Hop til indhold

Udstilling for første gang


Recommended Posts

Gæst PPP-Pero
Arh men altså - perfekt, så henter jeg jer bare i den sølvgrå ;-) Den skal jo også ud og røre sig.. og aktiveres..

 

Jeg ville ønske at man kunne se hvornår de forskellige racer "går igang" - ellers må vi vel bare være der fra kl. 10..

 

Ja, det må vi hellere...

Kan man se nogen steder hvor mange af hver race der er tilmeldt?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 150
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst PPP-Pero
Det tror jeg ikke - kan kun hvilke racer man kunne tilmelde, og det er vist nogenlunde ALLE racer.. spændende :-D

 

 

Vi må være der kl 10.00 og få udleveret et program så vi i det mindste kan se rækkefølgen :-D

 

Jeg kan ikke se at der står noget om gæstehunde på Kreds 6's hjemmeside? Mon det er det samme som ved de nationale/internationale udstillinger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi må være der kl 10.00 og få udleveret et program så vi i det mindste kan se rækkefølgen :-D

 

Jeg kan ikke se at der står noget om gæstehunde på Kreds 6's hjemmeside? Mon det er det samme som ved de nationale/internationale udstillinger?

 

Jeg har lige skrevet til skueansvarlige :-) Så må vi jo lige høre hvad han siger..

Nogle gange skal man vist betale gebyr for at have en hund med, men så gør vi da bare det! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg har lige skrevet til skueansvarlige :-) Så må vi jo lige høre hvad han siger..

Nogle gange skal man vist betale gebyr for at have en hund med, men så gør vi da bare det! ;-)

 

Perfekt :5up:

 

Ja, skidt pyt med pengene - det kan ikke være så galt. Men jeg glæder mig til at høre om man skal have en masse papirer med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Har fået mail tilbage, der stod bare det var OK med gæstehund? Så det er jo så nemt med det :-D

 

Hold da op, det var ikke meget information :lol:

Men altså, da jeg var der sidst var det en tilfældighed vi overhovedet betalte entré. Det er ikke et lukket område så måske de ikke gider gøre en hel masse ud af det med gæstehunde og tilskuere når folk jo egentlig bare kan vade ind. Det er jo udendørs det meste...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, det var ikke meget information :lol:

Men altså, da jeg var der sidst var det en tilfældighed vi overhovedet betalte entré. Det er ikke et lukket område så måske de ikke gider gøre en hel masse ud af det med gæstehunde og tilskuere når folk jo egentlig bare kan vade ind. Det er jo udendørs det meste...

 

Jeg betaler egentlig gerne entre - så støtter man dem jo lidt :-) Men han nævnte slet ikke noget om at vi skulle betale, spurgte endda..

Glæder mig til at se hvordan standarten er mht. chihuahuaer i DKK!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Jeg betaler egentlig gerne entre - så støtter man dem jo lidt :-) Men han nævnte slet ikke noget om at vi skulle betale, spurgte endda..

Glæder mig til at se hvordan standarten er mht. chihuahuaer i DKK!

 

Har heller ikke noget imod entréen - det er trods alt et meget beskedent beløb! Men det virker ikke umiddelbart som om det er noget de forventer.

 

Da jeg var der sidst og vi spurgte om det var der vi betalte kiggede de bare underligt på os :mrgreen: - og vi fik da "lov" til at betale, men de virkede lidt forvirrede omkring beløbet. Tror måske vi var de første der skulle betale :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har heller ikke noget imod entréen - det er trods alt et meget beskedent beløb! Men det virker ikke umiddelbart som om det er noget de forventer.

 

Da jeg var der sidst og vi spurgte om det var der vi betalte kiggede de bare underligt på os :mrgreen: - og vi fik da "lov" til at betale, men de virkede lidt forvirrede omkring beløbet. Tror måske vi var de første der skulle betale :-D

 

Haha - sæt I var de eneste som har betalt hele dagen..

