Hop til indhold

Låne-Liva


Gæst Humankind
 Share

Recommended Posts

Tusind tak:oops:

Det koster ikke noget at lave hensynsfuldt opdræt heldigvis og jeg ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis jeg lavede et kuld hvalpe vel-vidende at der var en stor risiko og hr og fru jensen så måtte gå den tunge vej til dyrlægen med deres elskede hund fordi den led af en arvelig sygdom, eller endnu værre en af dem bed nogen fordi der ikke var blevet taget hensyn til det mentale:shock:

 

Øv jeg kan ikke give dig karma lige nu... Men jeg ville gerne for dette indlæg. Det er præcis den holdning jeg også har og den holdning jeg tager med mig når jeg (måske) selv skal have en lille kennel engang.

 

Jeg ville også gerne give karma, og af samme grund, men du må nøjes med tak :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv, nu ville jeg så give karma for os alle tre, men jeg kunne heller ikke få lov :cry:

 

Rinnie, hvad hedder din kennel??? Har du en hjemmeside? :-D

 

Jeg tillader mig lige at svare på Rinnie's vegne, for jeg kiggede på hendes hjemmeside i går. Du skal bare klikke på hendes profilnavn, så kommer der en liste med ting du kan vælge. Bla også at se hendes hjemmeside :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig godt spottet at hun bevæger sig godt! Jeg nåede at løbe 3 skridt, så stoppede jeg, kiggede hen på manden med åben skuffe og store øjne og sagde "hold *grimt ord* den hund kan bevæge sig!"

 

Ja, jeg overvejer kraftigt at beholde hende. Jeg har trukket min egen tæve ud af avl, da hun gav HD i sit første kuld. Hannen jeg brugte har så også givet noget i andre kuld end hendes efterfølgende, men jeg ønsker ikke at satse og lave mere på hende, for hun kan lige så godt ha' været "medskyldig" i at kuldet hun havde faldt ud med så meget HD:( (På trods af utallige timers søgen har jeg dog aldrig kunnet finde en tilfredsstillende forklaring hverken på hannen eller Jenna's side)

 

Liva er af nogenlunde samme linier og så alligevel ikke. Liva' Farfar er Jenna's Far og Liva's Farmor's Far er Jenna's Morfar's Far (af et andet kuld). Endvidere ligger der nogen gode gamle (stærke) linier inden for de 3 første led, så det er en lækker måde at bevare Jenna's linier, samtidig "hoppe tilbage til" nogen af de hunde man ved i generationer har givet gode og sunde hvalpe.

 

Hendes linier er nogen mentalt lækre linier, hvilket er meget vigtigt for mig. Udstillings-mæssigt tvivler jeg på hun ryger helt til tops, men med den stambog hun har tror jeg hun vil være en super hund at "arbejde eksteriør op på" og bevare nogen gode sunde hunde både fysisk og mentalt hvis jeg finder den rette han til hende. Selvfølgelig er der ikke nogen garanti for at mine "udregninger" holder stik, men jeg kan kun gøre mit bedste og så lade resten være op til naturen!:mrgreen:

 

Hmmm håber du forstod den forklarring?:lol:

 

Super lækker tæve :-)

 

Og så vil jeg bare sige :5up: for din holdning til avl af hunde... Jeg kender desværre en del spanielavlere, der kunne lære lidt af dig.

 

Min dybeste respekt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind

Tak igen allesammen:oops:

 

Jeg har ikke kennel, er slet ikke nået til at søge om kennelnavn endnu, men min hjemmeside står vist i signaturen ( http://www.rinnie.dk ) og ja hihi hans navn er ikke tilfældigt... Og han er en Player! Går og kysser med Jenna og Liva på skift:lol: Og når tøserne ikke lige kysser med Player, så kysser de med hinanden... Jo, det er rigtig det muntre hus her!:mrgreen: Bare herligt at se at Jenna og Liva er så glade for hinanden, for Jenna er trods alt 5 år gammel og har ikke boet sammen med en anden tæve før, men der har intet været overhovedet, faktisk holder de 2 piger sig meget sammen:cool:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...