Hop til indhold

Hvem er vi herinde med Golden Retrievere?


Gæst Ronja
 Share

Recommended Posts

Gæst Ronja

Ja min nysgerrighed byder at jeg starter sådan en tråd op, og jeg håber at I alle vil svare i den :)

 

Jeg tænker at vi kan fortælle lidt om os selv, og selvfølgelig om vores skønne Goldens :lun: Og måske et nyt/nyere billede også, så vi kan savle lidt? :-D

 

Om mig:

 

Jeg hedder Britt, jeg er 25 år og jeg bor i Ringsted sammen med min mand Christian på 41 år og vores golden Ronja (Foglmanns Turn Back Time) på 9 mdr pt. (født 19. oktober 2009).

Ronja er en golden af jagtlinjen, hvilket vil sige at hun er dejligt rød :lun: Faldt for hendes mor med det samme jeg så annoncen!

Vores plan med Ronja er, at hun skal få lidt mere interesse for at apportere så Christian kan bruge hende til jagt, og jeg vil gerne udstille hende sekundært gå til lidt fritidsagility med hende. Hun er en hund med masser af drive og gå på mod, men en lidt for stor grad af selvstændighed. Vi er ikke af den overbevisning at hundens selvstændighed skal undertrykkes, bare reguleres lidt :blink:

Ellers tæller husstanden indtil videre ikke flere, men forhåbentlig bliver vores familie udvidet næste sommer med et lille barn fra Etiopien:-D

 

Det første billede er cirka 1 måned gammelt, det andet er fra i aften :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :-)

 

Jamen det vil jeg da gerne støtte op om :-)

 

Jeg hedder Jette er 42 år og bor i Hvidovre med min dejlige familie som tæller min mand Arne og 3 hjemmeboende børn, vores ældste datter er flyttet hjemmefra og så selvfølgelig Mille, vores golden på 1 år :-D

 

For 16 år siden havde vi en hanhund en blanding af ruhåret hønsehund og labrador, han var skøn men efter knap 3 år måtte vi indse, vi ikke var den rette familie for ham :megaked: vi havde alt for travlt med 3 små børn og karrierer og vi gav ham derfor til en mand, der boede på en gård og som savnede selskab. Mickey levede et lykkeligt liv på gården i 10 år :-D

 

De sidste år har vores liv ændret sig meget og jeg ønskede mig en golden, som jeg så fik sidste år. Min mand var ikke meget for det, da han stadig bærer på smerten om at aflevere Mickey, men han er blevet rigtig glad for Mille :5up::mrgreen:

 

Hun er købt som familiehund for øje og derfor desværre ikke med stamtavle, hvilket jeg har fortrudt rigtig meget :stupid: Men Arne siger hun stadig er en ægte hund, for hvad skulle hun ellers være :lun:

 

Vi har gået på hvalpeskole men ellers har jeg selv trænet med hende og hun kan nu det jeg gerne vil have hendes alder taget i betragtning :engel: Hun er en utrolig kærlig og kontaktsøgende og legesyg lille hund og vi går og overvejer at få en lille legekammerat til hende, en löwchen ville vi gerne have :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hedder Jane og bor sammen med min mand i Holstebro. Vi fik vores første golden Oskar i 2005. I 2007 blev vores anden hund alvorlig syg og måtte desvære aflives. Vi ventede ca. 1 år inden vi fik Victor, da jeg ønskede en hvalp nettop ud fra de linier som Victor kommer fra. Ventetiden var svær. Men endelig sidst i oktober 2008 fik vi Victor hjem.

 

Begge mine hunde er Dkk stamtavle.

 

Jeg har gået til træning med begge mine hunde. Victor er helt sikker den, som har mest flair for de forskelige elementer af træning, som apportering, dirigering, markering og frit søg. Oskar er desvære ikke den store apportør. Men så kan jeg få styret min lyst medd Victor.

 

Jeg har gået lidt på udstilling med dem.

 

Mest af alt er de familiehunde med et aktivt hundeliv. Jeg bruge i snit ca. 3 timer til træning og forskelige aktiviteter om dagen.

 

Bileder følger senere, da jeg pt ikke er i nærheden af min egen compurter.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

hejsa herinde...:-D jeg er ny herinde, men vil da gerne puste liv i denne tråd igen, da det jo er længe siden der er nogen der har svaret, håber det er okay:slem:

jeg hedder rikke og er 39 år, er gift med min mand på 41 år, sammen har vi to børn på henholdsvis 14 og 18 år og vores to hunde...en golden på 10år og en cavalier på 2 år:lun: vi bor på en dejlig gård på lolland og nyder livet,hvad med jer?:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hedder Trine og er 25 år og bor sammen med min kæreste i Århus C. Vi har Tjalfe på ca. 15mdr. nu.

 

Jeg er ved at blive DKK instruktør i sabro, så der bliver brugt en masse tid med wuffer derude. Tjalfe går til LP1 træning pt. mhp at han kan blive lydighedshund med tiden. Her bliver han samtidlig også trænet op til jagt, da jeg kommer fra en jagtivrig familie, og derfor selv gerne vil erhverve jagttegn indenfor de næste par år.

 

Dertil bliver han udstillet og har indtil nu vundet en placering 2 ud af de 3 gange vi har været afsted. Udstilling er mhp. avl senere hen, da jeg gerne vil have et lille opdræt. Tjalfe har lige fået A0 i røngtenbillederne:banan:

 

Dertil synes jeg at beredsskabets redderhundeuddannelse lyder utrolig spændende, men da den er ved at blive omstruktureret sidder vi og venter lidt for at se hvordan uddanelsen, og arbejdet dertil udarter sig.

 

Ellers går vi blot og hygger. Tjalfe er nok lidt med overalt, som den bedste ven han nu engang er. Og det var også med det kriterie vi valgte ham, en hund med pondus selvtillid, chame og lækkert hår:cool:, og indtil nu har han ihvertfald taget alt med storm i vores øjne:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

sikke dog en skøn golden, du har dig der:-D man falder jo helt i svime over ham! ham ligner en sød :engel:, og du skriver det med redderuddannelsen af hunde...Min mand er brandinspektør nu, og skulle han komme under sparekniven, og være brandmand, ville han vidreudd. sig til redder med hund, siger han:cool: personligt ville jeg vælge min næste golden, uden så meget jagtinstinkt i,men nu må vi se hvad det ender med:hmm:held og lykke med alle dine gøremål indenfor hundeverdnen...hæi:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, jeg har da vist ikke været forbi denne tråd.

 

Jeg hedder Louise, er 27 år, og har Cajsa, en golden på 2 år, samt Mingus, en cavalier på 3 år, som dog er til salg. Jeg træner dem begge i DcH.

Cajsa er egentlig købt som min kommende lydighedshund, og skulle tage over efter mingus, da jeg startede til agility med ham. Men jeg må indrømme at det ikke er ligefrem er arbejdsiver der kendetegner Cajsa :mrgreen:

 

Jeg har trænet en enkelt sæson i retrieverklubben, men det var ingen succes. Vi blev svinet til fordi jeg brugte godbidder af nogle de andre garvede jægere, da vi fik ros for Cajsas lydighed. Alene det at jeg havde en golden, gjorde at mange kiggede skævt til os. Og det gider man jo ikke bruge penge på.

I foråret skiftede vi til agility, for at få noget mere fart og glæde i Cajsa, og også gerne noget mere selvtillid. Og jeg skal hilse at sige, at det er noget der passer damen :banan:

Vi vil aldrig kunne konkurrere mod borderne på hurtighed, men vi satser på stabilitet i stedet :mrgreen:

 

Cajsa er en dejlig golden, på trods af hendes dovne tendenser. Hun er dog frygtelig afhængig af at grave, derfor kan jeg ikke gå løs med hende. Jeg har fået lavet en tyve meter lang line til hende, det fungerer super godt.

 

Vi udstiller lidt, men har ikke været afsted i snart et år. Vi koncentrerer os om træningen lige pt.

 

Jeg sætter lige et enkelt billede ind fra i tirsdags, resten kommer når jeg kommer hjem.

Edit: Har sat et par billeder ekstra ind

Link til indlæg
Del på andre sites

sikke dog en skøn golden, du har dig der:-D man falder jo helt i svime over ham! ham ligner en sød :engel:, og du skriver det med redderuddannelsen af hunde...Min mand er brandinspektør nu, og skulle han komme under sparekniven, og være brandmand, ville han vidreudd. sig til redder med hund, siger han:cool: personligt ville jeg vælge min næste golden, uden så meget jagtinstinkt i,men nu må vi se hvad det ender med:hmm:held og lykke med alle dine gøremål indenfor hundeverdnen...hæi:vinken:

 

Tak, hvor er du sød! Der er intet bedre end at få af vide wuffer er lækker!:lun:

 

Hvis du vil have en golden med mindre jagtinstinkt er de hvide goldens ihvertfald vejen, tror de er lidt mere tilbagelænet i forhold til jagt end jagtgoldens (som jeg mener du har). Men det betyder ikke at han ikke tænder når han får færden af en mus andet spændende.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, jeg har da vist ikke været forbi denne tråd.

