Hop til indhold

Udstilling for første gang


Recommended Posts

Whew - nu er det jo sådan at Dolph er en DKK hund, og jeg synes jo han er så fin og dejlig at man burde få ham udstillet med henblik på avl - hans forældre er Tjekker, og han morfar/mormor er et eller andet voldsomt vildt.. Desværre kan man ikke se deres resultater på hundeweb..

 

Desuden synes jeg han er pænere end sin mor :oops:

 

Nå men altså - så var det jeg kiggede på alle de her udstillingstråde, og jeg må sige at den ene gang jeg har været afsted til DRU udstilling lyder til at være leg i forhold til DKK - the real deal..

 

Jeg har så mange ting.. Nu er jeg jo i kreds 6, men jeg tænker - må man stille op i andre kredse? Eller skal man holde sig til hvor man bor?

De internationale, de må så være for alle.. Ikke?

 

Er der forskel på de internationale og de alm. udstillinger? I DRU var der ikke..

 

Nåh ja - og så starter vi ringtræning hos Pia! Primært for at han bare skal vænne sig til at gå rundt i en cirkel, uden at skulle hilse på alt og alle.. Og så er det rart at der er en anden som kan tjekke ham igennem (pels, tænder og øjne)..

 

Og til slut - et billede af champen ;)

 

Ej, altså... Hvor spændende! Hvor skal I på udstilling... og hvornår??

 

Og hvor gammel er den unge mand nu, -altså hvilken klasse hører han til i?

 

Til ringtræning kan du også stille alle de spørgsmål du måtte have som begynder. Det er jo DET man laver ringtræning for..

 

Her:

http://www.dansk-kennel-klub.dk/399

 

---kan du finde regler for udstillinger og forklaring på, hvordan en udstilling foregår.

Udstillingsreglerne ligger som pdf-filer. Man kan også få dem i et lille hæfte ved at ringe til DKK og bede dem sende dem. Det kan være nemmere at have dem i papirform. Men der står det samme.

Telefonnummeret til båndmaskinen finder du her:

http://www.dansk-kennel-klub.dk/408

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 150
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ej, altså... Hvor spændende! Hvor skal I på udstilling... og hvornår??

 

Og hvor gammel er den unge mand nu, -altså hvilken klasse hører han til i?

 

Til ringtræning kan du også stille alle de spørgsmål du måtte have som begynder. Det er jo DET man laver ringtræning for..

 

Her:

http://www.dansk-kennel-klub.dk/399

 

---kan du finde regler for udstillinger og forklaring på, hvordan en udstilling foregår.

Udstillingsreglerne ligger som pdf-filer. Man kan også få dem i et lille hæfte ved at ringe til DKK og bede dem sende dem. Det kan være nemmere at have dem i papirform. Men der står det samme.

Telefonnummeret til båndmaskinen finder du her:

http://www.dansk-kennel-klub.dk/408

 

Ja der stod i mit velkomstbrev fra DKK at de havde sendt alt muligt med, intro til DKKs regler og deres udstillingsregler - men, dem havde de bare glemt?

 

Nå pyt - det er da lige så nemt online :) Har studeret mange af dem, men det er først nu jeg ved at man ikke behøver være medlem hos DKK for at stille op - og at man ikke skal være medlem af KSS for at stille op der..

 

Og Dolphemanden er født 15/7-07 (han har snart fødselsdag, det bette pus)... Så han er vel.. unghund? Eller Junior?

 

Og nåh ja! Så regner vi med at vi skal med som gæster til DKK-vibys sommerskue som gæster.. Og så udstille i Vejen i august.. international..!

Måske vi tager den der KSS udstilling med, hvor Freudika også kommer.. men det kræver liiige tiden hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg hørt fra Pia - og meldt mig til :) ... glæder mig til at se jer og hundene sådan rigtigt :)

 

Ih hvor hyggeligt! :-D Vi glæder os også til at møde dig og Bella, mit første møde med en løvehund!

Har også været ude og købe udstillingsline - Dolph synes den er træls, alt for kort..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Ih hvor hyggeligt! :-D Vi glæder os også til at møde dig og Bella, mit første møde med en løvehund!

Har også været ude og købe udstillingsline - Dolph synes den er træls, alt for kort..

 

Aaaarj, jeg skulle jo have købt en udstillingsline!!! Jeg har lige været i både Petworld, Maxizoo og Dyrenes 1 og alt. Og så købte jeg ikke engang en udstillingsline... Tumpedumt!

 

Hvad koster sådan én? Og hvad gør man med halsbånd? Skal man købe et specielt eller ville Peros charmeklud gå an? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aaaarj, jeg skulle jo have købt en udstillingsline!!! Jeg har lige været i både Petworld, Maxizoo og Dyrenes 1 og alt. Og så købte jeg ikke engang en udstillingsline... Tumpedumt!

