Lonny Skrevet September 18, 2010 Rapporter Share Skrevet September 18, 2010 Altså, vi er ikke så skide heldige her i famillien... Luna var jo til dyrlæge i søndags fordi hun havde problemer med maven, og det viste sig at være en mave/tarm betændelse. Under undersøgelsen spørger dyrlægen så, om Luna er på specialfoder pga. sin allergi Øh, Luna har ikke allergi, så nej, det er hun ikke... Dyrlægen mener så, at hvis ikke den pencilin hun fik i forbindelse med hendes mave/tarm betændelse for rødmen på hendes hud væk, så bør vi kontakte vores egen dyrlæge, og her var vi så i går. Luna har hudbetændelse, altså en allergisk reaktion. Hun har rødme på det meste af kroppen og det klør, men heldigvis ikke så meget. Vores dyrlæge begyndte så at snakke om specialfoder, men heldigvis er vi foreløbigt blevet enige om, at hendes allergiske reaktion må skyldes den tidselmark hun rendte rundt i for en måneds tid siden. Dengang endte hun jo op med sår mere eller mindre over det hele, og dette har så givet hende hudbetændelse. Vi skal op til dyrlægen om 10 dage og have tjekket at den nye antibiotika har afhjulpet problemet, vores dyrlæge er nemlig lidt bekymret fordi at racen jo har en tendens til hudproblemer. Men jeg har besluttet mig for, at denne reaktion ene og alene skyldes tidslerne! Jeg vil simpelthen ikke kunne bære hvis hun nu pludselig heller ikke må få godbidder eller lækker mad, så at det er en allergisk reaktion på mad, det er bare slet ikke en mulighed!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret September 18, 2010 Rapporter Share Besvaret September 18, 2010 Hold fast hvor er I bare uheldige for tiden:bighug::ae::kys: Krydser fingre for at medicinen virker, så det "kun" er hudbetændelse - og ikke allergi:x: Hvordan er Luna's humør - er hun irriteret over at det klør? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 18, 2010 Hold fast hvor er I bare uheldige for tiden:bighug::ae::kys: Krydser fingre for at medicinen virker, så det "kun" er hudbetændelse - og ikke allergi:x: Hvordan er Luna's humør - er hun irriteret over at det klør? Hun virker glad og tilfreds, heldigvis Hun klør sig lidt mere end hun plejer, men det ser ikke ud til at påvirke hendes humør, og forhåbentlig er det her overstået om 10 dage:x: Hun har været lidt rød efter at hun var i tidselmarken, men det ser ikke ud til at generer hende, så vi troede egentlig at det ville gå over af sig selv. Så det var egentlig held i uheld at vi skulle til dyrlægen i søndags, fordi ellers havde det nok varet et stykke tid endnu før vi selv havde overvejet at gå til dyrlægen med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret September 18, 2010 Rapporter Share Besvaret September 18, 2010 Hun virker glad og tilfreds, heldigvis Hun klør sig lidt mere end hun plejer, men det ser ikke ud til at påvirke hendes humør, og forhåbentlig er det her overstået om 10 dage:x: Hun har været lidt rød efter at hun var i tidselmarken, men det ser ikke ud til at generer hende, så vi troede egentlig at det ville gå over af sig selv. Så det var egentlig held i uheld at vi skulle til dyrlægen i søndags, fordi ellers havde det nok varet et stykke tid endnu før vi selv havde overvejet at gå til dyrlægen med det. Det var dejligt at høre, at hendes humør ikke er påvirket af det:5up:. Det gør det hele lidt lettere. Får hun så 2 slags medicin nu - eller skulle den penicillin, hun får for maven, også hjælpen på hudbetændelsen? Hvordan går det forresten med mavsen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 18, 2010 Det var dejligt at høre, at hendes humør ikke er påvirket af det:5up:. Det gør det hele lidt lettere. Får hun så 2 slags medicin nu - eller skulle den penicillin, hun får for maven, også hjælpen på hudbetændelsen? Hvordan går det forresten med mavsen? Maven er heldigvis fin igen :5up: Den antibiotika hun fik for maven kunne måske hjælpe imod hudbetændelsen, men den gjorde det desværre ikke. Men samtidig, så er det også nødvendigt at hun får antibiotika i længere tid end de 5 dage man giver det imod mave problemer, så nu har hun fået en anden type og skal have det i yderligere 10 dage. Og ja, det er rigtig godt at hendes humør ikke er påvirket. Jeg havde slet ikke tænkt over at hendes humør kunne blive påvirket, men det er selvfølgelig klart, at hvis det klør over det hele, så kan man godt blive noget irriteret... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 18, 2010 Rapporter Share Besvaret September 18, 2010 nej i er sku de mest uheldigste jeg har hørt.. vi er enige om det er de dumme tidslers skyld, basta Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 18, 2010 nej i er sku de mest uheldigste jeg har hørt.. vi er enige om det er de dumme tidslers skyld, basta Ja, jeg var også begyndt at føle mig som lidt af en hypokonder på Luna's vegne, så det var også en af grundene til at vi ikke havde været hos dyrlægen, for jeg troede virkelig at det måtte være mig der så syner, det kunne sgu da ikke blive ved... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 18, 2010 Rapporter Share Besvaret September 18, 2010 Mm er det ikke lidt længe efter, at hun har hudbetændelse, hvis tidselmarken var for en måned siden? Men ja, I er godt nok uheldige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret September 18, 2010 Rapporter Share Besvaret September 18, 2010 jeg har set flere af "den slags" hunde som blive røde og får rifter bare af langt græs! Håber hun snart er ovre det :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 18, 2010 Mm er det ikke lidt længe efter, at hun har hudbetændelse, hvis tidselmarken var for en måned siden? Men ja, I er godt nok uheldige Nej, fordi at tidslerne gav hende jo som sagt en masse sår og rifter, og nogle enkelte af disse sår udviklede sig så til små bylder, men dyrlægen sagde, at så længe der kun var et par enkelte bylder, så var det ikke noget problem. Så det er nok mere et spørgsmål om, at vi ikke har været opmærksomme nok, og at hun rent faktisk har haft denne hudbetændelse lige siden. Vi var bare ikke klar over hvad vi skulle kigge efter. Jeg troede, at hudbetændelse ville vise sig ved, at hun var betændelsesrød over det hele, og at hun ville få sår og det ville klø. Det er så også rigtig nok, men det er først når de har haft det længe, til at starte med, så får de bare en rødmen i huden, ligesom Luna har nu. Så fordelen er at Luna er så korthåret, at vi rent faktisk kan se det, før at det har nået udvikle sig til noget rigtig grimt, så forhåbentlig får vi det også stoppet før det udvikler sig yderligere. jeg har set flere af "den slags" hunde som blive røde og får rifter bare af langt græs! Håber hun snart er ovre det :kys: Jeg er altså også sikker på at Luna er en af "den slags" hunde, hun har jo ikke særlig meget pels og samtidig er hun hvid, så ikke nok med at hun lettere får skrammer, så ser vi dem også tydligere, og derfor virker det nok som om hun rødmer mere end andre hunde, men det er bare fordi at vi kan se det. Men om det så også betyder, at hun lettere får hudbetændelse, det ved jeg så ikke. Men den gang med tidslerne, den var altså rigtig slem, så jeg er rimelig sikker på, at det kun skyldes alle de rifter hun fik her. Jeg kan jo læse, at hudbetændelse skyldes en stafalykok (staves) infektion, og at alle hunde har stafalykokker, men at deres immunforsvar som regel sørger for at de ikke reagerer. Men når hun så slikker sig i alle de skrammer hun fik, så risikerer man, at hun overfører stafalykokkerne til blodet, og på denne måde har man pludselig en hudbetændelse, så mon ikke det er det der er sket. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret September 18, 2010 Rapporter Share Besvaret September 18, 2010 Jeg vælger at se noget godt i det.... Godt at Lunapigen fik dig som Moar, for jeg tør slet ikke tænke på hvor hun ville have været idag uden dig. Naturligvis er det de dumme tidsler som er skyld i det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 18, 2010 Jeg vælger at se noget godt i det.... Godt at Lunapigen fik dig som Moar, for jeg tør slet ikke tænke på hvor hun ville have været idag uden dig. Naturligvis er det de dumme tidsler som er skyld i det... Tak, men hvorfor skal jeg være moar for alle de syge hunde, nogen gange tænker jeg sgu over om det er mig der gør noget galt :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret September 18, 2010 Rapporter Share Besvaret September 18, 2010 Tak, men hvorfor skal jeg være moar for alle de syge hunde, nogen gange tænker jeg sgu over om det er mig der gør noget galt :blink: Niks... det er du heller ikke den eneste om... dem du ikke får dem ender jeg åbenbart med --- så vi må begge have gjort noget forkert så Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 30, 2010 Lige en lille opdatering. Vi var hos dyrlægen i mandags og Luna så fin ud :5up: Så vi er stoppet med antibiotikaen, og medmindre hun igen får røde plamager, så er hudbetændelsen væk og alt er som det skal være Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 30, 2010 Rapporter Share Besvaret September 30, 2010 Lige en lille opdatering. Vi var hos dyrlægen i mandags og Luna så fin ud :5up: Så vi er stoppet med antibiotikaen, og medmindre hun igen får røde plamager, så er hudbetændelsen væk og alt er som det skal være super :banan: vi håber det var de dumme planter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 30, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 30, 2010 super :banan:vi håber det var de dumme planter Det er jeg overbevist om det var Men nu må vi jo se om plamagerne kommer igen og jeg har uret, men det har jeg altså ingen forventning om Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret September 30, 2010 Rapporter Share Besvaret September 30, 2010 Nej hvor dejligt at medicinen gjorde sin virkning:5up: Krydser fingre for at I så slipper med det:x: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts