Hop til indhold

Vigtig information - læs venligst!


Administrator
 Share

Recommended Posts

Hmmm og jeg som troede, at tak-knappen havde samme funktion som ordet tak ude i virkeligheden altså alt fra "tak skal du have" over "tak for et godt indlæg i debatten" til "tusinde tusinde tak for hjælpen", men det ser ud til at den knap er nærmest magisk og kun noget man skal driste sig til at trykke på, når man har grebet dens skjulte, men dog sande mening. Jeg må indrømme, at jeg er tilhænger af, at funktionen fjernes. Så er det da ikke det, der skal skille os ad.

 

Mht tonen, så ja, bølgerne kan gå højt, men jeg synes da stadig, at det er i den milde ende i forhold til så mange andre steder og derudover synes jeg heller ikke, at folk slæber rundt på gammelt nag...ja nogle gange kan man endda se, at folk, der diskuterer på livet løs i en tråd kan holde fest sammen i en anden tråd, der køre på samme tid.

 

Selvfølgelig skal vi holde en ordenlig tone og selvfølgelig skal der være plads til alle, men hvor meget er der ved det, hvis prisen er, at alle lister rundt på kattepoter (hvis det altså går i et hundeforum) for endelig ikke at støde nogen og ingen tør udtrykke en mening med lidt kant af skræk for at træde på en ligtorn et eller andet sted ? Går det ikke begge veje med sådan et sted som her ? Der skal holdes en tilforladelig omgangsform, men man skal altså også lige se på, hvor tyndhudet man selv stiller sig an...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 166
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm og jeg som troede, at tak-knappen havde samme funktion som ordet tak ude i virkeligheden altså alt fra "tak skal du have" over "tak for et godt indlæg i debatten" til "tusinde tusinde tak for hjælpen", men det ser ud til at den knap er nærmest magisk og kun noget man skal driste sig til at trykke på, når man har grebet dens skjulte, men dog sande mening. Jeg må indrømme, at jeg er tilhænger af, at funktionen fjernes. Så er det da ikke det, der skal skille os ad.

 

Mht tonen, så ja, bølgerne kan gå højt, men jeg synes da stadig, at det er i den milde ende i forhold til så mange andre steder og derudover synes jeg heller ikke, at folk slæber rundt på gammelt nag...ja nogle gange kan man endda se, at folk, der diskuterer på livet løs i en tråd kan holde fest sammen i en anden tråd, der køre på samme tid.

 

Selvfølgelig skal vi holde en ordenlig tone og selvfølgelig skal der være plads til alle, men hvor meget er der ved det, hvis prisen er, at alle lister rundt på kattepoter (hvis det altså går i et hundeforum) for endelig ikke at støde nogen og ingen tør udtrykke en mening med lidt kant af skræk for at træde på en ligtorn et eller andet sted ? Går det ikke begge veje med sådan et sted som her ? Der skal holdes en tilforladelig omgangsform, men man skal altså også lige se på, hvor tyndhudet man selv stiller sig an...

 

Jeg vil altså nødig af med tak-funktionen :(

 

Ellers er jeg stort set enig i det hele i dag, men det har nok også noget at gøre med, at det er nogle måneder siden efterhånden, at denne tråd blev oprettet (22.05.2008, 19:43 :blink: ) - for dengang gik bølgerne i temmelig ubehagelig højder i nogle tråde, synes jeg at huske :???:

Redigeret af bernerazuro
Havde vrøvlet lidt rundt, hehe
Link til indlæg
Del på andre sites

Enig i

Bare lige, hvis du skulle have overset den del :blink:

 

Jeg vil altså nødig af med tak-funktionen :(

 

Ellers er jeg stort set enig i det hele i dag, men det har nok også noget at gøre med, at det er nogle måneder siden efterhånden, at denne tråd blev oprettet (22.05.2008, 19:43 :blink: ) - for dengang gik bølgerne i temmelig ubehagelig højder i nogle tråde, synes jeg at huske :???:

 

Så jeg sidder altså her og besvarer en urgammel tråd uden at ane det, da jeg ikke har set på datoen og ikke læste den den gang i maj. Ak ja, jeg kunne jo i teorien have været blevet vippet ud tusinde gange fordi jeg nok har trykket på fy-knappen på det forkerte tidspunkt eller har været med til at holde fest på det forkerte grundlag. Det er da ubegribeligt, så farligt jeg egentlig lever livet :mrgreen:

 

