Hop til indhold

Shih Tzu


Flaffy,Zozo,Luna
 Share

Recommended Posts

  • Svar 101
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det er rigtig dejligt. :-D

 

Hvor har I egentlig Soffi fra ?

 

Luna kommer fra Happy Noise i Esbjerg. ;-)

 

Jeg fik hende da hun var 1 år, hun havde været ude i et hjem, men de kunne ikke have hende mere, så hun var heldigvis kommet tilbage til opdrætteren.

Jeg havde længe ønsket mig en 3. hund og det skulle være en Shih Tzu, og da jeg så hende på opdrætterens side, var jeg bare solgt. :oops:

 

Hilsen Susanne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har købt Soffi af nogle venner ved Ikast, der selv har 2. Den ene er Soffis mor og den anden er hendes farmor :-)

 

De har ikke stamtavle, men er udelukkende blevet parret med andre Shih Tzu'er med stamtavler. Så de skulle være "ægte".

 

Jeg skal ikke på udstilling, så jeg går ikke op i om hun har stamtavle eller ej.

 

De havde længe spurgt om ikke vi ville have en hvalp, men min mand har altid sagt: "nej, jeg skal have en "rigtig" hund :shock: "

 

Men da han så kom hjem med sin hjerneskade, bestemte vi os for at få en hund, og da vi skulle ned til vore venner og have kaffe, så kunne han jo lige se deres Shih Tzu'er. Og da en af dem hoppede op til ham og nussede ham, så var han bare solgt. Sådan en skulle vi have.

 

Jeg spurgte om han var sikker på vi ikke skulle se på en "rigtig" hund i stedet for. Nej, nej - det skulle være en Shih Tzu.

 

Og han har IKKE fortrudt :5up:

 

[ATTACH]554[/ATTACH] Det er ikke helt godt, men sådan ser Soffi ud, efter hun er blevet klippet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst snevinter
Hejsa, er ny her og ny Shih Tzu ejer, kikkede lige ind, glæder mig til evt. at få nogle små hint :-D

Hilsen Susanne

 

 

velkommen :-D

 

jeg har faktisk aldrig mødt en shih tzu hund, selvom jeg møder en del hunde. Er der ikke mange af dem i danmark...eller spørger jeg bare dumt ? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Snevinter, der er ikke så mange af dem, men de er bare nogle lækre hunde ;-)

 

tak ;-)

 

det er jo et racenavn man bare behøver at høre en gang for at kunne huske det :-D

 

jeg vidste faktisk ikke at din luna var en shih tzu før nu, men så blev man så meget klogere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Her er et billed af Luna og flaffy, Luna er Shih Tzu, der er sikkert også noget i Flaffy :-D

 

de er søde :mrgreen:

 

hvad ellers er flaffy? ved du det eller er han lidt af en gåde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Susanne D - Oscar

Tak - Oscar er 4½ mdr. en dejlig selvstændig lærenem glad hund. Han synes selv han er dejlig og tror helt sikkert at alle andre også synes det. Han er ikke tilbageholdende overfor andre hunde, det er vist mest mig der er det. Han er næsten renlig hvilket er dejligt. Han er begyndt at forstå hvad han må og navnlig ikke må.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak - Oscar er 4½ mdr. en dejlig selvstændig lærenem glad hund. Han synes selv han er dejlig og tror helt sikkert at alle andre også synes det. Han er ikke tilbageholdende overfor andre hunde, det er vist mest mig der er det. Han er næsten renlig hvilket er dejligt. Han er begyndt at forstå hvad han må og navnlig ikke må.

 

 

Ja, selvstændige de er de, men de vil alligevel gerne lære ;-)

Det er bare dejlige hunde, har du ikke et billed ? Hvor kommerhan fra ?

 

Det er jo ikke for ingenting Shih Tzu blir kaldt for : Den lille lykkebringer :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Ja, selvstændige de er de, men de vil alligevel gerne lære ;-)

Det er bare dejlige hunde, har du ikke et billed ? Hvor kommerhan fra ?

 

Det er jo ikke for ingenting Shih Tzu blir kaldt for : Den lille lykkebringer :oops:

 

 

hvor nuttet et tilnavn :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa, er ny her og ny Shih Tzu ejer, kikkede lige ind, glæder mig til evt. at få nogle små hint :-D

Hilsen Susanne

 

Også velkommen fra mig, der er helt ny hundeejer (4 md.)

 

Du kan glæde dig til dette forum. Spørg om alt, hvad du har lyst til, og du får svar. :-D

Det er i hvert fald, hvad jeg har erfaret.

