Hop til indhold

BARF - det naturlige valg


Gæst Chicca
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever
Er man i tvivl om kvaliteten på ens Barf foder, man kan nok diskutere om Rigtighundemad er god kvalitet!!! Det kommer fra ukendt tysk kvæg...køber du dansk eller tysk kød til dig selv?

 

Hos Rigtighundemad....altså bare ordet "rigtig" som om de har patent på rigtig mad, de stavnsbinder blot deres forhandlere til at sælge deres køb.

 

Vil du have noget godt kød, så køb dansk evt. fra VetCur Naturals - Vetcur Biotec. Ring til dem og hør hvor du kan købe deres økologiske hønepølse, lavet af 100% høne eller deres velfærdskød fra dyr som har haft det godt. Fisk har de også.

 

Brug det sammen med deres ViVet godbidder og úndgå alt det vitami bøvl.

Samme høflighed som i dine indlæg i den anden tråd ser jeg :(

Dette er et forum, hvor vi diskutere i en god tone, vi nedsabler og jorde ikke andre - eller bør ikke gøre.

 

Det er fint du er meget glad for det produkt du bruger, men det er meget kedeligt at du er så negativ over for alt andet end lige præcis det produkt du bruger og taler ned til os hvis vi bruger noget andet :(

Du sagde i et af dine andre indlæg "Skam Jer hvis I ikke bruger danske produkter" - jeg vil så sige "Skam dig for at tale ned til os".

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 344
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Aussies for ever
Tak, så ved man også det;-).

 

Der er nu flere som har gjort dette med godt resultat - inklusiv mig selv.

 

Men råfodring af hvalpe og unghunde kræver stor indsigt og hvis man er utrug ved at tage ansvaret for sin hunds kost, så er et godt tørkost bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundevennen
Samme høflighed som i dine indlæg i den anden tråd ser jeg :(

Dette er et forum, hvor vi diskutere i en god tone, vi nedsabler og jorde ikke andre - eller bør ikke gøre.

 

Det er fint du er meget glad for det produkt du bruger, men det er meget kedeligt at du er så negativ over for alt andet end lige præcis det produkt du bruger og taler ned til os hvis vi bruger noget andet :(

Du sagde i et af dine andre indlæg "Skam Jer hvis I ikke bruger danske produkter" - jeg vil så sige "Skam dig for at tale ned til os".

 

Nu er det bare fordi en ven af mig driver en sådan barf butik, og han ville gerne have andre produkter ind, men det måtte han ikke og hvis han gjorde det ville de blot åbne en butik ved siden af ham....altså trusler hvis man ikke gør som de vil have....

 

Og der er forskel på at tale ned og sige ting ligeud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Daisie L
Nu er det bare fordi en ven af mig driver en sådan barf butik, og han ville gerne have andre produkter ind, men det måtte han ikke og hvis han gjorde det ville de blot åbne en butik ved siden af ham....altså trusler hvis man ikke gør som de vil have....

 

Og der er forskel på at tale ned og sige ting ligeud.

Det meget normalt når man kører en butikskæde, at man i alle kæder har samme produkter, så kunderne ved uanset hvad butik de kommer i så er produkterne de samme.

Så kan man jo tage det som trusler eller almindelig vejledning. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundevennen
Det meget normalt når man kører en butikskæde, at man i alle kæder har samme produkter, så kunderne ved uanset hvad butik de kommer i så er produkterne de samme.

Så kan man jo tage det som trusler eller almindelig vejledning. ;-)

 

til en hvis grad, men når kæden sender mail rundt og bagtaler andres produkter og siger hvis folk ikke gør som dem så er det ud.

 

Jeg betagter det som en trusel hvis nogen siger til mig at hvis du ikke gør som os, åbner vi blot en butik ved siden af din. Der stå intet i kontrakten at man er bundet til deres produkter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Nu er det bare fordi en ven af mig driver en sådan barf butik, og han ville gerne have andre produkter ind, men det måtte han ikke og hvis han gjorde det ville de blot åbne en butik ved siden af ham....altså trusler hvis man ikke gør som de vil have....

 

Og der er forskel på at tale ned og sige ting ligeud.

Jeg kender flere butikker som forhandler rigtig hundemad og de har ingen problemer med at sælge adskillige andre produkter.

 

Ja, der er forskel på at tale ned og sige ting ligeud, men tale ned er den opfattelse jeg har af dine indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender flere butikker som forhandler rigtig hundemad og de har ingen problemer med at sælge adskillige andre produkter.