Og nu trykker jeg på send og derefter på fy-knappen, da det egentlig er ret venligt af dig at henlede min opmærksomhed på, at jeg som altid bare er bagud ! :5up: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så jeg sidder altså her og besvarer en urgammel tråd uden at ane det, da jeg ikke har set på datoen og ikke læste den den gang i maj. Ak ja, jeg kunne jo i teorien have været blevet vippet ud tusinde gange fordi jeg nok har trykket på fy-knappen på det forkerte tidspunkt eller har været med til at holde fest på det forkerte grundlag. Det er da ubegribeligt, så farligt jeg egentlig lever livet :mrgreen:

 

Og nu trykker jeg på send og derefter på fy-knappen, da det egentlig er ret venligt af dig at henlede min opmærksomhed på, at jeg som altid bare er bagud ! :5up: :mrgreen:

 

Ja, det gør du :mrgreen:

 

Og lever livet farligt? Det ved jeg ikke og vil ikke udtale mig om, hehe - har endnu ikke lagt mærke til/tænkt over/husket at have set dig bruge ta... - fy-knappen forkert :-P

 

Og jo tak for tak :mrgreen:

 

 

 

Og gud, hvor jeg kludrede i mit indlæg, kan jeg se, fordi jeg lige ville møblere lidt om :lol: Tror liiiige jeg går op og redigerer..

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan nu ikke lade være med lige at komme med et input, nu hvor vi alligevel har genoplivet denne tråd :blink: Jeg vil bare sige, at for mig, er "fy-knappen" altså ingen hellig gral. Jeg bruger den, hvis en bruger er rigtig sjov, kommer med et godt råd, sender nogle gode billeder, har en god pointe, siger noget pænt om det jeg har skrevet, siger noget pænt om mine billeder etc.

 

Ville meget nødig af med den- synes det er et godt redskab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan nu ikke lade være med lige at komme med et input, nu hvor vi alligevel har genoplivet denne tråd :blink: Jeg vil bare sige, at for mig, er "fy-knappen" altså ingen hellig gral. Jeg bruger den, hvis en bruger er rigtig sjov, kommer med et godt råd, sender nogle gode billeder, har en god pointe, siger noget pænt om det jeg har skrevet, siger noget pænt om mine billeder etc.

 

Ville meget nødig af med den- synes det er et godt redskab.

 

Fuldstændig enig, beskriver meget godt, hvad jeg bruger den til også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt det er en gammel tråd, men alligevel...

Jeg synes det er urealistisk at forvente at man helt kan undgå konflikter på et forum. Personligt vil jeg hellere bruge et forum med skænderier, end et med censur.

 

Det er første gang jeg har mødt en "Tak knap" på et forum, og den er da meget sjov. Jeg tror jeg vil bruge den til mange forskellige ting - når et indlæg får mig til at grine, når det er godt formuleret, når det er hjælpsomt og nyttigt, når der står noget pænt om mine hunde osv. Men bruge den bare fordi man er enig, er for billigt IMO.

 

Jeg har ikke helt fundet ud af de forskellige funktioner her på forum, men jeg synes generelt ikke om bedømmelses-funktioner. Der bliver altid for meget rygklapperi.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt det er en gammel tråd, men alligevel...

Jeg synes det er urealistisk at forvente at man helt kan undgå konflikter på et forum. Personligt vil jeg hellere bruge et forum med skænderier, end et med censur.

 

Det er første gang jeg har mødt en "Tak knap" på et forum, og den er da meget sjov. Jeg tror jeg vil bruge den til mange forskellige ting - når et indlæg får mig til at grine, når det er godt formuleret, når det er hjælpsomt og nyttigt, når der står noget pænt om mine hunde osv. Men bruge den bare fordi man er enig, er for billigt IMO.

 

Jeg har ikke helt fundet ud af de forskellige funktioner her på forum, men jeg synes generelt ikke om bedømmelses-funktioner. Der bliver altid for meget rygklapperi.

Synes ikke karma er mere "rygplapperi" end "tak" er. tak kan ses af andre, det kan karma ikke.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Synes ikke karma er mere "rygplapperi" end "tak" er. tak kan ses af andre, det kan karma ikke.

 

 

Øh? Jeg kan da se at du har karmapower på 84 pt.? Og karma på 3341? :shock:

 

Næ. Jeg synes altså osse, at karma ligner for meget rygklapperi og kammerateri.

 

Det styrker klikedannelsen og skærer ud i PAP for nye brugere, hvem de "bør" tækkes.

