Hop til indhold

DKK vs DRU


Gæst Kahlia
 Share

Recommended Posts

Aj men hold nu kæft!! Hvis du var lidt klogere ville du vide at DRU lige nu er i gang med at ødelægge dem selv, netop på grund af alle deres restriktioner..Hvis ikke DRU lægger stilen om så findes der snart ingen DRU mere, så nemt er det bare!

 

Hold nu selv kæft.... hvad med at komme nogle fakta på bordet når du siger at DRU er ved at ødelægge dem selv, hvad ved du om hvad de er og hvad de ikke er? kan se du er rigtig dygtig til at kritisere andre folk og deres hunde, det du til gengæld også rigtig god til :(

Jeg har en Kleinermunsterlænder i DKK og der er sq ikke noget at være tilfreds med i den klub .. det er en flok snobber som ikke tåler at dommerne kritisere deres hund, men kommer der rosende ord, så har dommeren så ret så ret.... jeg udstiller ikke i snobbeland mere, så min anden hund på nu 10 mdr er MED VILJE købt med DRU tavle, og at det er sådan en fornøjelse at gå på udstilling er for mig/os meget overraskende, der er søde og jordnære mennesker som faktisk kan glæde sig oprigtigt når andre får en god bedømmelse... desuden bruges DKK`s dommer også i DRU, og idag er det sådan at Dru indfører regler og DKK ændre deres regler til anbefalinger og det må du meget gerne tjekke op på!!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 158
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vil det sige, at hvis jeg igen henvender mig til DRU, og fortæller om Petrines defekter, så vil de tage det med i vurderingen af hendes ufatteligt mange søskendes avlsplaner? Eller er DRU stadig lige så håbløse på det punkt, som de altid har været? At defekte hunde bare er defekte, ingen grund til at forbedre racerne?

 

Fælles for DRU-tilhængerne er en generel uvidenhed og et enormt mindreværd, en udstilling skal bare ikke være ros på ros, det skal være kritisk, kun med kritik kan man forbedre sig - hvis man får at vide, at hunden er såååå perfekt, jamen, så er der jo intet at forbedre? Hvis man ikke tåler kritik, ja, så skal man holde sig fra DKK udstillinger, men så har vi skuer, hvor man får masser af ros og knap så meget kritik. DKK har det hele, DRU har kun det halve.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michael Hanson
Vil det sige, at hvis jeg igen henvender mig til DRU, og fortæller om Petrines defekter, så vil de tage det med i vurderingen af hendes ufatteligt mange søskendes avlsplaner? Eller er DRU stadig lige så håbløse på det punkt, som de altid har været? At defekte hunde bare er defekte, ingen grund til at forbedre racerne?

 

Fælles for DRU-tilhængerne er en generel uvidenhed og et enormt mindreværd, en udstilling skal bare ikke være ros på ros, det skal være kritisk, kun med kritik kan man forbedre sig - hvis man får at vide, at hunden er såååå perfekt, jamen, så er der jo intet at forbedre? Hvis man ikke tåler kritik, ja, så skal man holde sig fra DKK udstillinger, men så har vi skuer, hvor man får masser af ros og knap så meget kritik. DKK har det hele, DRU har kun det halve.

Jeg henvendte mig angående den opdrætter jeg ville købe hund af. For det første påstod de hunden ikke var korthåret, det var den..så påstod de den ikke fælder, det gør de jo. Så påstår de på deres hjemmeside at de kun lavet et enkelt kuld om året. Sidste år lavede de 4 eller 5. De sælger parringer til alle, også andre racer.

DRU er ligeglade. Stor-opdrættere smækker gode penge i DRUs kasse

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis du læser hvad der er skrevet så kan du læse at da jeg var på udstilling i DKK var deltagere som ikke tålte kritik, der er også kritik i DRU men folk brokker sig ikke som i DKK, hvis en hund er ren med papirer hvorfor kan man så ikke bedømme hunden som den er ? I DKK er det sådan at hvis hunden er født med DRU tavle så skal ALT slettes på tavlen for puha det kender vi ikke ( på en måde lidt racistisk) DRU sletter ikke en DKK tavle for blodlinierne er jo vigtige i et opdræt og det ved de. Alene den beslutning gør at jeg ALDRIG mere skal have en hund i DKK, det tager jeg det alt for seriøst til. Men nej DKK har ikke det hele og det har DRU sikkert heller ikke, begge steder er der gode hunde, vores Kleiner er verdens bedste hund , han kan jo ikke gøre for at hans bog er fra DKK :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg kigger på DRU's hjemmeside, ser det ud til, at de kun har avlsrestriktioner for 13 racer, selvom de har 39 registrerede racer. Er der mon et eller andet jeg misser, for det kan da ikke være for racens bedste, hvis der ikke er opstillet nogle retningslinjer for avlen? Er der nogen af jer fra DRU, der ved hvorfor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Aj men hold nu kæft!! Hvis du var lidt klogere ville du vide at DRU lige nu er i gang med at ødelægge dem selv, netop på grund af alle deres restriktioner..Hvis ikke DRU lægger stilen om så findes der snart ingen DRU mere, så nemt er det bare!

 

Hold nu selv kæft.... hvad med at komme nogle fakta på bordet når du siger at DRU er ved at ødelægge dem selv, hvad ved du om hvad de er og hvad de ikke er? kan se du er rigtig dygtig til at kritisere andre folk og deres hunde, det du til gengæld også rigtig god til :(

Jeg har en Kleinermunsterlænder i DKK og der er sq ikke noget at være tilfreds med i den klub .. det er en flok snobber som ikke tåler at dommerne kritisere deres hund, men kommer der rosende ord, så har dommeren så ret så ret.... jeg udstiller ikke i snobbeland mere, så min anden hund på nu 10 mdr er MED VILJE købt med DRU tavle, og at det er sådan en fornøjelse at gå på udstilling er for mig/os meget overraskende, der er søde og jordnære mennesker som faktisk kan glæde sig oprigtigt når andre får en god bedømmelse... desuden bruges DKK`s dommer også i DRU, og idag er det sådan at Dru indfører regler og DKK ændre deres regler til anbefalinger og det må du meget gerne tjekke op på!!

:sjov: Hvis ikke det var så dumt at det nærmest er til at dø af grin over, så ville dit indlæg jo nærmest være en pokal værdig..

 

Nu var det rimeligvis en af jeres medlemmer, som valgte at blive medlem herinde og åbne en 3 år gammel tråd, som der ikke har været skrevet i i et helt år..Og HVIS nu du ikke straks var faret i harnsik men havde brugt lidt tid på at snuse rundt på forum,så ville du SANDSYNLIGVIS have opdaget, at alle de fakta som du efterlyser, ligger i en anden tråd (forøvrigt også startet af et dru medlem, og ikke et DKK medlem)..

Hvorfor skriver du med småt at jeg skal tjekke op på det med regler? tør du ikke sige det højt?

Jeg opdrætter i DKK så jeg kender udmærket både regler og anbefalinger..og forskellen på dem... Det kunne jo være at DKK har set lyset og har fundet ud af at restriktioner skader mere end de gavner..Mon ikke dru også opdager det? som alle småbrødre der går i storebrors fodspor..

 

Men tak for dagens gode grin :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michael Hanson
Når jeg kigger på DRU's hjemmeside, ser det ud til, at de kun har avlsrestriktioner for 13 racer, selvom de har 39 registrerede racer. Er der mon et eller andet jeg misser, for det kan da ikke være for racens bedste, hvis der ikke er opstillet nogle retningslinjer for avlen? Er der nogen af jer fra DRU, der ved hvorfor?
De har nok ikke haft tid til at læse hvad DKK skriver man bør undersøge for?
Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... Jeg er ikke med... Jeg siger ikke DRU nødvendigvis er dårligere altid, men jeg forstår ikke hvorfor man så godkender en race til avl, hvis man ikke kender til sygdommene i racen :vedikke:
Nå ligemeget... Jeg har set svaret på facebook... Michael har ret, det er fordi racerne ikke er blevet godkendt i bestyrelsen... Det man kan så mene om hvad man vil, men det er i hvert fald sådan det er åbenbart...
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...