Hop til indhold

Hunde ejere med samme race som een selv :-)

Recommended Posts

Gæst MilleOgCharlie

I dag var vi ude og lufte Charlie. Vi møder en Collie på vores vej.

Vi kan med det samme se, at ejerne meget gerne vil snakke og jeg mærker da også et smil på vores læber, da vi ser dem.

Det var rigtig hyggeligt, vi fik rundet mange emner omkring racen.

En hvalp og ejer dukker også op (kendte ikke racen), men der var ikke samme samhærighed iblandt os.

Det var rigtig hyggeligt at stå på gaden og hilse på begge hunde og ejere.

Sjovt nok var den ukendte race mere interesseret i Charlie, da Collien var lidt angst efter nogle oplevelser til hundetræning (deres forklaring)

Nå, men til sagen :-D

Oplever I oftere at falde i snak med ejere der har samme race som jer selv, eller sker det lige så ofte med hunde ejere der har en anden race?

Ren og skær nysgerrighed :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg falder i snak med alle mulige de dage hvor jeg har løst til snak og møder andre hundeejere, der også har løst til snak og det uanset race, bare deres og min hund kan sammen....Jeg har en blandings hund som de fleste mener ligner "en eller andet bestemt race de engang har kendt", så der er ingen specielle præferencer derfra.

Men da jeg havde Buster og Max, som begge var race hunde, ja da faldet jeg oftere i snak med mennesker med samme race som jeg og så snakkede vi netop om vores oplevelser og tanker omkring racen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel meget naturligt, at man falder i snak med ejere af samme race som en selv - af samme grund som Karina nævner.

Jeg har kun haft blandingshunde, så jeg snakker med alle som mine hunde også gider snakke med.

JEG snakker især med ejere der har border collier - for sådan en skal jeg have næste gang :mrgreen:

Faktisk har jeg opdraget Nana meget godt - hun elsker nemlig border collie's :klap::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla ligner åbenbart "den hund jeg havde som barn" for alle ældre mennesker :mrgreen: så ja, vi falder ofte i snak med ældre mennesker...

Knap så ofte med de andre hundeejere, men Karla er heller ikke særligt social og jeg tillader ikke leg med fremmede hunde... så i vores lokal luftepark er jeg vist kendt som "hende den seriøse der altid træner" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg snakker gerne med alle hundeejere :-D.

Men jeg kan da godt mærke et særligt smil på læben når jeg ser en med en Westie komme imod os :5up:.

Desværre er det MEGET sjældent jeg møder folk med Westier her hvor jeg plejer at gå. Tror kun det er sket 2 gange og begge gange er hvor vi har været på besøg laaangt væk hjemmefra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Oplever I oftere at falde i snak med ejere der har samme race som jer selv, eller sker det lige så ofte med hunde ejere der har en anden race?

Ren og skær nysgerrighed :hjerte:

Kan i realiteten ikke svare, når jeg har en ukendt blandingshund, men jeg tror ikke svaret ville være anderledes dog end det er nu: jeg stopper op og snakker med hundeejere, hvis jeg er i humør til at vores hunde skal lege - uanset race. Og det er den eneste grund til jeg stopper, for egentlig er jeg ikke særlig social, når vi går tur.

Mange folk vil gerne at deres hund skal hilse, men kun i 2½ sekund, hvorefter hunden skal trækkes væk, mens den piver. Så såsnart hundene viser interesse for hinanden og ser ud til at kunne få glæde af hinanden lidt, så går jeg i gang med en masse spørgsmål og den helt store samtale for at holde på ejeren, så hundene kan få hilst og leget på hinanden. "Hvilken race er din hund?" (også selvom jeg tydeligvis kan se at det er en labrador :stupid:), "hvor gammel er den?", "hvad hedder den?", "Er det en han eller hun?","Hvor træner I henne?"