 

--Men man kan da melde sig ud af den ene del karma. Tak for det, admin. :roll:

 

Den anden del, der bare hedder "karma" er vi vist uden indflydelse på, vistnok..... Jeg mener det er noget med, hvor længe vi har været medlemmer... Eller er det mon hvor mange dage vi har været "på"? :confused:

 

Ej, altså... Jeg synes der mangler et sted hvor de forskellige begreber og deres betydning bliver gennemgået..

--Sådan et "bruger-start-kursus..":lol:

---For nye brugere..... Og for mig...:oops:

 

---Jeg synes netop det er helt fint, at det kan ses hvem der takker for et indlæg. Så bliver det for afslørende når takkeriet er rygklapperi, hvor nogle få medlemmer takker hinanden gentagne gange.

--Jeg bruger selv "tak" hvis jeg stort set er enig i et indlæg, -i stedet for at skrive et næsten enslydende indlæg. --Eller jeg bruger tak hvis jeg synes at et indlæg er rigtig vigtigt. --Så laver jeg selv efterfølgende et forklarende indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

--Jeg bruger selv "tak" hvis jeg stort set er enig i et indlæg, -i stedet for at skrive et næsten enslydende indlæg. --Eller jeg bruger tak hvis jeg synes at et indlæg er rigtig vigtigt. --Så laver jeg selv efterfølgende et forklarende indlæg.

 

Så er der ikke skrevet meget fornuftigt herinde hvis man skal se på de tak du har delt ud :mrgreen: Sorry - den lå lige til højrebenet :engel:

 

 

 

Vi bruger det nok alle lidt forskelligt og fred være med det.........

Og ja der er nogle her man er mere på bølgelængde med eller deler humor med, og så kan det da godt være der bliver fyret et TAK af hvis en eller anden lige får "jordet" en af de andre godt og grundigt :mrgreen:

 

Men Tak er fra min side ofte brugt i de tråde hvor vi driller hinanden eller hvis jeg syntes en har skrevet noget godt som jeg er "fuldstændig" enig i. Alt efter hvad tråden omhandler.......

 

Jeg syntes også den er lidt hyggelig og giver lidt krydderi på ;-) Hvis folk bruger den som rygklapper så fred være med det. Og også fred være med om nogle opfatter det sådan, det er jo dem selv der skal bearbejde deres følelser bagefter. :-D

Redigeret af Tanten
Husfreden skal opretholdes ;o)
Link til indlæg
Del på andre sites

Øh? Jeg kan da se at du har karmapower på 84 pt.? Og karma på 3341? :shock:

 

Næ. Jeg synes altså osse, at karma ligner for meget rygklapperi og kammerateri.

 

Det styrker klikedannelsen og skærer ud i PAP for nye brugere, hvem de "bør" tækkes.

 

--Men man kan da melde sig ud af den ene del karma. Tak for det, admin. :roll:

 

Jeg kan ikke se, hvorfor nye brugere "skal tække" dem med høj karma værdi :shock: ?

 

Nu er det vel voksne mennesker på dette forum - der har EGNE meninger og ikke behøver at lade andre "godkende" dem ;-)

 

Der er ingen tvivl om at mange bruger karma og tak på forskellige måder og det er jeg faktisk ligeglad med :cool:

 

Jeg giver karma, hvis een person gør noget godt for andre eller mig selv, har en god holdning til hunde, viser medfølelse osv :-D

 

Og jeg synes nu ikke, at bare fordi nogle har meget karma, så er det ensbetydende med rygklapperi eller kammerateri :shock:

 

Nu tror jeg faktisk at een del herinde, IKKE kender hinanden andet end her på forum. Og jeg har i hvert fald ikke brug for at være med i en klike, hvis jeg skal give karma til visse personer for at være med ;-) Og jeg gætter på, at mange herinde har det på samme måde :mrgreen:

 

De folk der har HØJ karma herinde er ofte de mennesker, der gider at bruge en del tid på at følge med i de andre brugeres liv, sender tanker til syge hunde eller er god til at give råd osv. Og nej jeg klapper ikke ryg, jeg skriver det bare, som jeg ser det :roll:

 

 

Og jeg synes også, det er fint at folk kan melde karma fra :5up:

 

Men at klikedannelse bliver større pga karma, ja den er jeg squtte helt med på den ide :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal man jo også passe på ikke at komme til at tro at dette forum er verdens centrum!

Vi overlever nok alle sammen uanset om vi får karma, tak eller bare:5up:

Jeg forbeholder mig i alt fald ret til at bruge tak når jeg mener det, jeg gider ikke tænke på om det er politisk korrekt!:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der ikke skrevet meget fornuftigt herinde hvis man skal se på de tak du har delt ud :mrgreen: Sorry - den lå lige til højrebenet :engel:

 

 

 

Vi bruger det nok alle lidt forskelligt og fred være med det.........