 

Hvad koster sådan én? Og hvad gør man med halsbånd? Skal man købe et specielt eller ville Peros charmeklud gå an? :lol:

 

Nogle udstillingsliner har halsbånd og line ud i et. Ellers bruger mange en tynd kæde og en læderline... Det er smag og behag :)

Link til indlæg
Del på andre sites

...Jeg købte 2-3 meter bomuldsline i en håndarbejdsforretning...

Satte en øsken i enden, og en knude på et strategisk sted, så Silke ikke ville blive kvalt hvis hun skulle komme til at trække... Og en løkke i den anden ende af snoren, til hånden.

 

Årsagen var, at jeg er ret høj, så de færdige liner virkede ubekvemt korte på mig. Og jeg ville også gerne have noget, som jeg kunne bruge til lydighed, i stedet for rigtig halsbånd og snor (demonstration overfor gammeldaws træner :lol:). --En blødt opdraget vapper BEHØVER jo slet ikke nogen snor. Den er jo kun til pynt og for at følge reglerne..:lol:

 

Linen findes i forskellige farver og tykkelser...

 

Det drejer sig jo bare om at fremføre hunden med så lidt som mulig "tøj" på, der kan hæmme dommerens udsyn..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bare købt sådan en som går ud i et - kostede kun 30kr, men det selvfølgelige heller ikke andet end en nylonsnor :-D

 

Jeg har en kromkæde til Oscar og 2 læderliner jeg selv har flettet og sat karabinhage i. Den ene er alm flettet med 3 snører og den anden er rundflettet med 4 snører. Den sidste er lidt kraftigere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en kromkæde til Oscar og 2 læderliner jeg selv har flettet og sat karabinhage i. Den ene er alm flettet med 3 snører og den anden er rundflettet med 4 snører. Den sidste er lidt kraftigere.

 

Jeg tror måske bare ikke jeg kan finde en kæde som er lille nok til Dolph :lol: Egentlig synes jeg at det må være mere behageligt, i forhold til sådan en tynd spænd-ind snor..

 

Men nu prøver vi med den her - og håber han lærer det.. Han skal jo heldigvis ikke have den på så længe..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror måske bare ikke jeg kan finde en kæde som er lille nok til Dolph :lol: Egentlig synes jeg at det må være mere behageligt, i forhold til sådan en tynd spænd-ind snor..

 

Men nu prøver vi med den her - og håber han lærer det.. Han skal jo heldigvis ikke have den på så længe..

 

Tholo sælger kæder der er 2mm tykke... Og vist ned til 20cm lange.

 

Og nej det er jo kun lige når han er i ringen han skal have den på :) Det bliver nu spændende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Det kan godt være jeg spørge dumt, men er sådan en line så ikke en kvæler?! :genert: Hvis det er, så skal Pero nok ende med at trække sig selv bevidstløs med alle de hunde, der kommer til at være omkring ham....!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være jeg spørge dumt, men er sådan en line så ikke en kvæler?! :genert: Hvis det er, så skal Pero nok ende med at trække sig selv bevidstløs med alle de hunde, der kommer til at være omkring ham....!

 

Det er sådan lige som en snor hvor man så har lavet en løs løkke for neden, som man så kan stramme ind til der hvor man syntes det passer - og så rykker den sig ikke.. Så en kvæler - nej, men tror ikke det er sundt at trække for meget i den.. Den er ret tynd...

 

Måske Pero skal have sådan en stjernetosse snakker om?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være jeg spørge dumt, men er sådan en line så ikke en kvæler?! :genert: Hvis det er, så skal Pero nok ende med at trække sig selv bevidstløs med alle de hunde, der kommer til at være omkring ham....!

 

Jo hvis du vælger en kæde og en line, så er det en kvæler (det lyder så grimt), så hvis du ved han vil trække med sådan en så skal du kigge efter en line og halsbånd ud-i-et hvor der er stop, så du kan stille halsbåndet til en bestemt størrelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Det er sådan lige som en snor hvor man så har lavet en løs løkke for neden, som man så kan stramme ind til der hvor man syntes det passer - og så rykker den sig ikke.. Så en kvæler - nej, men tror ikke det er sundt at trække for meget i den.. Den er ret tynd...

 

Måske Pero skal have sådan en stjernetosse snakker om?

 

Okay, så er jeg mere rolig! (Men Pero får et chok når han skal have sådan et halsbånd på! Er seriøst bange for han først stopper med at trække når han er blevet dårlig af det... Han er virkelig slem til at trække når der er andre hunde).