"blablablabbalbalbalbalba...bliv lidt længere blablabalba"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MilleOgCharlie

Nu må I ikke tro, at jeg går udenom dem med hunde af andre racer :-)

Tværtimod vil vi rigtig gerne hilse på alle.

Det var bare som om der var en anden slags samhørighed.

De andre hunde vi har hilst på skulle netop hurtigt videre, hvor der her var tid til at falde i snak.

Meeen det kan jo også have noget at gøre med, hvor lidt eller meget tid man har til at stoppe op lige den dag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg møder aldrig andte aussieejere på mine gåture, så jeg må'nøjes' med alle de andre hundeejere, der genr vil vide hvilken blanding min hund er, eller spørger om det ikke er en border collie eller en berner sennen

Jo, jeg har faktisk mødt ën aussie i mit område engang i juni måned. Det var en pige der fortalte mig at hun kom fra Kbh. men at hun passede lejlighed og kat for en veninde herude. Hun havde fået lejlighed herude fra juli, sagde hun, og jeg har siden gået og glædet mig til og håbet at møde hende igen, men nej. Jeg har kun set hende og hunden den ene gang. Hunden var ellers jævnaldrende med Gracie, og jeg kan huske jeg i sin tid kikkede meget på den og dens søskende, da de var hvalpe og til salg.

Så for mig er det altså noget særligt at møde en med en aussie, men nok mest fordi den ikke er mere udbredt end den er. Så er det altså dejligt at møde nogen der ved hvad det er for en hund jeg har, og som forstår hvorfor jeg har valgt den race.

Ellers har jeg haft golden retriever de sidste mange år af mit liv, og det har da også altid været sjovt at møde andre golden ejere, men der er bare så mange af dem, at jeg ikke rigtig synes det er noget særligt, heller ikke selvom racen stadig har en helt speciel betydning for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 2 græske meget forskellige hunde og 4 cockerer, og folk er primært interesserede i de græske, hvad er det for racer osv.Hvordan fik du dem til Danmark osv og gennem hvem???

Især den ene græske tiltrækker en del interesserede og har som ung da kunne sælges til en del,. Selv mine hvalpekøberer, der kom for at få en snak vedr cockerer, da har især mændene falder pladask for hende.

Jeg er ligeglad med, hvad folk har for hunde og taler med rigtig mange, bare deres hunde opfører sig rimeligt, så mine står pænt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har desværre aldrig mødt en engelsk matiff på vores gå ture, så vi snakker gerne med alle, som gerne vil snakke/hilse på os:-D.

Vi bliver ofte stoppet af folk, som gerne vil høre, hvad Hayly er for en - og vi får altid en kommentar med på vejen om hendes størrelse:lol:.

Jeg er ikke race-racist:lol:, men skal ærligt indrømme, at jeg sjældent stopper op og snakker med folk med små racer. Store racer har altid tiltalt mig mere - og det er dem, JEG synes er flotte, søde og dejlige (ikke et ondt ord om de små racer, men ÆLSKER store hunde). Og mange småhunde ejere synes også, at Hayly er lidt stor/voldsom ifht deres egne, så det er nok meget naturligt, at vi hver især ikke bruger så meget tid på hinanden:lol:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg jo en whippet, og dem er der desværre ikke mange af. Savner at dele "myndesnak" med andre. Ikke fordi andre hunde ikke er "gode nok", men som i andre siger, er det altid sjovt at møde nogle med racer som en selv :-)

Før havde jeg dalmatiner, men der mødte jeg heller aldrig nogle "som os".:cool:

Milles faste turkammerater er hhv. en meget høflig border, en dansk/svensk gårdhund og en blanding af rottweiler/labrador/bayersk vildtsporhund og noget fjerde jeg ikke husker hvad er. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

Jeg falder aldrig i snak med nogen, med en hund som min, Bella er jo en rundkørsel.:lol:

Heller ikke specielt med nogen, der samme racer som er i blandingen eller nogen med mindre hunde, som min er.

Snakker med de fleste hundeejere, som jeg møder og hundene hilser lige.

Rigtig mange mennesker vil lige sige hej til Bella, høre hvilken race osv. og fortælle mig, at hun ligner en tøjbamse og jeg burde lave hende til en race.

Det meste af tiden er det ok, men nogle dage ville jeg nu ønske, at vi kunne gå lidt i fred:???:

Men sådan er det, at bo i byen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke mødt andre grander i vores område, men jeg møder tit folk, der fortæller at de engang har haft en grande eller kender nogle der har én osv. :lol:

Når jeg har gået med mine andre hunde haf jeg som regel snakket med alle der gad. Der var mange, der var nysgerrige omkring Leroy - om han var en "kamphund" osv. Og jeg fik også mange komplimenter for hvor velopdragen han var, og sød ved små hunde osv.

Jeg kan godt selv finde på at standse og tage initiativ til en samtale, hvis jeg møder nogen med en grande, mastiff, Amstaff eller andre af de racer, jeg godt kan lide. Små hunde (under Labrador-størrelse) siger mig intet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Neej, de fleste af "min" race hader andre hunde jo! :P hahahah!!!

Ej, spørg til side. Jeg hilser gerne på alle jeg kan komme til..

Men jeg er lidt kritisk og det er langt fra alle af samme race jeg hilser på..

Da jeg var ude at gå med Basse før, så jeg f.eks en ung fyr på knallert, der kørte op og ned af en sti mens hans løse, kurvefrie amstafftæve løb ved siden af (i øvrigt en tæve der uden tvivl har haft hvalpe for nyligt).. Sådan en ejer hilser jeg ikke på :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Tja, ude i Bernstorffsparken møder vi ofte andre Cairn terrier, hvilket er ret så hyggeligt. Det er nu ikke altid at min Chili fis gider de små hunde. Hun er normalt til store hunde.. :mrgreen: Så det er ikke ligefrem fordi det ender ud i de helt store samtaler faktisk. Men engang imellem sker det da:blink: Men jeg glor altid efter dem, for at se om de har de samme smukke træk som min Chili, hvordan deres kropsbygning er, hvordan de er over for andre hunde osv.

Det sker ikke særlig tit at vi møder andre Aussies, og hvis vi ENDELIG gør, er jeg ved at brække halsen, for at se ordentligt på dem. tre gange er vi faldet i snak med andre Aussie ejere, hvilket var super hyggeligt, og så har vi haft fornøjelsen af at rende ind i Caias kuld bror helt tilfældigt to gange. Og her blev der snakket en del :-)

Men ofte er der mange der komme hen for at forhøre sig om hvilken race hun er, fortælle at hun er noget så smuk osv.. og der bliver også peget en del på hende.. Men sådan er det jo bare:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er labradoren jo en populær hund så vi møder jævnligt andre. Hvis de virker søde så får skipper lov til at lege med dem. Der er helt klart en ens legestil :-D

Ejerne har jeg dog sjældent ret meget at snakke om med... Der er en overvægt af midaldrene mænd der åbenbart alle går til træning samme sted... de står i hvert fald allesammen og råber tyske kommandoer efter deres hund :vedikke:

Hundene lystrer sjældent i første omgang men så råber man bare højere og højere til den kommer (måske hunden ikke har lært tysk :hmm::lol:)

De ser til gengæld hånligt på mig når jeg bruger godbidder til indkald, for hunden lærer jo intet uden disciplin :damn:sjovt nok kommer min hund ofte hurtigere end deres, men det snakker vi ikke om :mrgreen:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

vi møder aldrig nogen, Men når vi møder spidshunde bliver min så glad- der er kæmpe forskel- hvis vi møder jagthundetyperne (som der er flest af her) siger han bare goddag og så videre, hvis det er en spids- så er legen i fuld gang og han ved bare at der er en i nærheden- nogen gange før jeg ser det.

Så jeg ville ønske vi mødte flere spidshunde

Link til indlæg
Del på andre sites