Hop til indhold

hård metode er bedre??


linda-hvid
 Share

Recommended Posts

En lille update på vores træning, den nye sele vi har fået er bare supergod, jeg bruger den med to snore, en den almindelige sele og en i krogen foran og det går rigtig fint. Jeg prøver at holde hans opmærksomhed så han ikke trækker, men smutter den alligevel så har jeg min "nødline" :-D.Selvfølgelig skal han lære ikke at træne men nu kan jeg nemmere sørge for at han ikke får succes med sit trækkeri :-)

 

Jeg synes du fortjener en stor godbid. Sikke flink du er at du sådan vil øve jeg og kun bruge nødbremsen når det er nødvendigt:5up:

 

Bare sådan af nysgerrighed. Hvor godt virker nødbremsen?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes du fortjener en stor godbid. Sikke flink du er at du sådan vil øve jeg og kun bruge nødbremsen når det er nødvendigt:5up:

 

Bare sådan af nysgerrighed. Hvor godt virker nødbremsen?

 

Alt for godt!! et lille træk så står han hovedet mod dig :-D det svære er at lade være med at bruge den når han ikke reagerer på kontakt øvelserne :oops:

MEN DET SKAL JEG IKKE!!

 

Tak for godbid, jeg er mest til jordbærkager for tiden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Om det er "OK" at han kommer ud af døren på den måde afhænger, med din problemstilling, af om han bevarer kontakten til dig, når I er udenfor.

Og, synes jeg, om han sætter sig på eget initiativ, for at samarbejde om at komme ud af døren, eller fordi du beder ham om det.

Der er nemlig en forskel inde i hundens hoved, om det er det ene eller det andet.

 

Det jeg foreslår du laver med han inden turen starter er bare at være sammen om noget, det er ikke af lydighedsmæssige årsager, men derfor kan du godt lave sådanne øvelser - blot han kan lide det.

Det er for at skærpe båndet mellem jer og samtidig gøre ham lidt træt. Hindre der er overskudsenergi til at være "stærk" med.

 

Også til Vitasmarie: Det drejer sig om alle de tricks og øvelser hunden kan samt aktivering som søg af guf, indkaldstræning i line osv osv.

Det gør intet at man gentager aktiviteterne nogle gange, bare vovse synes det er givende at lave noget sammen med "mor". Så brug alt det jeres hunde kan og begynd evt. også på nogle nye ting.

Hvis det er svært at finde på aktiviteter på stedet, så skriv en rækkefølge op på forhånd, evt i den ene hånd, så I ikke går i stå.

Og regn med at der nok skal nogle ture til, før vapse lurer konceptet og begynder at holde sig til :-P

Ok tak for forklaringen:-)

 

Hmm ja så er det jo lige at overveje hvad tossehunden kan:mrgreen:

 

Og den med at skrive det ned i hånden er hermed noteret - ofte glemmer jeg hvad Vita kan:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...