Hop til indhold

Recommended Posts

Jeg har 4 hanhunde, 2 af dem kunne ikke drømme om at strinte indenfor, men de 2 andre har et hjørne, hvor de ind imellem liiige, skal strinte over hinanden.

Jeg skal have, en lille ny tæve hvalp hjem engang i november måned,

så 2 stk af hanhundene ( måske 3 ) bliver kastreret, den ene er én af strinterne.

Uha jeg er spændt på, om flokken ændrer sig radikalt, og hvordan deres indbyrdes forhold vil udvikle sig, eller de bare klarer ,at køre på samme måde, selvom de er blevet "intet køn". :vedikke:

Vil strinte tendensen forsvinde ved en kastration?

Hvor længe vil deres hanhundelugt hænge ved, når de er blevet kastreret? Hvornår vil de lugte af "ingenting"?

Erfaringer vil blive taget imod med kyshånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 4 hanhunde, 2 af dem kunne ikke drømme om at strinte indenfor, men de 2 andre har et hjørne, hvor de ind imellem liiige, skal strinte over hinanden.

Jeg skal have, en lille ny tæve hvalp hjem engang i november måned,

så 2 stk af hanhundene ( måske 3 ) bliver kastreret, den ene er én af strinterne.

Uha jeg er spændt på, om flokken ændrer sig radikalt, og hvordan deres indbyrdes forhold vil udvikle sig, eller de bare klarer ,at køre på samme måde, selvom de er blevet "intet køn". :vedikke:

Vil strinte tendensen forsvinde ved en kastration?

Hvor længe vil deres hanhundelugt hænge ved, når de er blevet kastreret? Hvornår vil de lugte af "ingenting"?

Erfaringer vil blive taget imod med kyshånd.

Det er sikkert dårlig opdragelse :engel::slem:

Dem jeg har fået kastreret har ikke fået flokken til at ændre sig, og deres gang i flokken er heller ikke blevet ændret.

Mine kastrater strinter stadig i løbetider og de parrer også stadig tæverne hvis de kan komme til det.. Men de stresser ikke op omkring løbetiderne som de plejede at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, ja lidt opdragelse, kunne de nu nok trænge til :blink:

Gudskelov er det kun et bestemt sted i bryggerset at de 2 "tisse kæmper", og lige der virker ikke engang rodalon.

Det vil ihvertfald glæde mig, hvis deres indbyrdes forhold, ikke ændrede sig.

Der er den lille, på 14 mdr. der er lidt rigeligt testetoron i, så lige der håber jeg at han måske dæmper sig, men ellers går de fint sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror egenligt at indestrinteri ofte er sådan lidt overspringshandlinger der sker ved let ophidselse af flokken.Kan ikke lige bidrage, for mine forrige hanner har ikke gjort det.Hellerikke med fertile tæver i huset.

Nu har jeg så en kastrat fra Grækenland og en hanhvalp på snart 9 mdr. Han letter endnu ikke ben, men det kommer jo.Så får jeg måske samme problem.????

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg tror ikke, at du får samme problem, det behøver ikke at blive sådan.

Den første hanhund i huset her strintede ikke, før at vi fik en omplacerings hanhund ind, der havde gået i hundegård, og gjorde hvad han skulle alle steder :( Det er så ikke 2 hunde, der er dominerende på nogen måder, så det undrer mig lidt.

Jeg er sikker på, at hvis det var en anden hanhund, der var kommet som nr. 2, var det ikke endt sådan.

Og det er så også de 2 der "tissekæmper" på deres tissested, men nu må vi se, hundegårdshunden bliver nok også kastreret snart, så må jeg se om det bliver bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Qantas begyndte også at strinte inde pludselig, måske efter vi havde faet katten:hmm: men det var flere steder i huset specielt op at diverse bordben eller tasker der stod på gulvet. Selv om vi brugte rodalon over det hele og smed gamle tæpper ud o.s.v hjalp intet. Vi fik ham så kastreret og der har ikke været et eneste strint siden :-D han har ikke ændret sig ellers og dog, han humper ikke Coco mere . Hun er også steriliseret og gider ikke det pjat mere :slem: Så kun positivt herfra :-D

Link til indlæg
Del på andre sites