Gæst skovtrold Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 Har talt med dyrlægen idag, da Theodor blev vacineret. Han er jo kemisk kasreret og jeg vil have ham rigtig kastreret inden den holder op med at virke. De sagde at de normalt fik hundene ind om morgenen og så blev de hente igen sidst på efter middagen. I helt særlige tilfælde kan man aftaale en bestemt tid, også være tilstæde under bedøvelsen. og blive ringet efter når den er klar til at komme hjem. JEg vil ikke bare kunne afleverer min hund som de fleste åbenbart gør. Jeg vil insisteret på at være tilstede under bedøvelse og jeg vil ringes efter. HVad synes I? er jeg for ømskinnet ig for bøvlet for dyrlægen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Hvis dyrlægen giver mulighed for, at du kan være tilstede under bedøvelsen og igen under opvågning, så skal du da bare gøre det, hvis det er det, du har det bedst med. Jeg har fået neutraliseret en del dyr og her har dyrlægen altid ringet så snart dyret har vist tegn på opvågning, så jeg har kunne være der med det samme og hente dyret hjem til pasning og pleje. Jeg har dog ikke været til stede ved bedøvelsen, da den ikke er så slem i mine øjne, men jeg har da set flere gøre det ved min nye dyrlæge. Lad være med at tænke på om dyrlægen synes du er besværlig. Du skal gøre det, du har det bedst med, så hvis muligheden er der, så tag imod den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Skipper har været bedøvet en gang der fik jeg lov til at være med under bedøvelsen og det var jeg faktisk glad for. De ringede også til mig så snart han var ved at vågne op. Jeg synes heller ikke du lyder besværlig af den grund, så gør det da endelig hvis det er det du har det bedst med Og held og lykke med ham! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Har talt med dyrlægen idag, da Theodor blev vacineret. Han er jo kemisk kasreret og jeg vil have ham rigtig kastreret inden den holder op med at virke. De sagde at de normalt fik hundene ind om morgenen og så blev de hente igen sidst på efter middagen. I helt særlige tilfælde kan man aftaale en bestemt tid, også være tilstæde under bedøvelsen. og blive ringet efter når den er klar til at komme hjem. JEg vil ikke bare kunne afleverer min hund som de fleste åbenbart gør. Jeg vil insisteret på at være tilstede under bedøvelse og jeg vil ringes efter. HVad synes I? er jeg for ømskinnet ig for bøvlet for dyrlægen? Nej synes ikke du er ømskindet eller pylret:) sheila er lige blevet steriliseret og der var ingen problemer med at jeg måtte være der indtil narkosen blev lagt og jeg fik hende i mine hænder straks hun var vågnet og ventede så et par timer på at måtte tage hende med hjem:) Jeg fik simpelthen dyrlægens konsultation at vente i, frugt og chokolade og alt muligt, så kunne ikke have været behandlet bedre, så selvfølgelig skal du vente hvis det er det du har det bedst med:5up: Bare snak med dyrlægen om det, at du ikke vil have det roligt med at gå på arbejde alligevel, så du gerne vil have lov at vente hos dem, til du må tage ham med hjem:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst skovtrold Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Jeg går sygemeldt så det vil ikke forhindret noget arbejde at være hos ham. Tror da at havde jeg arbejde( er skolelærer) så ville jeg heller ikke tage en fridag, for en krastaktion, men når nu det er muligt så bliver det vist det jeg gør. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Jeg synes ikke du er pylret.. Jeg ville under ingen omstændigheder aflevere mit dyr og hente det igen senere... Jeg fravalgte en supersød dyrlæge fordi han sagde at jeg ikke kunne være til stede under operationen. Jeg kunne aflevere hunden om morgenen kl 8 og hente ham midt på eftermiddagen. Så ringede jeg rundt til områdets andre dyrlæger og fandt en som sagde at hvis jeg ikke dejsede om kunne jeg godt være der og kæle hunden. Hun mente nu ikke det havde nogen betydning for hunden. Den mening har hun efterfølgende ændret. Ingen af hundene har haft problemer med dyrlægen efter operation (heller ikke ham der vågnede midt under kastrationen) og det er hun nu sikker på har noget at gøre med at jeg er der. Og jeg er aldrig dejset om Tænker tit på hvad den anden dyrlæge efterfølgende har tænkt.. Det år lagde jeg ca 100.000 kr hos dr. dyr, og næste år var jeg flyttet over til konkurrenten. Så jeg synes bestemt du skal holde fast i at du som minimum skal være der mens h*n bliver bedøvet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Det er jo op til dig:-D Jeg personligt har ikke lyst til at se min hund give sig hen til bedøvelsen. Det gjorde jeg, da Bonnie (vores gamle labber) skulle aflives.. Og har set det ved mine katte. Så jeg forbinder det med aflivning, og vil derfor helst være fri for at se det.. Nej, jeg afleverer om morgenen og henter om eftermiddagen. Det gjorde jeg da Luna blev steriliseret, da hun fik røngtenfotograferet hofter og albuer og gør det igen på onsdag, når hun får taget billeder af ryg og knæ/hase.. Imens hun er hos dyrlægen tager jeg så til tandlæge i Sverige.. Så holder jeg mig beskæftiget imens.