Hop til indhold

Hjemmelavet kartoffelsalat.


Gæst rcmolsen
 Share

Recommended Posts

Gæst rcmolsen

Skulle der ikke være en venlig sjæl der har en rigtig god opskrift til hjemmelavet kartoffelsalat???

 

Det er blevet lidt af en hobby at lave så meget hjemmelavet mad som jeg kan... Listen er vist nok rimelig lang, hvad angår hvor meget man kan lave. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

En alternativ, men super god (synes jeg)

 

Et halvt kg. kartoftler - helst nye

1-2 bøtter rygeost 1 % (afhængig af hvor meget "creme" man ønsker, kan evt. spædes op med lidt græsk youhurt eller lign. for at fortynde den røgede smag)

Et bundt radiser i tern

En halv agurg i tern

Purløg

peber

 

Alt vendes sammen - let (på begge måder) og meget enkelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg laver den altid sådan her;

 

500g kogte afkølede kartofler skåret ud

ca. 4-5 dl ymer, ylette eller yoghurt

ca. 1/2 dl mayo

et lille løg, eller et halvt, revet

1 par tsk sennep

salt og peber

masser af purløg

 

mængderne er sådan lidt på slump, så der må man prøve sig frem til noget passende. helt klassisk, men uden at være alt for fed.

 

øj, nu får jeg lyst til kartoffelsalat :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst rcmolsen

Tak skal du have. Rigtige gode forslag, hvor nogle lyder mere smagsfuldt end andre. :-)

 

Mener at min mor brugte Mayonaise og sød fransk Sennep, så vil jo gerne hen i den retning.

 

Men I skal da have tak for alle de fine tilbagemeldinger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du have. Rigtige gode forslag, hvor nogle lyder mere smagsfuldt end andre. :-)

 

Mener at min mor brugte Mayonaise og sød fransk Sennep, så vil jo gerne hen i den retning.

 

Men I skal da have tak for alle de fine tilbagemeldinger.

 

Jeg laver "sovsen" af cremefraise og mayo, hakket løg og hakket purløg :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg laver den altid sådan her;

 

500g kogte afkølede kartofler skåret ud

ca. 4-5 dl ymer, ylette eller yoghurt

ca. 1/2 dl mayo

et lille løg, eller et halvt, revet

1 par tsk sennep

salt og peber

masser af purløg

 

mængderne er sådan lidt på slump, så der må man prøve sig frem til noget passende. helt klassisk, men uden at være alt for fed.

 

øj, nu får jeg lyst til kartoffelsalat :blink:

 

 

Bortset fra purløg og sennep, og at jeg så bruger halvt ymer og halvt mayo, så er det meget lig min opskrift:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst rcmolsen
Det gør jeg også :5up:

 

Det er blevet en uskik at der skal puttes karry i alt muligt.

Når man fx. køber en kylling sandwich, så propper de sgu' altid skod karry i :badr:

 

Tænker du på en Club Sandwich??? Ved hvor man kan få den bedste - nemlig på Cafe HP i valby.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg laver den altid sådan her;

 

500g kogte afkølede kartofler skåret ud

ca. 4-5 dl ymer, ylette eller yoghurt

ca. 1/2 dl mayo

et lille løg, eller et halvt, revet

1 par tsk sennep

salt og peber

masser af purløg

 

mængderne er sådan lidt på slump, så der må man prøve sig frem til noget passende. helt klassisk, men uden at være alt for fed.

 

Sådan laver jeg den stort set også (jeg kommer dog også karry i :blink:), dog uden mayo, men jeg skal til at lave det ligeom lidt og trænger til lidt opfriskning af opskriften, så jeg tror lige jeg prøver m/både A38 og mayo og ser hvordan det bliver :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan laver jeg den stort set også (jeg kommer dog også karry i :blink:), dog uden mayo, men jeg skal til at lave det ligeom lidt og trænger til lidt opfriskning af opskriften, så jeg tror lige jeg prøver m/både A38 og mayo og ser hvordan det bliver :5up:

 

jeg laver den også nogle gange uden mayo, når jeg vil være lidt mere helseagtig. mayoen gi'r bare det sidste pift, uden at det blir alt for fed, synes jeg. du må lige opdatere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg laver den også nogle gange uden mayo, når jeg vil være lidt mere helseagtig. mayoen gi'r bare det sidste pift, uden at det blir alt for fed, synes jeg. du må lige opdatere :-D

 

Jeg har lige været på ferie et par dage, derfor den sene opdatering :-D Jeg ved ikke, om der var den store forskel, men jeg synes mayoen gjorde, at dressingen blev lidt tykkere i konsistensen, så det var ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...