Hop til indhold

Kency skal flytte! :'o((


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Sitto

Har faktisk lige et spørgsmål.

 

Hvordan vil det fungere bedst med det her weekend-hund?

Kency mødte familien i mandags, de var her i lidt under 2 timer, hun virkede meget glad og tryg ved hele familien. På tirsdag kommer de og ser hende til en agility time, så det er to gange hun har mødt dem (snart).

 

Vil det ikke være bedst at jeg tager ud og besøger familien sammen med Kency nogle timer, derefter kan de engang få hende på weekend? Altså at hun kommer ud og ser familien igen, plus huset sammen med mig som hun jo er helt tryg ved og kender rigtig godt, inden hun bliver "efterladt" en weekend ;-) skal lige siges at når hun skal på weekend derude, aflevere jeg hende ikke - familien henter hende. Er af den overbevisning at det er nemmere for hunde at blive fjernet, end efterladt - i hvertfald når det er hos nye mennesker.

 

Lyder det som en god plan?

 

Vil meget gerne have hun er meget tryg ved familien, kender dem og hendes nye hus godt, inden hun flytter fast derud. Så det her weekend-hund, skal fungere bedst mulig - vi skal have fundet den bedste løsning for Kency. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Øv en trist tråd at komme ind i, men som andre også skriver, så er det en svær beslutning du har taget, men nok også den bedste.

 

Det er godt, at hun ikke kommer til at bo længere væk, end at du stadig kan komme til at se hende, og så lyder det som om hun kommer til en god familie :5up:

 

Det skal nok gå, selvom det er meget hårdt lige nu. De bedste tanker herfra :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Har faktisk lige et spørgsmål.

 

Hvordan vil det fungere bedst med det her weekend-hund?

Kency mødte familien i mandags, de var her i lidt under 2 timer, hun virkede meget glad og tryg ved hele familien. På tirsdag kommer de og ser hende til en agility time, så det er to gange hun har mødt dem (snart).

 

Vil det ikke være bedst at jeg tager ud og besøger familien sammen med Kency nogle timer, derefter kan de engang få hende på weekend? Altså at hun kommer ud og ser familien igen, plus huset sammen med mig som hun jo er helt tryg ved og kender rigtig godt, inden hun bliver "efterladt" en weekend ;-) skal lige siges at når hun skal på weekend derude, aflevere jeg hende ikke - familien henter hende. Er af den overbevisning at det er nemmere for hunde at blive fjernet, end efterladt - i hvertfald når det er hos nye mennesker.

 

Lyder det som en god plan?

 

Vil meget gerne have hun er meget tryg ved familien, kender dem og hendes nye hus godt, inden hun flytter fast derud. Så det her weekend-hund, skal fungere bedst mulig - vi skal have fundet den bedste løsning for Kency. :5up:

 

Jeg synes, det er en rigtig god ide at du tager ud og besøger familien og bliver der sammen med kency. ...Jeg tror jeg ville gøre det nogle gange indenfor de to sidste uger. Men jeg ved ikke om jeg ville give hende weekend besøg?

 

Ved ikke hvad der er bedst, men jeg ville nok kun tage på besøg, hvor jeg ville træde lidt i baggrunden, så kency kan bygge lidt forhold op til dem.

 

Men jeg kender jo heller ikke kency og hvad hun ville have det bedst med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Jeg synes, det er en rigtig god ide at du tager ud og besøger familien og bliver der sammen med kency. ...Jeg tror jeg ville gøre det nogle gange indenfor de to sidste uger. Men jeg ved ikke om jeg ville give hende weekend besøg?

 

Ved ikke hvad der er bedst, men jeg ville nok kun tage på besøg, hvor jeg ville træde lidt i baggrunden, så kency kan bygge lidt forhold op til dem.

 

Men jeg kender jo heller ikke kency og hvad hun ville have det bedst med...

Tror ikke det er noget problem for Kency med weekend besøg. Er der nogen som gider snakke, lege og gå tur med hende - så er hun glad :blink: hvis hun skal knytte sig til familien, eller i hvertfald blive tryg ved dem, inden hun flytter, så tror jeg det er bedst hvis hun oplever dem "på egen hånd". Men jeg vil gerne ud og se der hvor hun skal bo, derfor tænker jeg på at tage ud og besøge familien, sammen med hende første gang.

 

Første gang hun skal derud selv, behøver det jo heller ikke være en hel weekend. Det kommer an på hvordan det går, hvis det går helt uden problemer (og det tror jeg det gør) så kan hun jo godt være der en weekend, men ellers kan hun jo bare komme hjem igen, så må vi trappe lige så stille op, indenfor den næste månede. Men tror faktisk ikke det bliver noget problem for hende, hun knytter sig lynhurtigt til nye mennesker. :5up:

 

Men tak for dit indlæg, det gav også lidt at tænke over, vil snakke med familien om det på tirsdag, så må vi finde den bedste løsning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Held og lykke - det lyder som om, at Kency kommer til at sole sig i opmærksomhed. Og knus til dig, det er ikke let er jeg sikker på :ae:

Tak! :kys:Det tror jeg også hun kommer til, er sikker på hun vil få rigtig meget opmærksomhed.

 

Du har helt ret - det er ikke let! Jo på flere måder er det, for jeg ved jeg vil få min "gamle" Sittopige tilbage, det er utrolig vigtigt for mig!! Hun er en meget følsom hund, så er bange for at der ikke skal meget til før hun knækker igen - og det må bare ikke ske! Det er også nemt at tage beslutningen, for jeg ved at Kency også vil få det meget bedre som enehund.

 

MEN når jeg sidder i sofaen og ser TV, Kency hopper op i sofaen med et kødben i munden og siger "Auuuuuwh" fordi jeg skal se hendes flotte ben, som hun er meget stolt af, mens hun møvre sig helt ind til mig - så er jeg sgu tæt på at tude hver gang, efter at jeg ved at om en månede så er hun ikke længere min hund! :cry: Åh jeg kommer til at savne dét, og hende.. :cry:

 

Kency har givet mig 11 fantastiske måneder, som jeg på rigtig mange måder slet ikke ville have været foruden. Hun har givet mig SÅ meget, hun har lært mig utrolig meget, hun har givet Sitto en masse selvtillid, hun har en kæmpe plads i mit hjerte, hun har lært mig at have mere tålmodighed :oops: - hun har bare givet mig så utrolig meget, som jeg på ingen måder vil være foruden - hun fik en kæmpe plads i mit hjerte, fra første gang jeg så hende. :hjerte: Og jeg var helt sikker på at hun skulle være min hund, hende skulle Sitto og jeg tilbringe rigtig mange skønne år sammen med - og elske hende så ufattelig meget, på trods af de problemer hun havde. Og så kan jeg ikke engang give hende et blivende hjem! ARGH!!

 

Og selvom hun har givet mig så mange ting og minder jeg på ingen måde vil være foruden - så ville det sgu være nemmere, hvis jeg aldrig havde fået hende.. så skulle jeg ikke sende hende videre, så skulle jeg ikke stortude over at miste hende - så ville det have været meget nemmere! Men nej, ville ikke have været foruden de her 11 mdr alligevel!

Og nu tuder jeg igen..

 

Hvorfor skal det være så svært!? :( Jeg ved jo godt at det er det rigtige valg og at Kency vil få det fantastisk godt hos hendes nye familie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog

Øv en kedelig situation:ae:

men det skal da nok gå. Du har Sitto til at kramme lidt ekstra i en svær tid og hun vil sikkert nyde at hun igen får din fulde opmærksomhed. Kency kommer i en sød familie, hvor hun er i centrum...det er da en win win situation;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Øv en kedelig situation:ae:

men det skal da nok gå. Du har Sitto til at kramme lidt ekstra i en svær tid og hun vil sikkert nyde at hun igen får din fulde opmærksomhed. Kency kommer i en sød familie, hvor hun er i centrum...det er da en win win situation;-)

Ja det er faktisk en win win situation - for os alle tre, selvom det er hårdt!

 

Sitto må få min fulde opmærksomhed, og så må vi ud og lave en masse sjove ting sammen - så jeg kan glemme det lidt, få det hele lidt på afstand, lige i tiden efter hun er flyttet.. :cry: må også ud og trøste-shoppe lidt nye ting til Sitto :oops:;-) for hun mangler jo en masse :lol: bliver NØDT til at købe noget nyt til hende, ellers bliver hun ked af det. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Det gør mig virkelig ondt Nicole :( men synes det er en rigtig flot beslutning du har truffet.

 

Der er ingen tvivl om, at Kency har haft det rigtig godt hos dig og jeg tror, hvis hun kunne snakke ville hun takke dig mange gange for alt det gode du har gjort for hende :-)

 

Dejligt at du sætter hundenes velbefindende før dit eget ønske om 2 hunde og det er virkelig prisværdigt :5up:

 

Jeg er sikker på, at KEncy nok skal få det alletiders ihos den nye familie og ingen tvivl om, at Sitto også vil få det bedre :5up:

 

Så hatten af for dit gode, men svære valg :ae: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Så er det i aften familien kommer og ser Kency til agility :blink: er spændt på hvad Kency siger til at se dem igen, tror nu nok hun bare blive glad. Hun var i hvertfald glade for dem alle, første gang de så hende!

 

Men det hele rykker tættere og tættere på nu.. regner med at hun enten flytter sidste weekend i juni eller første weekend i juli. Det kommer an på hvornår det passer familien bedst, men uanset hvad så er der jo ikke frygtelig lang tid til nu. Det bliver rigtig godt for både Kency og Sitto, og helt sikkert også for mig efter noget tid.. men uden tvivl bliver det hårdt i starten..

 

Heldigvis har jeg jo Sittohunden, min lille glade humørbombe, er sikker på hun vil hjælpe mig rigtig godt på vej - det plejer hun altid når jeg er ked af det :lun: så må vi nyde vores sommerferie sammen, glæde os til vi skal på camping - ud og gå lange ture nye steder, i skoven, rundt om søen og på campingpladsen. Og så må vi få arrangeret nogle sommertræf, og komme ud og møde en masse søde hunde og hundeejere, evt herinde fra ;-) det skal nok blive godt..

 

Er begyndt at glæde mig mere og mere på hundenes vegne, til at Kency skal flytte. Havde troet at det ville blive enormt hårdt at der skulle gå denne månede, hvor jeg vidste at om en månede så har jeg ikke længere Kency.. ville helst bare have haft det overstået.. men tror nok jeg bliver rigtig glad for det forløb med familien, altså at de kommer til at kende Kency og Kency kommer til at kende dem, inden hun flytter rigtig derud. Men selvfølgelig er det stadig hårdt, det er klart.. Kency er MIN lille søde hund, som jeg holder ufattelig meget af - selvfølgelig bliver det hårdt at hun ikke længere skal være min hund, men glæder mig på hendes vegne (og Sittos) til at hun flytter, så de begge får det meget bedre. :ae:

 

Men har nu taget mig selv i et par gange, at jeg bare skal have "skudt" en masse fotos af hende, som rigtig gode og dejlige minder til bagefter.. :oops::hjerte: min mor har lovet at tage nogle billeder af Kency og jeg sammen, også hvor vi træner.. vil gerne have nogle gode billeder af hende, som minde om hende bagefter. Hun har jo fået en enorm stor plads i mit hjerte - og billeder eller ej, så vil hun ALDRIG nogensinde blive glemt.. men synes det er rart at have nogle billeder af hende, og kigge tilbage på alle de gode timer vi havde sammen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

I tirsdags var familien som skrevet før, nede og se Kency til agility. Det gik rigtig godt, hun var vildt glad for at se dem :blink:

 

I dag har jeg været ude og besøge familien, sammen med Kency! Hold da op et lækkert område de bor i! Der vil Kency få en masse gode gåture, i nogle virkelig lækre områder. De har en dejlig stor have, som vil blive hegnet ind. Der vil Kency garanteret få rigtig mange timer til at gå ude, især her i sommer. Da vi kom derud startede vi med at gå en tur (ja efter Kency havde undersøgt deres hus + have), ned i skoven. Kency i flexiline og hun nød det - en masse nye dufte og ting som skulle undersøges.

 

Hun opførte sig simpelthen så pænt, men hun er også helt anderledes når hun er afsted alene, altså uden Sitto, så er hun meget mere rolig. Mens vi sad ude på deres terasse, gik hun bare stille rundt og undersøgte haven, drak noget vand, blev nusset med, solede sig, søgte skygge og hyggede sig rigtig meget. Da familiens søn fik en ven på besøg, hilste Kency pænt på ham. Ikke noget med at gø eller noget som helst. Det var nærmest bare som om hun havde set ham en milliard gange før ;-) Kency fulgte med i hvad der skete, også da vi gjorde klar til at spise middagsmad. Hihi.. men hun tiggede slet ikke, hun lå bare og sov under bordet.

 

Vi fik snakket en masse, og er helt overbevist om at de kan give Kency det helt rigtige hjem! Er slet ikke i tvivl om det. Der vil hun virkelig få det super godt. :5up: Og hun er allerede vildt glad for familien og helt vildt så tryg hun er ved dem, det er virkelig skønt at se!

 

På lørdag skal vi optræde til byfesten, sammen med det ungdomshold jeg er hjælpetræner for. Det er bare et kvarters optræden med lidt tricks og sådan - det kommer familien ned og ser, og så tager de Kency med hjem bagefter - og aflevere hende igen søndag aften. Det skal nok blive hyggeligt, for dem alle sammen. Og Sitto får lidt aflastning fra Kencyhunden. :blink:

 

Havde regnet med at familien kunne tage Kency i starten af juli, det var først planen. Men det kan ikke lade sig gøre før uge 30 alligevel. Så det bliver lidt længere vi skal beholde hende, men det må vi bare få til at fungere. Hun vil komme derud på weekender når det er muligt, uden det bliver for meget for hende self. Og så mandag i uge 30, flytter hun helt derud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Hvor er det dejligt at høre! De lyder bare som den perfekte familie, og sikke en ro det må give at se hende daffe rundt som om hun altid har boet der..

 

Jeg tror det er den helt helt rigtige beslutning :)

Ja det giver virkelig en ro at se hende gå rundt der, som om hun altid havde boet der. Og jeg tror ikke bare det var fordi jeg var med, jeg tror hun vil være lige sådan når familien skal have hende alene lørdag+søndag. Hun er virkelig tryg og glad ved hele familien! :hjerte:

 

Og hun må heldigvis være i hele huset, inkl møblerne :blink:

 

Jeg er sikker på at det både er den rigte beslutning der er taget og den rigtige familie der er fundet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Ej hvor dejligt, at det bare går så godt og at hun føler sig fuldstændig tryg ved familien og de nye omgivelser - rigtig dejligt :5up:

 

Jeg er slet heller ikke i tivl om, at det er den helt rigtige beslutning for alle parter og tror hun vil nyde sine weekender hos den nye familie :-D

 

Held og lykke til jer alle - og husk: opdatering, opdatering, opdatering :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Ej hvor dejligt, at det bare går så godt og at hun føler sig fuldstændig tryg ved familien og de nye omgivelser - rigtig dejligt :5up:

 

Jeg er slet heller ikke i tivl om, at det er den helt rigtige beslutning for alle parter og tror hun vil nyde sine weekender hos den nye familie :-D

 

Held og lykke til jer alle - og husk: opdatering, opdatering, opdatering :blink:

Skal nok huske opdateringer! Også rart at få læsset lidt af herinde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Skal nok huske opdateringer! Også rart at få læsset lidt af herinde :blink:

 

Dejligt at høre - jeg følger nysgerrigt med :-D

 

Vi er et par stykker, der gerne vil gøre om det hjalp at få hende til Gudrun med allergien ? (en anden tråd du oprettede) :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Dejligt at høre - jeg følger nysgerrigt med :-D

 

Vi er et par stykker, der gerne vil gøre om det hjalp at få hende til Gudrun med allergien ? (en anden tråd du oprettede) :blink:

 

Ehm, jeg kom aldrig ud til Gudrun. Fordi jeg kom i tanke om at i løbetidsperioden havde Kency fået 3 stk griseører, mens jeg havde trænet Sitto - så havde hun lagt og spist dem (altså fordelt på 2 ugers tid!) mens hun ventede. Da jeg tænkte mig om, kom jeg i tanke om at Kency - i starten, da jeg havde hende - havde reageret allergisk på griseører, og da jeg tænkte mig om igen, begyndte kløen heller ikke med det samme løbetiden startede, først lidt inde i løbetid - og det var også først lidt inde i løbetiden, hun fik griseøre.

 

Så jeg er ret sikker på at det var en allergisk reaktion fra griseørene..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

I dag har det ungdomshold jeg er hjælpetræner for, i DCH klubben, lavet opvisning til byfesten - Kency og jeg var med i opvisningen. Det var bare en lille opvisning, med en smule fælles show og ellers lidt tricks hver især.

 

Kencys nye familie var kommet for at se hende, og de synes hun var såååå dygtig! :blink: Det var hun også.

 

Hun klarede det rigtig godt, på trods af varmen deromkring kl 15. Hun hoppede igennem hula-hop-ring, gik baglæns på bagbenene, dansede på bagbenene, snurrede rundt, lavede high five skiftevis med hver pote, rullede rundt og zigzaggede mellem mine ben.

 

Bagefter kørte vi med Kencys nye familie hjem til mig, hvor de lige fik den weekendtaske jeg havde pakket til Kency. Efter Kency lige havde været ude af bilen og få noget at drikke, kom hun ind i bilen igen - og så kørte de afsted med hende. Så nu sidder jeg her tilbage, med kun én hund. Men er sikker på at de begge nyder, noget tid væk fra hinanden. :-)

 

De kommer tilbage med hende i morgen aften - og så håber jeg at de kommer og fortæller mig at Kency på intet tidspunkt har savnet mig, og at hun bare har haft det super hyggeligt og sjovt ude hos dem. Så kan jeg nemlig, med god samvittighed, sende hende på flere weekendbesøg! :-D Men er sikker på hun har det rigtigt hyggeligt derude, tror skam heller ikke hun savner mig, overhovedet. Der vil ske så meget sjovt for hende derude, rende i stor have, opmærksomhed KUN til hende fra fire personer, lange gåture i skoven osv.

 

Men det var altså lidt underligt at sende hende væk i en bil på den måde - normalt er det mig som går fra hende, ikke omvendt.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, det må være som at aflevere sit barn i børnehaveklasse første gang!

Forskellen er blot at du heldigvis har kunnet vælge familien til hende (Vi andre kunne ikke selv vælge børnehaveklasselæreren :lol:)

 

Du har givet hende optimale forudsætninger for at kunne trives med omvæltningen, det er dejligt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Uha, det må være som at aflevere sit barn i børnehaveklasse første gang!

Forskellen er blot at du heldigvis har kunnet vælge familien til hende (Vi andre kunne ikke selv vælge børnehaveklasselæreren :lol:)

 

Du har givet hende optimale forudsætninger for at kunne trives med omvæltningen, det er dejligt :5up:

 

Håber i hvertfald det vil gøre flytningen nemmere, med disse weekendbesøg. Men det tror jeg det vil, for så kender hun jo allerede det hele, når hun flytter mandag i uge 30. Og i forvejen knytter hun sig lynhurtigt til nye mennesker, og det har hun ihvertfald gjort med denne familie! :-D Hun blev også vildt glad da hun så dem i dag.

 

Men jo, det var altså lidt underligt at sende hende afsted på den måde.. ikke trist, for ser hende jo igen i morgen, og hun vil få masse af opmærksomhed og Sitto vil få noget tid for sig selv. Men alligevel lidt underligt at sende hende afsted sådan.. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Så er Kency kommet hjem fra weekend, hun kom hjem for en time siden!

 

Familien sagde at det var gået SÅ godt. Hun har virkelig oplevet noget i går+idag, hun har gået ture i skoven, leget med naboens Löwchen, været med ude og se fodboldkamp og været ude og bade i mudder! :blink:

 

Hun havde sovet inde hos børnene, de havde sovet i samme værelse i nat, så Kency havde puttet i fodenden hos drengen.

 

Deres have er endnu ikke hegnet ind, men jeg havde sagt at de selv måtte bestemme om de ville prøve at lade hende gå i haven hel fri eller om de ville have en line til at hænge efter hende i halsbåndet - da jeg var derude holdt hun sig nemlig tæt på os og kom med det samme vi kaldte. Så de lod hende gå uden snor i haven og der har intet været, hun har bare tøffet rundt :-D

 

Hun er virkelig blevet super glad for familien, det er SÅ tydligt at se - også at det helt klart er gengældt, de virker super glade for hende også.

 

Men aii, hvor er jeg bare glad for at høre at hendes lille weekendbesøg er gået sååå godt! Så kan jeg sende hende afsted igen, med god samvittighed :blink:

 

De her to dage har også været rigtig gode for Sitto - og et eller andet sted er jeg ked af at jeg er nødt til at have Kency 1½ mdr endnu, for der er så tydlig en forskel hos Sitto, i disse to dage. Hun er sig selv igen! Hun kommer ind og ligger hos os i stuen, hun leger med hendes store røde slange, hun får sine løbe-flip i haven og hun er bare meget mere fri. Hun går ikke længere og tjekker om der er fri bane for at hun kan komme fra ét rum til et andet - det gjorde hun lige kort efter Kency var taget afsted, men ellers har der intet været. Men nu.. nu hvor Kency er kommet hjem er det hele begyndt igen! :cry:

 

Det er virkelig fristende at sende Kency på weekend derude alle weekender frem til uge 27, hvor de skal på ferie og så henter de hende efter ferien, altså mandag i uge 30. Men er også bange for at det bliver for meget for Kency jo.. :neutral: så indtil videre er det to weekender mere på hun skal på besøg alene, og så tager jeg derud med hende et par gange.

 

Kommer til at savne hende meget :cry: men nu.. så glæder jeg mig virkelig til uge 30, det kan næste ikke gå stærkt nok - for begge hunde vil få det SÅ meget bedre, det har disse to dage lige vist mig 12o%!

 

Men vi må klarer den her 1½ mdr, vil sørge for at være der så meget så muligt for begge hunde og sørge for mindst mulige konflikter, især hjælpe Sitto al det jeg kan, med at komme rundt i huset.. men uden at glemme Kency self.

 

Ja en lille update herfra.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Hvor er det dejligt at høre.. Det er jo helt fantastisk.. for alle parter, selv dig - jeg tror at glæden over at se en glad Sitto overskygger sorgen over at skulle tage afsked med Kency..

Ikke at du ikke elsker Kency, slet slet ikke - men ja.. du forstår nok :-)

 

Det tror jeg du har helt ret i - og ikke kun over at se en glad Sitto, men også over at jeg ved at Kency også får det så meget bedre. Begge hunde får det som de fortjener - for de fortjener det allerbedste..

 

Jeg kommer til at savne Kency, helt sikkert.. men tror faktisk ikke det bliver så svært at komme igennem længere, ikke nu hvor jeg ved hvor meget bedre begge hunde har det hver for sig. Men jo, vil sikkert begynde at græde når hun bliver hentet.. men at jeg bagefter kan se hvor glad Sitto bliver og se hende blive sig selv igen, plus jeg kan tænke på hvor meget opmærksomhed Kency nu får, som midtpunktet i en aktiv familie på fire - det hjælper helt sikkert rigtig meget, og det bliver nok meget nemmere at komme igennem det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...