Hop til indhold

Lexus kommer IKKE på udstilling i Vejen


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Gæst Dogue1
Du har begået den fejl at skrive til DKK. For uerfarne kommer da rask væk og løber på kryds og tværs uden det nogensinde har været noget problem.

 

Men når I/du nu står til forbedømmelse, så skal I jo alle løbe rundt, så nytter det ikke noget du løber mod uret når alle andre løber med uret.

 

Når hunden løber på din yderside, så kan man jo ikke se dens bevægelser ordentligt, og derfor vil du automatisk blive dømt tilbage i forhold til en hund der viser gode bevægelser på den rigtige side, det siger sig selv.

 

Når du løber en trekant, kan det i og for sig være ligegyldigt hvilket ben du starter på, ligesom det også er ligegyldigt når du løber frem og tilbage.

 

Men når du skal løbe rundt, så er det altså mest hensigtsmæssigt din hund er på venstre side. Take it or leave it. Det du finder mest hensigtsmæssigt i hverdagen er ikke nødvendigvis det der er mest hensigtsmæssigt i udstillingsøjemed.

 

Og nu siger jeg måske noget grimt, men laver din hund udfald mod andre, så bør du nok slet ikke have den med.

 

Man kan sagtens lære en hund at løbe på venstre/højre side efter behov. Jeg låner ofte mine hunde ud til juniorhandlere, og de har ikke noget problem med at vise de på den ene eller den anden side. Så hvis din hund er nogenlunde vant til at gå i snor, så kan jeg ikke se hvorfor der skal gøres et stort problem ud af det.

Jeg kan godt se fornuften i det, men det er temmelig uhensigtigmæssigt for mig med hunden på min venstre side. Men thats life og det går nok også ok.

Nej han laver ikke udfald.

Men det er levende dyr og man kan aldrig være 100% sikker på hvordan de reagere, uanset hvor godt en hund er trænet, er det stadig et levende individ med en selvstændig hjerne.

 

Nej det kan du nok ikke se. Men jeg kan så heller ikke se, hvorfor du ikke kan se mit problem.

Redigeret af Dogue1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 85
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Du har begået den fejl at skrive til DKK. For uerfarne kommer da rask væk og løber på kryds og tværs uden det nogensinde har været noget problem.

 

Men når I/du nu står til forbedømmelse, så skal I jo alle løbe rundt, så nytter det ikke noget du løber mod uret når alle andre løber med uret.

 

Når hunden løber på din yderside, så kan man jo ikke se dens bevægelser ordentligt, og derfor vil du automatisk blive dømt tilbage i forhold til en hund der viser gode bevægelser på den rigtige side, det siger sig selv.

 

Når du løber en trekant, kan det i og for sig være ligegyldigt hvilket ben du starter på, ligesom det også er ligegyldigt når du løber frem og tilbage.

 

Men når du skal løbe rundt, så er det altså mest hensigtsmæssigt din hund er på venstre side. Take it or leave it. Det du finder mest hensigtsmæssigt i hverdagen er ikke nødvendigvis det der er mest hensigtsmæssigt i udstillingsøjemed.

 

Og nu siger jeg måske noget grimt, men laver din hund udfald mod andre, så bør du nok slet ikke have den med.

 

Man kan sagtens lære en hund at løbe på venstre/højre side efter behov. Jeg låner ofte mine hunde ud til juniorhandlere, og de har ikke noget problem med at vise de på den ene eller den anden side. Så hvis din hund er nogenlunde vant til at gå i snor, så kan jeg ikke se hvorfor der skal gøres et stort problem ud af det.

 

Jeg vil da gerne lige bede dig om at læse tråden igen!!!, for du er absolut ikke rimelig i dine udtalelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Du har begået den fejl at skrive til DKK. For uerfarne kommer da rask væk og løber på kryds og tværs uden det nogensinde har været noget problem.

 

Men når I/du nu står til forbedømmelse, så skal I jo alle løbe rundt, så nytter det ikke noget du løber mod uret når alle andre løber med uret.

 

Når hunden løber på din yderside, så kan man jo ikke se dens bevægelser ordentligt, og derfor vil du automatisk blive dømt tilbage i forhold til en hund der viser gode bevægelser på den rigtige side, det siger sig selv.

