Hop til indhold

Visdomsord om schæfere


Trei
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg stjæler lige Jannis idé og laver en tråd om schæferne, hvor vi kan dele de visdomsord vores hunde får med på vejen. - Her er et par stykker fra os. :-D

 

Hvis ikke man går til træning med en schæfer bliver den ustyrlig.

 

Alle schæfere er farlige, hvis de gør eller knurrer.

 

Alle schæfere vil gøre alt for deres ejer.

 

Alle schæfere er politihunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

God idé :5up: men pudsigt nok kan jeg ikke rigtig huske nogle fordomme mod schæferen ud over de sædvanlige :hmm: jeg har sikkert fortrængt dem :blink:

 

At schæferen er farlig, fra den når knæhøjde er jo en universal sandhed :roll:

 

At alle schæfere trænes med pighalsbånd og el, er jo også almindelig viden :roll:

 

Alle schæfere er desuden bold og pind gale - mange er, men bestemt ikke alle :???:

 

Der findes ikke sorte schæfere - det er bare en lab/schæfer mix :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine er vist også ret almindelige, men det var lige dem jeg kunne huske. :-)

 

Det kan jo også være der er andre, der har nogle fine visdomsord om schæferne. :-)

 

Den der med at der ikke findes sorte schæfere, den er bare så sjov synes jeg. :lol: Der er også en del (som regel børn) der har betroet mig at de grå schæfere er (minimum) halvt ulv. :lol:

 

Så er der denne her sjove kommentar jeg fik igår... jeg kommer gående med Ozzie da vi går forbi en knægt og hans far, der går og deler reklamer/aviser ud. Lige efter vi er gået forbi dem spørger drengen faren om det var en "rigtig" schæfer. (jeg er stadig nysgerrig efter hvad en forkert schæfer er :lol:) Faren bekræfter at Ozzie er "rigtig" og siger så med dyb alvor i stemmen: "sådan en schæfer må du aldrig forstyrre". :lol:

 

... Jeg ved ikke lige hvad det er der sker hvis man forstyrrer en schæfer. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine er vist også ret almindelige, men det var lige dem jeg kunne huske. :-)

 

Det kan jo også være der er andre, der har nogle fine visdomsord om schæferne. :-)

 

Den der med at der ikke findes sorte schæfere, den er bare så sjov synes jeg. :lol: Der er også en del (som regel børn) der har betroet mig at de grå schæfere er (minimum) halvt ulv. :lol:

 

Så er der denne her sjove kommentar jeg fik igår... jeg kommer gående med Ozzie da vi går forbi en knægt og hans far, der går og deler reklamer/aviser ud. Lige efter vi er gået forbi dem spørger drengen faren om det var en "rigtig" schæfer. (jeg er stadig nysgerrig efter hvad en forkert schæfer er :lol:) Faren bekræfter at Ozzie er "rigtig" og siger så med dyb alvor i stemmen: "sådan en schæfer må du aldrig forstyrre". :lol:

 

... Jeg ved ikke lige hvad det er der sker hvis man forstyrrer en schæfer. :lol:

 

Jamen, er de ikke det :shock: det troede jeg var indlysende :rolleyes:

 

Iøvrigt er gule (højavls) schæfere hysteriske og hjernedøde :roll: og de sorte/grå (brugshunde) kører permanent højt i drift og er ikke til at få ned igen ........ det skulle i så fald være fra sofaen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine bedsteforældre havde schæfer da jeg var helt lille (lige i den begyndende gå-alder), og mine forældre måtte ofte høre på, om de ikke var bange for, at schæferen ville beskytte og BESIDDE mig så meget, at de ikke kunne få lov til at røre mig til sidst... :lol:

 

Og at det var UANSVARLIGT at lade schæferen være løs når jeg var på besøg-de mente at den skulle bindes- både for at forhindre, at den blev besidderisk, og for at sikre, at jeg ikke blev ædt :???:

 

Meget skal man lægge øre til :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Schäfere skal ikke lære tricks og for sjov øvelser! Basta.

 

Dette har jeg direkte fra nogle tilhørere til et foredrag jeg holdt i schäferhundeklubben for nogle år siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

A9: Jow, de må være halvt ulve for ih, hvor de ligner. Når man så også ved at de er super-hurtige og altid højt i drift, ja, så er det da klart at de er ulve-hybrider. :lol:

 

Imba: det var simpelthen så sjovt at læse dit indlæg! Jeg kan lige forestille mig hvordan velmenende sjæle har forsøgt at advare dine forældre om den super-besidderiske schæfer, der hvert øjeblik kunne finde på alverdens grumme ting. :lol:

 

Ninjamor: Argh ja, kan man håbe de bytter over til tøjhunde. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Schäfere skal ikke lære tricks og for sjov øvelser! Basta.

 

Ja - Den er hørt før....... :evil: - Hold k... hvor er de kloge :roll:

 

Da jeg købte schæferhund (Kazan) og fortalte det til mine kollegaer - deriblandt min chef, udbrød sidstnævnte; "Jamen det kan du da ikke mene???? Sådan nogle bidske hunde spiser jo små børn!!!???" :shock::stupid::damn::skraek:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - Den er hørt før....... :evil: - Hold k... hvor er de kloge :roll:

 

Da jeg købte schæferhund (Kazan) og fortalte det til mine kollegaer - deriblandt min chef, udbrød sidstnævnte; "Jamen det kan du da ikke mene???? Sådan nogle bidske hunde spiser jo små børn!!!???" :shock::stupid::damn::skraek:

 

Åh nej! Fortæl mig at det var for sjov, please.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nope - Desværre! Han mente det skisme :shock:

 

Meen jeg tror nu ikke, at han mente det helt bogstaveligt. :rolleyes::rolleyes:

Men derimod mente han, at man bestemt ikke kunne stole på en schæfer! For det var den hund i Danmark der lavede flest bidskader. :stupid:

 

Et var ihvertfald sikkert - Og det var, at han IKKE kunne li schæfer :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Perlen88
Nope - Desværre! Han mente det skisme :shock:

 

Meen jeg tror nu ikke, at han mente det helt bogstaveligt. :rolleyes::rolleyes:

Men derimod mente han, at man bestemt ikke kunne stole på en schæfer! For det var den hund i Danmark der lavede flest bidskader. :stupid:

 

Et var ihvertfald sikkert - Og det var, at han IKKE kunne li schæfer :badr:

Inviter ham hjem til en kop kaffe en dag - mens han alligevel er der, kan han jo hilse på din farlige dræber :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 years later...

Ude til træning sagde de også at Schæfere altid er så "pjevsede"... hmmmm synes jeg nu ikke Iso er! Men det passede nu meget godt på min "gamle" Schæfer, så måske er der noget om det?? Den eneste gang Iso har "skreget" var da hans hale ramte et elektrisk hegn :-( så gik der lige et par måneder hvor vi ikke kunne gå den vej :-/

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

ja man skal høre for meget når man har schæfere det meste er der ikke meget sandhed i resten tjaaa det er nok som det meste nogle enkelte episoder og så er det hele racen der står for skud

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...