 

Jeg hedder Louise, er 27 år, og har Cajsa, en golden på 2 år, samt Mingus, en cavalier på 3 år, som dog er til salg. Jeg træner dem begge i DcH.

Cajsa er egentlig købt som min kommende lydighedshund, og skulle tage over efter mingus, da jeg startede til agility med ham. Men jeg må indrømme at det ikke er ligefrem er arbejdsiver der kendetegner Cajsa :mrgreen:

 

Jeg har trænet en enkelt sæson i retrieverklubben, men det var ingen succes. Vi blev svinet til fordi jeg brugte godbidder af nogle de andre garvede jægere, da vi fik ros for Cajsas lydighed. Alene det at jeg havde en golden, gjorde at mange kiggede skævt til os. Og det gider man jo ikke bruge penge på.

I foråret skiftede vi til agility, for at få noget mere fart og glæde i Cajsa, og også gerne noget mere selvtillid. Og jeg skal hilse at sige, at det er noget der passer damen :banan:

Vi vil aldrig kunne konkurrere mod borderne på hurtighed, men vi satser på stabilitet i stedet :mrgreen:

 

Cajsa er en dejlig golden, på trods af hendes dovne tendenser. Hun er dog frygtelig afhængig af at grave, derfor kan jeg ikke gå løs med hende. Jeg har fået lavet en tyve meter lang line til hende, det fungerer super godt.

 

Vi udstiller lidt, men har ikke været afsted i snart et år. Vi koncentrerer os om træningen lige pt.

 

Jeg sætter lige et enkelt billede ind fra i tirsdags, resten kommer når jeg kommer hjem:

 

Det er et rigtig lækkert billede:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var helt sikker på at jeg havde skrevet på denne tråd, men det har jeg slet ikke, pinligt! :-)

 

Hej med jer alle :-)

Jeg hedder Camilla, er 32 år og bor med mand og børn lidt udenfor Århus. Vi fik d. 3. aug vores første golden, Sofus. Han er 3,5 måneder og jeg er SÅ vild med ham!! Jeg har altid elsket hunde, men har ikke rigtig haft mulighed for at anskaffe mig en før nu. Nu er pigerne store nok til at de kan være med!

 

Han er min hund, ingen tvivl om det, han er hvor jeg er og jeg elsker at vi er venner ham og jeg. Det fedeste er at gå med han i naturen uden snor, og han er ved min side hele tiden, selvfølgelig løber han ind i skoven, men han ved hele tiden hvor jeg er og kommer når jeg kalder. Det er så fedt!!

 

Inden jeg fik hund syntes jeg da det var hyggeligt at gå en tur, men nu hvor jeg har en hund kan jeg ikke få nok! Jeg slæber familien med i hundeskove hele tiden :-)

 

Vi har gået til hvalpetræning og har sidste gang på lørdag, derefter satser jeg på træning via DKK, syntes det kunne være sjovt at gå til træning med andre retrievere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har gået til hvalpetræning og har sidste gang på lørdag, derefter satser jeg på træning via DKK, syntes det kunne være sjovt at gå til træning med andre retrievere.

 

Velkommen til, er det ikke skønt at være hundeejer? :lun:

 

Mener du ikke DRK, Dansk Retriever Klub, for igennem DKK kan du jo ikke være sikker på at det er andre retrievere?

 

Vi gik selv til hvalpetræning i en jagtforening, men synes ikke at niveauet var tilpasset vores hvalp, selvom det var den yngste så man skulle have troet hun kunne lære lidt ;) Men de store hunde tog al opmærksomheden og vi andre måtte bare "se til". Derfor skal vi igang med brugsprøvetræning i DRK her 10. oktober (lige før hun fylder 1 år, men det er ikke nemt at få plads på de hold), og det glæder vi os rigtig meget til :banan::banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til, er det ikke skønt at være hundeejer? :lun:

 

Mener du ikke DRK, Dansk Retriever Klub, for igennem DKK kan du jo ikke være sikker på at det er andre retrievere?