 

Når du løber en trekant, kan det i og for sig være ligegyldigt hvilket ben du starter på, ligesom det også er ligegyldigt når du løber frem og tilbage.

 

Men når du skal løbe rundt, så er det altså mest hensigtsmæssigt din hund er på venstre side. Take it or leave it. Det du finder mest hensigtsmæssigt i hverdagen er ikke nødvendigvis det der er mest hensigtsmæssigt i udstillingsøjemed.

 

Og nu siger jeg måske noget grimt, men laver din hund udfald mod andre, så bør du nok slet ikke have den med.

 

Man kan sagtens lære en hund at løbe på venstre/højre side efter behov. Jeg låner ofte mine hunde ud til juniorhandlere, og de har ikke noget problem med at vise de på den ene eller den anden side. Så hvis din hund er nogenlunde vant til at gå i snor, så kan jeg ikke se hvorfor der skal gøres et stort problem ud af det.

 

Jeg synes du skal læse tråden igen - HELE tråden for der er en fin forklaring på hvorfor Lexus har lært at gå/løbe på den "forkerte" side.

 

Til Frank, jeg kan kun sige at du må til at træne hunden til at gå på den rigtige side selvom du holder snoren i den modsatte hånd, så kommer snoren til at gå ind foran dine ben - ved ikke om det er en god løsning?!

 

Men held og lykke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Jeg synes du skal læse tråden igen - HELE tråden for der er en fin forklaring på hvorfor Lexus har lært at gå/løbe på den "forkerte" side.

 

Til Frank, jeg kan kun sige at du må til at træne hunden til at gå på den rigtige side selvom du holder snoren i den modsatte hånd, så kommer snoren til at gå ind foran dine ben - ved ikke om det er en god løsning?!

 

Men held og lykke

TAK! :-D

Som en foreslog vil jeg prøve at gå med linen bagom ryggen, på den måde tror jeg, jeg har rimelig styr på det;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes du skal læse tråden igen - HELE tråden for der er en fin forklaring på hvorfor Lexus har lært at gå/løbe på den "forkerte" side.

 

Til Frank, jeg kan kun sige at du må til at træne hunden til at gå på den rigtige side selvom du holder snoren i den modsatte hånd, så kommer snoren til at gå ind foran dine ben - ved ikke om det er en god løsning?!

 

Men held og lykke

 

 

Jeg HAR læst HELE tråden ;-)

 

Og whatever rocks his boat, men den går altså bare ikke i en udstillingsring, det kan da ikke komme bag på nogen hvis man før har været til en udstilling eller gået til ringtræning, og det formåder jeg TS har, siden han kan finde på at spørge DKK om det er ok at den bliver vist på højre side.

 

Jeg er i og for sig ligeglad om trådstarter er 1 armet, 2 armet, 0 armet, eller 5 armet. Hvis hunden skal vises ordentligt, så viser man den løbende på venstre side. Alt andet er da at skyde sig selv i foden og formindske hundens chancer. Hvordan han løber trekanter og op og ned er da ligegyldigt, men rundt sammen med andre foregår med uret.

 

Jeg vil ikke lægge skjul på, hvordan det opfattes fra dommerens side, men det er et irritationsmoment når ikke en fører kan vise hunden fra den rigtige side. Sorry to say. -og alene pga handlingen kan en hund dømmes ned af en mavesur dommer.

 

Og jeg beklager at måtte pisse nogen af her, men jeg synes ikke det er ok overfor TS at sige alt er ok, for det er det altså bare ikke altid.

 

En hund kan sagtens vænnes til at gå på venstre side, også så TS kan styre den. Og er det fuldstændigt umuligt, så synes jeg helt ærligt hellere TS skulle finde en handler til sin hund end at vise den på højre side, hvis hunden skal have den chance den fortjener.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvor gammel Lexus er eller hvor udstillingstrænet / vant han er, men kunne han ikke løbe på din venstre side, når nu det er åh så vigtigt for dommerens mulighed for at betragte kræet (og uhaaaa, det er det jo selvom man jo også pisker op og ned gennem ringen solo, så han alligevel kan betragte både dit og dat og fra alle vinkler), mens du har snoren i højre hånd. Yes-yes det er ikke optimalt, hvis bæstet pludselig tager sig en afstikker. Så mister du balancen og ryger på røven, men DET gør vores alle sammens søde lille Lexus ikke, når han skal ud og fører sig ultimativt frem :-D !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilgengæld er jeg ærlig...

 

og jeg kan ikke se hvori det urimelige består.

 

Det jeg finder ikke rimeligt er udtalelser som disse:

 

Og nu siger jeg måske noget grimt, men laver din hund udfald mod andre, så bør du nok slet ikke have den med.

 

Det står der da ikke noget om i tråden vel?.

 

Man kan sagtens lære en hund at løbe på venstre/højre side efter behov. Jeg låner ofte mine hunde ud til juniorhandlere, og de har ikke noget problem med at vise de på den ene eller den anden side.

 

Hvor er det dejligt for dig. Det lyder til at du udstiller meget men det er jo ikke alle der går lige meget op i det og almindelige mennesker skal vel også have lov til at være med. Også selvom de har nogle problemer som måske ikke gør deres fremvisning helt perfekt. Udstilling handler om at bedømme hundes avlsegnethed og hvis en dommer ikke kan se en hunds gode kvaliteter bare fordi den bliver holdt i den "forkerte hånd", så er der da noget i vejen med deres uddannelse.

 

Så hvis din hund er nogenlunde vant til at gå i snor, så kan jeg ikke se hvorfor der skal gøres et stort problem ud af det.

 

Har du aldrig problemer med at lære dine hunde noget?. Og hvad ville du synes om at andre skrev den sætning til dig, i så fald.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Jeg HAR læst HELE tråden ;-)

 

men den går altså bare ikke i en udstillingsring, det kan da ikke komme bag på nogen hvis man før har været til en ud/bstilling eller gået til ringtræning, og det formåder jeg TS har, siden han kan finde på at spørge DKK om det er ok at den bliver vist på højre side.

Hvis det ikke går i en udstillingsring, hvor kom den tilladelse til at en hund kunne gå på højer side, på verdensudstillingen i Amsterdam i 2001 så fra, og hvordan kunne den udstedes?. Det er også et fedt, verdens udstillinger er nok ikke lige så store udstilling som dem vi har her i DK.

 

Jeg havde den frækhed fordi de har givet tilladelse før!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg HAR læst HELE tråden ;-)

 

Og whatever rocks his boat, men den går altså bare ikke i en udstillingsring, det kan da ikke komme bag på nogen hvis man før har været til en udstilling eller gået til ringtræning, og det formåder jeg TS har, siden han kan finde på at spørge DKK om det er ok at den bliver vist på højre side.

 

Jeg er i og for sig ligeglad om trådstarter er 1 armet, 2 armet, 0 armet, eller 5 armet. Hvis hunden skal vises ordentligt, så viser man den løbende på venstre side. Alt andet er da at skyde sig selv i foden og formindske hundens chancer. Hvordan han løber trekanter og op og ned er da ligegyldigt, men rundt sammen med andre foregår med uret.

 

Jeg vil ikke lægge skjul på, hvordan det opfattes fra dommerens side, men det er et irritationsmoment når ikke en fører kan vise hunden fra den rigtige side. Sorry to say. -og alene pga handlingen kan en hund dømmes ned af en mavesur dommer.

 

Og jeg beklager at måtte pisse nogen af her, men jeg synes ikke det er ok overfor TS at sige alt er ok, for det er det altså bare ikke altid.

 

En hund kan sagtens vænnes til at gå på venstre side, også så TS kan styre den. Og er det fuldstændigt umuligt, så synes jeg helt ærligt hellere TS skulle finde en handler til sin hund end at vise den på højre side, hvis hunden skal have den chance den fortjener.

Jeg synes så det er synd at folk med et handicap ikke skal have muligheden for selv at vise sin hund frem. Der SKAL da være plads til alle. Minder lidt om da min niece ikke måtte have turarmbånd på venstre arm, hun er spastisk i højre. Man kunne sørme ikke have en der var omvendt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg finder ikke rimeligt er udtalelser som disse:

 

Og nu siger jeg måske noget grimt, men laver din hund udfald mod andre, så bør du nok slet ikke have den med.

 

Det står der da ikke noget om i tråden vel?.

Jeg må henvise til indlæg 31, hvor trådstarter skriver HVIS den laver udfald.

 

Man kan sagtens lære en hund at løbe på venstre/højre side efter behov. Jeg låner ofte mine hunde ud til juniorhandlere, og de har ikke noget problem med at vise de på den ene eller den anden side.

