Hop til indhold

Hvornår begynder de at lette ben


Gæst Fjunte
 Share

Recommended Posts

Gæst Fjunte

Jeg kom egentlig bare til at tænke på, hvornår det er normalt, at hanhunde begynder at lette ben, når de skal tisse?

 

Jeg havde egentlig slet ikke tænkt på, at de ikke letter ben helt fra hvalpe, men jeg er blevet klogere :-P. (Ja, kald mig bare uvidende førstegangs hundeejer ;-)).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det er meget individuelt og hænger sammen med hormonstatus, sundhed og selvtillid.

 

Små racer begynder ofte allerede ved 4 måneders alderen, da de er tidligere udvoksede og kønsmodne end større racer.

Elers ses det hypppigst omkring 7 - 10 måneders alderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog

Mine hanhunde har som regel været omkring de 6 mdr. Men jeg har haft en enkelt som gjorde det som 4 mdr. og en som ikke lettede ben før han var 1½år. Jeg har også haft en hanhund som så småt var begyndt, men stoppede da han blev kastreret. Så han tissede som en tæve resten af sine dage. Til gengæld tisser to af de ældste nuværende tæver altid som hanhunde:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hanhunde har som regel været omkring de 6 mdr. Men jeg har haft en enkelt som gjorde det som 4 mdr. og en som ikke lettede ben før han var 1½år. Jeg har også haft en hanhund som så småt var begyndt, men stoppede da han blev kastreret. Så han tissede som en tæve resten af sine dage. Til gengæld tisser to af de ældste nuværende tæver altid som hanhunde:-D

 

Tulle letter også altid ben, når ikke lige hun tisser i haven ... Og der bliver skrabet bag ud i stor stil ... min dejilge selvsikre lille tæve :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Tulle letter også altid ben, når ikke lige hun tisser i haven ... Og der bliver skrabet bag ud i stor stil ... min dejilge selvsikre lille tæve :mrgreen:

He he...mine er også gode til at "lege høns", selv Frida gør det allerede:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pipsok

Maximus, blev 1 år i marts måned, og han er først begyndt at lette ben nu, og kun hvis det er en busk han kan læne sig ind over eller en stor høj tot græs, ellers er det stadig hønsemåden:mrgreen: Men det kan jo også være lidt svært at holde styr på de lange ben, og når man så kun skal stå på 3 ben lige pludseligt. Uhhh;-) Meget svært.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores Berner på 5½ måned har luret, at der er et eller andet med det der ben-løfteri. Først letter han det ene bagben sådan en 5-6 cm over jorden, så tisser han lidt og så skifter han ben, så tisser han lidt igen og så tilbage til det første ben og sådan går det derudaf, men han har endnu ikke gennemskuet, at en stor og stærk hanhund kun letter det ene ben ad gangen og højt...faktisk ser han rimelig sjov ud, men det er nok forbudt at grine af en lille hund, der øver sig, så vi smiler kun lidt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores Berner på 5½ måned har luret, at der er et eller andet med det der ben-løfteri. Først letter han det ene bagben sådan en 5-6 cm over jorden, så tisser han lidt og så skifter han ben, så tisser han lidt igen og så tilbage til det første ben og sådan går det derudaf, men han har endnu ikke gennemskuet, at en stor og stærk hanhund kun letter det ene ben ad gangen og højt...faktisk ser han rimelig sjov ud, men det er nok forbudt at grine af en lille hund, der øver sig, så vi smiler kun lidt :blink:

 

Hvor sødt. Han er nok ved at lure om han er højre eller venstre-benet. :lol:

 

De er også sjove hvis de begynder at lette ben inden de helt har forstået at det handler om at lette ben op af noget.... kender en ung hanhund, der lige er begyndt at lette ben.... så står han der - stolt som en pave - midt ude på en flad mark og letter ben det bedste han kan. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor sødt. Han er nok ved at lure om han er højre eller venstre-benet. :lol:

 

De er også sjove hvis de begynder at lette ben inden de helt har forstået at det handler om at lette ben op af noget.... kender en ung hanhund, der lige er begyndt at lette ben.... så står han der - stolt som en pave - midt ude på en flad mark og letter ben det bedste han kan. :lol:

 

 

 

Hæ hæ hæ, mjaaa det er absolut ikke ukompliceret det der med at skulle lære at lette ben :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Thailo lettede faktisk ben allerede kort tid efter at jeg havde fået ham hjem. Jeg gloede lidt :shock:, for han var altså ikke større end en kanin. Det gik over igen og han blev først en "stabil strinter" da han var 5-6 mdr. gammel. Han er nu kastreret men letter stadig ben, med mindre han virkelig skal tisse og ikke har noget at tisse op ad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...