Hop til indhold

Sæt ikke din hund foran en butik.

Recommended Posts

I dag har mig og min vovse (en stor labrador blanding) gået en lang tur og bagefter gik jeg ind og handlede og som altid stiller ham ude foran en butik, hvor han har stået 3-4 gange om ugen det sidste år, hver gang jeg handlede. Der har aldrig

været noget og tilmed har jeg i dag fortalt min mor at det er ikke farligt at stille sin store hund foran en butik, da hun nægter det. Så kommer jeg ud og min hund står uden snor, eller det vil sige han er ikke i krogen hans snor ligger løst på

jorden. Han kan ikke selv have hoppet ud af snoren, da den er dobbelt bundet og han muligvis kunne komme ud af det første led, men det andet led skal han så ha hoppet to meter for at komme ud af, det kan han bare ikke. Der var ingen

mennesker at se og han sad pænt og ventede fordi han tydeligvis ikke vidste han var fri. Men jeg blev simpelthen så gal og ikke et eneste menneske var at se nogle steder, så jeg kunne ikke forhøre nogen. Han opfører sig underlig han ville ikke

drikke vand da han kom hjem, hvilket han altid gør og han ville ud igen med det samme og han går og piver. Jeg ved ikke hvad der er sket, eller om der er sket ham noget, han leger godt nok og nu sover han. Jeg har bare fået så vild en skræk for

at tage ham med ud og handle igen og frygter jeg en dag glemmer at jeg ikke skal tage ham med, da det er totalt rutine og

slet ik tænker over det. Han er bare altid med. Nu er jeg bare vildt bange for at der skal ske ham noget hvis han står der

igen og det kommer han så heller ikke til.. Men det er godt nok om at huske på det hele tiden, da vi jo skal bryde en rutine det bliver svært. Er her nogen der har haft en dårlig oplevelse med at have sin hund ude foran en butik? Min oldemor havde

sin hund (også stor hund) Uden foran en butik og nogen skar dens snor over og tog den. Men de kunne ikke holde den og mistede den og hun blev så bragt hjem igen. men det løber mig koldt ned af ryggen at man ikke kan have sin hund stående i

fred. Jeg er så gal og ked af det over at jeg finder min hund løs.. Og han kunne virkelig ikke komme ud af krogen selv det er 100 procent sikkert. En mulighed kan være jeg ik har sat snoren ordentligt i, men jeg satte den i to gange, da jeg syntes

han havde for lang snor da jeg først satte ham, så kortede den af. Og det er samme måde som han altid står, og snoren er intakt og krogen er en spiral ting så virkelig, han kan ikke selv komme ud af den, specielt ikke når han er sat fast med to

punkter på snoren. Jeg ville bare fortælle at i skal passe på med at tage hunden med, folk kan åbenbart ikke holde sig for sig selv. Jeg har flere gange kommet ud og set folk sidde med min hund eller stå sammen med den, hvilket jeg dog syntes var

underligt, men bare tænkt de sikkert bare syntes den var sød og det var hyggeligt at stå og snakke lidt med den. Underligt ja, men har aldrig tænkt nogen ville tage ham med eller slippe ham fri.. Men nu kommer han altså ikke med igen..

Redigeret af Sam <3
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig selv ladet milo stå alene ude foran en butik, men har før læst enten herinde eller på hg om en der havde haft sin hund stående ude foran en børnehave, hvor da hun kom ud stod en dame med hendes hund for det var da syndt den skulle stå udenfor.

min veninde har fået stjålet hendes hund for ca 3 år siden, hun har ikke fået den igen på trods af at der har været en dyrlæge der har haft hende ind og opereret og først bagefter opdaget den var chippet og meldt stjålet, selvom politiet fortalte den var stjålet valgte dyrlægen alligevel at aflevere hunden til manden som kom ind med den.

ved ikke om det var helt uforståeligt, men når vi har sådannet et system hvor dyrlæger udlevere stjålet kæledyr tilbage til tyve, tør jeg ikke lade min hund være alene nogen steder!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig selv ladet milo stå alene ude foran en butik, men har før læst enten herinde eller på hg om en der havde haft sin hund stående ude foran en børnehave, hvor da hun kom ud stod en dame med hendes hund for det var da syndt den skulle stå udenfor.

min veninde har fået stjålet hendes hund for ca 3 år siden, hun har ikke fået den igen på trods af at der har været en dyrlæge der har haft hende ind og opereret og først bagefter opdaget den var chippet og meldt stjålet, selvom politiet fortalte den var stjålet valgte dyrlægen alligevel at aflevere hunden til manden som kom ind med den.

ved ikke om det var helt uforståeligt, men når vi har sådannet et system hvor dyrlæger udlevere stjålet kæledyr tilbage til tyve, tør jeg ikke lade min hund være alene nogen steder!

Jeg har flere gange kommet ud til min hund , hvor en fremmede stod med den. Pga. den ene gang vristlede han sig ud af halsbåndet, da det er ret løst og jeg ik troede han ville finde på at bakke ud. og en gang havde han en gammel snor der gik i stykker da en person talte med ham og så to gange hvor han stod i en flexi der gik op (hvilket også var ret uansvarligt af mig, så self. sker det ikke igen) Og har af alt dette så lært at det eneste han skal stå i er et solidt halsbånd han ikke kan komme ud af og en solid snor der holder til alt. Så det har han haft de sidste 8 mdr. Syntes bare det har opbygget en tillid til folk, der er så søde at tage min hund og holde den til jeg kommer ud for at fortælle at den var sluppet fri. Men han skal så ikke stå foran en butik mere, det er åbenbart virkelig farligt, troede bare det var små hunde man skulle lade blive hjemme. Men nej åbenbart alle hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

min venindes hund der blev stjålet var en amstaff så de holder sig vidst ikke kun til små hunde mere desværre, min egen hund er også en amstaff og han vejer 45 kg men tør alligevel ikke for man ved aldrig.

så hvis jeg skal være ærligt syntes jeg det er en god ide at lade hunden blive hjemme.. ville hvertfald ikke turde andet.. desværre..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne aldrig i livet finde på, at stille mine hunde udenfor en forretning. Sådan cirka for har gjort det hvis jeg bare skal ind efter en liter mælk, og jeg dermed kun har dem ude af syne de 30 sekunder det tager at hente den, inden jeg igen er ved kasselinjen og kan se den/dem.

Der florerer alt for mange forfærdelige historier, om hunde der er blevet stjålet, til at jeg nogensinde kunne finde på at efterlade dem uden opsyn. Faktisk kan jeg ikke forstå nogen tør - gætter på det er de færreste forældre, der frivilligt går fra deres 3-4 år gamle barn og efterlader dem uden opsyn?

Men glad for at der - forhåbentlig - ikke er sket din hund noget, og du har fået ham med hjem igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BellaDiva

Ja, det er altså risikabelt. Jeg passede lejlighed inkl. hund og kat i en uges tid med en veninde på et tidspunkt. En dag mangler vi en ingrediens til aftensmaden og jeg vil lige løbe ned i den nærmeste netto. - Tager Lærke med (hendes brors dansk/svenske gårdhund) og stiller hende udenfor, ligesom han altid gør og min veninde har gjort masser af gange.

Da jeg kommer ud til Lærke står der en mand med hende i snor og fortæller at han lige har jaget en ca. 8-11 årig pige væk som havde været henne og tage Lærke og rendt rundt med hende på et græsareal ved siden af butikken :shock:

Jeg takker gud for at manden havde set at jeg havde stillet hende der og at han reagerede på at en anden samlede hende op.

Dagen efter er vi sammen ude at lufte hende og jeg genkender pigen som står sammen med nogle venner. Aldrig har jeg hørt min veninde tale så grimt til en mindreårig. - Men hun fortjente det virkelig. Magen til flabet møgunge skal man satme lede længe efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

min venindes hund der blev stjålet var en amstaff så de holder sig vidst ikke kun til små hunde mere desværre, min egen hund er også en amstaff og han vejer 45 kg men tør alligevel ikke for man ved aldrig.

så hvis jeg skal være ærligt syntes jeg det er en god ide at lade hunden blive hjemme.. ville hvertfald ikke turde andet.. desværre..

Ej altså, det er så forfærdeligt, hvem gør sådan noget altså. Det er andre folks hunde, hvorfor vil man finde på det? Forstår det bare ikke. Jeg plejer ellers altid at handle hurtigt og højst være væk 10-15 min afhængig af kø..aldrig længere tid. Men nu tør jeg så heller ikke mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er altså risikabelt. Jeg passede lejlighed inkl. hund og kat i en uges tid med en veninde på et tidspunkt. En dag mangler vi en ingrediens til aftensmaden og jeg vil lige løbe ned i den nærmeste netto. - Tager Lærke med (hendes brors dansk/svenske gårdhund) og stiller hende udenfor, ligesom han altid gør og min veninde har gjort masser af gange.

Da jeg kommer ud til Lærke står der en mand med hende i snor og fortæller at han lige har jaget en ca. 8-11 årig pige væk som havde været henne og tage Lærke og rendt rundt med hende på et græsareal ved siden af butikken :shock:

Jeg takker gud for at manden havde set at jeg havde stillet hende der og at han reagerede på at en anden samlede hende op.

