Lonny Skrevet September 22, 2010 Rapporter Share Skrevet September 22, 2010 For et lille stykke tid siden skrev jeg om en oplevelse hvor en anden hund gjorde udfald og hoppede i nakken på Luna og savlede hende godt og grundigt til. Forud for denne hændelse havde Luna udvist tegn på usikkerhed overfor denne hund, og jeg svor, at jeg fremover ville stole på Luna's signaler, istedet for at forsøge at overbevise hende om, at alle fremmede hunde er til at stole på... Nu skal jeg så nok snart bevise, at jeg også formår at overholde denne ed :blink: Vi går til træning med en dejlig tæve og det var første gang vi mødte hende i søndags. Luna og hende får lov at hilse, og til at starte med går det fint. Men pludselig ser jeg Luna stivne, synke meget ned i forparten og lidt i bagparten, rejse børsterne og vende ryggen til den anden tæve, præcist som sidste gang det gik galt. Den anden tæve bliver i mellem tiden højere, lidt mindre fleksibel i sine bevægelser, og forsøger at lægge en forpote op på Luna's hofter (Luna har vendt ryggen til), og det ser nærmest ud til at den lægger an til at humpe hende. Jeg beder Luna om at følge mig med væk, og hun kommer med det samme. Resten af timen ignorerer Luna denne fremmede tæve, og jeg sørger for at holde god afstand. Midt i timen, hører jeg den anden ejer bede sin hund om at tie stille, og hun fortæller at det er fordi, at hendes tæve står og knurrer af Luna. Da vi skal lave plads øvelser med kort afstand i mellem hundene, beder jeg om at der står en anden hund i mellem Luna og denne tæve, og alt går fint. Da træningstimen er overstået stopper ejeren af den anden tæve mig, og fortæller mig, at jeg behøver altså ikke at holde afstand, hendes hund har aldrig haft problemer med andre hunde før, heller ikke tæver. Og at hun mener, at tævens knurren var grundet frustration over ikke at få lov til at lege med Luna, og ikke fordi at hun havde noget imod Luna. Dog ville hun indrømme, at tæven lige var fyldt to år, så hun kunne ikke 100% udelukke, at den måske var blevet voksen og for første gang i sit liv mødte en tæve den ikke kunne lide. Er jeg paranoid når jeg mener, at disse to tæver ikke har nogen som helst grund til at skulle have mere med hinanden at gøre, og at det sandsynligvis vil ende galt hvis vi alligevel giver dem lov til at hilse næste gang? Jeg går nok mest efter "better safe than sorry" og vil undgå at lade de to damer hilse, men er det bare mig der er overpylret? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Jeg går nok mest efter "better safe than sorry" og vil undgå at lade de to damer hilse, men er det bare mig der er overpylret? NEJ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 For det første vil jeg sige at jeg er ked af at høre at luna har været uheldig, det havde jeg ikke læst. Dernæst, stol på din mavefornemmelse! Som du siger den anden tæve er først ved at blive voksen, Luna ligeså. Der kan være løbetid på vej hos en af dem og Luna behøver ikke være den hund der skal lære ejeren af den anden at hun skal til at overveje hvem man hilser på Det var noget andet hvis de skulle kunne omgås, men mødes de bare til træning og alle har snore på, så kan jeg ikke se nogen grund til at risikere noget:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 For det første vil jeg sige at jeg er ked af at høre at luna har været uheldig, det havde jeg ikke læst. Der skete ikke noget med Luna, ikke andet end lidt savl, og hun virkede heller ikke til at lade sig gå på af det, så det var heldigvis ikke så slemt Dernæst, stol på din mavefornemmelse! Som du siger den anden tæve er først ved at blive voksen, Luna ligeså. Der kan være løbetid på vej hos en af dem og Luna behøver ikke være den hund der skal lære ejeren af den anden at hun skal til at overveje hvem man hilser på Det var noget andet hvis de skulle kunne omgås, men mødes de bare til træning og alle har snore på, så kan jeg ikke se nogen grund til at risikere noget:) Du har ret, Luna skal bestemt ikke være den der viser den anden ejer, at hendes hund måske alligevel ikke kan med alle andre hunde. Og de har ikke noget behov for at skulle kunne omgås, vi mødes bare én gang om ugen til træning og her foregår det med snor på. Nu skal jeg så bare mande mig op til at sige til den anden hundeejer, at jeg ikke stoler på hendes hund sammen med min Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Du var i din gode ret :5up: hvis det føles forkert er det sikkert forkert... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Der skete ikke noget med Luna, ikke andet end lidt savl, og hun virkede heller ikke til at lade sig gå på af det, så det var heldigvis ikke så slemt Du har ret, Luna skal bestemt ikke være den der viser den anden ejer, at hendes hund måske alligevel ikke kan med alle andre hunde. Og de har ikke noget behov for at skulle kunne omgås, vi mødes bare én gang om ugen til træning og her foregår det med snor på. Nu skal jeg så bare mande mig op til at sige til den anden hundeejer, at jeg ikke stoler på hendes hund sammen med min Du kan da bare sige til den anden ejer, at Luna ikke har lyst til at lege med hendes hund:shock:.. Man kan vel læse sin hund, og det er vel i sidste ende hunden der skal bestemme hvem den vil være venner med. Jeg har da masser af gange sagt til andre ejere, at Silke ikke gider deres hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Selv ville jeg nu også vælge denne tæve fra. Har endnu ikke forstået hvorfor nogle hundeejere insisterer på, at deres kræ skal kunne med alt og alle. Mine hunde får selv lov at bestemme, hvem de vil hilse på af hunde. Der ønsker jeg ikke at presse dem til noget, som jeg ikke kan se et positivt resultat af. For mig ville det i den situation du nævner være glad, hvis der er gensidig tolerance. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Du kan da bare sige til den anden ejer, at Luna ikke har lyst til at lege med hendes hund:shock:.. Man kan vel læse sin hund, og det er vel i sidste ende hunden der skal bestemme hvem den vil være venner med. Jeg har da masser af gange sagt til andre ejere, at Silke ikke gider deres hunde. enig. ingen grund til at være "høflig". du/luna har ikke lyst, punktum kun sjældent jeg siger det da de fleste i forvejen er smuttet en omvej når de os komme gående ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Du kan da bare sige til den anden ejer, at Luna ikke har lyst til at lege med hendes hund.. Man kan vel læse sin hund, og det er vel i sidste ende hunden der skal bestemme hvem den vil være venner med. Jeg har da masser af gange sagt til andre ejere, at Silke ikke gider deres hunde. Ja, selvfølgelig kan jeg det Og det lyder bestemt også bedre, end at jeg siger, at jeg ikke har lyst til at Luna hilser på hendes hund :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Der skete ikke noget med Luna, ikke andet end lidt savl, og hun virkede heller ikke til at lade sig gå på af det, så det var heldigvis ikke så slemt Du har ret, Luna skal bestemt ikke være den der viser den anden ejer, at hendes hund måske alligevel ikke kan med alle andre hunde. Og de har ikke noget behov for at skulle kunne omgås, vi mødes bare én gang om ugen til træning og her foregår det med snor på. Nu skal jeg så bare mande mig op til at sige til den anden hundeejer, at jeg ikke stoler på hendes hund sammen med min Uh, den kender jeg godt.. Den anden ejer bliver måske lidt ked af det, men det har jo ikke noget med at gøre at hendes hund er utilregnelig, men mere at du så at Luna var utryg ved hende og at du ikke mener Luna har noget ud af at hilse på hunde hun er usikker ved... eller noget;-) Jeg har prøvet at tørre sådan en svada af nogle gange og det hjælper tit at tage den på egen kappe. Der hvor Mysla og jeg går om onsdagen tør jeg næsten ikke hilse på nogen hunde, da de fleste er totalt på mærkerne og jeg vil ikke have at Mysla skal have en dårlig oplevelse. så jeg bakker troligt væk fra alle hilseentusiasterne og så er jeg ligeglad med at de tror at det er min hund der er sur:blink: De holder afstand.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Jeg synes det er fint, og egentlig også ret flot at du sådan holder på din første indskydelse. Det tror jeg mange, inkl. mig selv, kunne blive lidt bedre til :5up: Hunde ændrer sig jo. Cajsa fyldte 2 år for nogle måneder siden, og jeg kan klart mærke et skifte i hendes forhold til andre hunde. Hun har altid været super underdanig og konsekvent lagt sig ned ved møde med andre hunde. Det gør hun ikke altid længere. Den anden dag til træning mødte vi en sød hvalp, og af en eller grund rejste Cajsa børster af den. Så gik vi ligeså stille vores vej igen :pift: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Selv ville jeg nu også vælge denne tæve fra. Har endnu ikke forstået hvorfor nogle hundeejere insisterer på, at deres kræ skal kunne med alt og alle. . Jeg tror ikke at ovenstående var henvendt til mig, men hvis det alligevel var, så kan jeg sige, at jeg absolut ikke forventer at Luna kan med alle. Hun har kunnet ind til nu, men hun er jo endnu også meget ung, og jeg vil skam ikke blive overrasket hvis hun en dag møder en hun ikke kan med, og så vil vi bare undgå denne hund. Mine hunde får selv lov at bestemme, hvem de vil hilse på af hunde. Der ønsker jeg ikke at presse dem til noget, som jeg ikke kan se et positivt resultat af.. Luna vil gerne hilse på alle, og jo mindre de kan lide hende, jo større er hendes behov for at overbevise dem om at hun er sød... Så derfor kan jeg ikke helt stole på Luna's ivrighed efter at hilse på en anden hund, og samtidig er hun lidt usikker i mødet med andre hunde, så jeg støtter hende rent mentalt i disse møder, og her er det så jeg er ved at lære at blive bedre til at læse Luna's signaler. Hvornår er det hendes almindelig meget dæmpende adfærd, og hvornår er hendes signaler anderledes og jeg skal undlade at støtte hende (og dermed presse hende ind i situationen). Dette er anden gang at jeg ser hendes signaler være anderledes, og første gang endte det som sagt med at den anden hund røg på hende... For mig ville det i den situation du nævner være glad, hvis der er gensidig tolerance. Luna ignorerede den anden hund, og den anden hund knurrede kortvarigt af Luna (på en afstand af 5-8 meter), men ellers ignorerede den også Luna, så vi kan sagtens træne på samme plads uden problemer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Uh, den kender jeg godt.. Den anden ejer bliver måske lidt ked af det, men det har jo ikke noget med at gøre at hendes hund er utilregnelig, men mere at du så at Luna var utryg ved hende og at du ikke mener Luna har noget ud af at hilse på hunde hun er usikker ved... eller noget;-) Den tror jeg at jeg vil benytte mig af, den kommer ikke til at lyde fjendtlig eller noget, men bare som om jeg er en pylrerøv :blink: Jeg har prøvet at tørre sådan en svada af nogle gange og det hjælper tit at tage den på egen kappe. Der hvor Mysla og jeg går om onsdagen tør jeg næsten ikke hilse på nogen hunde, da de fleste er totalt på mærkerne og jeg vil ikke have at Mysla skal have en dårlig oplevelse. så jeg bakker troligt væk fra alle hilseentusiasterne og så er jeg ligeglad med at de tror at det er min hund der er sur:blink: De holder afstand.. Det er jeg så ikke ligeglad med, en af grundene til at jeg er på træningspladserne, er netop at give folk et andet billede af min race, end det de ser i medierne, og så nytter det jo ikke noget at jeg giver alle et indtryk af at hun er aggressiv :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 jeg lader aldrig mine voksne tæver hilse på andre voksne fremmede tæver, jeg kan ikke se hvorfor de skulle må jeg indrømme, mit standart svar hvis folk vil lade hundene hilse er: nej min kan ikke med andre tæver Jeg ved faktisk ikke helt om det altid er rigtigt, men jeg gider ikke prøve, mine hunde har legekammerater nok, de behøvves ikke nye og jeg har ikke behov for at se om "de kan sammen" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Jeg synes det er fint, og egentlig også ret flot at du sådan holder på din første indskydelse. Det tror jeg mange, inkl. mig selv, kunne blive lidt bedre til :5up: Hunde ændrer sig jo. Cajsa