Hop til indhold

Når hunden piver i søvne


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

Som så mange andre så synes jeg at min hund skal have lov at drømme i fred, så jeg lader hende være - selv når hun ligger og drømmer højlydt op af mig. Napper hun i en balle eller andet en skønne dag, så vil jeg huske på at Lonnys indlæg burde have advaret mig. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Almindelig piveri... nej..

 

Men hvis det bliver voldsomt, hendes vejrtrækning bliver meget heftig eller lignende så lægger jeg en hånd på hende... Som oftest vågner hun ikke helt, men falder bare til ro - enkelte gange vågner hun forskrækket.

 

Jeg vækker hende fordi det virker som om hun drømmer noget ubehageligt.. Hun kan også vågne gøende og være helt forvirret og det synes jeg er synd hvis jeg kan berolige hende før det sker... Lidt ligesom hvis et barn græder i søvne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke helt på den der med mareridt, jeg tror hundene mere lever i nuet og ikke har så stor en fantasiverden som vi mennesker har.

 

Når mine hunde er bange (tordenvejr, fyrværkeri) så piver de ikke. De ryster eller klaprer tænder, og gemmer sig eller klæber sig til os. Den piven jeg hører når de sover/drømmer virker mere for mig som en tændt/opkørt hund, og det sker typisk i forbindelse med at benene kører, som om de er på jagt. Og de lyde de laver når de drømmer, hører jeg aldrig, når de er vågne.

 

Jeg ville aldrig forstyrre en hund, der drømmer, jeg tror det er noget de har brug for, ligesom vi mennesker har brug for den dybe søvn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med hundedrømme er noget mærkelig noget.

 

Jeg har to "byggesæt hunde" som har været udsat for lidt mere end de burde i deres tidligere liv. De piver aldrig i søvne, de tager sig allerhøjst en løbetur fordi det nu engang er mynder.

Men deerhound der aldrig har været udsat for nogen form for overlast hyler af og til højlydt i søvne. Det lyder fandens højt på en varm sommernat hvor alle vinduer er åbne. Naboerne begynder at snakke.

 

Min allerførste hund, der var en jagthund var lige så aktiv i søvne som vågen. Man kunne som regel se hvad han foretog sig i drømmene.

Særlig sjovt var det når jeg kunne give ham en ordre som blev udført i drømmeland. Det gik ved at bruge en sagte stemme.

"Bento, hør godt efter !"

Her blev han fuldstændig forstenet bortset fra en sagte sitren i forventning om...

"HVOR er din bold!!"

så gik eftersøgningen, man kunne se at han "løb" i uregelmæssige mønstre som en hund der søger. Og så et Plop med munden når bolden blev fundet, og løb tilbage til mig, stop, og logrende hale.

Og så vågnede han for at få sin godbid.

Det fik han også.

Mit eget værste mareridt er at jeg er til et loppemarked hvor der findes alverdens spændende ting, lige det jeg har brug for til at fylde kælderen op, og så vågne og finde ud af at det bare var en drøm. Det er så træls.

Derfor skal hunde have godbidder i vågenland for udførte opgaver i drømmeland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit eget værste mareridt er at jeg er til et loppemarked hvor der findes alverdens spændende ting, lige det jeg har brug for til at fylde kælderen op, og så vågne og finde ud af at det bare var en drøm. Det er så træls.

Derfor skal hunde have godbidder i vågenland for udførte opgaver i drømmeland.

Jeg kan godt lide din tankegang. :klap:

 

Jeg lader mine hunde sove når de drømmer. De siger begge to lyde og løber i drømme - mine forældres samojed siger meeeeget sjældent noget i drømme. Min mor siger at hun kun har oplevet det et par gange.

 

Sascha siger sådan en sjov lyd... "FLYYYUUUWWW" :lol:... eneste tidspunkt jeg vækker dem hvis de larmer og løber i søvne, er hvis jeg ligger i sengen og prøver at sove. Det er ikke så let med liggende løbende larmende hunde i sengen. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan se der er flere som skriver, at de ikke vækker deres hunde, at de har brug for at bearbejde dagens hændelser, at mennesker har flere faser af søvn, så må hunde også have det??

Er der nogle som har belæg for det? har i læst det nogle steder ?? jeg ved det ikke nemlig, men kunne godt forestille mig, at vi menneskelig gøre vores hunde?? nogle vil nok mene, at vores hunde er så kloge, at de er nød til at have disse ting?? men hvad så med grise, som jo også er kloge og kan lære ting, men se hvordan de bliver behandlet i vores stalde og når de transporteres.

 

Bare lige en tanke :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...