Dagen efter er vi sammen ude at lufte hende og jeg genkender pigen som står sammen med nogle venner. Aldrig har jeg hørt min veninde tale så grimt til en mindreårig. - Men hun fortjente det virkelig. Magen til flabet møgunge skal man satme lede længe efter.

OMG. Jeg tænker også at det er nogle børn måske.. Ja børn er børn, men havde jeg set det, ville jeg have mistet besindelsen. Og gået fuldstændig amok på deres forældre. Det er sgu alvorligt at nogen finder på at slippe en hund løs eller i dit tilfælde at tage den med og lege med den. Han kunne ha løbet væk eller blevet kørt ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

det fortjener hun sku også kan slet ikke forstå folk ikke kan finde ud af at opdrage deres unger ordenligt! altså helt ærligt det bare overhovedet ikke okay!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne aldrig i livet finde på, at stille mine hunde udenfor en forretning. Sådan cirka for har gjort det hvis jeg bare skal ind efter en liter mælk, og jeg dermed kun har dem ude af syne de 30 sekunder det tager at hente den, inden jeg igen er ved kasselinjen og kan se den/dem.

Der florerer alt for mange forfærdelige historier, om hunde der er blevet stjålet, til at jeg nogensinde kunne finde på at efterlade dem uden opsyn. Faktisk kan jeg ikke forstå nogen tør - gætter på det er de færreste forældre, der frivilligt går fra deres 3-4 år gamle barn og efterlader dem uden opsyn?

Men glad for at der - forhåbentlig - ikke er sket din hund noget, og du har fået ham med hjem igen.

Ja er lykkelig over jeg har ham.. På en måde er jeg glad for det skete, ja det er da noget underligt noget at sige, men tænk hvad der kunne have sket af værre ting en anden gang hvis det var. Jeg har bare ikke tænkt det kunne være farligt, da han er stor og ikke en hvalp, så hvem skulle gide at tage ham.. Men han er godt nok populær her og alle er helt tosset med ham, så det er for farligt at efterlade ham alene om det bare er to min.. det kan jeg jo se på i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne ikke i dagens Danmark sætte mine udenfor en butik, kun hvis jeg lige skulle have en avis og butikken var tom for kunder.Eller måske hvis jeg havde en hund der konsekvent gøede af fremmede.

Allerede for 50 år diden var vi ved at miste en barndomshund, da en fuld mand tog den foran en butik og gik, Heldigvis kom min mor så ud, inden de vær ude af syne og fik fat i ham.Jeg har kendt en hvalp der døde efter en ståtur foran et supermarket, sansynligvis ramt af en knallert der kørte på fortovet.

Med så mange syge mennesker uden samvittighed er chancen for at det rammer ens hund da for stor.

Link til indlæg
Del på andre sites

selvom børn er børn syntes jeg det er forfærdeligt for ligepludselig ender det jo også med de går over og begynder og trække i en hund er der aggressiv eller en hund der i forvejen ikke kan lide børn, og så forstår jeg slet ikke at forældre ikke tænker længere.. kan blive så sur over sådan noget!

Link til indlæg
Del på andre sites

selvom børn er børn syntes jeg det er forfærdeligt for ligepludselig ender det jo også med de går over og begynder og trække i en hund er der aggressiv eller en hund der i forvejen ikke kan lide børn, og så forstår jeg slet ikke at forældre ikke tænker længere.. kan blive så sur over sådan noget!

Ja netop derfor selvom børn er børn, jeg havde godt nok gået amok hvis jeg havde set det,, ikke at jeg havde slået et barn, men jeg havde virkelig skældt voldsomt ud. Og jeg syntes egenetlig ikke man skal skælde et barn voldsomt ud, men lige i denne situation skal de unger fatte at de ALDRIG må gøre sådan noget.. Og i øvrigt forstår jeg ikke at børn ikke ved det, da jeg som barn udemærket vidste man ikke rør en fremmede hund og slet ikke tager andres dyr. Selv i dag rør jeg ikke andres dyr, jo måske en kat, men ellers ikke. med mindre jeg kender dem self.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja kunne ikke være mere enig.. men så må vi bare tage vores forholdsregler og passe på vores små vapser:)

Ja, det er bare så hæsligt at jeg ikke kan give Sam den fornøjelse af at have de små extra ture til og fra butikken som er så hyggeligt for ham ud over hans lange ture self. Men godt jeg har ham og han lever, så heldigvis.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det er møg irriterende... ville os ønske jeg kunne tage milo med mig over det hele... der er det nok nemmere med små hunde.. da milo var lille tog jeg ham ind under jakken så sad han med hoved ud der eller lå og sov på maven af mig når jeg handlede, han var sååå kær:lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det er møg irriterende... ville os ønske jeg kunne tage milo med mig over det hele... der er det nok nemmere med små hunde.. da milo var lille tog jeg ham ind under jakken så sad han med hoved ud der eller lå og sov på maven af mig når jeg handlede, han var sååå kær:lun::lun:

Ej hvor sødt, men det tror jeg ikke man må selv hvis man kunne:P Men det kunne da være dejligt hvis der fantes et supermarked der tilladte af man kunne tage sin hund med ind, men det sker jo aldrig, det er klart. Har læst at der er kommet noget der hedder dog-safe i kvickly i Svendborg, hvor man har bure til hundende og nøgle, men selv der vil jeg ikke smide ham i bur, går ud fra at folk stadig kan drille ham bag tremmerne og give ham alt muligt at spise han ik kan tåle.. Han bliver bare hjemme nu.. Æv altså..