 

Det kan godt være det var sådan en line jeg skulle have... Men vil alligevel ikke ofre for meget på den når det ikke engang er sikkert Pero kan blive udstillet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, så er jeg mere rolig! (Men Pero får et chok når han skal have sådan et halsbånd på! Er seriøst bange for han først stopper med at trække når han er blevet dårlig af det... Han er virkelig slem til at trække når der er andre hunde).

 

Det kan godt være det var sådan en line jeg skulle have... Men vil alligevel ikke ofre for meget på den når det ikke engang er sikkert Pero kan blive udstillet...

 

Du vil sikkert kunne sælge det igen hvis det er...

 

Kennelmaj.dk er billigere end tholo.dk :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, så er jeg mere rolig! (Men Pero får et chok når han skal have sådan et halsbånd på! Er seriøst bange for han først stopper med at trække når han er blevet dårlig af det... Han er virkelig slem til at trække når der er andre hunde).

 

Det kan godt være det var sådan en line jeg skulle have... Men vil alligevel ikke ofre for meget på den når det ikke engang er sikkert Pero kan blive udstillet...

 

I princippet handler det vel om at finde det halsbånd/line som fylder mindst- men som hunden har det bedst i.. Sådan en balance gang tror jeg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Jeg har også sådan en line/halsbånd, som går ud i ét. Bruger den til agility. Det er bare en nylonsnor, men der er sådan en stop i enden, så den ikke kvæler. :5up:

 

Men vil have købt en lækker læderline til Sitto, som har line/halsbånd ud i ét :bigsmile: så blir' hun fiiiiiiin!

 

Hvornår skal Pero udstilles? (Undskylder hvis det står i tråden, men har kun kigget den sidste sider i tråden.. :oops:) Så må du igang med noget gå-pænt træning i halsbånd ellers. ;-) Men hvis du nu har Pero i sele når du er til udstillingen, og kun i halsbånd når han er i ringen - tror du så ikke han er faldt mere til ro, hvis i har været til udstillingen et stykke tid, inden det er jeres tur? Ved i hvertfald fra Kency at hun kan også trække når hun er sammen med andre hunde, men efter lidt tid falder hun til ro - og så kan jeg sagtens have hende i sådan en line/halsbånd ud i ét, til agility, uden hun trækker sig selv ihjel!

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan se at både Pero og Dolph skal i ring samme dag hvis vi begge tager til international udstilling i Vejen i august - er der andre som skal til denne udstilling?

Ja da :mrgreen:

Er det første udstilling du tager til? Hvis det er det, så synes jeg du skal melde dig til Grenå i juli.. Det er i KSS.. klubben for små selskabshunde. Der kommer ikke så mange som til Vejen.. Der er mere tid.. Atmosfæren er meget bedre. Og det er kun selskabshunde der bliver udstillet. Udstillingen er over 3 dage, men man kan nøjes med en dag hvis man vil. En international udstilling er et inferno af larm og stress for førstegangsudstilleren.. Og man kan godt blive jaget langt væk når man starter med sådan en.

Jeg vil godt hjælpe dig, men hvis chierne skal ind samtidig med løverne er jeg ikke til en pind hjælp. Der er temmelig meget pelsarbejde på løverne inden de går i ringen. Og Isabella er altid ret nervøs lige inden.. Så er der kun en til at holde hovedet koldt (altså det er mig, ikk :mrgreen:)

En anden god ting med Grenå er at det bliver holdt tæt på træer hvor man kan finde skygge.. Den første gang du er afsted opdager du hvor meget du egentlig burde have taget med.. telt, bord, stol osv osv.. I Vejen er der ikke meget skygge, og kamp om pladserne i skygge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja da :mrgreen:

Er det første udstilling du tager til? Hvis det er det, så synes jeg du skal melde dig til Grenå i juli.. Det er i KSS.. klubben for små selskabshunde. Der kommer ikke så mange som til Vejen.. Der er mere tid.. Atmosfæren er meget bedre. Og det er kun selskabshunde der bliver udstillet. Udstillingen er over 3 dage, men man kan nøjes med en dag hvis man vil. En international udstilling er et inferno af larm og stress for førstegangsudstilleren.. Og man kan godt blive jaget langt væk når man starter med sådan en.

Jeg vil godt hjælpe dig, men hvis chierne skal ind samtidig med løverne er jeg ikke til en pind hjælp. Der er temmelig meget pelsarbejde på løverne inden de går i ringen. Og Isabella er altid ret nervøs lige inden.. Så er der kun en til at holde hovedet koldt (altså det er mig, ikk :mrgreen:)

En anden god ting med Grenå er at det bliver holdt tæt på træer hvor man kan finde skygge.. Den første gang du er afsted opdager du hvor meget du egentlig burde have taget med.. telt, bord, stol osv osv.. I Vejen er der ikke meget skygge, og kamp om pladserne i skygge.

