Hop til indhold

Råd søges - videokamera


a9
 Share

Recommended Posts

Jeg leger lidt med tanken om at investere i et videokamera, så jeg kan optage lidt træningsseancer o.lign.

 

Men jeg er HELT blank aner absolut intet om sådan nogle dimser :genert:

 

Kameraet skal ikke være vildt facy, let at betjene og helst ikke for dyrt :engel: Nogen der kan råde mig i, hvad jeg skal se efter, eller bare fortælle hvad de selv bruger ......

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Hvor mange penge har du lyst til at bruge??

 

Nu ved jeg ikke om du har et kamera.. eller om du også søger et nyt her.. for ellers så vil Canon 500D være en oplagt idé... det kan tage gode billeder OG film i HD...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke noget videokamera i dag, mit bette kompakte digital fotoapperat kan tage små sekvenser, men ikke nok.

 

Jeg skal "bare" bruge det til at optage, når jeg træner med Jacki for at luge ud i mine forskellige "ticks" :genert: og se om hun nu går/sidder så lige, som jeg forestiller mig :-D

 

Nu er jeg en fattiglus, så 1.500-2.000 inkl. memory card er maks. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var rigtig glad for mit lille digitale lommekamera til at optage video med... det var nok ikke verdens bedste kvalitet - men tilgengæld var det jo både et kamera og et videokamera :-D

 

Jeg havde et Ixus - som desværre er afgået ved døden, efter lidt for hårdhændet håndtering (jeg tabte det et par gange) :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var rigtig glad for mit lille digitale lommekamera til at optage video med... det var nok ikke verdens bedste kvalitet - men tilgengæld var det jo både et kamera og et videokamera :-D

 

Jeg havde et Ixus - som desværre er afgået ved døden, efter lidt for hårdhændet håndtering (jeg tabte det et par gange) :oops:

 

:hmm: Måske skulle jeg bare klare mig med mit almindelige kamera så :hmm: kvaliteten er bare så dårlig :genert:

 

Jeg har lige lavet denne søgning til dig:

Vis alle - Foto & video - EDBpriser - find og sammenlign de bedste priser og tilbud på danmarks bedste prisguide

 

Så vidt jeg kan se så er der mange fine ind imellem..:5up:

 

Takker :kys:

 

Kigger jeg på :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige fået et Toshiba Camileo P10 videokamera (måske? - det kan tage video og billeder i hvert fald - bedst til video)

 

Jeg skal indrømme at jeg ikke har den store erfaring eller viden indenpå området, men det lyder til at du bare leder efter noget der ikke koster en bondegård og som kan tage en forholdsvis god video?

 

Jeg fik mit i søndags, så det er begrænset hvor meget jeg har prøvet og eksperimenteret med det. En hurtig søgning på pricerunner siger at de kan fås til meget rimelige priser...

 

Billederne er ok, men ikke super kvalitet:

Her et par eksempler:

Enzo9mdMollerupSkovbehredekerBESKRET1.jpg

 

Enzo9mdMollerupSkovbehredeker.jpg

 

 

Videokameraet er ret god kvalitet (hd) (når man som jeg er vant til et digital camera i hvert fald). Jeg har lidt svært ved at uploade videoerne til onetruemedia, som jeg normalt bruger, men når jeg ser videoen på computeren er kvaliteten virkelig god.

 

Der er 4 x zoom på - så hvis du vil have en tydelig og skarp kvalitet når Jackie runder skjulene, så skal du nok søge noget andet med mere zoom, men ellers fungerer det vist.

 

Vi kan evt mødes i industri-området og så kan du få syn for sagen..? Hvis du har lyst kan jeg også prøve at lege video-paparazzi og så brænde det over på en cd, og så kan du se om det er værd at investere i i forhold til dit behov :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige fået et Toshiba Camileo P10 videokamera (måske? - det kan tage video og billeder i hvert fald - bedst til video)

 

Jeg skal indrømme at jeg ikke har den store erfaring eller viden indenpå området, men det lyder til at du bare leder efter noget der ikke koster en bondegård og som kan tage en forholdsvis god video?

 

Jeg fik mit i søndags, så det er begrænset hvor meget jeg har prøvet og eksperimenteret med det. En hurtig søgning på pricerunner siger at de kan fås til meget rimelige priser...

 

Billederne er ok, men ikke super kvalitet:

Her et par eksempler:

 

Videokameraet er ret god kvalitet (hd) (når man som jeg er vant til et digital camera i hvert fald). Jeg har lidt svært ved at uploade videoerne til onetruemedia, som jeg normalt bruger, men når jeg ser videoen på computeren er kvaliteten virkelig god.

 

Der er 4 x zoom på - så hvis du vil have en tydelig og skarp kvalitet når Jackie runder skjulene, så skal du nok søge noget andet med mere zoom, men ellers fungerer det vist.

 

Vi kan evt mødes i industri-området og så kan du få syn for sagen..? Hvis du har lyst kan jeg også prøve at lege video-paparazzi og så brænde det over på en cd, og så kan du se om det er værd at investere i i forhold til dit behov :blink:

 

Det er lige præcis sådan noget jeg er på udkig efter :klap: Det kigger jeg lige lidt mere på.

 

Noget der til en rimelig pris kan optage i den god men ikke prangende kvalitet :-D Jeg skal ikke bruge det til at optage sekvenser af tøsen i vild fart som omkring skjul.

 

Hvor er den "bette" blevet stor *suk* men smuk :lun: hans farver er bare :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lige præcis sådan noget jeg er på udkig efter :klap: Det kigger jeg lige lidt mere på.

 

Noget der til en rimelig pris kan optage i den god men ikke prangende kvalitet :-D Jeg skal ikke bruge det til at optage sekvenser af tøsen i vild fart som omkring skjul.

 

Hvor er den "bette" blevet stor *suk* men smuk :lun: hans farver er bare :hjerte:

 

Tak skal du have ;-) Og ja han gror som ukrudt, den "bette". 10 mdr bliver han allerede her d. 22.... vildt...

 

Jeg har uploaded til youtube - syns stadig kvaliteten på computeren er bedre, men så kan du da alligevel se hvad det kan (vel og mærke inden jeg rigtig har sat mig ind i indstillingerne)

 

Fra Enzos strandtur med sine elskede tanter :lun::lun::lun:

 

 

 

(tilføjet lidt tilfældig musik da ejernes stemmer var ret gennemtrængende :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du have ;-) Og ja han gror som ukrudt, den "bette". 10 mdr bliver han allerede her d. 22.... vildt...

 

Jeg har uploaded til youtube - syns stadig kvaliteten på computeren er bedre, men så kan du da alligevel se hvad det kan (vel og mærke inden jeg rigtig har sat mig ind i indstillingerne)

 

Fra Enzos strandtur med sine elskede tanter :lun::lun::lun:

 

 

 

 

 

(tilføjet lidt tilfældig musik da ejernes stemmer var ret gennemtrængende :blink:)

 

Kvaliteten af såvel motiver :lun: som optagelsen er aboslut godtkendt herfra :5up:

 

Jacki siger :vuf: til Mysla ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...