 

Jeg har også fundet ud af, at der ikke er ret mange mennesker, der ved hvad en Shih Tzu er, og de er virkelig gået glip af en rigtig dejlig race.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Jeg har mødt en Shih Tzu han på små 3 år flere gange, når jeg går tur med veninderne og deres hunde og han er bare SÅ skøn :lun::mrgreen:

 

Vil jer med Shih Tzu ikke fortælle lidt om jeres hunde temp og bare hvordan de er ? :-D

 

Er langt sjovere end bare at læse om standarden et sted og den samme racebeskrivelse igen igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

De er bare skønne :)

 

Virkelige herligt temperment, fuld af sjov og ballade og elsker at lære ting.

Men det er jo en tempelhund så de kan være selvstændige, men det synes jeg er en charme mere..

 

De nyder at ligge tæt og er meget kærlige hunde. De gør ikke ret meget.

 

Der er fuld krudt på når vi er ude, men de kan sagtens ligge og slappe af og sove indenfor, det er rart.

 

De får jo en kæmpe lang pels men luna klipper jeg.

 

Jeg kan ikke dy mig for et billed mere.;-)

DSCF6191.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

De er bare skønne :)

 

Virkelige herligt temperment, fuld af sjov og ballade og elsker at lære ting.

Men det er jo en tempelhund så de kan være selvstændige, men det synes jeg er en charme mere..

 

De nyder at ligge tæt og er meget kærlige hunde. De gør ikke ret meget.

 

Der er fuld krudt på når vi er ude, men de kan sagtens ligge og slappe af og sove indenfor, det er rart.

 

De får jo en kæmpe lang pels men luna klipper jeg.

 

Jeg kan ikke dy mig for et billed mere.;-)

 

Åhh jeg bliver altså aldrig træt af at se på Luna :shock::cool: Hende bliver jeg altså nødt til at møde en dag :oops: Hun er bare så smuk :mrgreen:

 

Vi mødte også en 8 ugers sort/hvid shit tzu hvalp i dag :lun: Hun var bare bette og kær :lol: :blink:

 

Synes nu også de langhårede hunde er kønnest, når de er "korthårede" :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen Maria jeg har jo sagt jeg kunne bruge dig som hunde passer ;-)

 

Ja, de er søde i hvalpe klip, jeg klipper jo selv og må ærligt indrømme de er pæne når der er gået 14 dage :oops: Det blir jo lidt takket men skidt med det, så kan jeg gøre det i hundenes tempo over flere dage.

 

De nyder at være korthåret her i varmen ;-)

 

Luna bader jo hver dag, og hun var timer om at tørre, så er det lettere med kort smart hår ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen Maria jeg har jo sagt jeg kunne bruge dig som hunde passer ;-)

 

Ja, de er søde i hvalpe klip, jeg klipper jo selv og må ærligt indrømme de er pæne når der er gået 14 dage :oops: Det blir jo lidt takket men skidt med det, så kan jeg gøre det i hundenes tempo over flere dage.

 

De nyder at være korthåret her i varmen ;-)

 

Luna bader jo hver dag, og hun var timer om at tørre, så er det lettere med kort smart hår ;-)

 

Hehe ja, ville være et ønske-hygge-job at pusle om dine 3 basser :lun:

 

Problemet er bare lige at jeg ikke er til rådighed på hverdage, når der er mellem 95 og 110 km op til dig hver vej :shock: Arbejdet skal jo passes :rolleyes: Men er det en gang imellem i weekenderne osv, kan det være det ville være fino :mrgreen: Kan jo altid mellemlande på halvvejen i Skibby, hvis det går helt galt. Der bor de gamle.

 

Jeg går ikke så meget op i om pelsen ser fin ud efter klipning eller ej :lol: Umiddelbart tror jeg at jeg ville have godt at lidt øvelse over en årrække, når jeg får min egen hund engang :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe ja, ville være et ønske-hygge-job at pusle om dine 3 basser :lun:

 

Problemet er bare lige at jeg ikke er til rådighed på hverdage, når der er mellem 95 og 110 km op til dig hver vej :shock: Arbejdet skal jo passes :rolleyes: Men er det en gang imellem i weekenderne osv, kan det være det ville være fino :mrgreen: Kan jo altid mellemlande på halvvejen i Skibby, hvis det går helt galt. Der bor de gamle.

 

Jeg går ikke så meget op i om pelsen ser fin ud efter klipning eller ej :lol: Umiddelbart tror jeg at jeg ville have godt at lidt øvelse over en årrække, når jeg får min egen hund engang :engel:

 

Det ku da være sjovt at mødes en dag.:-D

 

Ja, det er jo lige meget om de er lidt takket det første stykke tid efter en klipning. Jeg blir også bedre til det efterhånden kan jeg se. Men jeg synes det er rart at gøre det selv. Ligenu er de alle klippet helt i bund nogle gange klipper jeg ikke så tæt. Det er sjovt man kan veksle lidt med det, og om vinteren har de lidt mere pels. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...