Hop til indhold

Når hunden piver i søvne


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

Vækker I jeres hunde, når de piver i søvne?

 

Hvis ja, hvorfor?

 

Hvis nej, hvorfor? Hvorfor ikke?

 

 

Vi har snakket om det herhjemme og jeg vækker altid hundene hvis de piver i søvne. Det er så hjerteskærende, at jeg ikke kan holde ud at høre på det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lab'Buddy

Jeg vækker ikke hunden. Jeg kan ikke se hvorfor, jeg skulle det. Jeg forestiller mig den arbejder med oplevelserne den har fået.

Det kan dog ske at der bliver grinet så højt, at hunden vågner ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ligger en hånd på hende så plejer hun at stoppe...

 

 

Plejer også at ae dem blidt og tale med rolig stemme... :-D

 

 

Jeg vækker ikke hunden. Jeg kan ikke se hvorfor' date=' jeg skulle det. Jeg forestiller mig den arbejder med oplevelserne den har fået.

Det kan dog ske at der bliver grinet så højt, at hunden vågner ;-)[/quote']

 

 

Jeg gør det, fordi jeg synes det lyder som om hunden har mareridt. Det er ikke en positiv piven der kommer fra dem.

 

 

Hunde har behov for at drømme for at bearbejde dagens indtryk, ligesom vi har. Personligt ville jeg godt nok blive småsur over at blive vækket hele tiden :vedikke:

 

 

Selvfølgelig har de det :5up:

Men synes ikke det lyder som en god drøm, og de kan vel have mareridt, som os andre... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg reagerer ikke hver gang, kun når han bliver ved og er ved at blive kvalt i sine flapper og sparker sig selv :genert:

 

Jeg ligger en hånd forsigtigt men fast på brystkassen lige ved forbenet, ae'r lidt og hvisker "rooolig"... så plejer han at få en mere rolig vejrtrækning.

 

Hvis han ikke sover så tungt, så plejer han at rulle om på ryggen, med alle 4 poter i vejret og "bede" om lidt mavenusning :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut

Jeg synes også at Basse piver når han sover. Men det har jeg set ALLE gd'er gøre. Så måske er det bare noget der ligger til dem? Også selvfølgelig andre hunde, men synes jeg ser det mest hos gd. Jeg plejer ikke at vække ham, men ae og sige "rolig musser" og så tager han det stille og roligt igen. Synes det er lidt synd at vække dem?:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det kunne jeg ikke drømme om, hunde skal ligesom mennesker, have bearbejdet indtryk via deres drømme, det er en vigtig proces.

 

Men når det er mareridt (Hvis en hund altså kan ha det??) så sker der vel ikke noget ved at berolige dem i deres søvn?

Når jeg har mareridt ku jeg da godt bruge en der lige kløede mig lidt på maven :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gør det, fordi jeg synes det lyder som om hunden har mareridt. Det er ikke en positiv piven der kommer fra dem.

 

Men synes ikke det lyder som en god drøm, og de kan vel have mareridt, som os andre... :hmm:

 

Men når det er mareridt (Hvis en hund altså kan ha det??) så sker der vel ikke noget ved at berolige dem i deres søvn?

Når jeg har mareridt ku jeg da godt bruge en der lige kløede mig lidt på maven :mrgreen:

 

Men hvordan kan I vide, det er mareridt? Nej det lyder ikke sjovt, men det er jo ikke ensbetydende med at det er skidt i hundens drøm..

 

Jeg vækker ikke Luna... Og hun drømte så sent som natten til i går, hvor jeg lod hende ligge..

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Misja fik nogle år på bagen, begyndte hun at drømme med lyd og bevægelse på hver dag og i starten vækkede jeg hende blidt når det gik vildt for sig - men når hun så faldt i søvn igen, startede hun bare forfra med at drømme vildt så jeg konkluderede at der var noget hun i så stor grad havde brug for at få bearbejdet at det ikke skulle forstyrres og alligevel heller ikke kunne stoppes.

 

Nogen gange kan jeg i dag finde på at snakke blidt til hende når hele hendes krop nærmest ligger og har spasmer, men mest fordi jeg bliver forstyrret af det og her drømmer hun bagefter videre men med mindre krops-bevægelser.

