Hop til indhold

Strintede på bomuldshund

Gæst Leffe
 Share

Recommended Posts

I går legede Leffe med en af naboernes lille lækre bomuldshund, så hyggeligt.....men lige pludselig lettede han ben og tissede op ad hen.

Så pinligt, men hvorfor??

Leffe er kun 5½ måned, kan det være noget med dominans, eller er det fordi hun er så lækker:slem:??? Nogen bud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Enig glem dominans - min hanhund har sgu også tit p... op af mine andre hunde, tror simpelthen de glemmer at se sig for :lol:, eller er så optaget følelsesmæssigt at de ikke lægger mærke til det. Min mors hanhund da jeg var barn stille sig f.ek.s også og p.... op af hende udfor et hus hvor han var blevet overfaldet - tror simpelthen at han i frygt, ikke har kunne tackle at overskue andet end at få afledning for sin følelsesmæssige tilstand også p.... op af det nærmeste der var = min mor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min afdøde hanhund strintede altid lige på tævernes urintår, og hvis han var hurtig , så ramte han dem også. Min største tæve tisser også på de andre, for hun løfter ben.

Det gjorde Baldur også, han var så ivrig for at komme til at tisse oveni Luna's tissetår, at hun nogen gange ikke nåede at blive færdig før han lettede ben :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, bange er han bestemt ikke, nærmere mega lalleglad:lun:.

Dejligt at høre det er helt normalt. Han var nemlig ved at gøre det igen i går, op ad en anden tæve....og der fik jeg en historie fra ejeren om dominans og at jeg ikke er nok over ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at høre det er helt normalt. Han var nemlig ved at gøre det igen i går, op ad en anden tæve....og der fik jeg en historie fra ejeren om dominans og at jeg ikke er nok over ham.

Og så kan du jo så bare konkluderer, at det er meget længe siden at denne ejer har opdateret sin viden om hunde, og at du heldigvis ved bedre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Lov mig aldrig at lyt til folk der siger det jeg har markeret, det efterlader kun en med ubehag i maven og en trist hund.. :cry:

Mio bliver næsten altid tisset på i kampens hede, fordi han gerne vil sniffe :stupid: Kan ikke huske om han har tisset på andre hunde.. :hmm: Men han har i hvert fald tisset på en mand dengang han var hvalp, af bare iver efter at hilse! :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dengang jeg var ung, for længe længe siden, var det dominans når hanhunde lettede ben (bare generelt, sådan op ad et træ etc) og det skulle stoppes...så dengang var der en del hanhunde, der tissede som tæver.

Tror måske du skal lukke for fjernsynet når der er Lambi-reklamer...han troede vel at bomuldshunden ville suge det hele :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lov mig aldrig at lyt til folk der siger det jeg har markeret, det efterlader kun en med ubehag i maven og en trist hund.. :cry:

Mio bliver næsten altid tisset på i kampens hede, fordi han gerne vil sniffe :stupid: Kan ikke huske om han har tisset på andre hunde.. :hmm: Men han har i hvert fald tisset på en mand dengang han var hvalp, af bare iver efter at hilse! :genert:

Det skal jeg nok:blink:.

Leffe er heller ikke i mine øjne, på nogen måde dominerende. Han er den første til at smide sig på ryggen og så er han jo forresten bare en baby.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, hvad så når han humper andre hunde (i den ende der er nærmest:stupid:) er det så dominans?

Jeg har ikke reageret på det, men har flere gange fået at vide det skal stoppes i en ruf.

Jeg forstår det ikke helt, for så prøver han også at dominere hans uldtæppe

:vedikke:.

De hunde der ikke gider, plejer at sige pænt hurtigt fra, af sig selv!!

Link til indlæg
Del på andre sites

for så prøver han også at dominere hans uldtæppe

De kloge siger det er stress og KUN stress.

Jeg er ret overbevist om, at når voksne hunde gør det, så er det nogle gange også fordi de bare har sunde og naturlige lyster - Petrine kan ligge og se TV i sofaen med mig, og uden der sker noget...så går hun hen og hygger med sin bamse og når hun er færdig, så kommer hun tilbage og ligger i sofaen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, hvad så når han humper andre hunde (i den ende der er nærmest:stupid:) er det så dominans?

Jeg har ikke reageret på det, men har flere gange fået at vide det skal stoppes i en ruf.

Jeg forstår det ikke helt, for så prøver han også at dominere hans uldtæppe

De hunde der ikke gider, plejer at sige pænt hurtigt fra, af sig selv!!

Jeg ville stoppe ham hver gang han gør det ved andre hunde, det er meget uhøfligt, og risikerer at han får en ordentlig røvfuld en dag, og som regel gør hunde det bare af dårlig vane eller stress...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis der er noget Leffe ikke er, så er det stresset...han er den mest rolige, afslappede hvalp jeg har mødt.

Han får et lille "tæppeflip" en gang imellem, hvorefter han snupper sig en velfortjent lur bagefter (han elsker nok bare det tæppe:slem:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville stoppe ham hver gang han gør det ved andre hunde, det er meget uhøfligt, og risikerer at han får en ordentlig røvfuld en dag, og som regel gør hunde det bare af dårlig vane eller stress...

Det er noget helt nyt han er begyndt på, kan det ikke bare være fordi han har opdaget han kan?

Dårlig vane kan det ikke have nået at blive til og jeg oplever ham, som sagt, på ingen måde stresset?

Men hvis det kan give røvfuld, så må jeg jo hellere stoppe det:vedikke:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fuldstændig enig :5up:

skipper har gjort det et par gange, jeg har aldrig luret hvordan han "udvælger offeret" for det har både været han og hunhunde. Medmindre den anden hund med det samme sagde fra så har jeg stoppet ham hver gang, netop for at det ikke skulle blive en dårlig vane og hellere stoppe det mens han stadig kørte på hvalpelicens end nu hvor de voksne hunde hurtigere siger fra :-D

Det er faktisk længe siden jeg har set ham gøre det :hmm:så forhåbentlig har det virket :-D

Link til indlæg
Del på andre sites