Det bliver altså spændende at se hvordan det foregår - glæder mig helt vildt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Haha - sæt I var de eneste som har betalt hele dagen..

Det bliver altså spændende at se hvordan det foregår - glæder mig helt vildt :-D

 

Ja, det bliver rigtig sjovt at have hundene med! Jeg aner ikke hvordan Pero vil tage det hele... Garanteret han bare trækker helt vildt og vil hen til ALLE hunde. Det bliver ud tvivl noget af det største han har været med til...

 

Vi trænede lidt "stå" og "kigge-tænder" til træning i dag. Det med at kigge tænder gik faktisk ok, selvom Pero havde tænderne liiidt for langt fremme en gang imellem. Men han mente intet ondt med det, han vidste bare ikke hvad han skulle gøre. Pia lavede "vis mig dine tænder"-greb som Pero så selv skulle sætte snuden ind i - og først dutter han og bagefter prøver han også med tænder og poter :lol: Det der tand-sjov ligger bare så naturligt for ham!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det bliver rigtig sjovt at have hundene med! Jeg aner ikke hvordan Pero vil tage det hele... Garanteret han bare trækker helt vildt og vil hen til ALLE hunde. Det bliver ud tvivl noget af det største han har været med til...

 

Vi trænede lidt "stå" og "kigge-tænder" til træning i dag. Det med at kigge tænder gik faktisk ok, selvom Pero havde tænderne liiidt for langt fremme en gang imellem. Men han mente intet ondt med det, han vidste bare ikke hvad han skulle gøre. Pia lavede "vis mig dine tænder"-greb som Pero så selv skulle sætte snuden ind i - og først dutter han og bagefter prøver han også med tænder og poter :lol: Det der tand-sjov ligger bare så naturligt for ham!

 

Det var da morsomt :lol: Jeg mangler lidt at få en 3. person på Dolph - han accepterer jo det meste fra min side efterhånden..

Tilgengæld forsøger jeg at klikke mig til et pænt "stå" - men det er svært, han gider ikke træne i varmen - og når det er aften skal ALT energien ud, og så er "stå-træning" alt for kedeligt..

Men man indretter sig jo bare ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

held og lykke med udstillingerne håber i for nogen gode plaseringer eller hvad det hedder jeg selv har bare en hul i hæk hund og desværer findes der vis ikke udstillinger for den slaks hund det er faktisk synd jeg er sikker på tyson ville vinde på udsende nok ikke på opførsel men det ville være en sjov pærervælling måske man skulle prøve om man kunne få sådan et arangement på benene en gang :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

held og lykke med udstillingerne håber i for nogen gode plaseringer eller hvad det hedder jeg selv har bare en hul i hæk hund og desværer findes der vis ikke udstillinger for den slaks hund det er faktisk synd jeg er sikker på tyson ville vinde på udsende nok ikke på opførsel men det ville være en sjov pærervælling måske man skulle prøve om man kunne få sådan et arangement på benene en gang :5up:

 

FY !!! Ikke BARE om din dejlige vapper :-D !!! Man bliver ikke spor dejligere af at have papirer. Man får bare flere muligheder.

 

Der var faktisk engang en udstilling for ikke tavle hunde. "Skøn Som Du Er" hed den, meeeeen det er jo altid det med at finde folk til sådan et arrengement. Det er jo en kæmpe ting at give sig i lag med, men det kunne være sjovt om det kunne lykkes igen...ha ha ha, så kunne jeg godt nok ikke deltage, men jeg ville alligevel gerne se det gentaget. Der er nu også mange skønne blandinger :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds
FY !!! Ikke BARE om din dejlige vapper :-D !!! Man bliver ikke spor dejligere af at have papirer. Man får bare flere muligheder.

 

Der var faktisk engang en udstilling for ikke tavle hunde. "Skøn Som Du Er" hed den, meeeeen det er jo altid det med at finde folk til sådan et arrengement. Det er jo en kæmpe ting at give sig i lag med, men det kunne være sjovt om det kunne lykkes igen...ha ha ha, så kunne jeg godt nok ikke deltage, men jeg alligevel gerne se det gentaget. Der er nu også mange skønne blandinger :-D

 

jeg ville heller ikke bytte ham for nok så mange tavler også selv om han er billig til salg nogen gange :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville heller ikke bytte ham for nok så mange tavler også selv om han er billig til salg nogen gange :cool:

 

Ahhh, sådan skal det lyde ! Et stykke lamineret papir er ikke alt i verden. Og den med billigt til salg...hæ hæ hæ, ja det kurerer en tavle bestemt heller ikke og det kan jeg godt skrive under på som ejer af både hund i lømmelalderen og papirlappen ha ha ha....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Whew! Ja så har vi været til udstilling.. Hvor Dolph bed ud efter dommeren og derefter blev disket..

Men for fanden mand.. Hun ruskede min hund!! Hun tog fat i nakken på ham og ruskede ham!! Hans blik var totalt panikken og han blev bare overhørt..

Jeg har det så dårligt over at jeg ikke sagde stop, men første udstilling og sådan - jeg blev bare.. paf.. og møg ked af det..

 

Er ligeglad med diskvalifikationen - herregud.. men jeg er bare så ked af at han skulle opleve det, og jeg ikke hjalp ham som han bad om..

 

Heldigvis sluttede dagen godt - han fik leget rigtig godt igennem med Bella som også var derude.. Så vi fik en god afslutning.. heldigvis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Whew! Ja så har vi været til udstilling.. Hvor Dolph bed ud efter dommeren og derefter blev disket..

Men for fanden mand.. Hun ruskede min hund!! Hun tog fat i nakken på ham og ruskede ham!! Hans blik var totalt panikken og han blev bare overhørt..

Jeg har det så dårligt over at jeg ikke sagde stop, men første udstilling og sådan - jeg blev bare.. paf.. og møg ked af det..

 

Er ligeglad med diskvalifikationen - herregud.. men jeg er bare så ked af at han skulle opleve det, og jeg ikke hjalp ham som han bad om..

 

Heldigvis sluttede dagen godt - han fik leget rigtig godt igennem med Bella som også var derude.. Så vi fik en god afslutning.. heldigvis.

 

WHAT!:shock::shock: Håber du klagede over den tåbelige dommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

WHAT!:shock::shock: Håber du klagede over den tåbelige dommer.

 

Det gjorde jeg desværre ikke :-( Min tid gik på at sørge for at Dolph var ok.. Det virkede vigtigere.. Men ikke sådan skide meget lyst til det udstilling igen..

Desuden så de vindende chihuahua'er eddermame usunde ud - næsen er SÅ kort.. Næsten alle i ringen endte med reveersed sneezing.. Dét er Dolph heldigvis fri for... :-)

 

Kritikken var dog god, han er jo lækker og fin :-) Bare pisse surt at dommeren var så dum..

Bella havde også haft tænderne i hende dagen før ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gjorde jeg desværre ikke :-( Min tid gik på at sørge for at Dolph var ok.. Det virkede vigtigere.. Men ikke sådan skide meget lyst til det udstilling igen..

Desuden så de vindende chihuahua'er eddermame usunde ud - næsen er SÅ kort.. Næsten alle i ringen endte med reveersed sneezing.. Dét er Dolph heldigvis fri for... :-)

 

Kritikken var dog god, han er jo lækker og fin :-) Bare pisse surt at dommeren var så dum..

Bella havde også haft tænderne i hende dagen før ;-)

 

Jeg kan godt forstå du har mistet lysten.

Kan man ikke klage skriftligt til DKK, eller hvem det var der holdt udtilling?

Jeg synes det er synd for lille Dolph, blev både sur og ked af det. Jan siger han var brændt helt af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå du har mistet lysten.

