Hop til indhold

ben, - som i ham i ikke har set før (jubii)


Gæst loca-typher
 Share

Recommended Posts

Gæst loca-typher

ja nu vil jeg så præsentere ben sådan helt rigtig.

 

Ben, er min (anden) øjesten, han er amerikansk bulldog af bully(johnson) typen,

og er ud af

far: ss kaden (us import)

mor: bullforce amber(NL import)

han er fra kennelen margrethelunds bulldogs, og hedder på tavlen Big ben.

 

han er simpelthen alt jeg har drømt om, og præsis den race jeg vil beskæftige mig med i fremtiden.

ben er en stor kælepot , med et blidt temperamang, men en fast vilje.

han har et enormt drive der helt sikkert skal udnyttes via bla. weightpull, som jeg starter på her til sommer, og regner med at snakke videre med dem fra WP-denmark omkring emnet at starte en klub i horsens.

 

ALLE der skulle ha lyst til at møde den fjollede skønhed, kan skrive en besked over PB :)

 

her er han så :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst loca-typher

han er skøn MEGET..

 

han er kun 15 mdr gammel, så der er knap og nap to år at vokse i endnu :o

 

jamen weightpull er en sport, hvor hunden trækker et vidst antal kg efter sig. det tager LANG tid at komme igang, da man skal være 100 på at hunden er tryg ved at trække, det betyder også du starter med en alm, slædesele, hvor du starter med at sætte en let kæde på så hunden vender sig til vægten, følelsen og lyden, gradvist, som HUNDEN bliver tryg(hvis hunden overhovedet kan li det) sætter du flere kæder på, eller en tungere kæde, evt et dæk,(selvfølgelig i hundens tempo) og sætter en komando på, såsom "træk" eller "pull"

 

når hunden er nået til et punkt hvor den ikke er generet og nyder denne leg,(og det er VIGTIGT den gør det, ellers får du intet ud af hunden, og kan skade hunden i sidste ende)køber man en special fremstilt sele, der laves efter din hund, denne sele vender du så også hunden til , og går frem som overstående,- nu kan man så begynde at sætte en vogn på, som ligner en stor trailer uden sider,. hvis hunden stadig kan li det, begynder man at ligge vægt på. og træner videre på denne måde.

 

det er en super sport, en god måde at få kræfter og energi på, og giver et godt sammenhold mellem hund og ejer, alt foregår på hundens premiser, og det er utrolig vigtig at man kender sin hund og dens grænser for ikke at gå for hurtigt frem og derved skade hunden.. :)

 

de hunde der går til WP, nyder det og har det sjovt når de trækker, og det er formålet med sporten.. jeg har bestemt mig for at jeg møder op til shows og snakker med personen jeg har skrevet med, før jeg begynder noget, da jeg vil være 100% på at jeg gør det rigtigt- og ikke skader ben

 

du kan læse mere om WP her: http://www.weightpulldanmark.com/

jeg håber det gav lidt indblik i det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...