Hop til indhold

Shih Tzu


Flaffy,Zozo,Luna
 Share

Recommended Posts

Hej!

 

Jeg har ingen problemer med at få Gizmo på snart 3mdr. ud og gå tur.

Han vil meget gerne med,og vil også gerne have snor på.

 

Jeg har et andet problem, han er meget glad for vand.

Han står nogle gange og "graver" i sin vandskål.

Han er næsten hver dag ude i min havedam,hvor han går helt ud i..!

Er det meget normalt at de er så glade for vand?

 

Jeg syntes også at jeg har læst om dem,at de sjælden gøer.

Men det har Gizmo åbentbart ikke læst,for han gøer meget..!

 

Her er lige et billed af den lille ballademager:

[ATTACH]1840[/ATTACH][ATTACH]1841[/ATTACH]

 

Han er da ikke til at stå for :bigsmile:

Det med vand har jeg ikke hørt om, men jeg havde også hørt, at Shih Tzu'er sjældent gøer. Men når Soffi er i haven, og der går nogen (voksne - ikke børn) forbi på fortovet, så kommer "den store vagthund" op i hende - og hun gøer. Når det ringer på døren, så gøer hun også. Og jeg har endnu ikke formået at få hende til at lade være. Jo, hvis vi er i haven sammen med hende, så kan jeg nogenlunde få hendes opmærksomhed, så hun holder op. Jeg tror måske det hænger sammen med deres natur, de er jo fra ældgammel tid brugt som vagthunde i templerne. men jeg ved det ikke.

 

Vi skal til at gå til træning igen hos Pia, og hun har lovet, at hun har nogle tricks, så hun kan lære ikke at gø så meget.

 

I dagligdagen gøer hun kun, når jeg står og laver mad, og hun TROR at hun får noget. Så siger jeg "nej det er mors" - og så holder hun som regel op. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 101
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst I LOVE DOGS
Hej!

 

Jeg har ingen problemer med at få Gizmo på snart 3mdr. ud og gå tur.

Han vil meget gerne med,og vil også gerne have snor på.

 

Jeg har et andet problem, han er meget glad for vand.

Han står nogle gange og "graver" i sin vandskål.

Han er næsten hver dag ude i min havedam,hvor han går helt ud i..!

Er det meget normalt at de er så glade for vand?

 

Jeg syntes også at jeg har læst om dem,at de sjælden gøer.

Men det har Gizmo åbentbart ikke læst,for han gøer meget..!

 

Her er lige et billed af den lille ballademager:

[ATTACH]1840[/ATTACH]

 

[ATTACH]1841[/ATTACH]

Haha.. Ja tak det kender jeg mine er også helt fjollede med vand.. i starten hoppede vi let og elegant over vandpytterne og ville ikke ud og tisse når det regnede... det var så indtil de opdagede mine forældres lille japanske havebassin.. En dag sprang de begge på hovedet i (den ene troede at hun kunne gå på åkanderne hvilket resulterede i et plask) Forleden var de så ude og gå med deres far rundt om en stor sø her i Hørsholm og fik øje på en and ude i vandet. Fisen sprang så på hovedet i og svømmede ud mod anden. Min kæreste fik et chok og måtte springe i efter ham da han var nået ret langt ud på søen. Nu er vi så begyndt at have snor på i nærheden af vand : )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst I LOVE DOGS

Synes jeg lige ville dele en fantastisk opdagelse mod pelsproblemer som knuder og filter.

Jeg har en hundeboutique i Kbh og havde en sælger af pelsplejeprodukter og meget dygtig hundefrisør på besøg i min forretning. Jeg fortalte om mine frustrationer da begge mine hunde var fyldt med knuder og jeg havde forsøgt alt. Hun viste mig så noget der hed en Matt breaker, den tog simpelthen og skar knuderne op meget forsigtigt uden at ødelægge længden og pelsen, derefter børster man efter med en kam med ca 0,4 cm mellem tænderne som fjerne de små udredte knuder. Hurra for en opfindelse.

Nu børster jeg mine hunde igennem hver 14 dag inden de kommer i bad og der er ingen knuder mere! Oftere behøver jeg ikke børste dem. Hvis de så skal være fine eller børstes for hyggens skyld har jeg en fin børste der hedder mason peason som ikke slider pelsen. Den er også genial!

 

Og så lige en undren.. der er mange der skriver at shih tzu ikke gøer.. :-D det GØR de. Shih tzu er en race der tidligere blev opdrættet til at vogte templer, derfor vil de altid vogte deres domæne -hvilket jeg må sige at mine gør ganske godt;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes jeg lige ville dele en fantastisk opdagelse mod pelsproblemer som knuder og filter.

