Hop til indhold

AV AV AV


Aslan
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor
Og så har jeg brug for noget mere hjælp...........

 

Fordi jeg var en meget ond mor igår.....vi har industri skralde spande, og de larmer lidt, og de larmede jo 15 m fra aslan, men det havde jeg jo ikke tænkt over :roll:

Så nu er det lille pus jo bange (jeg har sååååååå dårligt samvittighed over at jeg ikke passede ordentlig på ham) og jeg kan knap nok får ham forbi skralde skuret.........

Desværre skal vi forbi skuret for at komme om til græsset :(

 

Hvordan kan onde ubetænksomme jeg, gøre det godt igen?

 

- skal han løftes? (tryghed)

Jeg vil jo heller ikke gøre ham til en "tøssedreng" hvor han skal løftes forbi alting (han ender jo på omkring 80 kilo :-P).

 

- Skal han have ros og godbidder når man går forbi skuret?

(vi flytter om en mdr, så han ender med at slippe for dem, men en mdr er lang tid at være bange)

 

Jeg var grædefærdig igår aftes da han reagerede skræmt på dem, for han har været modig og nysgerrig indtil videre, og det ville jeg jo gerne at han blev ved med.

 

Du skal først og fremmest tage dig så lidt af situationen som muligt. Væk med tudefjæset for det mærker han på dig :lol:

 

En lille hvalp i den alder er en følsom størrelse og dine næste skridt kan få stor betydning.

 

Hvordan reagerede han? Skreg han? Peb han? Ville han flygte? Hvad gjorde du?

 

Hvordan er hans skropssprog, når han nærmer sig

skuret?

 

Disse ting er vigtige at have med, når strategien skal lægges.

 

Jeg ville absolut ikke lokke ham med ord og godbidder, men i stedet lade ham snuse efter godbidder "forbi" skuret.

På denne måde kan han vælge fra at komme hvilket kan være lidt svært for en lille hund, hvis moar sidder og lokker (socialt pres).

Ved at lokke ham forbi kan du risikere, at han bliver så opslugt af dette, at han kommer tættere på skuret end han egentlig er klar til.

 

Søger han derimod guffer på jorden er han kun optaget af dem - og ikke også dig - og derfor lokker de ikke lige så stærkt = han er mere bevidst om hvor han er - går hen imod.

 

Jeg kan anbefale dig at læse Noomis trappetråd, for den metode Noomimor har brugt er anvendelig til alt en hund ikke tør.

 

Det kan være at problemet allerede er løst nu. Hvis ikke vil jeg anbefale at du bliver og arbejder så lang tid ved skuret på Aslans præmisser, uden frygt, at den smule opkørthed/stress han kan opleve når at fise ud af kroppen.

Vigtigst er at han forlader stedet fuldkommen tryg. Den følelse er den han husker når han ser stedet igen.

 

Og så skulle du muligvis lige minde ham om hvem Aslan var? Den store stærke løve! :-P

 

Og så se at komme i gang med en god gang "lydvaccination" med ham :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan reagerede han? Skreg han? Peb han? Ville han flygte? Hvad gjorde du?

 

Hvordan er hans skropssprog, når han nærmer sig

skuret?

 

 

Søger han derimod guffer på jorden er han kun optaget af dem - og ikke også dig - og derfor lokker de ikke lige så stærkt = han er mere bevidst om hvor han er - går hen imod.

 

Jeg kan anbefale dig at læse Noomis trappetråd, for den metode Noomimor har brugt er anvendelig til alt en hund ikke tør.

 

Hvis ikke vil jeg anbefale at du bliver og arbejder så lang tid ved skuret på Aslans præmisser, uden frygt, at den smule opkørthed/stress han kan opleve når at fise ud af kroppen.

 

Og så skulle du muligvis lige minde ham om hvem Aslan var? Den store stærke løve! :-P

Han peb/halv hylede og løb sin vej

 

Han ryster og nærmest ligge-kravle mens han kigger på skuret.

 

Det skal afprøves.

 

Jeps, jeg skal nok kigge trappe træning :5up:

 

Blive og arbejde med ham er PT letter problematisk da han løber forbi.

Men måske det bliver bedre i morgen :blink:

 

Aslan er en stor farlig løve....når det gælder blade og mælkebøtter :-P

 

Det skal dog siges, at det gik en lille smule bedre da både min kæreste og jeg gik ned med ham og skralde spanden, han løb forbi skuret, men da jeg kom ud fra skuret, var det en blanding af at komme imod mig, men han var meget "lille" dog med loger hale.

 

Og skal man finde det positive, så var han alene hjemme mens jeg gik ned med posen med gave i :blink: og der var intet da jeg kom op, han havde lagt sig på madressen (ja ja ja det var kun 1-2 min, men jeg er stadig stolt:engel:og over 2 gange:5up:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nu vi er igang, hvornår vil i mene at Aslan kan se sin mor og 3 søskende igen, uden at vi skal starte forfra?

 

De bor 2-3 km fra os, og vil så gerne se ham igen, men jeg (og forhåbentlig aslan) gider ikke starte forfra, og slet ikke eftersom at det går skide godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Han peb/halv hylede og løb sin vej

 

Han ryster og nærmest ligge-kravle mens han kigger på skuret.

 

Det skal afprøves.

 

Jeps, jeg skal nok kigge trappe træning :5up:

 

Blive og arbejde med ham er PT letter problematisk da han løber forbi.

Men måske det bliver bedre i morgen :blink:

 

Aslan er en stor farlig løve....når det gælder blade og mælkebøtter :-P

 

Det skal dog siges, at det gik en lille smule bedre da både min kæreste og jeg gik ned med ham og skralde spanden, han løb forbi skuret, men da jeg kom ud fra skuret, var det en blanding af at komme imod mig, men han var meget "lille" dog med loger hale.

 

Og skal man finde det positive, så var han alene hjemme mens jeg gik ned med posen med gave i :blink: og der var intet da jeg kom op, han havde lagt sig på madressen (ja ja ja det var kun 1-2 min, men jeg er stadig stolt:engel:og over 2 gange:5up:)

 

Han må IKKE løbe forbi af frygt for skuret!

Så må han i line, for når han løber forbi i frygt er det den følelse han "træner" ifm. skuret

 

Flot med alene hjemme!

Link til indlæg
Del på andre sites

Han har altid line på når vi går, en god lang en, hvis det er det han er i humør til.

 

Vi valgte igår aftes at give ham hans korte snor på, så var han lige ved siden af os. Dernæst fløjtede jeg, så han så jeg gik ind i skuret, og da jeg kom ud var han glad. Men gik dog hurtigt og skulende forbi skuret.

 

I dag fik jeg lov at gå ind i skuret (det er kun mig om dagen), uden at han løb sin vej, men han holdte sig på afstand og hypotinserede skuret lidt.

 

Så der er lys forude, og monstro jeg ikke bare bekymre mig for meget, men man vil jo så gerne gøre det så godt som muligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...