Hop til indhold

Udstillings-forkortelser (Champion og vinder)


Gæst Humankind
 Share

Recommended Posts

Gæst Humankind

De mest brugte/sete forkortelser:

Opdateres efterhånden som jeg kommer i tanke om dem jeg har glemt...

 

 

Danske:

DKCH: Dansk Champion

DKCH(U): Dansk Champion uden markprøve (Golden Retriever)

DKCH(+J): Dansk Champion (med 1.pr. på markprøve Åben A Retrievere minus Goldens)

DKKV: DKK Racevinder (+årstal)

KBHV: Københavnsvinder (+år)

KLBCH: Klub Champion

 

 

Norden:

NCH: Norsk Champion

SCH: Svensk Champion

SUCH: Svensk Champion uden prøve

SU(u)CH: Svensk Champion uden 2.pr. i åben kl. (Retrievere)

FINCH: Finsk Champion

NordCH: nordisk champion (CH i DK, sverige og Norge)

NordV eller NORV: Nordisk Vinder (+år)

NordJV eller NOJV: Nordisk Junior Vinder (+år)

 

 

Div. øvrige i europa:

DCHVDH eller VDHCH: Tysk Champion

DCHKLB: Tysk Klub Champion

NLCH: Hollandsk Champion

BCH: Belgisk Champion

LCH: Luxembourgsk Champion

FCH: Fransk Champion

PLCH: Polsk champion

CHCH: Schweiz Champion

ICH: Italiensk Champion

ECH: Spansk Champion

GBCH: Engelsk Champion

 

 

Internationale/vinder:

INTCH: International Champion

EUV: Europavinder (+år)

EUUV: Europa Unghunde Vinder (+år)

VV eller WW: Verdens Vinder (World Winner) (+år)

UVV eller JWW: Unghunde Verdens Vinder (Junior World Winner) (+år)

SV: Sverige vinder (+år)

NV: Norge vinder (+år)

 

 

Forkotelser af forkortelser:

MultiCh: Bruges af og til som forkortelse for hund med mange champion titler i stedet for at skrive samtlige titler, eksempelvis når man skriver sin hvalps stamtavle på nettet og ikke vil sidde og taste samtlige titler ind på forældre, bedsteforældre osv.

MultiV: Samme som MultiCh blot om hund med mange vinder-titler

Redigeret af Humankind
Tilføjet MultiCh, MultiV, SV og NV
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind

Udstillings-forkortelser (CH og Vindere) er nu skrevet færdig, men vil blive opdateret løbende hvis jeg falder over nye/flere. Skriv endelig hvis i har en der ikke er med på listen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind
Jeg har et par stykker der er CZJCH (tjekkisk juniorchampion) CZKCH (Tjekkisk junior klub champion) CZCH (Tjekkisk champion) CZKCH (Tjekkisk klub champion) :-)

 

 

Tak for dem, -Kan Tjekkisk Junior (klub) champion registreres på stamtavlerne? Eller er de som DJGCH en uofficiel titel? -tilføjer når jeg er færdig på pensionen!:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Er der en venlig sjæl, der vil ulejlige sig til at forklare mig, hvad 1. præmie, 2. præmie osv. samt hvad de forskellige farver bånd betyder :genert:

 

Jeg er desværre komplet novice udi udstillingens mystiske verden, og kender kun betegnelserne Fortrinlig, Særdeles God, God, Tilfredsstillende og Mangelfuld :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også dem du behøver at kunne, for det er de betegnelser der bruges efter det nye system, der blev indført ved årsskiftet 2008 (dog på engelsk: excellent, very good, good, sufficient). 1., 2. og 3. præmier hører til det gamle system.

 

Hopper let og elegant over et forsøg på selv at forklare, og linker i stedet til de der har bestemt hvordan det skal foregå: http://www.dansk-kennel-klub.dk/634

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også dem du behøver at kunne, for det er de betegnelser der bruges efter det nye system, der blev indført ved årsskiftet 2008 (dog på engelsk: excellent, very good, good, sufficient). 1., 2. og 3. præmier hører til det gamle system.

 

Hopper let og elegant over et forsøg på selv at forklare, og linker i stedet til de der har bestemt hvordan det skal foregå: http://www.dansk-kennel-klub.dk/634

 

Tusind tak :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der en venlig sjæl, der vil ulejlige sig til at forklare mig, hvad 1. præmie, 2. præmie osv. samt hvad de forskellige farver bånd betyder :genert:

 

Jeg er desværre komplet novice udi udstillingens mystiske verden, og kender kun betegnelserne Fortrinlig, Særdeles God, God, Tilfredsstillende og Mangelfuld :genert:

 

Jeg har skrevet lidt om det på min hjemmeside...

 

http://sitecenter.dk/happyhunter/lidtomudstillinger/

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var så lidt. Håber du kan bruge det :)

 

Det kunne jeg :-D

 

Jeg synes bare, at det er meget forvirrende med 1. vinder, 2. vinder osv. :genert:

 

Betegnelser som F1, F2, SG3 kan jeg forstå :oops: altså med prætikatet og den samlede placering, det er - for mig - lige til at forstå :engel::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne jeg :-D

 

Jeg synes bare, at det er meget forvirrende med 1. vinder, 2. vinder osv. :genert:

 

Betegnelser som F1, F2, SG3 kan jeg forstå :oops: altså med prætikatet og den samlede placering, det er - for mig - lige til at forstå :engel::oops:

 

Jeg synes også det var forvirrende, men jeg er efterhånden ved at have styr på det. 1. vinder, 2. vinder osv er jo bare en anden betegnelse for de bedste hunde i klassen, der har fået excellent eller very good :)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også det var forvirrende, men jeg er efterhånden ved at have styr på det. 1. vinder, 2. vinder osv er jo bare en anden betegnelse for de bedste hunde i klassen, der har fået excellent eller very good :)

 

Nåhr så'n - nu tror jeg, jeg har forstået ........... måske :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåhr så'n - nu tror jeg, jeg har forstået ........... måske :genert:

 

Nu skal jeg se om jeg kan forklare det :)

 

Du går ind i ringen med din hund.... Der er selvfølgelig flere hunde i klassen. Dommeren kigger på hundene enkeltvis og vurderer "hvilken kategori" hunden hører under og hunden får et bånd afh af dette. Altså hunden bliver her bedømt som værende excellent, very good, good eller sufficient. Du venter så på at dommeren kommer igennem alle hundene, hvis du har fået lilla eller rødt bånd (excl. eller very good). Hvis der er flere end 4 der har fået lilla og du har fået rød skal du ikke ind igen, så placeres de 4 excellent. Altså ud af de hunde dommeren mener er af den bedste kvalilet i klassen vælger han så 4 hunde han mener er de bedste. Det er så vinderne af klassen :)

 

Gav det mening?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal jeg se om jeg kan forklare det :)

 

Du går ind i ringen med din hund.... Der er selvfølgelig flere hunde i klassen. Dommeren kigger på hundene enkeltvis og vurderer "hvilken kategori" hunden hører under og hunden får et bånd afh af dette. Altså hunden bliver her bedømt som værende excellent, very good, good eller sufficient. Du venter så på at dommeren kommer igennem alle hundene, hvis du har fået lilla eller rødt bånd (excl. eller very good). Hvis der er flere end 4 der har fået lilla og du har fået rød skal du ikke ind igen, så placeres de 4 excellent. Altså ud af de hunde dommeren mener er af den bedste kvalilet i klassen vælger han så 4 hunde han mener er de bedste. Det er så vinderne af klassen :)

 

Gav det mening?

 

Én gang til for Prins Knud :genert:

 

Vil det sige, at der findes en E1, E2, E3 osv og en SG1, SG2, SG3 osv. og evt. også S1 etc.???? :genert: Hvor tallet er placeringen indenfor Klassen :neutral:

Link til indlæg
Del på andre sites

Én gang til for Prins Knud :genert:

 

Vil det sige, at der findes en E1, E2, E3 osv og en SG1, SG2, SG3 osv. og evt. også S1 etc.???? :genert: Hvor tallet er placeringen indenfor Klassen :neutral:

 

Når du skriver E mener du så excellent og betyder SG så særdeles god?

 

I så fald, nej der findes max 4 vindere i klassen. Dvs er der flere end 4 der har fået E, så vil vinderrækken være E1, E2, E3 og E3.

 

Er der kun 2 der har fået E og resten SG/VG så vil vinderrækken se således ud: E1, E2, SG3 og SG4

 

Giver det mening nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Når du skriver E mener du så excellent og betyder SG så særdeles god?

 

I så fald, nej der findes max 4 vindere i klassen. Dvs er der flere end 4 der har fået E, så vil vinderrækken være E1, E2, E3 og E3.

 

Er der kun 2 der har fået E og resten SG/VG så vil vinderrækken se således ud: E1, E2, SG3 og SG4

 

Giver det mening nu?

 

Jaaaaaaaa :-D

 

Tak for din tålmodighed :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Hårh den her side er god...

 

 

Så sidder man her og kigger på mulige fremtidige Tibetansk Spaniels kuld (som mine forældre er faldet for)..

Og finder en tæve hvis forældre er UVV00 NORV00 DK-, KLB- +INTCH

BESG02+04 DCHVDH DCH og den anden er DKCH DCH KLBCH BESG04

 

Så er det jeg tænker - hvad i al verden er dog alt det? Men så kigger jeg bare i den her tråd - og så kan jeg da se ihvertfald de fleste!

Men den der BESG04? Hvad er det?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...