Hop til indhold

Løbetræning med hund


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Jeg har planer om at genoptage min løbetræning, i den forbindelse har jeg tænkt på om det var en god idé at tage Stella med :confused:

Hun er jo 2 år gammel lige om lidt, og jeg tænker på at det ville være et fint supplement til hendes rutine, at komme med på en kort løbetur 2-3 gange om ugen.

Rent praktisk ville det også hjælpe mig i min planlægning af dagen, hvis jeg kunne tage hende med, i stedet for at lade hende alene imens jeg løber.

 

Jeg ved godt at hunden skal trænes op til det, at der skal vises hensyn, at det skal foregå i trav, at hunden skal være luftet af inden og alt det der :-) men jeg tænker på hvordan det rent praktisk er bedst at gribe det an?

 

Det skulle jo gerne være sådan, at Stella følger med uden at skulle stoppe og snuse til alt det spændende der passerer hendes vej.

 

Er der nogen der har gode erfaringer / råd de har lyst til at give videre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for alle de gode råd og også linket :-)

 

Jeg vil prøve mig frem her i weekenden og se hvad hun siger til det. Jeg tænker på at give hende halsbånd på, det har hun nemlig ellers aldrig når vi går, og så gå en tur med hende i sele inden, dels så hun får snust af og dels så hun får varmet op.

Jeg ved ikke helt hvor jeg kan løbe en hel tur med hende løs her i området og er desuden lidt bange for at hun så vil mene det er leg, så jeg tror jeg vil prøve med 5 meter flexi-linen og se hvad der sker.

 

Min løbeplan er en blanding af gang og løb, og gang-sekvenserne vil også være snusesekvenser!

 

Jeg skal nok opdatere Jer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg gjorde det, at jeg løb nede på fodboldbanerne - så slap jeg Tullen mens jeg løb - for jeg synes ikke nødvendigvis, at hun skal løbe bare fordi jeg er sær :shock:

 

Så kunne hun snuse når hun ville det - og løbe sammen med mig, når hun ville det ...

 

Det synes jeg lyder som en rigtig god ide!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...