Hop til indhold

Recommended Posts

:megaked:

Var ved dyrlægen sidste uge og få den dom at der evt er misdannelser i brusken i skuldrene på Molly. Hun ville vente med at røntgenfotografere da Molly ikke er så gammel. Vi skulle prøve med 14 dage på smertestillende og ro og så tage den derfra. Så sagde hun der var en chance for det slet ikke var noget og det så ville gå væk efter de 14 dage. Det har dog været svært at holde hende helt i ro, men vi har forsøgt.

I dag halter hun igen :megaked:

Fik af vide hvis hun haltede på smertestillende skulle vi ha taget røntgen med det samme, så vi må til dr dyr på mandag :megaked:

Har bare lyst til at TUDE..

Nå, måtte lige ud med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aj, hvor trist at hun halter igen idag på trods af det smertestillende.. Håber virkelig og krydser fingre for at det ikke er det I frygter, men bare lige er en eller anden forstuvning eller lign. :ae:

Vil I prøve en anden dyrlæge denne gang?

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:Øv, hvor er det synd for hende!

Har du snakket med opdrætter, om der er nogle af hendes søskende der har fået samme problem?

Jeg håber, at der findes en god løsning på det!

Jeg har tidligere forsøgt at få fat i hende vi købte hende af uden held :confused:

Ville bare sende nogle billeder af Molly som vi havde aftalt.. Men kan jeg bruge det til noget om de andre også har problemer? Det er jo uden tavle, og var hundens 1. (Og efter sigende) sidste kuld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aj, hvor trist at hun halter igen idag på trods af det smertestillende.. Håber virkelig og krydser fingre for at det ikke er det I frygter, men bare lige er en eller anden forstuvning eller lign. :ae:

Vil I prøve en anden dyrlæge denne gang?

Ja hende jeg var ved sidst i Middelfart, hende blir vi ved så hun kan følge os "til døren" i denne omgang.

Troede bare når man var smertestillet så gjorde det ikke ondt, men måske jeg tager fejl :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hende jeg var ved sidst i Middelfart, hende blir vi ved så hun kan følge os "til døren" i denne omgang.

Troede bare når man var smertestillet så gjorde det ikke ondt, men måske jeg tager fejl :confused:

Ja, altså det er jo det som burde være pointen i hvert fald.. Men måske hun skal have en højere dosis, ej skal ikke gøre mig klog på det...

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

syg hund er det værste, man er frygteligt magtesløs og bekymret.

det kan jo være en skade, hun har, og så kan hun jo have kommet til at "vride" lidt i den igen - lige som når et menneske har en forstuvning.

jeg håber virkelig, at det viser sig at ikke være noget alvorligt - røntgen er en god idé, det giver i hvert fald lidt vished.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae:

syg hund er det værste, man er frygteligt magtesløs og bekymret.

det kan jo være en skade, hun har, og så kan hun jo have kommet til at "vride" lidt i den igen - lige som når et menneske har en forstuvning.

jeg håber virkelig, at det viser sig at ikke være noget alvorligt - røntgen er en god idé, det giver i hvert fald lidt vished.

Jeg havde også glædeligt betalt for røntgen sidst vi var ved dr dyr, men hun mente hun ville kunne sige noget mere hvis vi ventede de 14 dage (uden halten på smertestillende).

Kan man ikke sige noget 100% ud fra røntgen på en hvalp ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde også glædeligt betalt for røntgen sidst vi var ved dr dyr, men hun mente hun ville kunne sige noget mere hvis vi ventede de 14 dage (uden halten på smertestillende).

Kan man ikke sige noget 100% ud fra røntgen på en hvalp ?

kommer nok an på, hvad der er at se. men hvis hun har misdannelser, kan de vel ses, uanset hvor gammel hun er? og hvis hun har et brud el.lign., kan det selvfølgelig også ses. vil jeg tro, uden nogen som helst specialviden om den slags.

de kunne jo ikke se noget på halfdan, selv om han slet ikke støttede, så det er ikke nødvendigvis den direkte vej til vished, men så er i da et skridt videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

kommer nok an på, hvad der er at se. men hvis hun har misdannelser, kan de vel ses, uanset hvor gammel hun er? og hvis hun har et brud el.lign., kan det selvfølgelig også ses. vil jeg tro, uden nogen som helst specialviden om den slags.

de kunne jo ikke se noget på halfdan, selv om han slet ikke støttede, så det er ikke nødvendigvis den direkte vej til vished, men så er i da et skridt videre.

Hvad var det der var galt med Halfdan?

Hun halter stadig idag, så sys der er længe til imorgen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad var det der var galt med Halfdan?

Hun halter stadig idag, så sys der er længe til imorgen..

halfdan haltede jo meget voldsomt og ad to omgange - dog ikke imens han var på smertestillende.

men vi ved faktisk stadig ikke hvorfor. dyrlægen kunne hverken se eller mærke noget på det ben, som han haltede kraftigt på, han virkede ikke engang øm. der var ikke noget på røntgen. højst sandsynligt var det et slag, et vrid el.lign. vi var til kiropraktor fredag, hun kunne heller ikke mærke noget i benet, så det er med al sandsynlighed godt igen. tilgengæld var han låst og skæv i bækken og ryg, måske et resultat af halteriet, måske en del af samme skade. i følge kiropraktor skulle han være god som ny nu.

jeg håber, at mollys også "bare" er en skade - sådan nogle små hvalpebasser kan jo være noget overmodige og klodsede!

Link til indlæg
Del på andre sites