Hop til indhold

Lexus kommer IKKE på udstilling i Vejen


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Gæst beagle-lover
Nej, så meget mere grund til ikke at blive forsinket yderligere.

 

Det er muligt man ikke kan det, men hvis man bare kender en smule til emsige udstillere, så ved man også at de vil stå og hyle op om deres ret til at løbe den anden vej.

 

Jeg kender skam til emsige udstillere.

 

"Og nu kunne jeg så skrive en hel masse om emsige udstillere, men gør det ikke da det vil være mindre pænt"

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 85
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Dogue1
Jeg skal ærligt tilstå at sådan fremstod det ikke på mig.

 

 

 

Jamen så er sagen jo bøf.

 

Hvis du ville have konstruktiv kritik kunne du måske i indlæg 1 have efterspurgt konstruktivt kritik. ;-)

 

I stedet lægger du fra indlæg 1 ud med at lave hadeklub og melde dig ud.

 

Det jeg synes jeg gør, det er at kalde en spade for en spade fremfor at stikke dig blår i øjnene.

chr68866, Jeg er sikker på du vil opleve her på debatten at folk som er sure over et eller andet først skriver for at "tømme gallen" og senere når der er kommet lidt ro på og fornuften er tilbage ber folk om hjælp hvis det er det der er behov for. Det gjorde jeg også i #31 ved at skrive..: Gode ider og forslag modtages da også med kyshånd

Link til indlæg
Del på andre sites

chr68866, Jeg er sikker på du vil opleve her på debatten at folk som er sure over et eller andet først skriver for at "tømme gallen" og senere når der er kommet lidt ro på og fornuften er tilbage ber folk om hjælp hvis det er det der er behov for. Det gjorde jeg også i #31 ved at skrive..: Gode ider og forslag modtages da også med kyshånd

 

Jeg beklager at jeg ikke var klar over kutymen på denne debat ;-)

 

Men misforstå mig ikke, jeg ønsker dig al mulig held og lykke med udstillingen og træningen. Hvordan du skal gribe det an har du fået mange forslag til tidligere i tråden. I må prøve jer frem hvad der virker bedst for jer.

 

Jeg har blot prøvet at forklare (i de pædagogiske termer jeg nu kan formå), hvorfor det er uhensigtsmæssigt at have hunden på højre side :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Jeg beklager at jeg ikke var klar over kutymen på denne debat ;-)

Det er bare helt iorden :5up:

 

Men misforstå mig ikke, jeg ønsker dig al mulig held og lykke med udstillingen og træningen. Hvordan du skal gribe det an har du fået mange forslag til tidligere i tråden. I må prøve jer frem hvad der virker bedst for jer.

 

Jeg har blot prøvet at forklare (i de pædagogiske termer jeg nu kan formå), hvorfor det er uhensigtsmæssigt at have hunden på højre side :blink:

Tak, tak. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ærligt tilstå at sådan fremstod det ikke på mig.

 

 

 

Jamen så er sagen jo bøf.

 

Hvis du ville have konstruktiv kritik kunne du måske i indlæg 1 have efterspurgt konstruktivt kritik. ;-)

 

I stedet lægger du fra indlæg 1 ud med at lave hadeklub og melde dig ud.

 

Det jeg synes jeg gør, det er at kalde en spade for en spade fremfor at stikke dig blår i øjnene.

Ja men så se deu det som en hadeklub, men det ser vi andre det så ikke som.

Hvorfor må man ikke kritisere DKK. Jeg er selv medlem, men må indrømme at jeg ikke altid kan følge deres tankegang.

Jeg synes det er OK at oprette en tråd hvor man kommer af med sine fustrationer, og det er OK at kritisere DKK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg HAR læst HELE tråden ;-)

 

Og whatever rocks his boat, men den går altså bare ikke i en udstillingsring, det kan da ikke komme bag på nogen hvis man før har været til en udstilling eller gået til ringtræning, og det formåder jeg TS har, siden han kan finde på at spørge DKK om det er ok at den bliver vist på højre side.

 

Jeg er i og for sig ligeglad om trådstarter er 1 armet, 2 armet, 0 armet, eller 5 armet. Hvis hunden skal vises ordentligt, så viser man den løbende på venstre side. Alt andet er da at skyde sig selv i foden og formindske hundens chancer. Hvordan han løber trekanter og op og ned er da ligegyldigt, men rundt sammen med andre foregår med uret.

