Hop til indhold

Svea...


Stjernetosse
 Share

Recommended Posts

Hun har dælme rettet sig ud :-) Jeg ville slet ikke kunne beslutte mig, synes de er enormt søde alle sammen.

Men hende på billederne ser godt nok flot og symmetrisk ud når hun bliver stillet op

 

Ja der er faktisk sket rigtig meget... Vi så dem i forgårs og der lagde jeg mærke til at hende med zigzaggen havde meget lavt ansat hale, og derfor havde tendens til at holde den lidt ind over ryggen. Derudover var det tydeligt at hun rundede i ryggen. Og på det billede opdrætteren har sendt er det også ret tydeligt. Så der begyndte jeg så også at kigge mere på hende der er billeder af i mit sidste indlæg. Jeg tror hun er bedre... Hendes benstammer er også lidt kraftigere. Den anden er mere petit og ser meget færdig ud allerede. Det er for tidligt som 5 ugers synes jeg...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 240
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja og hun er jo så et typisk eksempel på en broget beagle :)

 

Det er de oprindelige aftegninger. Senere hen kom sadlen som Oscar har. Jeg har ladet mig fortælle at det var fordi englænderne avlede på de bedste jagthunde og derfor ikke gik så højt op i aftegningerne. Så blev de broget frem for mørke :) Tidligere var jeg ikke så vild med de brogede, men nu synes jeg de er ret fine :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, ja det er de, men det er lidt noget andet end en schæfer :) Men skønne er begge racer :lun:

 

Da jeg var "bette" drømte jeg om en beagle :lun: min Daisy dukkes første hund var derfor en beagle :engel:

 

Men så fik vi en schæfer-vappe indenfor døren, og resten er, som de siger, historie :genert: :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Du har helt ret - hun ser ikke så tung ud i ansigtet mere og eftersom du højst sandsynligt skal avle (hvis alt går vel) så betyder det jo en hel del hvilken hvalp du vælger.

 

Bliver der lavet en mental-test inden I får hende hjem og får I lov til, at se testen inden endeligt valg af vaps??

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, hvor bliver det bare spændende!!! :-D Jeg havde også vældige problemer med at finde ud af, hvilken en af tæverne jeg helst ville have :lol: Man kan altså ikke 100% regne med hvordan de ser ud i den alder, da Noomis kuld blev vurderet af hanhundens ejer (opdrætter og goldendommer) var det hannerne som var bedst, Noomi blev vurderet til 4 ud af 5 stjerner (dog den mest udstillingsegnede af tæverne) og til hvalpetræffet da de var 4 mdr. var bøtten vendt, da var det Noomi som havde udviklet sig mest gunstigt. Opdrætteren havde sat den mest udstillingsegnede han over til naboen så hun selv kunne stille ham, men han røg ud i første omgang på skuet, hvor Noomi blev BIM. Så selvfølgelig er der nogle ting der skal være i orden, men det er altså ikke helt til at afgøre, hvordan de kommer til at se ud når de vokser op :-D Så jeg synes at du skal tage den du føler mest for :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har helt ret - hun ser ikke så tung ud i ansigtet mere og eftersom du højst sandsynligt skal avle (hvis alt går vel) så betyder det jo en hel del hvilken hvalp du vælger.

 

Bliver der lavet en mental-test inden I får hende hjem og får I lov til, at se testen inden endeligt valg af vaps??

 

Nej der bliver ikke lavet nogen mentaltest, ikke andet end det vi observerer når vi er der. Og umiddelbart virker begges temp. meget lovende :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, hvor bliver det bare spændende!!! :-D Jeg havde også vældige problemer med at finde ud af, hvilken en af tæverne jeg helst ville have :lol: Man kan altså ikke 100% regne med hvordan de ser ud i den alder, da Noomis kuld blev vurderet af hanhundens ejer (opdrætter og goldendommer) var det hannerne som var bedst, Noomi blev vurderet til 4 ud af 5 stjerner (dog den mest udstillingsegnede af tæverne) og til hvalpetræffet da de var 4 mdr. var bøtten vendt, da var det Noomi som havde udviklet sig mest gunstigt. Opdrætteren havde sat den mest udstillingsegnede han over til naboen så hun selv kunne stille ham, men han røg ud i første omgang på skuet, hvor Noomi blev BIM. Så selvfølgelig er der nogle ting der skal være i orden, men det er altså ikke helt til at afgøre, hvordan de kommer til at se ud når de vokser op :-D Så jeg synes at du skal tage den du føler mest for :-D

 

Det er jo nemlig det. Der sker så meget når de er så små :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo nemlig det. Der sker så meget når de er så små :lun:

 

Og det er jo DERFOR, at du nødvendigvis må have dem begge to :engel: det ville jo være en skam at vælge den forkerte nu, for så skal I jo alligevel ud og have fat på en avlstæve om ikke så længe :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det er jo DERFOR, at du nødvendigvis må have dem begge to :engel: det ville jo være en skam at vælge den forkerte nu, for så skal I jo alligevel ud og have fat på en avlstæve om ikke så længe :blink:

 

Hehe, hvis hun fortsætter den nuværende udvikling skal hun nok blive en køn lille en :lun: Så jeg tror vi nøjes med hende til at starte på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Et stort tillykke med den lille ny....

 

Jeg vidste fra starten af, at der var 3 mulige tæver i kuldet til mig ud af 4 og de 3 blev hurtigt reduceret til 2, men alligevel var de næsten 7 uger før vi vidste med sikkerhed hvilken, der skulle flytte ind hos os :mrgreen: Ventetiden føltes meget lang *GG*

Link til indlæg
Del på andre sites

Et stort tillykke med den lille ny....

 

Jeg vidste fra starten af, at der var 3 mulige tæver i kuldet til mig ud af 4 og de 3 blev hurtigt reduceret til 2, men alligevel var de næsten 7 uger før vi vidste med sikkerhed hvilken, der skulle flytte ind hos os :mrgreen: Ventetiden føltes meget lang *GG*

 

Der er 3 tæver i kuldet, hvilket også ret hurtigt blev reduceret til 2 da den sidste er en petit lille en. Hun bliver rigtig fin, men hun bliver lille i det. Så faldt jeg jo for zigzaggen og længe har det også set ud til at hun var den bedste, indtil de blev 5 uger. Så tog striben over. Så det er også først med sikkerhed her efter weekenden jeg kan sige hvilken det bliver. Oddsene siger hende der er vist billeder af sidst :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er skøn :lun:

 

Tillykke til jer alle 3, var det hende du var lun på?

 

Jeg vil sige at det var hende jeg troede mest på, uden at sige det til ret mange andre. Hende som vi først troede det blev havde (har er vel mere korrekt) et utrolig smukt ansigt, og det faldt min bedre halvdel for med det samme. Jeg synes hun virkede færdig for hurtigt, svært at forklare... Så jeg havde på fornemmelsen at hende her kunne gå hen og udvikle sig bedre. Hvilket hun har gjort. Hendes toplinie, haleføring, benstammer og hals er meget bedre end den anden tæves. Og jeg synes hun har et dejligt ansigt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...