Hop til indhold

hvilket foder efter betændelse i bugspytkirtlen

Recommended Posts

Gæst amalieh

Hej allesammen

min lille hund på 5 år har lige været igennem en voldsom omgang betændelse i bugspytkirtlen, men er nu heldigvis i bedring.

Problemet er at hun slet ikke har de normale symtomer, hun er slank og god form, så jeg syndes det er svært at bestemme hvilket foder der kan hjælpe hende i fremtiden..

Dyrlægen har anbefalet et fedtfattigt foder, så det er jeg pt på jagt efter.

Hun har de sidste 3 års tid fået olivers dog vil vi gerne prøve noget andet da hun jo fik sygdommen af dette.

Jeg er stor fan af barf tanken, men har ikke noget fryse plads så jeg har overvejet Wolfsblut low fat-low protein , men det er lavet til store overvægtige hunde. Så kan i anbefale noget andet til kræsen gravhundsblanding på 6 kg.

jeg håber meget i kan hjælpe da jeg ikke ved så meget om fodring af hunde.

mvh Amalie :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen

min lille hund på 5 år har lige været igennem en voldsom omgang betændelse i bugspytkirtlen, men er nu heldigvis i bedring.

Problemet er at hun slet ikke har de normale symtomer, hun er slank og god form, så jeg syndes det er svært at bestemme hvilket foder der kan hjælpe hende i fremtiden..

Dyrlægen har anbefalet et fedtfattigt foder, så det er jeg pt på jagt efter.

Hun har de sidste 3 års tid fået olivers dog vil vi gerne prøve noget andet da hun jo fik sygdommen af dette.

Jeg er stor fan af barf tanken, men har ikke noget fryse plads så jeg har overvejet Wolfsblut low fat-low protein , men det er lavet til store overvægtige hunde. Så kan i anbefale noget andet til kræsen gravhundsblanding på 6 kg.

jeg håber meget i kan hjælpe da jeg ikke ved så meget om fodring af hunde.

mvh Amalie :confused:

Jeg fodre selv med fedtfattig foder til mine hunde.

Jeg veksler mellem: Markus Mühle Rawfood, Canis natural og Luposan sport. De forskellige typer foder indeholder mellem 10 - 12 % fedt

Det er et meget mavevenligt foder - da min ene beagle ofte havde problemer med flere typer foder - men disse tre typer fungerer han rigtig fint på.

Det kan fås i små portioner så du kan prøve det før du evt køber en større portion :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst amalieh

mange tak, jeg har fundet en butik på østerbro som jge smutte forbi i dag og købe lidt frysetørret og wulfblut, bare for at se hvad hun bedst kan lide.

Men hvordan opbevarer man de frysetørret produkter, kan de holde sig som alm tørkost? hun spiser jo ikke så meget og jeg plejer at købe to forskellige produkter så vi kan veksle lidt.

mvh Amalie

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Når du skal fodre en hund med betændelse i bugspytkirtlen skal du fodre fedtfattigt og ikke for meget protein, men hente energi fra kulhydrat.

Grunden er at hunden har svært ved at optage/fordøje disse når bugspytkirtlen ikke virker optimalt!

Så jeg ville ikke turde råfodre, da du jo netop så giver meget protein.

Det eneste fodre jeg kender til er Royal Canin´s "Gastro Intestinal low fat", som netop er lavet til hunde der har problemer med bugspytkirtlen og kun indeholder 7% fedt og 22% protein (mener jeg)

Link til indlæg
Del på andre sites