 

Min "madpusher" sælger da også andet end RHM

 

Ja, der er forskel på at tale ned og sige ting ligeud, men tale ned er den opfattelse jeg har af dine indlæg.

 

Så er det ikke kun mig, der har den opfattelse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er man i tvivl om kvaliteten på ens Barf foder, man kan nok diskutere om Rigtighundemad er god kvalitet!!! Det kommer fra ukendt tysk kvæg...køber du dansk eller tysk kød til dig selv?

 

Jeg køber, hvad der er billigst..

 

Hos Rigtighundemad....altså bare ordet "rigtig" som om de har patent på rigtig mad, de stavnsbinder blot deres forhandlere til at sælge deres køb.

 

Vil du have noget godt kød, så køb dansk evt. fra VetCur Naturals - Vetcur Biotec. Ring til dem og hør hvor du kan købe deres økologiske hønepølse, lavet af 100% høne eller deres velfærdskød fra dyr som har haft det godt. Fisk har de også.

 

Brug det sammen med deres ViVet godbidder og úndgå alt det vitami bøvl.

 

Hvorfor skifte, hvis hunden trives?

 

Jeg har ikke råd til at købe økologisk eller kun dansk - for den sags skyld.. Ikke fordi det vedkommer dig..

 

Jeg er nødt til at købe, hvad jeg har råd til.. det gælder både mig og hunden.. Men i det mindste får vi begge mad på bordet, og hunden trives

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg køber, hvad der er billigst..

 

 

 

Hvorfor skifte, hvis hunden trives?

 

Jeg har ikke råd til at købe økologisk eller kun dansk - for den sags skyld.. Ikke fordi det vedkommer dig..

 

Jeg er nødt til at købe, hvad jeg har råd til.. det gælder både mig og hunden.. Men i det mindste får vi begge mad på bordet, og hunden trives

:5up:

Jeg kunne også vælge at kun købe de dyre ferske kyllinger i Brugsen til min hund.(44 kr /kg) Men der ER altså mere økonomi i at købe de frosne i Aldi, eller Netto. (22 Kr/kg)

De er ikke økologiske men det ser ud til at min hund klarer skærene alligevel.

Og sådan er vore valg jo så forskellige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
:5up:

Jeg kunne også vælge at kun købe de dyre ferske kyllinger i Brugsen til min hund.(44 kr /kg) Men der ER altså mere økonomi i at købe de frosne i Aldi, eller Netto. (22 Kr/kg)

De er ikke økologiske men det ser ud til at min hund klarer skærene alligevel.

Og sådan er vore valg jo så forskellige.

 

Hold da op Priceman - det ser ud som om vi er enige for en gang skuld :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundevennen
Jeg køber, hvad der er billigst..

 

 

 

Hvorfor skifte, hvis hunden trives?

 

Jeg har ikke råd til at købe økologisk eller kun dansk - for den sags skyld.. Ikke fordi det vedkommer dig..

 

Jeg er nødt til at købe, hvad jeg har råd til.. det gælder både mig og hunden.. Men i det mindste får vi begge mad på bordet, og hunden trives

 

Jeg kan godt forstå der er økonomi på spil.

 

Men er årsagen til der findes mere dårligt mad ikke at vi selv køber det?

Burde vi ikke være bedre til at vælge gode råvare både til os selv og vores dyr.

 

Hvis vi ikke køber æg fra burhøns hvor 5 høns står som sild i en tønde hele deres korte liv, så er der ikke marked for at lave dem.

 

Kort sagt handler det ikke om dyrevelfærd ikke kun for vores kæledyr?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundevennen
:5up:

Jeg kunne også vælge at kun købe de dyre ferske kyllinger i Brugsen til min hund.(44 kr /kg) Men der ER altså mere økonomi i at købe de frosne i Aldi, eller Netto. (22 Kr/kg)

De er ikke økologiske men det ser ud til at min hund klarer skærene alligevel.

Og sådan er vore valg jo så forskellige.

 

Jo der er mere økonomi i aldi's kyllinger og din hund kan sikkert heller ikke smage forskel. Men er det ikke også et spørgsmål om holding til de kyllinger vi køber, bør de ikke have et godt liv?

 

Men i øvrigt kan jeg godt smage forskel på en dansk fritgående kylling og burhøns. Det de spiser / vokser af er jo nøglen til smagen.

 

Kyllinger der lever af ensartet kornfoder med vitaminer kan ikke smage lige som kyllinger der selv vælger deres føde i de fri.

 

Så længe vi køber burhøns sælges burhøns, forbrugerne har en kæmpe magt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå der er økonomi på spil.

 

Men er årsagen til der findes mere dårligt mad ikke at vi selv køber det?

Burde vi ikke være bedre til at vælge gode råvare både til os selv og vores dyr.

 

Hvis vi ikke køber æg fra burhøns hvor 5 høns står som sild i en tønde hele deres korte liv, så er der ikke marked for at lave dem.

 

Kort sagt handler det ikke om dyrevelfærd ikke kun for vores kæledyr?

 

Jeg aner det ikke.. Jo vi burde være bedre.. Og ja, jeg har da taget et skridt med æg (nu du nævner dem), men for pokker... når man står med 200 kr til husholdning (det dækker mad og alt andet, jeg ville skulle bruge) til en hel uge, så gør det ondt at skulle give 28 kr for 10 æg, når jeg kan få 18 for 16 kr..

 

Min hund lever forresten bedre end jeg gør:-D Min kat får specielt tørfoder, da han krystaller i urinen..

 

Men jeg køber hos RHM, ikke fordi det er billigere, for det er det ikke.. Men jeg kan bedre lide kvaliteten og konsistensen hos RHM.. Dermed ikke sagt, at jeg ikke handler andre steder, for det gør jeg..

 

Hos DBC, Sverige, supermarkeder og via venner, der får her og der.. Jeg gør det så billigt jeg kan.. har en 300 liter fryser, så jeg kan benytte mig af de gode tilbud jeg af og til falder over eller får tilbudt..

 

Og så er jeg helt ærligt ligeglad med om det er dansk eller ej.. Jeg fokuserer på prisen.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundevennen
Jeg aner det ikke.. Jo vi burde være bedre.. Og ja, jeg har da taget et skridt med æg (nu du nævner dem), men for pokker... når man står med 200 kr til husholdning (det dækker mad og alt andet, jeg ville skulle bruge) til en hel uge, så gør det ondt at skulle give 28 kr for 10 æg, når jeg kan få 18 for 16 kr..

 

Min hund lever forresten bedre end jeg gør:-D Min kat får specielt tørfoder, da han krystaller i urinen..

 

Men jeg køber hos RHM, ikke fordi det er billigere, for det er det ikke.. Men jeg kan bedre lide kvaliteten og konsistensen hos RHM.. Dermed ikke sagt, at jeg ikke handler andre steder, for det gør jeg..

 

Hos DBC, Sverige, supermarkeder og via venner, der får her og der.. Jeg gør det så billigt jeg kan.. har en 300 liter fryser, så jeg kan benytte mig af de gode tilbud jeg af og til falder over eller får tilbudt..

 

Og så er jeg helt ærligt ligeglad med om det er dansk eller ej.. Jeg fokuserer på prisen.. :-)

 

Jeg forstår godt at 200 kr ikke rækker til meget, men det er også pricippet jeg vil ind på. Vi alle kan komme i den situation hvor vi blot har 200 kr.

 

Noget som jeg gør meget er at slå mig sammen med flere og så køber vi stort ind og får dermed rabat selv på gode ting.

 

Til din kat kan jeg nævne at ofte kommer urinkrystaller af dårligt foderm foder med meget base, korn bla. Special foder til det brug er ofte blot tilsat syre, som så gør at urinkrystalleren ikke dannes.

 

Men ville det ikke være, pricipelt, bedre at give foder som ikke giver dette problem fra start af?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår godt at 200 kr ikke rækker til meget, men det er også pricippet jeg vil ind på. Vi alle kan komme i den situation hvor vi blot har 200 kr.

 

Noget som jeg gør meget er at slå mig sammen med flere og så køber vi stort ind og får dermed rabat selv på gode ting.

 

Jo det har du da ret i. Men det kræver at man kender nogen, der kender nogen..

 

Til din kat kan jeg nævne at ofte kommer urinkrystaller af dårligt foderm foder med meget base, korn bla. Special foder til det brug er ofte blot tilsat syre, som så gør at urinkrystalleren ikke dannes.

 

Men ville det ikke være, pricipelt, bedre at give foder som ikke giver dette problem fra start af?

 

Jo da.. men nu er herren næsten 13 år gammel, og da jeg fik ham, kendte jeg ikke til råfodring..

 

Nu vil han ikke.. Jeg har prøvet at give ham råt, men han vil ikke spise det.. :???: Han vil så heller ikke spise dåsemad.. kun tørfoder..