Jeg har en hundeboutique i Kbh og havde en sælger af pelsplejeprodukter og meget dygtig hundefrisør på besøg i min forretning. Jeg fortalte om mine frustrationer da begge mine hunde var fyldt med knuder og jeg havde forsøgt alt. Hun viste mig så noget der hed en Matt breaker, den tog simpelthen og skar knuderne op meget forsigtigt uden at ødelægge længden og pelsen, derefter børster man efter med en kam med ca 0,4 cm mellem tænderne som fjerne de små udredte knuder. Hurra for en opfindelse.

Nu børster jeg mine hunde igennem hver 14 dag inden de kommer i bad og der er ingen knuder mere! Oftere behøver jeg ikke børste dem. Hvis de så skal være fine eller børstes for hyggens skyld har jeg en fin børste der hedder mason peason som ikke slider pelsen. Den er også genial!

 

Og så lige en undren.. der er mange der skriver at shih tzu ikke gøer.. :-D det GØR de. Shih tzu er en race der tidligere blev opdrættet til at vogte templer, derfor vil de altid vogte deres domæne -hvilket jeg må sige at mine gør ganske godt;-)

 

Hvor sælges sådan en Matt breaker - det lyder som et rigtig godt redskab, når man har en Shih Tzu. :5up:

 

Ja, jeg kan i hvert fald også høre at Shih Tzu'er gøer - Soffi når hun vil have opmærksomhed - men det er rigtigt, at næsten lige meget, hvor man læser om deres egenskaber, så står der, at de ikke gøer..............

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor sælges sådan en Matt breaker - det lyder som et rigtig godt redskab, når man har en Shih Tzu. :5up:

 

Er shih tzu så svær at holde i pelsen? Det havde jeg godt nok aldrig gættet.. Jeg synes når jeg har rørt ved dem på udstillinger er deres pels en del grovere end løvernes.. Er der nogen umiddelbar grund til de filtrer? sele?

Hvis I udstiller skal I ikke bruge Matt breaker :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1.gangs-ejer

Søndag sker det!!!

Vi får vores første Shih Tzu - som også blir vores første hund...

Idag var jeg i flere butikker for at købe udstyr.

MEN jeg kom hjem tomhændet!!! Jeg anede ikke hvor jeg skulle starte. Bare en simpel ting som en sele kunne jeg ikke finde ud af at købe. For hvilken størrelse og slags??

Medarbejderen vidste ikke noget om racen og kunne ikke rigtig hjælpe. Så jeg gik igen. :roll:

 

ER DER NOGLE DER KAN HJÆLPE????

 

Hvor meget og HVAD skal man have?? Har en fornemmelse at butikkerne propper sig for mange ting på.....HJÆLP!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med den lille :-D

 

Har h*n noget med fra opdrætteren ? Det ville være godt med noget mad og evt. en klud tæppe der dufter af mor og de andre hvalpe.

 

Ellers en god hunde sele huurta eller puppia vil jeg anbefale.

En god blød hundeseng, legetøj.

 

En masse lækre godbidder, evt. lavet af kogt kød, tyggestænger til tænderne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1.gangs-ejer

Tak!! Ja nu fik jeg alligevel købt for små 1000 kr af tingeltangel... Men det render jo hurtigt op :-D

 

Jeg kommer nok hjem med hende kl 20 søndag. Hvad er det første jeg skal gøre?? Og hvad med tisseri??:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak!! Ja nu fik jeg alligevel købt for små 1000 kr af tingeltangel... Men det render jo hurtigt op :-D

 

Jeg kommer nok hjem med hende kl 20 søndag. Hvad er det første jeg skal gøre?? Og hvad med tisseri??:confused:

 

Du burde nok skynd dig at læse fx Lone Grevas: Hvalpen

 

Er ikke smart at købe hund uden at have det grundlæggende på plads inden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1.gangs-ejer

Vi er skam helt klar...

 

Jeg tænkte bare om i lod jeres gå og kigge lidt selv mens i holder øje. Og når det er så sent på dagen/aftenen, om man skal tage den med i soveværelset om natten eller sove i stuen, så man nemt kan komme ud (har nemlig soveværelse ovenpå). :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Larsen'

ÅRh hvor bliver det dejligt at få Hende/ham hjem :roll: husk endelig masser af billeder og opdatere på hvordan det går? :D er såååå misundelig, vil også bare gerne haaaa hund nu nu nu nu :mrgreen:

 

Har i fundet et navn :D ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1.gangs-ejer

Den er døbt caisy af ejeren men det synes mine børn ikke helt om. Jeg havde tænkt på Alli. Det er min mands og mine første 2 bogstaver. alex og linda.

 

Måske har i nogle forslag?? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle Shih Tzu ejere - Mit navn er Yvonne Frederiksen og jeg er den lykkelige indehaver af kennel Big Choice. Min mand Peter og jeg har arbejdet med Shih Tzu i 15 år. Vores ældste pige er Mei-Li der nu er 14,5 år lever et dejligt afslappet hundeliv.

