Hop til indhold

Hyrdehunde og hygge søges - fortsat


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

  • Svar 395
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Er det noget i den stil du tænkte på Buddha?

 

Eller har jeg totalt misforstået :genert:

 

Ja men uden det grå der ligger som tåge over billedet. Men altså, har fået mange af dem lysere, det skal nok blive fint. Tager bare tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget svært, nu har jeg kun de små billeder at prøve med og så bliver de kornet. Men jeg justere primært på Gamma og så en smule på lys, kontrast og farvemætning.

 

Med det lys der var den dag, er det nærmest umuligt, synes jeg, at tilgode se både det sorte på hunden og så resten af billedet - så det må blive lidt kompromi-noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan måske bedre se det nu - på din jakke er mudderet (altså billedkvaliteten) ret tydelig. Men det skal jo ligesom være så lyst for at man kan se hunden, så tænkte jeg bare om man kunne gøre noget andet? Ala overbelyst hvid hund, der kan man sådan nogenlunde få flere former frem, medmindre det er alt for overbelyst selvf..

 

[ATTACH]35557[/ATTACH]

 

[ATTACH]35558[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget svært, nu har jeg kun de små billeder at prøve med og så bliver de kornet. Men jeg justere primært på Gamma og så en smule på lys, kontrast og farvemætning.

 

Med det lys der var den dag, er det nærmest umuligt, synes jeg, at tilgode se både det sorte på hunden og så resten af billedet - så det må blive lidt kompromi-noget.

 

Hehe ja seriøst, nogle af billederne har lyserødt sand :mrgreen:

Og det er virkelig en sort hund! Udover det, synes det er mega svært at tage billeder af sorte hunde, er ligesom vant til en hvid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har desværre ikke rigtig nogle ideer til selve redigeringen. Mht selve fotograferingen ville jeg have nok have snydt og brugt det der hedder P på mit kamera (det indstiller selv blænde og lukketid) og så kørt iso lidt op.

 

Jeg bruger meget en funktion, der hedder brightness/contrast og ellers er jeg ikke en haj til photoshop:oops:

 

Det var jo desværre bare ikke fotovejr:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe ja seriøst, nogle af billederne har lyserødt sand :mrgreen:

Og det er virkelig en sort hund! Udover det, synes det er mega svært at tage billeder af sorte hunde, er ligesom vant til en hvid.

Sorte hunde er svære at fotografere næsten uanset lys, det er hvide også for de bliver hurtigt overbelyste, men sorte ændre hurtigt farve mv. når man forsøger at rette op på mørke billeder - sku ikke nemt - og hvis du opgiver, så bare smid dem i en zipfil til mig (skriv en pm så sender jeg min mailadr.) så kan jeg selv ligge og rode med det :genert: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har desværre ikke rigtig nogle ideer til selve redigeringen. Mht selve fotograferingen ville jeg have nok have snydt og brugt det der hedder P på mit kamera (det indstiller selv blænde og lukketid) og så kørt iso lidt op.

 

Jeg bruger meget en funktion, der hedder brightness/contrast og ellers er jeg ikke en haj til photoshop:oops:

 

Det var jo desværre bare ikke fotovejr:cry:

 

Ok. Det var vist en anden der brugte kameraet, Anders var jo inde med hunden. Og bruge andres kameraer er lidt ligesom at .. gå tur med en fremmed hund :mrgreen:

 

Sorte hunde er svære at fotografere næsten uanset lys, det er hvide også for de bliver hurtigt overbelyste, men sorte ændre hurtigt farve mv. når man forsøger at rette op på mørke billeder - sku ikke nemt - og hvis du opgiver, så bare smid dem i en zipfil til mig (skriv en pm så sender jeg min mailadr.) så kan jeg selv ligge og rode med det :genert: :blink:

Så du mit indlæg nederst på forrige side? Det er så godt jeg kan gøre det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønne hunde på arbejde... og ja, det var da lidt anderledes fotos af Alto, end dem jeg tog af ham på dog camp :-D Han så godt nok lige ud til, at han skulle vænne sig lidt til de store pelsklumper, de kalder får ;-)

 

:mrgreen: godt der er en der har GODE billeder af min hund :blink: og ikke det der skrækslagne pelsdyr, der er bange for fårene :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har da oss nogle.. ja hvis jeg selv skal sige det, synes jeg da de blev gode af ham bassen:engel::engel: Fra forrige sommer i indhegningen:-D

 

:drille: næ, for jeg fik aldrig cd´en - det har vi glemt :genert: så når jeg skal bruge nogen af ham går jeg ind på din profil og "stjæler" :engel:

 

Men Annette fik taget nogle rigtige gode på Dog Camp af ham - tror hun sådan godt kunne li ham :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

:drille: næ, for jeg fik aldrig cd´en - det har vi glemt :genert: så når jeg skal bruge nogen af ham går jeg ind på din profil og "stjæler" :engel:

 

Men Annette fik taget nogle rigtige gode på Dog Camp af ham - tror hun sådan godt kunne li ham :genert:

 

Ajjjj gjorde du ikke??? Det er sgu for dårligt:oops:.. Det må vi råde bod på, da.. Jeg har jo billederne ligge på den eksterne harddisk..

 

Aj det må du sgu undskylde:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak... er glad for, at du synes om billederne. Altid dejligt, når man laver et godt stykke arbejde :-D og jo, jeg er nu ret vild med ham dejlige Alto-basse. Sikke en lækker pels og et utroligt udtryksfyldt hoved. Og han var nu så fotogen, så han gjorde det ret nemt for mig.

 

Tak søde Annette - man bliver så glad, når andre også kan li ens hund :lun: og tja, jeg kan jo også rigtig godt lide dit avl :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...