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Uha, jeg har det nok ligesom JeanetteH. Jeg så da min første hund blev aflivet og jeg forbinder også det der med at blive slap, som en aflivning. Vi har fået opereret begge hunde flere gange og de bliver afleveret mellem 8 og 9 og så henter vi dem om eftermiddagen mellem 15 og 16. Vi kan godt vælge at blive ringet op hvis de er utrygge når de vågner. Så kommer vi bare lidt før. Sille skal have fjernet analkirtler på mandag. Jeg synes det er ganske forfærdeligt at aflevere hende og ventetiden føles uendelig lang, men jeg vil helst ikke se når hun skal under bedøvelse. Min mor var selv med ved operationen, da hendes hund fik fjernet livmoderen... Det kunne jeg altså ikke , men jeg er måske lidt sart på det punkt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Har talt med dyrlægen idag, da Theodor blev vacineret. Han er jo kemisk kasreret og jeg vil have ham rigtig kastreret inden den holder op med at virke. De sagde at de normalt fik hundene ind om morgenen og så blev de hente igen sidst på efter middagen. I helt særlige tilfælde kan man aftaale en bestemt tid, også være tilstæde under bedøvelsen. og blive ringet efter når den er klar til at komme hjem. JEg vil ikke bare kunne afleverer min hund som de fleste åbenbart gør. Jeg vil insisteret på at være tilstede under bedøvelse og jeg vil ringes efter. HVad synes I? er jeg for ømskinnet ig for bøvlet for dyrlægen? Den ene af mine hanner, skal kastreres imorgen, dyrlægen spurgte om jeg ikke ville være der når han blev bedøvet, så ville de ringe til mig, når han vågnede, det er jeg ganske tilfreds med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Det er jo op til dig:-D Jeg personligt har ikke lyst til at se min hund give sig hen til bedøvelsen. Det gjorde jeg, da Bonnie (vores gamle labber) skulle aflives.. Og har set det ved mine katte. Så jeg forbinder det med aflivning, og vil derfor helst være fri for at se det.. Nej, jeg afleverer om morgenen og henter om eftermiddagen. Det gjorde jeg da Luna blev steriliseret, da hun fik røngtenfotograferet hofter og albuer og gør det igen på onsdag, når hun får taget billeder af ryg og knæ/hase.. Imens hun er hos dyrlægen tager jeg så til tandlæge i Sverige.. Så holder jeg mig beskæftiget imens.. Kan godt følge dig, men jeg så ikke nogen hund blive slap eller helt væk:) Hun fik en beroligende indsprøjtning og jeg fulgte hende hen til operationsstuen og gik inden de lagde hende i narkose. Og fik hende op i vågen men baldret tilstand. hun var meget, meget glad for at se et kendt menneske:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Luna er tryg og glad hos sin dyrlæge, så jeg er slet ikke nervøs ved at hun skal vågne op uden mig:-D Vi er omkring dyreklinikken ca 1 gang om ugen.. Og hun farer lige hen til dem alle sammen. Men var hun ikke så glad og tryg kan det sagtens være at jeg så anderledes på det:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Hvis dyrelægen giver mulighed herfor, jamen så er det da bare at gøre hvad du føler er bedst for dig og din hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Jeg plejer at lægge neutralisationer på mine fridage.. Så afleverer jeg dyret, og aftaler med dyrlægen at hun ringer når det er ved at vågne op. Sådan gør jeg både med katte og hunden Jeg har intet problem med at aflevere Basse, hun er bare glad for der er nye venner, men jeg vil ikke have hun skal vente på mig.. Da hun skulle steriliseres havde jeg en brunch-aftale med min mor (praktisk at vi begge gik hjemme) og var derfor kun 10 min. væk da dylle ringede og sagde at nu var Basse ved at vågne op.. Nu har jeg kun været med til een aflivning, men jeg har alligevel aldrig haft lyst til at se mine dyr bedøvet.. Da jeg i sin tid fik mine kattepiger hjem fra OP, var de stadig MEGET sløve.. Det var ikke rart.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts