Hop til indhold

hvid labrador hvalp?


Gæst pietras
 Share

Recommended Posts

----Der er labber, der er meget lyse... Med lidt mørkere ører:

 

http://www.exquisitos.dk/indexA.htm

 

http://www.gloryline.dk/

 

Og hvalpene er jo endnu lysere..

http://www.bajsjars.dk/

 

Og de her har vist kun lyse labber:

http://www.noel-vestergaard.dk/

 

 

---Jeg er bare ikke så sikker på, at en opdrætter vil sælge dig en labhvalp, hvis FARVEN er det vigtigste ved hunden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta.

 

Det er jo stadig Gule labber. Og det er, på trods af at flere af dem ligger til den lyse side, endda tydeligt at se.

De er ikke gået i ekstremerne som man ser det med goldens.......endnu :neutral:

Klorin-goldens, klorin-labber har jeh set 2 af og det skulle ikke undre mig hvis der snart kommer silver-labs til landet snart...

Link til indlæg
Del på andre sites

Klorin-goldens, klorin-labber har jeh set 2 af og det skulle ikke undre mig hvis der snart kommer silver-labs til landet snart...

 

Ja. Det kunne man (jeg) frygte. :megaked:

 

Så skal vi nemlig til at høre på at de der hunde, som i mistænkelig grad ligner weimaranere, både pels, øjne og kropsbygning, rent faktisk er CKC-certificerede brune labber :roll:

 

(og jeg er stadigvæk indehaver af ckc-stamtavlen på min gamle bastard, så det er jo sindssygt meget værd som dokumentation :mrgreen:)

 

Men jo. Trenden går jo mod at ville have alt andet end det racerne reelt burde være, og det værste er ikke kommet endnu, men det er bare et spørgsål om tid......desværre

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Det kunne man (jeg) frygte. :megaked:

 

Så skal vi nemlig til at høre på at de der hunde, som i mistænkelig grad ligner weimaranere, både pels, øjne og kropsbygning, rent faktisk er CKC-certificerede brune labber :roll:

 

(og jeg er stadigvæk indehaver af ckc-stamtavlen på min gamle bastard, så det er jo sindssygt meget værd som dokumentation :mrgreen:)

 

Men jo. Trenden går jo mod at ville have alt andet end det racerne reelt burde være, og det værste er ikke kommet endnu, men det er bare et spørgsål om tid......desværre

Hell yeah, du kan regne med at der er nogle tosser der får deres klamme fingere i de små silver herhjemme, det skulle jo være så moderne at have noget som få andre har:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis man vil være pedantisk ;-) så er det jo sådan de fleste af nutidens racer er opstået oprindeligt...

 

Det ser så ud til at dette ikke er heldigt mix - hvis man giver sig til at læse om den, og jeg synes det er korrekt at den ikke kan anerkendes som labrador... Men jeg kan ikke som sådan se noget galt i at blande racer....

 

 

 

Men det ville også være sært andet, da min er en blandingshund :lol:

 

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan forstå hvorfor man vil blive ved med at forsøge at opfinde nye racer, ved at blande eksisterende racer. Jo, hvis man syntes man mangler en funktion andre racer ikke kan udfylde. Men med over 300 anerkendte racer, burde det være muligt, at finde en, der kan opfylde ens behov.

 

Det handler ikke om, at blandingshunde ikke er gode hunde. Men om at jeg ikke forstår man forsøger at lave hybrid/designerhunde a la "chorkies" (blanding af chihuahua og yorkshire terrier), når nu både chihuahua og yorkshiren fint udfylder samme rolle som selskabshund.

 

Derfor forstår jeg ligeså lidt, at man vil fremavle en blanding mellem weimaraner og labrador, da også de hver især fint udfylder de funktioner, man kunne have brug for.

 

Amerikanerne er det hele taget lidt for "smarte" når det kommer til avl, som tilsyneladende lader sig fuldstændig diktere af mode og efterspørgsel. På bekostning af racens oprindelige karakteristika. Selv er jeg uendelig ked af at se, hvordan den engelske springer spaniel er blevet en art for sig selv i USA, og ikke længere hverken ligner eller kan bruges som den oprindelige springer. Heller ikke når det gælder sind, hvor de på den anden side af Atlanten har kæmpemæssige problemer.

 

Så altså: man blandede engang racer for at fremavle ønskede karaktaristika. Men det var et avlsarbejde, der havde noget større perspektiver end blot første generation. Men at det blev gjort en gang, retfærdiggør ikke alene, at man stadig gør det. I mine øjne må et mix (som det omtalte her) kun foregå fordi man ønsker at bedre en race (eksempelvis redde en uddøende race), eller fordi man ved denne nye race syntes at dække et behov. At gøre det blot fordi at man hermed får en sjov farve, syntes jeg er ligegyldigt, og at spille hasard med en race - blot for moden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tro mig, Englænderne holder sig heller ikke tilbage :shock: !!!

 

Se, jeg er så naiv en gang i mellem, og tror jeg kun skal pege fingre i én retning.

 

Har desværre også set lidt af det her "smarte" opdræt herhjemme. Man må håbe på, at hunde snart ikke længere ses som et stykke tilbehør. Så kan det være, at denne opfindsomme avl langsomt hører op?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...
Der findes kun sort, gul og brun i farverne. Hvis det er meget vigtigt for dig at få en HVID labrador, kan du jo finde en men den er nok ikke helt ægte så? Håber det var hjælp nok!:lol:

 

Tråden er næsten et år gammel og trådstarter har ikke været aktiv her siden augsut sidste år :mrgreen: Man skal lige huske at kigge på datoen indimellem, ingen kritik, kun et godt råd :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...