Hop til indhold

Hvilken race næste gang

Trei
 Share

Recommended Posts

Ved I hvilken race (eller blanding) næste hund skal være? Og I må endelig gerne skrive hvorfor I er faldet for en given type hund. :-D

Jeg synes det er SÅ svært at finde ud af altså, faktisk nærmest helt umuligt, men håber at jeg med denne her tråd kan få nogle spændende svar og måske indse at jeg ikke er alene om at synes at det er svært at vælge hvad min næste hund skal være for én.

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 94
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Norsk Buhund.

Meget kærlig og elsker at være sammen med mennesker. Et aktivitets niveau der passer til os. Har en god størrelse og er god til børn.

Jeg har læst en masse gode ting om racen, men da vi mødte en rigtig dejlig en af slagsen til Verdensudstillingen, blev jeg for alvor forelsket :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal jeg nok ikke have hund igen de næste mange år - den yngste er kun 14 uger :cool:

Hvordan billedet ser ud om 10-15 år er jo ikke til at sige - men kan jeg klare det til den tid vælger jeg nok samme race som jeg har nu, er totalt tabt i beaglens blide sind - ellers er alternativet så - ingen hund igen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Vi har kig på hund nr. 2, og vi har to racer i opløbet, hvor begge får hvalpe til foråret.

Og det bliver spidshunde! For jeg elsker deres udseende og temperament. Men en af de ting, jeg skal have spurgt meget ind til, når vi i sidste ende skal vælge, er hvorvidt de kan lide at putte og blive kælet. Jeg havde aldrig overvejet, at det ville betyde så meget for mig, men nu hvor jeg har en ikke-putte hund, så ved jeg, at det SKAL min næste hund være.

Og derudover så skal det være en lærenem, intelligent race, som gerne må have en vis selvstændighed. Og meget gerne aktiv, da Laki godt nok ikke kan holde til særlig lange ture. Selvom det giver nok en vis udfordring, hvis begge hunde skal luftes samtidig.

Jeg har hele tiden sagt, at jeg ikke vil have en hund med jagtinstinkt, og derfor blev den ene af de to racer, vi har kig på nu, også fravalgt. Men eftersom vi nu står med en hund med jagtinstinkt og må forholde os til det, så gør det mig faktisk ikke længere noget, at vi evt. står med to hunde, der ikke kan koncentrere sig, hvis der er dyr i nærheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er jo nok faldet helt pladask for de dér whippets... Den har myndernes fantastiske udseende, men er lidt nemmere at træne med end de store mynder. Og så kræver den ikke konstant motion og aktivering, vejer ikke frygtelig meget med er alligevel ikke en "lille" hund. Og så er er det jo en rigtig dyne-puttehund :lun: I modsætning til Sherlock, som ikke gider dele dyne.

Det der trækker mest ned er jagtinstinktet, men det behøver jo ikke tage over hvis man gør nok ud af inkaldstræning og lign., det har Scorpio herinde jo bevist (med sin smukke Frej) :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

ZirahuvudJorgen0808.1%20(Small).jpgBenazirtrav07%20(Small).jpg

En sloughi! :lun: :lun: Helst efter hende den smukke på billederne, som vi totalt faldt for på WDS.

Fordi vores næste hund naturligvis også skal være en mynde, og fordi jeg bare er så forelsket i "hængeørene" på sloughi'erne.

Og selvf. også fordi de har temp. og aktivitetsniveau der passer ind hos os, men det giver jo sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver helt sikkert en aussie igen-igen, og denne gang skulle den gerne blive af eget opdræt :mrgreen:

Aussien vil helt sikkert alt være her i huset, men der er også mange andre dejlige racer, en af dem jeg er helt vild med er huskien, men da jeg ikke tror at vores forhold (og mit temperament :oops: ), nogensinde kommer til at egne sig til en husky, er jeg begyndt at overveje samojeden, som et lidt nemmere alternativ, for den er nu altså også ret så lækker :lun:

Men om det nogensinde bliver ført ud i livet, eller om det bliver ved tanken og drømmen, det må tiden jo vise :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg bliver i jagthunderacerne, jeg skal om en uge, have en omplaceringshund, en 5 årig welsh springer spaniel han, har kigget på racen i flere år, så her var chancen, glæder mig som et lille barn, håber at han kan gå, sammen med de andre.

Nu har jeg jo kun stående hunde, så jeg ville gerne prøve en "flusher", det er jo en lidt anden måde, at gå på jagt med hunden, når der nu ikke er stand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har kig på hund nr. 2, og vi har to racer i opløbet, hvor begge får hvalpe til foråret.

Og det bliver spidshunde! For jeg elsker deres udseende og temperament. Men en af de ting, jeg skal have spurgt meget ind til, når vi i sidste ende skal vælge, er hvorvidt de kan lide at putte og blive kælet. Jeg havde aldrig overvejet, at det ville betyde så meget for mig, men nu hvor jeg har en ikke-putte hund, så ved jeg, at det SKAL min næste hund være.

Og derudover så skal det være en lærenem, intelligent race, som gerne må have en vis selvstændighed. Og meget gerne aktiv, da Laki godt nok ikke kan holde til særlig lange ture. Selvom det giver nok en vis udfordring, hvis begge hunde skal luftes samtidig.

Jeg har hele tiden sagt, at jeg ikke vil have en hund med jagtinstinkt, og derfor blev den ene af de to racer, vi har kig på nu, også fravalgt. Men eftersom vi nu står med en hund med jagtinstinkt og må forholde os til det, så gør det mig faktisk ikke længere noget, at vi evt. står med to hunde, der ikke kan koncentrere sig, hvis der er dyr i nærheden.

Hvorfor skriver du ikke hvilke racer I har kig på. Bliver jo helt nysgerrig og begynder at gætte.;-)

Det lyder som om I skal have en finsk lapphund. Den har jeg haft kigget på i mange år, og jeg synes den passer til jeres beskrivelse. Havde også skrevet til en opdrætter her i foråret, men hørte ikke noget fra hende før jeg havde fået Gracie.

Aussien havde jeg også kigget på nogle år, samt golden retrieveren som jeg nærmest er opvokset med.

At det i sidste ende blev en aussie, var en tilfældighed. Jeg kunne ikke beslutte mig, men eftersom det skulle passe med min uddannelse tidsmessigt, blev det den hund jeg kunne få på det givne tidspunkt.

Min næste hund bliver nok en hvalp fra Gracie eller en anden aussie.:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

jA JEG ER NOK LIDT UNDERLIG. mEN HVORDAN KAN MAN OVERVEJE HVILKEN HUND MAN VIL HAVE NÆSTE GANG.

aLT IMENS I SIDDER OG KIKKER PÅ JERES GULDKLUMP NU

Når jeg flytter hjemmefra regner jeg ikke med at tage min nuværende hund med, og så må man vel godt gå og drømme om hvilken hund man så skal have, når det bliver aktuelt? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Næste hund afhænger af meget, fx hvis vi ender i en lejlighed, så er det slet ikke umuligt at det bliver en papillon igen :shock: men får jeg min vilje, med hus og have, så ender det ud i noget mynde eller terrier eller begge dele :engel:

Aha - dejligt med en anden lidt uafklaret sjæl. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites