Hop til indhold

Billigt foder?

Gæst Peter K
 Share

Recommended Posts

Gæst Peter K

Hej,

Jeg kunne godt tænke mig at vide om nogen ville være interesseret i at forhandle billigt tørfoder til hunde, som ikke behøver at koste en bondegård.

Det skyldes at jeg i mange år har følt at tørfoder koster vanvittigt meget, og vil simpelthen nu prøve at gøre noget ved det.

idéen er at jeg skaffer de nødvendige 15kg. sække og sørger for at det kommer ud til interesserede, der så står for salget i lokalområdet. Tanken er at man skal aftage 500-1000 kg. pakket og klar til videre salg.

Der skal forventes en mindre investering fra interesserede, og interesse i at sælge i sit lokalområde. Det er tænkt som en mulighed for at sælgerne også kan tjene en skilling på salget. Al support skal jeg nok sørge for.

Kontakt mig venligst hvis du kunne være interesseret.

Mvh

Peter K

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Peter K

Hej Ninjamor,

det er rigtigt at gode råvarer koster, men jeg forventer at kunne skaffe produkter af samme kvalitet som kan købes herhjemme. Pt. kan jeg dog ikke afsløre indholdet endnu da jeg er i forhandlinger med flere spændende leverandører.

Du kan evt. kontakte mig direkte såfremt der er noget mere konkret du ønsker at vide.

Mvh

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lillemyr

Hej.

Det kommer helt an på hvilke indredienser der er i foderet.

Meget billigt foder indeholder mest kornprodukter og også flere forskellige slags kornprodukter i foderet. Sådan et produkt bliver ikke nemt at sælge selv om det er billigt. Mange hundemennesker vil gerne betale ekstra for at få gode råvarer i foderet.

Hilsen Tina

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hej Ninjamor,

det er rigtigt at gode råvarer koster, men jeg forventer at kunne skaffe produkter af samme kvalitet som kan købes herhjemme. Pt. kan jeg dog ikke afsløre indholdet endnu da jeg er i forhandlinger med flere spændende leverandører.

Du kan evt. kontakte mig direkte såfremt der er noget mere konkret du ønsker at vide.

Mvh

Peter

Jamen så er det måske smartere af dig at vende tilbage når du ved noget mere konkret :-D

Jeg er bare nysgerrig og har ingen intention om at forhandle foder. Det har jeg gjort tidligere og var faktisk forarget over avancen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Peter K

Hej,

Da jeg stadig forhandler med leverandører, og endnu ikke har afsluttet disse, kan jeg heller ikke komme med en ingrediensliste. Der hersker dog ingen tivil om at kvaliteten vil være på højde med hvad vi der allerede findes herhjemme. Formålet er at det skal være til billigere penge end hvad man giver i dag.

Det skal være billigt men stadig et kvalitetsprodukt. Så er der hele diskussionen omkring hvad der er bedst. Der er vel lige så mange holdninger til det, som der er hundeejere.

Grundtanken er at ved at benytte en alternativ måde både mht. indkøb og distribution, så eleimineres en stor del af de fordyrende led. Samtidig vil sådan et setup kræve en vis volumen for at skaffe de helt rigtige priser. Derfor førhører jeg mig omkring interessen for at være forhandler fra eget hjem eller hvad man nu har lyst til.

Ninjamor - at du føler dig forarget over avancerne, bestyrker mig blot i at det her kan gøres meget meget billigere.

Mvh

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Ninjamor - at du føler dig forarget over avancerne, bestyrker mig blot i at det her kan gøres meget meget billigere.

Mvh

Peter

Det kan det garanteret. Dengang kunne jeg få 37% af salgsprisen ift. vejledende udsalgspris, jeg var 3. og sidste led.

Da jeg en årrække stod for indkøb af Hills, til min DcH afdeling, gennem den lokale dyreklinik, fik vi det 15% billigere end udsalgsprisen og da havde dyreklinikken alligevel tjent på det.

Vi skulle ikke engang aftage et bestemt antal sække, så det var en god handel.

Der tjenes urimeligt mange penge på dyrefoder efter min mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også, at du skal vente med at få forhandlere indtil du har dit produkt på plads. Hvis man skal sælge et produkt, vil man jo gerne kunne stå inden for det, og lige nu er der ingen af os, der ved hvad produktet indeholder og hvilken ideologi, der ligger bag.

Jeg vil hellere betale ekstra for et produkt, hvor der er lagt vægt på økologi, og hvor der ikke er korn i. Desuden handler en stor del af os herinde på udenlandske webshops, hvor vi får tilsendt foderet billigt og lige til døren. Det skal du jo også lige være opmærksom på om du kan konkurrere med eller i hvert fald tænke ind i dit koncept.

Men held og lykke. Jo flere produkter på markedet, jo bedre

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Peter K

Begge Jeres kommentarer bekræfter mig blot i at det kan gøres både bedre og billigere.

Med en avance i sidste led på 37% så er der jo allerede belæg for at reducere voldsomt i prisen.

Mht. indkøb i udlandet direkte - det er selvfølgelig en mulighed, men de mængder bliver aldrig til noget der kan give den volumen der betyder yderligere reducering i prisen.

Ingredienserne i foderet er ved alle leverandører jeg er i kontakt med fuld på højde med hvad der ellers er på markedet. Der er dog forskelle leverandørerne iblandt og derfor vil det ikke være seriøst at sidde og skrive om hvad der måske, måske ikke, er indeholdt i produkterne.

Jeg benytter denen tråd til at skabe kontakt til folk der kunne være interesseret i at forhandle et kvalitetsprodukt. Det er vigtigt for mig at understrege at konceptet eliminerer min. 1-2 led i værdikæden, og sammenholdt med den forventede mængde der aftages, så begynder priserne at være interessante for alle - også dem der sværger til ét produkt og kun det ene...

Mvh

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingredienserne i foderet er ved alle leverandører jeg er i kontakt med fuld på højde med hvad der ellers er på markedet. Der er dog forskelle leverandørerne iblandt og derfor vil det ikke være seriøst at sidde og skrive om hvad der måske, måske ikke, er indeholdt i produkterne.

Mvh

Peter

Det er jo et temmeligt vidt begreb! Der er jo meget stor spredning af kvalitet af det foder som findes på markedet i dag :confused: Kan du evt nævne et par mærker som du mener dine produkter (dem du har i kikkerten/taler med) er i samme kvalitetsklasse som? Snakker vi royal canin, orijen eller olivers?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det lidt som de andre, det kommer an på hvilket foder der er tale om :-) Men helt fuldstændig enig med dig i, at der er nogle som tjener lidt for meget.. DOG, som driftsleder i en butik, må jeg sige, det er dyyyyyrt at køre en forretning! Vi ganger indkøbspris med 2,5 (1,8 til engros kunder) og vores forretning kører ikke med et specielt stort overskud.

Jeg tror der er nogle krav i DK om hvad de forskellige mærker foder skal koste (fra forhandleren altså). Det koster jo det samme alle steder.. I min butik stikker vi jo også en udsalgspris til engros kunder sammen med deres bestilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Peter K

Da jeg endnu ikke har en endelig aftale på plads, men blot forhører mig om evt. interesse for at blive privat forhandler, vil det ikke være muligt for mig at fortælle i detaljer hvilket mærke det modsvarer. Det er vel som at sammenligne biler.

Jeg kan blot sige at kvaliteten vil være på linie med de mærker der er på markedet til, efter min mening, ublu priser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Peter K

Buddha,

jeg kender ganske godt butikkernes fortjenester på udvalgte varer, og du bekræfter mig blot endnu engang i at det kan gøres billigere.

Jeg har allerede etableret de kontakter der skal etableres, og der er forhandlinger. Jeg skal blot bruge interesserede private der kunne tænke sig at sælge foder og selv tjene penge på det. Der er ikke tale om avancer på 1,8 eller 2,5 men avancer der skal ses som et supplement til en anden indtægt.

Indtil videre har denne tråd gang på gang bekræftet mig i at der er noget helt galt med foder priserne og at der er forståelse for mit projekt.

Mvh

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

helt ærlig og oprigtig så syntes jeg det her er en sær tråd:-D

Jeg har ingen ide om hvad du vil med tråden, jeg vil på ingen måde sælge et foder jeg ikke kan stå inde for, der findes rigtig mange mærker på markedet og der er rigtig maeget forskel på dem!

Lad os sige dit mærke indeholder korn, animalske biprodukter og soja! det er der mange mærker som gør og jeg vil ikke røre det med en ildtang!

Måske indeholder det ikke korn animalske biprodukter og soja, så kunne jeg måske godt være interesseret!

Men før man ved hvor dit mærke ligger kan jeg ikke tage dit spørgsmål seriøs:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Peter K

Kleo,

jeg har ikke bedt dig om at sælge et produkt du ikke kan stå inde for. Jeg spørger om der kunne være interesserede folk derude som ville være forhandler af et kvalitetsprodukt til billigere penge end det der er på markedet i dag. Du vil ikke blive bedt eller pålagt at sælge noget du ikke vil, så den holdning er jo helt reel, men også ret uvæsentlig.

Jeg spørger efter interesserede, og så snart der er positive henvendelser, viljeg tage en dialog med disse, og der vil nok ikke være megen fornuft i at gå efter produkter med alskens affald i såfremt det ikke kan sælges vel?

Ideen er at gøre op med priserne og skabe en ny og billilgere måde at sælge og distribuere foder på. Så kan man købe det eller lade være, det er jo op til en selv.

Mvh

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jamen er det ikke lige akkurat det Olivers gør? Springer de fordyrende mellemled over, leverer direkte til døren og giver yderligere rabat ved storkøb?

Jeg betaler 307 kr for 12,5 kg. Olivers Adult gennem en der køber lidt mere ind af gangen. Jeg tror ikke det er muligt at finde foder i den kvalitet ret meget billigere - ligegyldigt næsten hvad din business plan er...

Link til indlæg
Del på andre sites

Kleo,

jeg har ikke bedt dig om at sælge et produkt du ikke kan stå inde for. Jeg spørger om der kunne være interesserede folk derude som ville være forhandler af et kvalitetsprodukt til billigere penge end det der er på markedet i dag. Du vil ikke blive bedt eller pålagt at sælge noget du ikke vil, så den holdning er jo helt reel, men også ret uvæsentlig.

Jeg spørger efter interesserede, og så snart der er positive henvendelser, viljeg tage en dialog med disse, og der vil nok ikke være megen fornuft i at gå efter produkter med alskens affald i såfremt det ikke kan sælges vel?

Ideen er at gøre op med priserne og skabe en ny og billilgere måde at sælge og distribuere foder på. Så kan man købe det eller lade være, det er jo op til en selv.

Mvh

Peter

Du kan ikke forvente at få interesserede før man ved hvad du tænker på!

Jeg kunne fx godt være interesseret hvis der var tale om noget jeg ville kunne stå inde for!Men før jeg ved hvor du er med hensyn til indhold i foderet så kan jeg ikke tage dit spørgsmål seriøs!

Jeg vil ikke sælge skodfoder, jeg vil gerne sælge noget jeg kan stå inde for!

Så kom tilbage når du har indholdet i "dit" foder så kan vi tage den igen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Peter K

Det er jo netop også det jeg vil gøre, men forud for at jeg tage den dialog ville jeg blot høre folk omkring interessen for at indgå i sådan et setup. Det er jo kun naturligt at foderet vil være interessant for nogen og uinteressant for andre, sådan er det bare.

Det vigtigste for mig er om der er basis for at gøre det såfremt produktet er iorden og folk kunne være interesseret. Derfor denne tråd.

Det giver efter min opfattelse ingen mening at vælge et skodprodukt. Desværre er det nærmest det eneste man fokuserer på, selvom formålet med tråden er at spørge om det kunne være interessant for folk.

Mvh

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Det er jo netop også det jeg vil gøre, men forud for at jeg tage den dialog ville jeg blot høre folk omkring interessen for at indgå i sådan et setup. Det er jo kun naturligt at foderet vil være interessant for nogen og uinteressant for andre, sådan er det bare.

Det vigtigste for mig er om der er basis for at gøre det såfremt produktet er iorden og folk kunne være interesseret. Derfor denne tråd.

Det giver efter min opfattelse ingen mening at vælge et skodprodukt. Desværre er det nærmest det eneste man fokuserer på, selvom formålet med tråden er at spørge om det kunne være interessant for folk.

Mvh

Peter

Der er ikke enighed om hvad der er et godt produkt og hvad der ikke er et godt produkt blandt hundefolk. Derfor er det ikke nok at du bare siger at det kvalitetsmæssigt er på højde med "det herhjemme" for der sælges godt nok meget bras herhjemme.. Selv det dyre der kun forhandles hos dyrlægen...

Det er jo umuligt for os at tage stilling til om vi vil have noget at gøre med et produkt, vi intet ved om hverken kvalitetsmæssigt, produktionsmæssigt eller prismæssigt. Det er derfor du får kryptiske tilbagemeldinger...

Hvis du blot vil vide om hundemennesker vil tage store partier mad hjem og agere sælger for hinanden for at springe fordyrende mellemled over, via. telefon/internet. Jamen så er svaret at ja - det er der i høj grad... Olivers omsatte for 40 mil. sidste år

Christian Degner-Elsner - Oliver?s Petfood - Iværksætteri | Erhvervsbladet.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet præsenteret for noget, der hedder "Doggy Revelj Hundefoder" som ligeledes glimrer ved fraværet af indholdsbeskrivelse. Der medfølger kun en kort liste over næringsindholdet. Det er ikke nok.

---Og de links, der henvises til giver heller ingen relevant information.

DET bliver også fremført som et produkt, der skal sælges privat fra kunde til kunde...

Der er næppe større penge i at sælge hundemad privat. Hvis nogen skulle gøre det, så skulle det være for at videreformidle et EXCEPTIONELT produkt:mrgreen:.

Hvis det skal have interesse her på HF, så skal der være en omhyggelig beskrivelse af de enkelte ingredienser der er i foderet, OG hvorfra de kommer og hvordan de er dyrket/avlet og behandlet.

De fleste af os stiller samme krav til vores hundes foder som til vores egen kost. Mange stiller flere krav til deres hunds kost end til deres egen:stupid:.

Lav pris er i sig selv IKKE nogen kvalitet:???:.

Og de fleste kvalitetsprodukter på markedet er det jo allerede muligt at købe hjem i større portioner. Så der er sikkert mange, der slår sig sammen for at opnå rabat.

Synes du ikke selv, at det er noget underligt noget at du forsøger at skaffe sælgere til et produkt --uanset hvad--- på PRISEN alene?? :shock:

Kom med et navn på produktet og et link så vi selv kan granske det...

Priserne kan vi jo så vende tilbage til på et senere tidspunkt. DE er ikke så interessante. Kvalitet koster nu engang hvad det koster.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Peter K

Enig igen, men kvalitet og pris behøver ikke at høre sammen. gennem tråden er der jo også beskrevet af flere at priserne ganges op med bl.a. 1,8 eller 2,5 og at andre tilfælde er avancen 37 % i sidste led ved hjemmesalg.

Jeg er ikke interesseret i at forsøge at sløse med kvaliteten for at skabe en billig vare. hele idéen er jo at sikre høj kvalitet til en mere rimelig pris end det vi ser i dag.

Så kan man diskutere om hvad der er kvalitet hver især, men faktum er at ved at skære led ud i "fødekæden" også vil give en lavere pris for slutkunden. Det er i hvert fald det der er mit formål, med det her.

Hvis man kan spare 50-100 kroner eller endnu mere ved køb af 15 kg. så er det vel også relevant, sådan har jeg det selv. jeg ved også godt at man gerne vil give sin hund det bedste, og det er jo kun én selv der ved hvad der er bedst for hunden. Det er ikke sikkert at naboen synes det.

Er egentlig ikke interesseret i andre på markedet, for disse har ikke gjort det billigere efter min mening. Det må da være muligt skulle man da mene.

Mvh

Peter

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig igen, men kvalitet og pris behøver ikke at høre sammen. gennem tråden er der jo også beskrevet af flere at priserne ganges op med bl.a. 1,8 eller 2,5 og at andre tilfælde er avancen 37 % i sidste led ved hjemmesalg.

Jeg er ikke interesseret i at forsøge at sløse med kvaliteten for at skabe en billig vare. hele idéen er jo at sikre høj kvalitet til en mere rimelig pris end det vi ser i dag.

Så kan man diskutere om hvad der er kvalitet hver især, men faktum er at ved at skære led ud i "fødekæden" også vil give en lavere pris for slutkunden. Det er i hvert fald det der er mit formål, med det her.

Hvis man kan spare 50-100 kroner eller endnu mere ved køb af 15 kg. så er det vel også relevant, sådan har jeg det selv. jeg ved også godt at man gerne vil give sin hund det bedste, og det er jo kun én selv der ved hvad der er bedst for hunden. Det er ikke sikkert at naboen synes det.

Er egentlig ikke interesseret i andre på markedet, for disse har ikke gjort det billigere efter min mening. Det må da være muligt skulle man da mene.

Mvh

Peter

Det er osse et spørgsmål om tillid og seriøsitet.

Leverandøren af mit foder skal kunne svare seriøst og omhyggeligt på ALLE de spørgsmål jeg har. Det er LANGT!! vigtigere end pris.

Og vi er ikke nemme at narre i dag, hvor man kan google sig til alverdens viden.. Så en løgn fra en leverandør BLIVER afsløret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Synes der er utroligt meget skepsis...

Men for at finde ud af om der er interesse i at være privat forhandler for at få prisen ned, og om det er noget folk gider uden den helt store avance, så er manden vel nødt til at undersøge om folk er interesserede? Eller er der noget jeg overser?

Men konceptet findes jo allerede i et vist omfang...der er jo flere private forhandlere af f.eks. proformance(sportsmans pride)...men hvad deres avance er ved jeg ikke...de kan/vil ihvertfald ikke gøre det billigere end butikkerne

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lillemyr
Synes der er utroligt meget skepsis...

Men for at finde ud af om der er interesse i at være privat forhandler for at få prisen ned, og om det er noget folk gider uden den helt store avance, så er manden vel nødt til at undersøge om folk er interesserede? Eller er der noget jeg overser?

Men konceptet findes jo allerede i et vist omfang...der er jo flere private forhandlere af f.eks. proformance(sportsmans pride)...men hvad deres avance er ved jeg ikke...de kan/vil ihvertfald ikke gøre det billigere end butikkerne

Hej

Avancen på en sæk Sportsman's Pride Maintenance er 130,50 kr. Om de private forhandlere du kender ikke kan/vil sælge billigere, TJAAA, men en bekendt (som er revisor) siger til mig at så længe jeg ikke har en skriftelig kontrak med importøreren kan jeg tage den pris jeg vil. Og jeg kører altid med min. 10% rabat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hej

Avancen på en sæk Sportsman's Pride Maintenance er 130,50 kr. Om de private forhandlere du kender ikke kan/vil sælge billigere, TJAAA, men en bekendt (som er revisor) siger til mig at så længe jeg ikke har en skriftelig kontrak med importøreren kan jeg tage den pris jeg vil. Og jeg kører altid med min. 10% rabat.

Cool...det var sgu hurtigt der kom svar...:-D

Kunne være jeg lige skal tilføje, at jeg selvfølgelig kun kender priserne hos dem jeg har været i kontakt med...så jeg ikke udtaler mig på alles vejne...det beklager jeg selvfølgelig at jeg ikke fik gjort...:-D...

Men så ved jeg da det...takker...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites