minde om Foxi - min kæreste's skønne Rottweilertæve på 9 år som desværre måtte aflives i 2008 pga. fremskreden gigt i bagbenene.

 

Foxi kom ind i mit liv da jeg i 2003 mødte min dejlige kæreste :hjerte:.

Hun havde da været alene med sin "far" i flere år, men tog lynhurtigt mig til sig som sin nye "mor"

Hun elskede mig og passede godt på mig når vi var alene hjemme.

Hun fulgte mig i tykt og tyndt, og veg sjældent mange meter fra mig.....det kunne jo være der lige faldt en godbid af ;-)

 

Dén dag vi blev klar over at Foxi's liv måtte ende, vil jeg aldrig glemme :megaked:

Min kæreste var på job i Nordjylland og jeg havde ikke selv mulighed for at køre hende til dyrlægen - som iøvrigt heller ikke ville køre ud!

Jeg lå i 4 timer på gulvet foran hende og bare græd, græd og græd....

I starten måtte jeg ikke røre hende, da hun var angst pga. smerterne.

Men efterhånden som de smertestillende piller (blev anbefalet af dyrlægen) begyndte at virke, fik jeg lov til at nusse og kæle for hende...og da hun selv lagde sin pote op på min ene arm, hylede jeg som en stukket gris!

Jeg tror hun var klar over, hvor ked af det og magtesløs jeg var :megaked::megaked::megaked:

 

Da min kæreste kom hastende hjem, var hun så "frisk" at hun selv kunne hoppe ind i bilen og for første gang i sit liv, fik hun lov at sidde på forsædet!

Dét var et hit - for nu kunne hun endelig vise os, hvor hendes plads i hierakiet var! :-)

 

Pga. misforståelse med dyrehospitalet, kørte vi desværre forgæves derud og da vi stod ved en låst dør, var frustrationen næsten ikke til at bære!

Nu havde vi endelig taget beslutningen om at hun skulle aflives, og så var der ingen der åbnede!!

 

Jeg ringede i desperation til dyrlægevagten og fik fat i vagthavende dyrlæge i Odense.

Han var ganske vist taget hjem, men anbefalede at vi straks kom ind med hende, så ville han tage ind på klinikken igen.

 

Foxi løb glad, frejdig og fro rundt i klinikken mens dyrlægen gjorde klar til det uundgåelige...

Hun fattede overhovedet ingen mistanke om hvad der var forestående....heldigvis! :megaked:

Dyrlægen undersøgte hende grundigt og fortalte os, at HVIS hun skulle have en fremtid, ville det blive en smertefuld én og på medicin resten af sine dage....

Det hverken kunne eller ville vi byde hende og hun fik derfor lov at sove stille ind den 9. januar 2008 kl. 21.38 :cry::megaked:

 

At Foxi var sådan en pragtfuld hund, har haft den store indflydelse at jeg idag er indehaver af verden's dejligste Labrador/Schæfertæve...

For selvom Foxi aldrig kan erstattes, manglede der alligevel én at komme hjem til hver dag.

 

trine199-albums-foxi-picture15577-foxi-27-07-07.jpg

 

Æret være Foxi's minde

Redigeret af Trine199
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...