Kan man ikke klage skriftligt til DKK, eller hvem det var der holdt udtilling?

Jeg synes det er synd for lille Dolph, blev både sur og ked af det. Jan siger han var brændt helt af.

 

Pia har optaget det - har givet hende lov til at bruge det for at vise hvor langt ud man kan presse en hund.. Når jeg nu var så handlingslammet og ikke kunne gøre noget..

Så håber jeg da at andre kan få noget ud af det..

 

Øv øv øv det var træls.. Han var bare SÅ dygtig ellers - ingen gøen og hilste bare så hjertelig på alle.. også dommeren, inden hun var grim..

Pisse træls at en så dejlig og tillidsfuld hund lige blev løbet over ende..

 

Og nej, han burde ikke være så bange for bordet - jeg har dog øvet hver dag! Og han vil jo gerne stå for mig.. Men så kunne hun bare sige at det ikke gik når han var så nervøs, istedet for at ruske og rette på ham.. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pia har optaget det - har givet hende lov til at bruge det for at vise hvor langt ud man kan presse en hund.. Når jeg nu var så handlingslammet og ikke kunne gøre noget..

Så håber jeg da at andre kan få noget ud af det..

 

Øv øv øv det var træls.. Han var bare SÅ dygtig ellers - ingen gøen og hilste bare så hjertelig på alle.. også dommeren, inden hun var grim..

Pisse træls at en så dejlig og tillidsfuld hund lige blev løbet over ende..

 

Og nej, han burde ikke være så bange for bordet - jeg har dog øvet hver dag! Og han vil jo gerne stå for mig.. Men så kunne hun bare sige at det ikke gik når han var så nervøs, istedet for at ruske og rette på ham.. :cry:

 

Jeg synes det er fint du lader Pia bruge det.

Jeg tror også jeg ville blive handligslammet, for man vil da forvente en dommer behandler hundene ordentligt.

Dolph er både sød og venlig, håber ikke han mister tilliden til andre efter det her.

Dumme dommer:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

EJ Tweesa, sikke da noget møj!!!

 

Hvor er det bare brand ærgeligt at der er så mange dommere der helt og aldeles overser hundens signaler på den måde! Og stakkels Dolph.. Min lille yndlings-chihuahua :lun:

Hende dommeren skulle da have en reprimande! Stella sir´ hun gerne vil hjælpe :mrgreen:

 

Jeg vil dog tilføje at det ikke behøver at være sådan! Den første og eneste udstillingsoplevelse jeg har haft har været yderst positiv. Dommeren var fra USA og super sød og sympatisk. Stella var lige fyldt 6 mnd og ville ikke stå på bordet.. nok fordi vi ikke havde øvet det nok :oops:

Hun snakkede fint til hende og forsøgte kortvarrigt at få hende op med en godbid, jeg forsøgte også, men fik at vide at jeg blot kunne lade hende sidde.

Hun var sød og blid, og selvom hun sagtens kunne "have gået hårdere til hende", forstået på den måde at Stella egentlig hyggede sig mægtigt og endte med at overfalde hende med møssere, så tog hun kun forsigtigt ved.

Hun fik kun en 2. præmie hvilket er forståeligt, men fin kritik og alting. Det var en rigtig god oplevelse for Stella.

 

Jeg ved godt det ikke er særligt politisk korrekt, men vil man udstille er man nødt til at øve overgreb med sin hund.

Nogle dommere er slemme, og selvom det ikke burde være sådan, så er det bare en realitet.

 

Jeg har gjort en del i alt fra at bukke mig indover, til at stirre og vise tænder på den trælse måde, og også fået andre til det.

Jeg har planer om at gøre det samme med Asta.

 

Det burde ikke være nødvendigt, men det er det bare. Både i mødet med omverden, såsom dyrlæger fremmede osv., og i høj grad i udstillingsringen hvor der hersker en udbredt holdning til at det bør hunden kunne klare :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

EJ Tweesa, sikke da noget møj!!!

 

Hvor er det bare brand ærgeligt at der er så mange dommere der helt og aldeles overser hundens signaler på den måde! Og stakkels Dolph.. Min lille yndlings-chihuahua :lun:

Hende dommeren skulle da have en reprimande! Stella sir´ hun gerne vil hjælpe :mrgreen:

 

Jeg vil dog tilføje at det ikke behøver at være sådan! Den første og eneste udstillingsoplevelse jeg har haft har været yderst positiv. Dommeren var fra USA og super sød og sympatisk. Stella var lige fyldt 6 mnd og ville ikke stå på bordet.. nok fordi vi ikke havde øvet det nok :oops:

Hun snakkede fint til hende og forsøgte kortvarrigt at få hende op med en godbid, jeg forsøgte også, men fik at vide at jeg blot kunne lade hende sidde.

Hun var sød og blid, og selvom hun sagtens kunne "have gået hårdere til hende", forstået på den måde at Stella egentlig hyggede sig mægtigt og endte med at overfalde hende med møssere, så tog hun kun forsigtigt ved.

Hun fik kun en 2. præmie hvilket er forståeligt, men fin kritik og alting. Det var en rigtig god oplevelse for Stella.

 

Jeg ved godt det ikke er særligt politisk korrekt, men vil man udstille er man nødt til at øve overgreb med sin hund.

Nogle dommere er slemme, og selvom det ikke burde være sådan, så er det bare en realitet.

 

Jeg har gjort en del i alt fra at bukke mig indover, til at stirre og vise tænder på den trælse måde, og også fået andre til det.

Jeg har planer om at gøre det samme med Asta.

 

Det burde ikke være nødvendigt, men det er det bare. Både i mødet med omverden, såsom dyrlæger fremmede osv., og i høj grad i udstillingsringen hvor der hersker en udbredt holdning til at det bør hunden kunne klare :-)

 

Ja jeg ved jo godt han skal være vant til det - og herhjemme er han jo som smør.. Det eneste problem var at han satte sig ned!

 

Det startede mega godt derude - og så gik hun amok.. Pia optog det, så måske I får det at se.. hvor langt man kan overskride en hunds grænser..

 

Hun kunne for pokker da bare smide os ud.. for fanden..

Jeg kunne også være hurtigere til at trække ham.. *suk*

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg snakkede med en fra bestyrelsen i aftes og hun vil meget gerne se videoen. For så skal de have fat i den dommer.

De andre chihuahuaudstillere jeg har snakket med har ikke set noget. Og heller ikke selv oplevet det. Og sådan en dommer skal stoppes.

Vi havde den dommer om fredagen og hun var bare så sød og blid ved hundene. Gav sig tid til at snakke og nusse dem. Men derfor kan hun godt have haft en dårlig dag igår.

Da Bella bed hende havde hun ikke rusket hende eller noget. På billederne Rasmus tog kan man se at hun snapper ud da dommeren tager fat om hende. Hun snappede også ud efter mig da jeg klippede hende. Det er noget Camilla er opmærksom på og vil arbejde på at stoppe. Men Bella er en hvalp. Og det er forståeligt (ikke at man skal acceptere det) i baby/hvalpeklasse, men Dolph er "voksen" og skal ikke snappe/bide. Det er helt efter reglerne at han bliver diskvalificeret. Der er så mange, især chihuahuaer, med dårligt temperament.

Til gengæld reverse sneezing kan jeg ikke forstå at så mange skulle have haft i ringen. Hunde der bliver ved med med det i ringen bliver udvist. Jeg vil gå hen i chihuahuaringen i dag og tjekke. For så skal det påtales.

Fik du ikke en kritik på ham? Man plejer at få en kritik selvom man bliver diskvalificeret.

Har du meldt ham til Vejen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...