 

Hvor er det dejligt for dig. Det lyder til at du udstiller meget men det er jo ikke alle der går lige meget op i det og almindelige mennesker skal vel også have lov til at være med. Også selvom de har nogle problemer som måske ikke gør deres fremvisning helt perfekt. Udstilling handler om at bedømme hundes avlsegnethed og hvis en dommer ikke kan se en hunds gode kvaliteter bare fordi den bliver holdt i den "forkerte hånd", så er der da noget i vejen med deres uddannelse.

 

Alle skal have lov til at være med, og her synes jeg du er urimelig, for jeg skriver intetsteds at det kun er pro's der kan deltage.Det jeg siger er at skal man have sin hund bedømt, så skylder man den i det mindste at give den en fair chance.

 

Og ja, en udstilling er først og fremmest en avlsgodkendelse. Men for at få hunden bedømt skal dommeren have en rimelig chance for at se hunden. HELE hunden, også dens bevægelser.

 

Så hvis din hund er nogenlunde vant til at gå i snor, så kan jeg ikke se hvorfor der skal gøres et stort problem ud af det.

 

Har du aldrig problemer med at lære dine hunde noget?. Og hvad ville du synes om at andre skrev den sætning til dig, i så fald

 

Helt ærligt??

 

Hvis andre kommenterede min handling, så ville jeg bestemt tage det til efterretning. Jeg ville måske endda oven i købet tage på et kursus for at blive bedre.

 

Man kommer ligesom ikke videre i sin udvikling ved at sætte sig i et hjørne og spille tøsefornærmet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det ikke går i en udstillingsring, hvor kom den tilladelse til at en hund kunne gå på højer side, på verdensudstillingen i Amsterdam i 2001 så fra, og hvordan kunne den udstedes?. Det er også et fedt, verdens udstillinger er nok ikke lige så store udstilling som dem vi har her i DK.

 

Jeg havde den frækhed fordi de har givet tilladelse før!

 

Læs hvad jeg skriver.

 

Du kan sagtens udstille din hund på højre side. Du kan for min skyld bære den rundt på nakken. At BD fra DKK skriver sådan til dig undrer jeg mig over, for det står ingen steder at der er regler for det.

 

Det jeg siger er : Din hund forringer sine chancer ved at du viser den på højre side.

 

Det her er jo ikke en konkurrence om hvem der har mest ret til hvad. Det er en konkurrence hvor du skal vise din hund til bedst mulige bedømmelse. -og det gør man bedst ved at vise den på venstre side.

 

 

Jeg kender ikke din hund, jeg kender ikke dig, jeg har intet begreb om hvor mange hunde der er i din race. Måske står du alene i klassen og så er det no big deal.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nu siger jeg måske noget grimt, men laver din hund udfald mod andre, så bør du nok slet ikke have den med.

 

Der bliver jo netop sagt at hunden IKKE laver udfald, men jeg synes faktisk at det er meget ansvarligt af Dogue at tage højde for at det KAN ske, ligesom det ville kunne ske med dine hunde, uanset hvad det er for nogle du har. Det er altså en hund, ikke en robot!!!

 

Man kan sagtens lære en hund at løbe på venstre/højre side efter behov. Jeg låner ofte mine hunde ud til juniorhandlere, og de har ikke noget problem med at vise de på den ene eller den anden side. Så hvis din hund er nogenlunde vant til at gå i snor, så kan jeg ikke se hvorfor der skal gøres et stort problem ud af det.

 

Dogue siger jo heller ikke at det er umuligt, men at det vil blive svært at nå inden august!!!

 

Jeg HAR læst HELE tråden ;-)

 

Ja det skinner så ikke ligefrem igennem... :roll:

 

 

Og jeg beklager at måtte pisse nogen af her, men jeg synes ikke det er ok overfor TS at sige alt er ok, for det er det altså bare ikke altid.

 

En hund kan sagtens vænnes til at gå på venstre side, også så TS kan styre den. Og er det fuldstændigt umuligt, så synes jeg helt ærligt hellere TS skulle finde en handler til sin hund end at vise den på højre side, hvis hunden skal have den chance den fortjener.

 

Synes du at det er i orden, at en hund dømmes ned pga. ejerens handikap???

 

og jeg kan ikke se hvori det urimelige består.

 

Næ, det kan du vel ikke... :roll:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101

Hvorfor pokker er det sådan, at der kan vækkes så massiv harme over, at der er lavet et regelsæt, som alle skal følge. Jeg syntes der i denne tråd (og ja, jeg har læst hele tråden, og har forstået den fremsatte problematik), er en udbredt holdning der hedder, at hvis reglerne ikke virker for den enkelte, er det uretfærdigt at flertallet ikke retter sig efter denne.

 

Jeg må sige, at jeg syntes DKK kommer med et yderst brugbart svar: spørg dommeren du skal udstille for, om han vil acceptere at hunden fremvises fra højre side. Men accepter et negativt svar, for det er at gå i mod gængs praksis.

 

Skulle svaret være negativt, er der en ekstra mulighed for at spørge ringpersonalet om man må skifte handler, sådan at hunden kan vises bedst muligt.

 

Som det tidligere er skrevet, vil det ikke nytte noget i en klasse, at en enkelt hund løber mod uret, mens alle andre løber med. Herligt cirkus! Hvis ejeren syntes at hunden er værd at udstille og skal have de bedste chancer er der to muligheder: lær at udstille hunden på samme måde som alle andre, eller få en anden til at handle den.

 

Udstilling er på papiret "bare" at se hvilken hund der er bedst. Men efter 8 år i udstillingsringen (både som udstiller og ringpersonale) har jeg lært, at det ikke bare er hunden der ses på. Man kan lære en masse små handling-hemmeligheder, for at stille sin hund bedst muligt (og evt. skjule småfejl). Ligesom det er meget afgørende hvordan handleren fungerer i ringen.

 

Så som det også er sagt tidligere, kan du blive nødt til at have in mente, at hvis du kommer og forventer at få særstatus, og gøre tingene på din egen måde, kan det skabe et negativt indtryk af dig hos dommeren. Og hvis det er små ting der skiller din hund fra de andre, kan det blive afgørende.

 

Håber at du har mod på at træne din hund, eller har lyst til at lade en anden handle den. Det kan lade sig gøre. På DKK udstillinger ses ofte i store ring en person der fremviser sin hund fra en elektrisk kørestol, og jeg har selv tidligere handlet hunde for folk, der ikke havde den fysiske formåen til selv at gøre det. Så der er gode muligheder for, at du kan få gode udstilliingsoplevelser fremover.

 

Jeg forstår dit problem, og kan godt se det er super ærgerligt. Men at andre kan få det til at det er "dumme DKK" og "DKK kun er en organisation for fysisk intakte hundeejere" syntes jeg er for langt ude, og kandiderer alle til en stor fælles tudekiks! Værsågod.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes så det er synd at folk med et handicap ikke skal have muligheden for selv at vise sin hund frem. Der SKAL da være plads til alle. Minder lidt om da min niece ikke måtte have turarmbånd på venstre arm, hun er spastisk i højre. Man kunne sørme ikke have en der var omvendt.

 

Selvfølgelig skal der være plads til alle. Og jeg synes også der er højt til loftet når man kigger på udstillingerne.

 

Men nu er det jo hunden der skal vises for dommeren, ikke personen.

 

Jeg synes nu også tit vi ser folk der fremviser hundene fra elektrisk kørestole og med krykker og hvad har vi....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må henvise til indlæg 31, hvor trådstarter skriver HVIS den laver udfald.

Jeg læser den som: better safe than sorry, altså at trådstarter forsøger at være på forkant med hvad der evt. kunne ske.

 

Alle skal have lov til at være med, og her synes jeg du er urimelig, for jeg skriver intetsteds at det kun er pro's der kan deltage.

 

Jeg opfatter det bare som, at du irriteres lidt over folk der efter din mening ikke har helt styr på det.

 

Det jeg siger er at skal man have sin hund bedømt, så skylder man den i det mindste at give den en fair chance.

 

Det er jeg da enig med dig i og mon ikke også DKK er det. Så kan jeg altså ikke forstå at en udstiller med et handicap ikke kan få lov til at løbe en runde, den modsatte vej, efter at de andre har løbet den rigtige vej. Herregud, hvor lang tid tager det?.

 

Og ja, en udstilling er først og fremmest en avlsgodkendelse. Men for at få hunden bedømt skal dommeren have en rimelig chance for at se hunden. HELE hunden, også dens bevægelser.

 

Den første runde består sommetider af to gange rundt i cirkel, hvor der er 10-15 hunde. Hvor meget ser dommeren dèr?. Det er da når hunden bedømmes individuelt at han/ hun for alvor betragter hundens bevægelser og der vil så ikke være nogen problemer med højrehånds handling.

Helt ærligt??

 

Hvis andre kommenterede min handling, så ville jeg bestemt tage det til efterretning. Jeg ville måske endda oven i købet tage på et kursus for at blive bedre.

Jeg synes heller ikke du kommenterede noget som trådstarter kunne lære af eller tage til efterretning. Du negligerede bare hans problem.

 

Man kommer ligesom ikke videre i sin udvikling ved at sætte sig i et hjørne og spille tøsefornærmet.

 

Det synes jeg nu heller ikke at trådstarter gør. Men jeg kan godt forstå at man kan blive harm over at der ikke kan tages hensyn til, at man ikke har fuld førlighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Jeg må henvise til indlæg 31, hvor trådstarter skriver HVIS den laver udfald.

Du køre måske ikke med sikerhedssele for en sikkerheds skyld, i tilfælde af (med andet ord HVIS) noget går galt!? Er det ikke i retning af det samme jeg skriver, når jeg skriver HVIS i #31.

 

Hvis andre kommenterede min handling, så ville jeg bestemt tage det til efterretning. Jeg ville måske endda oven i købet tage på et kursus for at blive bedre.

 

Man kommer ligesom ikke videre i sin udvikling ved at sætte sig i et hjørne og spille tøsefornærmet.

Jeg ville bestemt også tage det til efterretning hvis det var konstruktiv kritik eller en konstruktiv komentar i stedet for noget som kan forståes som..: "Kan du ikke gøre som alle ander SÅ PIS AF og bliv væk!!"

 

Det har intet med tøse fornærmet at gøre.

I indlæg #33, #35 #36 og #48, synes jeg da det er gjort klart at vi vil arbejde på sagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke lige læst de sidste par sider, men ellers mener jeg at hele tråden er læst igennem.

 

Jeg synes det er super ærgerligt at DKK vælger at sige "bare synd, så kan du ikke udstille" istedet for at komme med nogle konstruktive foreslag til hvad du kan gøre. De kunne endda sende en mail til dommeren på den respektive udstilling og høre vedkommende hvordan hans holdning var til det.

 

Du har fået foreslag til hvordan du kan gå med ham på venstre side (linen bagom, og venstre hånd i lommen) det er jo kun nødvendigt at gøre det sådan når I løber rundt sammen med de andre hunde. Hvis du nævner det for ringpersonalet inden for går ind, så kan jeg da ikke se hvorfor du ikke skulle have lov til at løbe med ham på højre side når han selv løber rundt. Dommeren skal jo bare stille sig ind i ringen istedet, så ser h*n jo alt det der ellers ville kunne ses hvis du løb med ham på venstre side.

 

Jeg håber i hvert fald du kommer frem til en løsning så du kan løbe med ham på venstre side, så lækkerbassen kan udstilles.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læser den som: better safe than sorry, altså at trådstarter forsøger at være på forkant med hvad der evt. kunne ske.

 

Jeg beklager at jeg tolkede den anderledes.

 

 

 

Jeg opfatter det bare som, at du irriteres lidt over folk der efter din mening ikke har helt styr på det.

 

Så opfatter du forkert, for jeg er helt med på man skal starte et sted, det har vi andre også gjort engang. Og ja, der står noget om manglende ringtræning i min første kritik :mrgreen:

 

 

Det er jeg da enig med dig i og mon ikke også DKK er det. Så kan jeg altså ikke forstå at en udstiller med et handicap ikke kan få lov til at løbe en runde, den modsatte vej, efter at de andre har løbet den rigtige vej. Herregud, hvor lang tid tager det?.

 

DKK har sat et bestemt antal minutter af pr. hund, og tidsplanen er lagt derefter. Når TS spørger om han kan løbe den anden vej rundt, så kan dommeren i princippet ikke vide om han kommer i de næste 5 klasser med andre hunde og vil have lov til at løbe modsat. -Og hvor stopper det henne? Vil de der har hunde med markeringer der giver dem gode vinkler på højre side så også stå på deres ret til at løbe omvendt.

 

 

Den første runde består sommetider af to gange rundt i cirkel, hvor der er 10-15 hunde. Hvor meget ser dommeren dèr?. Det er da når hunden bedømmes individuelt at han/ hun for alvor betragter hundens bevægelser og der vil så ikke være nogen problemer med højrehånds handling.

 

Der tror jeg faktisk du tager fejl. Dommeren ser rigtig meget, og det er i opstillingen at dommeren laver sin første bedømmelsen. De fleste dommere jeg kender har faktisk styr på præmieringerne efter første runde. Mange dommere har jo dømt i mange år, og får en hvis rutine. Derfor skæmmer det øjet hvis hundene løber på indersiden. Og hvis det er en større klasse, så vil dommeren gerne se hundene samlet til at starte med, for at se sammenligningsgrundlaget, så er det da supersurt at være den som har den bedste, men som ikke kan sammenlignes med andre.

 

Erfaringsmæssigt ved jeg, at uanset hvor godt hunden tager sig ud efterfølgende, så rykker det max en præmieringsgrad. Dvs. hvis en dommer til at starte med tænker Good, så rykker han max op på VG.

 

Jeg synes heller ikke du kommenterede noget som trådstarter kunne lære af eller tage til efterretning. Du negligerede bare hans problem.

Det er muligt, men jeg vil ikke sige til TS at det ikke er et problem, for det ER et problem at hunden ikke viser sig på venstre side. Har jeg ikke haft mulighed for at vise mine hunde, så har jeg da fået andre til det.

 

 

Det synes jeg nu heller ikke at trådstarter gør. Men jeg kan godt forstå at man kan blive harm over at der ikke kan tages hensyn til, at man ikke har fuld førlighed
.

 

Det synes jeg faktisk også man gør i rigtig mange tilfælde, som en anden skriver, så har jeg da set tilfælde på at man fremviser fra elektrisk kørestol. Det til trods for at det i den grad er irriterende for andre udstillere i samme klasse.

 

Jeg har før set enarmede udstille og jeg har set folk med spastiske lammelser udstille. Problemet er ikke større end man selv gør det til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du køre måske ikke med sikerhedssele for en sikkerheds skyld, i tilfælde af (med andet ord HVIS) noget går galt!? Er det ikke i retning af det samme jeg skriver, når jeg skriver HVIS i #31

 

Jeg skal ærligt tilstå at sådan fremstod det ikke på mig.

 

Jeg ville bestemt også tage det til efterretning hvis det var konstruktiv kritik eller en konstruktiv komentar i stedet for noget som kan forståes som..: "Kan du ikke gøre som alle ander SÅ PIS AF og bliv væk!!"

 

Det har intet med tøse fornærmet at gøre.

I indlæg #33, #35 #36 og #48, synes jeg da det er gjort klart at vi vil arbejde på sagen.

 

Jamen så er sagen jo bøf.

 

Hvis du ville have konstruktiv kritik kunne du måske i indlæg 1 have efterspurgt konstruktivt kritik. ;-)

 

I stedet lægger du fra indlæg 1 ud med at lave hadeklub og melde dig ud.

 

Det jeg synes jeg gør, det er at kalde en spade for en spade fremfor at stikke dig blår i øjnene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der bliver jo netop sagt at hunden IKKE laver udfald, men jeg synes faktisk at det er meget ansvarligt af Dogue at tage højde for at det KAN ske, ligesom det ville kunne ske med dine hunde, uanset hvad det er for nogle du har. Det er altså en hund, ikke en robot!!!

 

 

 

Dogue siger jo heller ikke at det er umuligt, men at det vil blive svært at nå inden august!!!

 

 

 

Ja det skinner så ikke ligefrem igennem... :roll:

 

Nej, cirka lige så lidt som det gør at du rent faktisk har læst hvad jeg skriver.

 

 

 

 

 

Synes du at det er i orden, at en hund dømmes ned pga. ejerens handikap???

Jeg synes man skylder både sig selv og hund at få den fremvist bedst muligt. Om det så kræver træning, jamen så er det det der skal til. Tror du ikke vi andre vi skal ringtræne vores hunde. Vores hunde er heller ikke maskiner der bare går og står på kommando.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Jeg beklager at jeg tolkede den anderledes.