Og ja der er nogle her man er mere på bølgelængde med eller deler humor med, og så kan det da godt være der bliver fyret et TAK af hvis en eller anden lige får "jordet" en af de andre godt oh grundigt :mrgreen:

 

Men Tak er fra min side ofte brugt i de tråde hvor vi driller hinanden eller hvis jeg syntes en har skrevet noget godt som jeg er "fuldstændig" enig i. Alt efter hvad tråden omhandler.......

 

Jeg syntes også den er lidt hyggelig og giver lidt krydderi på ;-) Hvis folk bruger den som rygklapper så fred være med det. Og også fred være med om nogle opfatter det sådan, det er jo dem selv der skal bearbejde deres følelser bagefter. :-D

 

 

Næ, tante, --så er der enten ikke skrevet så meget fornuftigt herinde, --eller osse ER jeg her ikke så meget som du?:mrgreen:

 

--Næ, sandheden ligger nok i, at "tak" måske sidder lidt løsere på dig end de gør på mig, --uden at jeg kommer ind på, hvad der er mest "rigtigt".. For det vil vi næppe kunne enes om.. :lol::lol:

 

---Jeg takker IKKE for hvert eneste ord, der bare er stavet rigtigt..

Det er mere sådan, at jeg gør som jeg ville gøre IRL: jeg takker hvis jeg føler trang til det og der er en mening i det. IKKE bare for at rygklappe.

 

Men min fornuft siger mig da osse, at de mennesker, der takker for alt mellem himmel og jord, -de anser da ikke sig selv for at være rygklappere.

---De gør det mere fordi de tror at de glæder nogen med det.. -eller hvad? :-P

 

--"drilletråde" eller smalltalk-tråde deltager jeg sjældent i... DE bliver lynhurtigt alt for lange og uoverskuelige efter min smag.. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

De folk der har HØJ karma herinde er ofte de mennesker, der gider at bruge en del tid på at følge med i de andre brugeres liv, sender tanker til syge hunde eller er god til at give råd osv. Og nej jeg klapper ikke ryg, jeg skriver det bare, som jeg ser det :roll:

 

Ja, der er det så kæden hopper af for mit vedkommende. At følge med i hinandens liv hører vel privallivet til, og har ikke noget med et internet forum at gøre? Så hvis man skal "belønnes" for at kende hinanden privat, er det da netop rygklapperi og klikedannelse der vil noget :confused:

 

Det kan også godt godt være at det er mig, der er gammeldags. Jeg holder privatliv og internet skarpt adskilt, og mødes ikke privat med nogen jeg kender fra nettet. Med mindre det er tilfældigt, hvilket er sket et par gange.

 

Hvad forum angår, så vil jeg gerne give et rygklap til alle, der skriver noget begavet, hvadenten jeg kender dem, kan lide dem eller ej. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, der er det så kæden hopper af for mit vedkommende. At følge med i hinandens liv hører vel privallivet til, og har ikke noget med et internet forum at gøre? Så hvis man skal "belønnes" for at kende hinanden privat, er det da netop rygklapperi og klikedannelse der vil noget :confused:

 

Det kan også godt godt være at det er mig, der er gammeldags. Jeg holder privatliv og internet skarpt adskilt, og mødes ikke privat med nogen jeg kender fra nettet. Med mindre det er tilfældigt, hvilket er sket et par gange.

 

Hvad forum angår, så vil jeg gerne give et rygklap til alle, der skriver noget begavet, hvadenten jeg kender dem, kan lide dem eller ej. :-D

 

 

Jeg kan ikke se, at der er rygklapperi at sige tak, fordi een bruger fx spørger til noget lort i ens liv eller husker at høre om hunden har fået det bedre på nyt foder eller lign :confused:

 

Der er jo klart forskel på folk herinde - om de kun bruger det til hundesnak eller hundesnak + en masse anden privat sluderi :-D Og det skal der vel også være plads til - at man selv vælger ?

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ, tante, --så er der enten ikke skrevet så meget fornuftigt herinde, --eller osse ER jeg her ikke så meget som du?:mrgreen:

 

--Næ, sandheden ligger nok i, at "tak" måske sidder lidt løsere på dig end de gør på mig, --uden at jeg kommer ind på, hvad der er mest "rigtigt".. For det vil vi næppe kunne enes om.. :lol::lol:

 

---Jeg takker IKKE for hvert eneste ord, der bare er stavet rigtigt..

Det er mere sådan, at jeg gør som jeg ville gøre IRL: jeg takker hvis jeg føler trang til det og der er en mening i det. IKKE bare for at rygklappe.

 

Men min fornuft siger mig da osse, at de mennesker, der takker for alt mellem himmel og jord, -de anser da ikke sig selv for at være rygklappere.

---De gør det mere fordi de tror at de glæder nogen med det.. -eller hvad? :-P

 

--"drilletråde" eller smalltalk-tråde deltager jeg sjældent i... DE bliver lynhurtigt alt for lange og uoverskuelige efter min smag.. :cool:

 

Nu var det såmænd også kun første linie der var henvendt specifikt til dig - resten var min generelle holdning til "problematikken". Om du syntes TAK sidder løst på mig eller ej - er jeg sådan set ligeglad med :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Se nu har jeg allerede brugt den forbudte knap flere gange i denne tråd :mrgreen: Og jeg må indrømme, at indlæg som dit Birgitta får mig til at "takke" endnu mere :blink: (Indrømmet, jeg er en inkarneret Rasmus Modsat :mrgreen:)

 

Jeg kan ved gud ikke forstå at man kan få ondt i den del af kroppen man burde bruge til at sidde på over at nogle får mere karma og tak end andre :confused: Jeg indrømmer gerne at jeg da har en del af æren for at Gryn har fået en del karma, for jeg synes at hun har lavet nogle gode indlæg gennem tiden, lige som så mange andre :5up: Og ligesom Mariah så giver jeg bl.a. karma hvis nogle har vist en særlig form for medfølelse overfor brugere herinde som har haft det svært af en eller anden grund, hvis nogen har skrevet noget særlig godt (eller sjovt for den sags skyld) og lignende tilfælde og har du et problem med det, så fred være med det :roll: Jeg takker og karma'er bare videre som jeg hele tiden har gjort :mrgreen: Og alt andet lige, så er der jo nok en sammenhæng mellem hvem der deltager mest herinde = mere karma og dem som deltager knap så meget = knap så meget karma af den simple årsag at dem som deltager mest jo selvsagt laver flere indlæg, følger mere med osv. så der er mere at takke for. Vælger du så at kalde det rygklapperi, så er det sådan set ok med mig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, der er det så kæden hopper af for mit vedkommende. At følge med i hinandens liv hører vel privallivet til, og har ikke noget med et internet forum at gøre? Så hvis man skal "belønnes" for at kende hinanden privat, er det da netop rygklapperi og klikedannelse der vil noget :confused:

 

Det kan også godt godt være at det er mig, der er gammeldags. Jeg holder privatliv og internet skarpt adskilt, og mødes ikke privat med nogen jeg kender fra nettet. Med mindre det er tilfældigt, hvilket er sket et par gange.

 

Hvad forum angår, så vil jeg gerne give et rygklap til alle, der skriver noget begavet, hvadenten jeg kender dem, kan lide dem eller ej. :-D

 

At følge med i hinandens liv skal nok forstås på den måde, at man følger med i hvad den enkelte bruger fortæller herinde, ikke om man mødes privat eller ej. Jeg har ikke indtryk af at der deles mere karma ud til dem man kender privat end til andre. For mit vedkommende hænger det i hvert fald ikke sådan sammen :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

At følge med i hinandens liv skal nok forstås på den måde, at man følger med i hvad den enkelte bruger fortæller herinde, ikke om man mødes privat eller ej. Jeg har ikke indtryk af at der deles mere karma ud til dem man kender privat end til andre. For mit vedkommende hænger det i hvert fald ikke sådan sammen :cool:

 

Præcis :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, der er det så kæden hopper af for mit vedkommende. At følge med i hinandens liv hører vel privallivet til, og har ikke noget med et internet forum at gøre? Så hvis man skal "belønnes" for at kende hinanden privat, er det da netop rygklapperi og klikedannelse der vil noget :confused:

 

Det kan også godt godt være at det er mig, der er gammeldags. Jeg holder privatliv og internet skarpt adskilt, og mødes ikke privat med nogen jeg kender fra nettet. Med mindre det er tilfældigt, hvilket er sket et par gange.

 

Hvad forum angår, så vil jeg gerne give et rygklap til alle, der skriver noget begavet, hvadenten jeg kender dem, kan lide dem eller ej. :-D

 

Undskylder meget jeg har sendt dig en velkomst-karma.:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...