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv hvor træls.

Ja jeg har Luna med mig, når jeg skal i Netto eller andre butikker i centret. Det har jeg haft flere gange om ugen i lidt over 7 år.

Der er 7-9-13 ikke sket noget endnu. Men hun vil så heller ikke snakke med nogen, når hun sidder og venter (ikke engang min mor..)

Tror det hjælper meget at hun ikke vil tale med nogen, Sam min hund elsker alt og alle og giver gerne en kæmpe knuser til den mest mystisk skumle person i verden, der kommer hen, så man bliver jo hurtigt forelsket i ham, derfor han er let at tage med hvis det er. Havde dog ikke i mit liv nogensinde tænkt det kunne ske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gizmo hunden
Jeg kunne aldrig drømme om at efterlade Nura et offentligt sted hvor jeg ikke kunne se hende..

Det er simpelthen for risikabelt - folk er syge nogle gange...

Jeg kan ikke være mere enig - Gismo er altid alene hjemme når vi handler.

Vi bor i rækkehus, og ikke engang vores vasketøj kan få lov at hænge ude.

Det bliver ganske enkelt stjålet :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har set børn stå og chikanere en schæfer der var bundet foran et supermarked. Var der sket noget var hundeejeren blevet hængt ud.

I sidste uge var jeg med mine to borzoi byggesæt en tur i byen, fordi der er nogen øvelser de skal gennemgå hvor der er menesker omkring dem. Jeg har også en gammel mor som nærmest er en slags fuldtidsbeskæftigelse, derfor skulle jeg lige ind til en materialist.

Jeg tog chancen og bandt hundene så jeg kunne se dem inde fra forretningen. Det skulle kun have taget et halvt minut.

Selvfølgelig bliver man betjent af Trunte fra 8.a som har et fritidsjob, og hun fejlbetjener kaseapparatet, og så tager det tid fodi de kal komme nogen med en nøgle....

Udenfor er der nogen der bare skal hen og røre de to borzoier, selv om de tydeligt kan se at de to hunde bakker væk, og forsøger at undgå berøringen.

Klog af skade er deres halsbånd så stramme at de ikke kan bakke ud af dem.

Jeg farer ud af butikken og spørger om de da ikke kan se at de hunde er bange, og om de ikke bare kan lade dem være.

Det bliver de fornærmede over, for hunde der står bundet uden for forretninger er åbenbart en slags offentlig ejendom.

Jeg bliver til de folk er skredet, og så tilbage til forretningen hvor Trunte fra 8.a har fået kassen til at gå helt i sort, så nu skal jeg betale ved en kasse i den modsatte ende af forretningen hvor jeg ikke kan se hundene.

Udenfor er de næste ved at mase sig ind på hundene som stadig tydelig tilkendegiver at de ikke bryder sig om det, altså ud igen.

Herefter tager jeg hundene med ind i forretningen, og det bryder man sig ikke om, det er chefen selv der meddeler mig dette. Jeg meddeler ham at hvis hanhavde haft en bare nogenlunde kompetent sælger havde jeg været ekspederet for længst.

Jeg måtte forlade forretnngen uden at have købt noget. Altså hjem med hundene og tilbage for at købe det som den gamle skulle bruge. Det kostede mig lige tre kvarter som jeg godt ville have brugt til noget andet.

Man kan bare ikke have en hund stående uden for en forretning, ikke engang i et eneste minut, og ikke engang selv om man har dem under opsyn.

Link til indlæg
Del på andre sites

For mange år siden lod jeg mine hunde stå udenfor, hvis jeg glemt noget på vej fra Job.

Sådan en dag havde jeg 3-4 hunde, husker ikke lige antallet, men cocker, cavilier og gravhund, hanner og hunner stået ved Fakta.

Da jeg kom ud havde en anden sat sin lille norwickterrier i samme krog,???? må indrømme jeg gloede.

Tænk hvis mine havde været så flok-gagge at de havde kastet sig over den lille. Mærkeligt nok så mine ud , som om en ukendt hund i samme krog var helt naturlig.

Link til indlæg
Del på andre sites