 

Så opfatter du forkert, for jeg er helt med på man skal starte et sted, det har vi andre også gjort engang. Og ja, der står noget om manglende ringtræning i min første kritik :mrgreen:

 

DKK har sat et bestemt antal minutter af pr. hund, og tidsplanen er lagt derefter. Når TS spørger om han kan løbe den anden vej rundt, så kan dommeren i princippet ikke vide om han kommer i de næste 5 klasser med andre hunde og vil have lov til at løbe modsat. -Og hvor stopper det henne? Vil de der har hunde med markeringer der giver dem gode vinkler på højre side så også stå på deres ret til at løbe omvendt.

 

Der tror jeg faktisk du tager fejl. Dommeren ser rigtig meget, og det er i opstillingen at dommeren laver sin første bedømmelsen. De fleste dommere jeg kender har faktisk styr på præmieringerne efter første runde. Mange dommere har jo dømt i mange år, og får en hvis rutine. Derfor skæmmer det øjet hvis hundene løber på indersiden. Og hvis det er en større klasse, så vil dommeren gerne se hundene samlet til at starte med, for at se sammenligningsgrundlaget, så er det da supersurt at være den som har den bedste, men som ikke kan sammenlignes med andre.

 

Erfaringsmæssigt ved jeg, at uanset hvor godt hunden tager sig ud efterfølgende, så rykker det max en præmieringsgrad. Dvs. hvis en dommer til at starte med tænker Good, så rykker han max op på VG.

 

Det er muligt, men jeg vil ikke sige til TS at det ikke er et problem, for det ER et problem at hunden ikke viser sig på venstre side. Har jeg ikke haft mulighed for at vise mine hunde, så har jeg da fået andre til det.

 

Det synes jeg faktisk også man gør i rigtig mange tilfælde, som en anden skriver, så har jeg da set tilfælde på at man fremviser fra elektrisk kørestol. Det til trods for at det i den grad er irriterende for andre udstillere i samme klasse.

 

Jeg har før set enarmede udstille og jeg har set folk med spastiske lammelser udstille. Problemet er ikke større end man selv gør det til.

 

Jeg ved godt de ligger en tidsplan, men den holder jo aldrig.

Der er altid forsinkelser.

 

Og så synes jeg slet ikke man kan samligne TS problem med ejere af hunde der har gode vinkler på modsatte side også vil stå på deres ret til, at løbe modsatte vej rundt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
Jeg ved godt de ligger en tidsplan, men den holder jo aldrig.

Der er altid forsinkelser.

 

Og så synes jeg slet ikke man kan samligne TS problem med ejere af hunde der har gode vinkler på modsatte side også vil stå på deres ret til, at løbe modsatte vej rundt.

 

Så fordi der er forsinkelser, skal det være ok, at der kommer eventuelle yderligere forsinkelser. Og tro mig, har prøvet at stå i en ring hvor hundene ikke når til forbedømmelse fordi tidsplanen er skredet. Ikke videre populært.

 

Undskyld mig, men er du så ikke sød at fortælle præcis hvor retten til særbehandling stopper? Jeg har selv haft problemer med mine håndled i perioder, hvilket gjorde det til lidt af en udfordring at udstille min hund til venstre side (i stand - og det er en top'n'tail race jeg har). Min løsning: få det til at fungere, eller få en anden til at udstille min hund.

 

Jeg syntes det er yderst positivt at trådstarter tager udfordringen op, og vil træne sin hund, sådan at den kan blive fremvist i god stil. Men vil give ret i tidligere indlæg: det hører ikke hjemme at starte hadeklub, blive børnefornæmet og melde sig ud af DKK fordi man ikke får det som man vil have det.

 

Støtter altid op om retten til at blive ærgerlig, men at lade gå over til, at tråden er en samling af en hylende flok, der sidder og råber op om at det er "for dåååårrrrligt", syntes jeg virkelig er upassende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt de ligger en tidsplan, men den holder jo aldrig.

Der er altid forsinkelser.

 

Og så synes jeg slet ikke man kan samligne TS problem med ejere af hunde der har gode vinkler på modsatte side også vil stå på deres ret til, at løbe modsatte vej rundt.

 

Nej, så meget mere grund til ikke at blive forsinket yderligere.

 

Det er muligt man ikke kan det, men hvis man bare kender en smule til emsige udstillere, så ved man også at de vil stå og hyle op om deres ret til at løbe den anden vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...