 

Vi gik selv til hvalpetræning i en jagtforening, men synes ikke at niveauet var tilpasset vores hvalp, selvom det var den yngste så man skulle have troet hun kunne lære lidt ;) Men de store hunde tog al opmærksomheden og vi andre måtte bare "se til". Derfor skal vi igang med brugsprøvetræning i DRK her 10. oktober (lige før hun fylder 1 år, men det er ikke nemt at få plads på de hold), og det glæder vi os rigtig meget til :banan::banan::banan:

 

Ja, jeg mener selvfølgelig DRK, jeg vil også gerne kunne bruge ham til jagt.

Håber det er godt, jeg har hørt så meget blandet om DRK hvalpetræning her i Østjylland...

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber godt nok på at region Sjællands træning er god, synes kun jeg har hørt godt, men man har jo forskellige opfattelser :)

Bestemt, jeg tror da de fleste andre på holdet (nybegyndere med sofahunde og garvede markprøvefolk) syntes det var vældig god træning.

 

Jeg stiller utroligt store krav til træningen og trænerens viden :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hejsa

 

Har heller ik lige fået skrevet herinde...

Jeg hedder Sara og bor med min kommende mand (16. okt.;) og vores dejlige golden Aiko. Aiko er snart 1½ år gammel, han har efterhånden vænnet sig til at hygge i sofaen og gå lange ture og lærer en gang imellem nye tricks, selvom han heller ikke har noget imod de gamle ;) Han kan i det hele taget godt lide al form for opmærksomhed og logrer stort set altid med halen ;)

 

Har vedhæftet nogle billeder, han sover altid på nogle meget mystiske måder.. 2 af billederne er fra da han var helt lille, som man jo nok kan se ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sjovt at se andre golden retrievere - her er mine stjerner :-D

Jeg er studerende og har to golden retrievere sammen med min kæreste.

Hope (Bitchville's Don't Think Twice) på 1,5 år og Happy (Bitchfield's Goldline of Pride) på 13 uger. Begge elsker alle (og især mad) og er glade hunde. Der er dog så stor forskel på storesøster og lillebror. De har samme mor, men forskellige fædre. Hope er lidt lalleglad, måske lidt for underdanig, sød mod alt og alle, lidt nervøs ved næsten alt nyt og har lidt svært ved at fokusere fordi der altid er så mange spændende ting man kan lave. Happy er meget fokuseret når han træner, siger til hvis der er noget der ikke passer ham og mere afslappet i forhold til omverdenen. De har så stor glæde af hinanden!

DSC00259.jpg

DSC00253.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, her skal jeg da også være med :blink:

Jeg hedder Rikke og er 38 år. Jeg bor sammen med min mand og min elskede Sophus, som er fra juli 2009.

Sophus er skøn, klog og dejlig, men han er også stædig, selvstændig og følsom. Den der med, at hunden minder om sin ejer, den tror jeg på :blink:

Han har simpelthen ændret mit liv på den gode måde. :hjerte: og jeg er så glad for, at han og jeg fandt hinanden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TigerBella

Hejsa alle

 

Vi er jo egentlig ikke nye her men en introduktion kan man jo altid lave. Vi hedder Christina og Tonny og bor lidt uden for Skive. Bella er vores Golden Retriever som efterhånden er 2½ år gammel. Vi startede herinde da vi begyndte til hundetræning i en lokal jagtforening og var meget i tvivl om de metoder der blev anvendt. Kvæler halsbånd var et must og streng disciplin var metoden. Heldigvis stoppede vi hurtigt der og kom på et træningshold i DCH hvilket er super.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard
Må vi også være med - selvom Livas mormor er lab :oops:

Alt der har ordet retriever med i titlen er jo stortset det samme, når det kommer til deres væsen som jo hurtig kan beskrives her :lun::roll::engel: :stupid: :banan: :cool::madtid::drille::sjov: og så lige :bighug: :bighug: :bighug: :bighug: :bighug: :bighug: :bighug: :bighug: :bighug: :bighug: :bighug: :bighug: :bighug: :bighug:

... hvem kan stå for det?

 

 

Liva kan også det med at sove i mærkelige stillinger

Ja tror da vist hun vinder billedet som den mest kiksede hund i månedens hund. Tihi - det er virkelig et herligt billede:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...