 

Lige for tiden har vi to helt små Shih Tzu babyer samt 5 Havanais babyer. Vore 3 piger hjælper hinanden med at passe dem så babyerne er nu så tykke og veltilfredse. Åh, det er bare så skønt.

 

Jeg har meldt mig ind på forum efter at have talt med Maria og tænkte jeg måske kunne bibringe med nogle erfaringer og historier om mine elskede hunde.

 

Slutter for denne gang da jeg har lidt travlt med baby pasning. :vinken:

 

Guuuud, hej Yvonne!!! :mrgreen: Ej hvor sjovt, jeg har lige sendt en pm til Mariah fordi hun skrev i en tråd at hun glædede sig til at møde Yvonne og så kom jeg til at tænke på om det mon var dig og Peter. Og det er det jo så nok :mrgreen:

 

Du kan sagtens prale med dine hunde herinde, jeg skal nok støtte op :blink: Især Ben-ja-min som jo i princippet burde have boet hos mig nu :blink:

Hvis jeg skulle have haft en lille hund var det blevet en Shih Tzu og der havde ikke været tvivl i mit sind om hvor den skulle komme fra!!! Og jeg ved at Jette har det på samme måde.

Så til Mariah og andre: Her har I en opdrætter som i den grad lever og ånder for sine/deres hunde!!! Og hvad Yvonne ikke ved om Shih Tzu er vist ikke værd at vide :lol:

Mit første møde med Peter og Yvonne var til Show of Winners hvor de havde 3 hvalpe (mener jeg?) med og Jette min veninde og jeg, fik lov til nærmest at lægge beslag på de to af dem hele dagen (hvoraf den ene var Ben-ja-min som jeg burde have taget med hjem :blink:). Siden har vi mødtes til udstillinger, Jette og jeg har været inviteret til middag (med dejlig mad) og vi sørger for at sidde ved samme bord som Peter og Yvonne så vi kan danne heppekor til Show of Winners :-D (Vi missede det dog i år pga. Noomis ankomst hos mig dagen før, men næste gang er vi der!!!)

 

Ej det er altså sjovt at du har fundet herind. Ses vi på udstilling den 30/8? :-D Hils endelig Peter :mrgreen:

 

Knus fra Annette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst I LOVE DOGS
Er shih tzu så svær at holde i pelsen? Det havde jeg godt nok aldrig gættet.. Jeg synes når jeg har rørt ved dem på udstillinger er deres pels en del grovere end løvernes.. Er der nogen umiddelbar grund til de filtrer? sele?

Hvis I udstiller skal I ikke bruge Matt breaker :cool:

Ifølge min dygtige frisør er det netop en matt breaker man skal bruge da den ikke ødelægger længderne hvis man gør det med blød hånd og man slipper for at klippe i knuden eller pine hunden. Jeg har lige brugt den og jeg skal udstille d 23 så må jeg jo vende tilbage med endeligt svar :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen

Jamen hej kæreste Annette. Stort tillykke med Din nye hund. Kan fortælle Dig at vores elskede Ben-Ja-Min lever i bedste velgående. Han runder 9 år den 20.12.2008 og sidste år blev han far for første gang. 3 piger og een dreng. Det blev bare så dejligt et kuld.

 

Hvilken udstilling mener Du 30.08? Jeg har jo desværre været alvorligt syg og vi holdt vores sølvbryllup 18.12 på hospitalet. SUK Men nu er jeg heldigvis OK igen og næste år kan jeg deltage i udstillinger igen.

 

Vil Du give Jette et knuser fra os allesammen fra os.

 

Krammer, Yvonne

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Yvonne Frederiksen
Søndag sker det!!!

Vi får vores første Shih Tzu - som også blir vores første hund...

Idag var jeg i flere butikker for at købe udstyr.

MEN jeg kom hjem tomhændet!!! Jeg anede ikke hvor jeg skulle starte. Bare en simpel ting som en sele kunne jeg ikke finde ud af at købe. For hvilken størrelse og slags??

Medarbejderen vidste ikke noget om racen og kunne ikke rigtig hjælpe. Så jeg gik igen. :roll:

 

ER DER NOGLE DER KAN HJÆLPE????

 

Hvor meget og HVAD skal man have?? Har en fornemmelse at butikkerne propper sig for mange ting på.....HJÆLP!!!!

 

Du kan sende en mail til mig og så skal jeg nok hjælpe Dig med hvilke varer Du skal bruge til Jeres lille nye skat.

 

Når nu lille baby kommer hjem til Jer så lad endelig være med at give for meget plads. I kan altid udvide hvalpens adgang til huset.

 

Min mail er [email protected]

 

Åh, I vil bare blive så lykkelige for Jeres lille Shih Tzu.

 

Kærlig hilsen, Yvonne

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...