 

Jeg har overvejet den i Grenå - men jeg skal lige hitte ud af om det kolliderer med arbejde! Det er utroligt sådan noget altid skal komme i vejen ;-)

 

Jeg var til en international med DRU engang, der var dælme mange - og det var bare DRU! Så jeg håber at jeg kan komme med til den i Grenå :-)

 

Og hvis de i Grenå siger at han er helt håbløs grim, så er der jo ingen grund til at ydmyge sig selv internationalt ;-)

 

Er den internationale udendørs? Det har jeg slet ikke læst! :shock: Godt du siger det! Vi plejer at køre i en stor dejlig bil, som er ombygget til camper med bord - kan man holde sådan i nogenlunde afstand til området?

Ellers må vi jo hive hele camping udstyret frem (har vist egentlig kun en klapsammenstol)..

SKAL man have bord med? Altså jeg havde tænkt noget med et lille tæppe eller noget.. :oops:

 

Ihh - jeg bliver hende som sidder på en plastpose..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har overvejet den i Grenå - men jeg skal lige hitte ud af om det kolliderer med arbejde! Det er utroligt sådan noget altid skal komme i vejen ;-)

 

Jeg var til en international med DRU engang, der var dælme mange - og det var bare DRU! Så jeg håber at jeg kan komme med til den i Grenå :-)

 

Og hvis de i Grenå siger at han er helt håbløs grim, så er der jo ingen grund til at ydmyge sig selv internationalt ;-)

 

Er den internationale udendørs? Det har jeg slet ikke læst! :shock: Godt du siger det! Vi plejer at køre i en stor dejlig bil, som er ombygget til camper med bord - kan man holde sådan i nogenlunde afstand til området?

Ellers må vi jo hive hele camping udstyret frem (har vist egentlig kun en klapsammenstol)..

SKAL man have bord med? Altså jeg havde tænkt noget med et lille tæppe eller noget.. :oops:

 

Ihh - jeg bliver hende som sidder på en plastpose..

Ja den internationale er udendørs.. det er alle sommerudstillingerne medmindre det pisser ned i stænger (KSS).. DKK er næsten altid udendørs, også selvom det regner.

Nej du skal ikke regne med at kunne køre tæt på ringen.. I Varde i weekenden vadede vi 1 km mindst.. og trimmebordene kan ikke køre på ujævn grund, så al oppakning skulle slæbes medmindre man har vogn med..

Bordet er godt til dine drikkevarer og dine ting plus du ordner din hund på bordet...

Telt kan du IKKE undvære.. din hund (og dig) skal have skygge medmindre det regner.. og hvis det regner skal I være i tørvejr...

Bur eller transportkasse til hunden.. Han er nødt til at have et sted hvor han kan slappe af ellers dør han sq nok af stress

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg har også sådan en line/halsbånd, som går ud i ét. Bruger den til agility. Det er bare en nylonsnor, men der er sådan en stop i enden, så den ikke kvæler. :5up:

 

Men vil have købt en lækker læderline til Sitto, som har line/halsbånd ud i ét :bigsmile: så blir' hun fiiiiiiin!

 

Hvornår skal Pero udstilles? (Undskylder hvis det står i tråden, men har kun kigget den sidste sider i tråden.. :oops:) Så må du igang med noget gå-pænt træning i halsbånd ellers. ;-) Men hvis du nu har Pero i sele når du er til udstillingen, og kun i halsbånd når han er i ringen - tror du så ikke han er faldt mere til ro, hvis i har været til udstillingen et stykke tid, inden det er jeres tur? Ved i hvertfald fra Kency at hun kan også trække når hun er sammen med andre hunde, men efter lidt tid falder hun til ro - og så kan jeg sagtens have hende i sådan en line/halsbånd ud i ét, til agility, uden hun trækker sig selv ihjel!

 

Det er endnu ikke sikkert at han skal udstilles - det kommer an på om han kan lære at lade være med at snappe dommeren når han/hun piller :blink: Det er nemlig Peros måde at sige "smut så, dumme hånd" :roll: Altså han bider ikke, men åbner munden og markerer. Og hvis det ikke virker ved jeg ikke om han kunne finde på at bide... Han er jo utryg ved fremmede.

 

Men jo, jeg tror Pero skal køres lidt træt inden udstillingen... Nu ser jeg lige hvordan han tager det hele som gæstehund i Århus her i slutningen i juni... Og hvis det hele får godt og det samme med ringtræningen, så tror jeg han skal udstilles i Vejen og/eller Herning. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...