Hop til indhold

Cairn Terrier eller West Highland white terrier


Gæst FAG
 Share

Recommended Posts

Jeg vil bare lige tilslutte mig forslaget om at købe en genbrugshund. Jeg har selv for nylig købt en "brugt" hund, og han er bare noget så dejlig.

 

Hvalpe er selvfølgelig rigtig søde, og det er da også rart at kunne præge en hund helt fra starten. Men jeg har min hund med på arbejde, og så er det altså meget rart, at han ikke har små uheld på gulvet og bider i alting - så ville mine kollegaer nok ret hurtigt blive trætte af ham!

 

Med den rigtige genbrugshund får man en hund, der er godt opdraget, selvom man sagtens kan lære ham nye ting. Min skønne lille pomeranierblanding og jeg er i hvert fald blevet bedste venner på lyntid! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina
Jeg advarer også bare, fordi min erfaring er en anden;-) Jeg ved godt at allergi kan være meget forskellig. Men havde jeg vidst, hvad jeg ved i dag og ikke havde hørt på alt det ammestuesnak om allergivenlige racer, så var jeg og hunde sparet for meget. Jeg holder stadig på at den mest allergivenlige hund der findes er hårløse hunde:-)

 

Jamen jeg modsiger dig skam heller ikke. Jeg skrev da også, at de hårløse naturligvis er de mest allergivenlige ;-)

 

Men derfor er det ikke ammestuesnak, at nogle racer og pelstyper er mere allergivenlige end andre. Det er en kendt sag, at korthårsracer generelt er værre for allergikere end andre, og det er ikke ualmindeligt at have allergi over for dem, men ikke at have problemer f.eks. med ruhårsracerne, pudler, coton de tulear osv. Som du selv skriver, må man jo teste det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt der er så mange der byder ind med deres meninger.

 

Men nu har vi været ude og se på en Cairn ved en kennel, samt besøgt alle de Cairn hunde vi kunne komme af sted med her i byen, og det har altså styrket vores beslutning om at cairn er det rigtig for os, en lille glad robust hund.

 

Det er rigtigt vi får en udfordring med vores søn, men det er der jo rigtig mange der er lykkes med før os, hvis/når der opstår konflikter har vi mulighed for at have hund og barn i hver sin stue, hvor vi altid er. Men det er godt i advarer os, så vi kan forberede og indrette os ordentlig.

Jeg har i øvrigt ikke snakket med nogle kenneler som ikke ville sælge til os pga. vi har et barn på 3½ år. Og jeg har trods alt snakket med 4.

 

Hundemoderen som havde fået de små søde hvalpe, var rigtig glad for vores søn, den var helt klart glad for børn og virkede som en sød, sund og rask hund.

 

Men nu må vi have familieråd og få det ordentlig snakket igennem, inden vi endelig beslutter os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Dejligt at besøget var positivt :-D

 

Cairnen er en vidunderlig hund, den skal behandles som en cairn, dvs med tålmodighed og kærlighed og plads til de sider af cairnen som ikke er så ønskede, såsom et vovvuvvov hist og her, og en munter selvstændighed, der godt kan gå en mere regelret type på nerverne :-)

Derudover er en indhegnet have et must, samt en basisviden der kan hentes her samt i de anbefalede bøger :-D

 

Tiden indtil hvalpen er 1-1½ år vil tidtider give jer grå hår i hovedet, og vil i nok blive fristede til at sætte en annonce i DBA et par gange ;-)

 

Susi har været en dejlig hundeven for min papsøn, han var 7 da Susi flyttede ind i vores liv, inden da havde jeg en lhasa apso (som var mere problematisk i forhold til børn) :-)

Også i en alder kan det være svært at forstå at hvalpen bider, men ikke er farlig!

 

Det vi altid har gjort er at sørge for at hunden bliver behandlet rigtigt, det er barnet der er blevet opdraget til at tage de nødvendige hensyn til hunden.

Og så er der taget de nødvendige hensyn, det handler om at være foran, at forebygge og planlægge.

 

Både den lille dreng og den lille hund har brug for samvær med de store mennesker, måske bare ikke nødvendigvis sammen ved alle aktiviteter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil bare lige tilslutte mig forslaget om at købe en genbrugshund. Jeg har selv for nylig købt en "brugt" hund, og han er bare noget så dejlig.

 

Hvalpe er selvfølgelig rigtig søde, og det er da også rart at kunne præge en hund helt fra starten. Men jeg har min hund med på arbejde, og så er det altså meget rart, at han ikke har små uheld på gulvet og bider i alting - så ville mine kollegaer nok ret hurtigt blive trætte af ham!

 

Med den rigtige genbrugshund får man en hund, der er godt opdraget, selvom man sagtens kan lære ham nye ting. Min skønne lille pomeranierblanding og jeg er i hvert fald blevet bedste venner på lyntid! :-)

 

Jeg synes det er rigtig dejligt at høre at du har tænkt dig godt om og samtidig givet en voksen hund en ny start. :5up:

 

Velkommen til Hunde-Forum. :vinken: Håber du vil blive glad for at være her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...