 

Jeg vil ikke lægge skjul på, hvordan det opfattes fra dommerens side, men det er et irritationsmoment når ikke en fører kan vise hunden fra den rigtige side. Sorry to say. -og alene pga handlingen kan en hund dømmes ned af en mavesur dommer.

 

Og jeg beklager at måtte pisse nogen af her, men jeg synes ikke det er ok overfor TS at sige alt er ok, for det er det altså bare ikke altid.

 

En hund kan sagtens vænnes til at gå på venstre side, også så TS kan styre den. Og er det fuldstændigt umuligt, så synes jeg helt ærligt hellere TS skulle finde en handler til sin hund end at vise den på højre side, hvis hunden skal have den chance den fortjener.

 

Jeg er ret enig med dig... Og hvis du har læst tråden så har du også set, at jeg har skrevet noget af det samme som du har ang. hvilken vej og hvilken hånd eller hvilken side...

 

Men sandheden tager jo ikke skade af at blive gentaget. Især hvis den er ilde hørt. :lol:

 

 

Det ville svare lidt til, at jeg anmodede om at få min hund bedømt før alle andre, fordi jeg har en hjerneskade, der gør at jeg ikke er særlig god til at rende rundt i en ring -undtagen tidlig på dagen.....

 

Det går fint nok i lydighedsringen.. Men når jeg har udstillet Silke i eksteriør, så har jeg da bare bidt i det sure æble og prøvet på at fremvise så godt som muligt.....

Og hvad så? ALLE laver jo fejl. Selv de garvede opdrættere og fremvisere kan have dårlige dage.

I eksteriør synes jeg gennemgående, at dommeren er yderst tålmodig overfor unge hunde, der måske ikke helt har lært at løbe perfekt...

 

Dogue, er der måske tale om lidt tidlig lampefeber? :lol: For det har alle jo oplevet..

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte på om du kan have snoren over skulderen, den højre forstås. Sådan en trepunktsline sat i ringen i midten og så over skulderen, Du kan så styre med højre, men stadig have ham på venstre side. Så ville du vel have en ekstra sikkerhed, HVIS nu lexus meget gerne vil LEGE med en af de andre hunde:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja men så se deu det som en hadeklub, men det ser vi andre det så ikke som.

Hvorfor må man ikke kritisere DKK. Jeg er selv medlem, men må indrømme at jeg ikke altid kan følge deres tankegang.

Jeg synes det er OK at oprette en tråd hvor man kommer af med sine fustrationer, og det er OK at kritisere DKK.

 

 

Det må man skam også hjertens gerne. Guderne må vide at jeg skam heller ikke enig med DKK i alt. Men når man skriver når man skriver skideforpuledefuckingspassernarhat-DKK (eller hvad der nu skulle stå hvor der var ****:mrgreen:), og man iøvrigt har meldt sig ud, så kalder jeg det for hadeklub ;-)

 

Og iøvrigt behøver man jo ikke være medlem af DKK for at udstille sin hund på DKK udstillinger;-)

 

men når man opretter en tråd om ikke at kunne vise hund på venstre side, så er det jeg skriver hvorfor det er mest hensigtsmæssigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

chr68866, et eller andet sted er det måske ikke så meget det du siger (at Franks og Lexus´ chancer er større med en anden handler), men måden hvorpå det kommer ud...

 

Det er muligt, jeg er ikke pædagog.

 

Og hvis TS kan få hunden over på den anden side, så kan han være en ligeså god handler som de der har førlighed i begge arme. Jeg går ud fra at TS går til ringtræning et sted, hvor han kan få tricks og kneb til at stille sin hund optimalt, med eller uden venstre arm.

Link til indlæg
Del på andre sites

^ fred med alt pædagogisk øvl og formuleringer. Det kører bare debatten af sporet somme gange, hvis man lige får sat lidt for meget kant på et eller andet :-).

 

Og yes, selvfølgelig kan Frank sagtens vise Lexus...problemet er så bare at finde måden hvorpå, så kræet går på den ifølge DKK rigtige side, meeeen der er da indtil nu kommet mange gode forslag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...