 

Jeg tror godt hunde kan have ubehaglige drømme, men de er jo væk i samme øjeblik den er færdig eller hunden vågner. De er så meget i nuet at de ikke bære rundt på drømmene, ligesom vi gør det - det er jeg helt overbevist om :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvordan kan I vide, det er mareridt? Nej det lyder ikke sjovt, men det er jo ikke ensbetydende med at det er skidt i hundens drøm..

 

Jeg vækker ikke Luna... Og hun drømte så sent som natten til i går, hvor jeg lod hende ligge..

 

 

men Liva gik til gengæld ned for at kigge til Luna :lun:

 

Hvis Liva ligger og sover lige op af mig, kan jeg godt finde på lige at lægge en hånd på hende, så hun falder til ro igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

men Liva gik til gengæld ned for at kigge til Luna :lun:

 

Hvis Liva ligger og sover lige op af mig, kan jeg godt finde på lige at lægge en hånd på hende, så hun falder til ro igen.

 

hehe, det kan mysla også finde på hvis sheila rigtig drømmer, men så skal hun sige flere lyde end normalt. Det normale er hun holdt op med et reagere på;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vækker ikke Luna når hun piver i søvne, jeg har læst mig til at når mennesker drømmer, så er de nede i den dybe søvn, og denne søvn er nødvendig for at man kan være et sundt menneske, og jeg tror det samme gælder for hunde, og derfor vil jeg ikke vække hende (hverken blidt eller på anden måde), da jeg jo så vil rive hende ud af denne dybe søvn.

 

En blid nussen får hende måske ikke til at vågne, men den river hende jo ud af den dybe drømmesøvn (det er derfor hun holder op med at pive), og derfor gør jeg det ikke.

 

Dog vil jeg indrømme, at hvis hun ligger tæt op ad mig og begynder at knurre, så vækker jeg hende. Det er jeg dog først begyndt på, efter at en eller anden herinde fortalte at deres hund havde nappet dem i ballen i søvne :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vækker ikke Luna når hun piver i søvne, jeg har læst mig til at når mennesker drømmer, så er de nede i den dybe søvn, og denne søvn er nødvendig for at man kan være et sundt menneske, og jeg tror det samme gælder for hunde, og derfor vil jeg ikke vække hende (hverken blidt eller på anden måde), da jeg jo så vil rive hende ud af denne dybe søvn.

 

En blid nussen får hende måske ikke til at vågne, men den river hende jo ud af den dybe drømmesøvn (det er derfor hun holder op med at pive), og derfor gør jeg det ikke.

 

Dog vil jeg indrømme, at hvis hun ligger tæt op ad mig og begynder at knurre, så vækker jeg hende. Det er jeg dog først begyndt på, efter at en eller anden herinde fortalte at deres hund havde nappet dem i ballen i søvne :lol:

 

Jeg tror som dig, at hunde som vi mennesker har behov for den dybe søvn, så jeg vækker hellere ikke mine hunde.

 

Victor har meget lyd på, når han sover, han kan både tude som en ulv, hyle, pive, knurre og gø.:lol: Oskar nøjes med at klynke/pive og lave løbebevægleser. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lige netop derfor jeg oprettede tråden, fordi jeg var i tvivl om det var rigtigt, hvad jeg gjorde....

 

 

Og det kan jeg jo læse mig frem til, at det er det højst sandsynligt ikke....

 

 

 

Tak for belysning :5up:

 

Som jeg skrev i mit indlæg, så vækker jeg ikke Mio hver gang, for ja, de skal have lov at drømme i fred - men jeg synes ikke der er noget galt i at berolige en meget urolig hund, når man ikke rusker den lys-vågen altså :blink:

Og efter som Mio ikke ligefrem reagerer som en utilfreds hund, så har jeg tænkt mig at fortsætte med at gøre som jeg gør nu :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også at Basse piver når han sover. Men det har jeg set ALLE gd'er gøre. Så måske er det bare noget der ligger til dem?

 

Jeg tror de ikke de "snakker i søvne" mere end andre hunde - det lyder bare sjovere :mrgreen:

Vinnie har det med at gø i søvne - men hun åbner ikke munden, så det lyder totalt tåbeligt med de store læber som lyddæmper :lol:

Af og til tager hun også en liggende løbetur midt om natten. Heldigvis ligger hun som regel med benene væk fra mig, ellers havde jeg mange blå mærker :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...