Hop til indhold

Skipper er et lille hængetræ

Recommended Posts

Nu har jeg haft min Skipper i en uge.

Jeg ved, at jeg muligvis bekymrer mig uden grund men alligevel...

Han klæber meget på mig og min kæreste. Han vil helst ligge i sofaen stort set hele dagen - så tæt på os som muligt.

Vi kan godt gå fra ham i kortere tid, hvis vi lige rammer det rigtige tidspunkt, men jeg er lidt bekymret for, at han virker så uselvstændig.

Ofte begynder han at pive lige så snart, vi er udenfor hans synsvinkel. Så står vi ude i køkkenet, sidder han inde i sofaen og piver.

Skal vi lade ham hænge på os hele tiden og bare give det tid? Er det normalt hos en 10 ugers hvalp, som kun har boet hos os i ti uger?

Jeg er så bange for at gøre ham en bjørnetjeneste, ved at lade ham ligge på os nærmest i døgndrift.

Gode råd modtages med kyshånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han savner da sin tryghed ved sin moder og legeture med søskende og har da kun brugt for nærhed og tryghed. Vent med forventninger vedr. selvstændighed, hvis han i den alder var skideligeglad med jer, så var der i mine øjne noget alvorlig galt.

Tænk lige på ,at han har været på benene, kunne se nogenlunde og hører lyde i ca 6-7 uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er helt normalt at en 10 ugers hvalp søger tryghed hos Jer, men den skal også være nysgerrig. En normal hvalp vil undersøge sine omgivelser og også kunne være alene i kortere perioder uden at den piver.

Har I talt med opdrætter om hvordan den reagerede i kuldet, og er der evt. lavet hvalpetest ?

Måske er den kommet lidt for tidligt hjemmefra, selvom loven siger at man må fjerne hvalpe fra deres moder når de er 8 uger, er det jo så absolut ikke alle hvalpe der er klar til det.

Men mit råd skal være: Kontakt opdrætter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for råd. (Og jeg mener naturligvis, at han har boet hos os i en uge).

Det går i øvrigt lidt bedre med ham.

Vi lader ham putte hos os flere gange i løbet af dagen, men har også perider, hvor han ligger i sin kurv og vi sidder ved spisebordet. Han er så småt begyndt at rende lidt rundt selv og lege lidt selv.

Opdrætteren beskriver ham også som lidt tryghedssøgende, så det er nok det samme her hos os.

Link til indlæg
Del på andre sites