 

Derudover ved jeg ikke heller ikke, hvad jeg ville skulle give ham, for ikke at gøre det værre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Daisie L
til en hvis grad, men når kæden sender mail rundt og bagtaler andres produkter og siger hvis folk ikke gør som dem så er det ud.

 

Jeg betagter det som en trusel hvis nogen siger til mig at hvis du ikke gør som os, åbner vi blot en butik ved siden af din. Der stå intet i kontrakten at man er bundet til deres produkter.

Som sagt er det almindelig kendt indenfor kædeforretninger, at det skal være ens uanset hvad butik i kæden du kommer ind i. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jo der er mere økonomi i aldi's kyllinger og din hund kan sikkert heller ikke smage forskel. Men er det ikke også et spørgsmål om holding til de kyllinger vi køber, bør de ikke have et godt liv?

 

Men i øvrigt kan jeg godt smage forskel på en dansk fritgående kylling og burhøns. Det de spiser / vokser af er jo nøglen til smagen.

 

Kyllinger der lever af ensartet kornfoder med vitaminer kan ikke smage lige som kyllinger der selv vælger deres føde i de fri.

 

Så længe vi køber burhøns sælges burhøns, forbrugerne har en kæmpe magt.

 

Jamen du har fuldstændigt ret og jeg ved også godt at så længe jeg køber kyllinger til den lave pris så er jeg med til at holde liv i den produktion.

Jeg er immervæk uddannet indenfor levnedsmiddel og har arbejdet med det i en million år, så jeg kender til både god og dårlig kvallitet.

 

Jeg har det med i tamkerne hver gang jeg skal købe kylling.

Tag nu i denne uge hvor Netto har tilbud på ØkoHane kylling til 60 kr for 2 kg. Det er ikke så meget dyrere end de frosne. Og det er da et tilbud der er til at tage og sammenligne og som er værd at tage med i sine overvejelser.

Nu spiser min hund ikke så meget (140 g /dg) at det ligefrem vælter økonomien , så jeg burde nok købe de økologiske til hverdag.:oops:

 

Nu kender jeg ikke priserne på RHM eller på andet Barf foder men jeg tvivler på at det er billigt. Og så har jeg det egentligt godt med at jeg ved at når jeg giver min hund kylling så er det kun kylling og ikke alt muligt andet den får.

Her sætter jeg >rene råvarer< højere end alt andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

I bund og grund er vi alle jo ret enige.

Dyreveldfærd handler om at give vore s kæledyr lige præcis det foder vi mener er bedst for dem. Det handler også om at vi respekterer de produktionsdyr som vi bruger eller spiser og giver dem et liv som vi kan acceptere.

Økologien er nu så godt igang at vi med rimelig sikkerhed kan sige at de ikke er nogen der snyder og tager rø... på os .

 

Og ja ,vi er hvad vi spiser.

Som eksempel på hvad økologi og fodring kan gøre.

Indtil for nyligt var jeg ansat på Danæg.

Vi havde i en årrække forsøgt at give udvalgte høns et foder med et højt indhold af Hørfrø. Det har bevirket at Danæg nu sælger æg fra disse høns der indeholder endda store mængder omega 3 olier, da denne olie gik direkte videre til ægget.

Så kan man kun tænke over hvad der er i ægget hvis man fodrer med et foder der er fyldt med skrammel.

 

Og jeg er klar over at det kun er os som forbrugere der i bund og grund sætter dagsordenen for dyre velfærd ved at købe økologisk.

 

Dog vil jeg forsvare andre køb med at det er en udvikling og udvikling sker ikke "over night" men sker langsomt og sikkert i takt med at der kommer flere og flere økoprodukter på hylderne.

Redigeret af Priceman
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Isabella
Er der nogen der har erfaring med dette produkt?

 

Ja. Jeg har en dejlig lille blanding af en mittelspitz og papillon på 9 måneder. Vi begyndte på BARF i tirdags, og har gode erfaringer med det. Før vi brugte BARF, var det en hvid pose fra Hills der var tørkosten for Trunte, men vi måtte smide meget ud fordi at hun synes det var kedeligt - og hvis vi gav hende paté ovenpå, spiste hun kun patéen, hvis den var spændende nok. Men så prøvede vi BARF og nu spiser hun altså helt op og ser ud til at elske det!:lol:

Men i starten var der dog dårlig mave i 1-2 dage, men det var "normalt"(sagde damen i butikken), fordi at hundens mave skulle vænne sig til en helt anden slags mad:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...