fyldte 2 år for nogle måneder siden, og jeg kan klart mærke et skifte i hendes forhold til andre hunde. Hun har altid været super underdanig og konsekvent lagt sig ned ved møde med andre hunde. Det gør hun ikke altid længere. Den anden dag til træning mødte vi en sød hvalp, og af en eller grund rejste Cajsa børster af den. Så gik vi ligeså stille vores vej igen :pift: Og den anden tæve var jo netop fyldt to år, her hvor nogen hunde holder op med at være lige så selskabelige som de altid har været. For Luna er der stadig et halvt års tid til hun når denne alder, og hun vil frygtelig gerne alle andre hunde stadig. Det er jo ikke sikkert at det vil ændrer sig, men alligevel er jeg opmærksom på det, samt på at hun så småt er begyndt at virke anderledes på andre hunde (især tæver), da hun jo efterhånden er gammel nok til at kunne være en evt. rival... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 jeg lader aldrig mine voksne tæver hilse på andre voksne fremmede tæver, jeg kan ikke se hvorfor de skulle må jeg indrømme, mit standart svar hvis folk vil lade hundene hilse er: nej min kan ikke med andre tæver Jeg ved faktisk ikke helt om det altid er rigtigt, men jeg gider ikke prøve, mine hunde har legekammerater nok, de behøvves ikke nye og jeg har ikke behov for at se om "de kan sammen" Jeg lader Luna hilse på de andre hunde på pladsen, da vi startede til træning lod jeg hende ikke hilse, men hendes usikkerhed vedr. de andre hunde gjorde, at hun havde meget svært ved at koncentrere sig om træningen før hun lige havde set de andre hunde an... Måske er det et problem at jeg har ladet hende bibeholde dette behov, men for Luna har det bare drejet sig om at stikke snuderne sammen i 2 sekunder (ikke lege eller noget), og så har hun igen kunne koncentrere sig, så derfor har det været lettere for mig at lade hende hilse. Desuden bor jeg midt ude i ingenting, så hvis hun ikke hilser på hunde til træning, så hilser hun aldrig på nogen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Jeg lader Luna hilse på de andre hunde på pladsen, da vi startede til træning lod jeg hende ikke hilse, men hendes usikkerhed vedr. de andre hunde gjorde, at hun havde meget svært ved at koncentrere sig om træningen før hun lige havde set de andre hunde an... Måske er det et problem at jeg har ladet hende bibeholde dette behov, men for Luna har det bare drejet sig om at stikke snuderne sammen i 2 sekunder (ikke lege eller noget), og så har hun igen kunne koncentrere sig, så derfor har det været lettere for mig at lade hende hilse. Desuden bor jeg midt ude i ingenting, så hvis hun ikke hilser på hunde til træning, så hilser hun aldrig på nogen... for mig er problemet ikke andre hunde men at det er fremmede hunde, jeg ville da bibeholde hilsen på kendte hunde, men stoppe med at hilse på fremmede, dvs nye på træningspladsen Du vil ganske givet komme ud for flere hun ikke kan hilse på, både fordi hun selv bliver voksen men i lige så høj grad fordi hun vil møde andre som ikke må, eller skal hilse. Så derfor for mig at se må du se og komme af med vanen og samtidig bibeholde 2-3 hunde som hun stadig hilser på og evnt også leger med. Hun skal jo under alle omstændigheder lære at arbejde uden at hilse på alle;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Den tror jeg at jeg vil benytte mig af, den kommer ikke til at lyde fjendtlig eller noget, men bare som om jeg er en pylrerøv :blink: Det er jeg så ikke ligeglad med, en af grundene til at jeg er på træningspladserne, er netop at give folk et andet billede af min race, end det de ser i medierne, og så nytter det jo ikke noget at jeg giver alle et indtryk af at hun er aggressiv :blink: ja, pylrerøv kan vi tåle at være:) Og kan godt forstå du gerne vil have Luna til at give et godt indtryk og det gør i jo også når hun hilser på de andre hunde:) jeg ved jo heller ikke om mine medkursister tænker det at hunden må være gal eller ejeren. Jeg ved bare at jeg holder hende ude af de "slagsmål" der har været mindst et af hver gang jeg har været der! Netop fordi alle skal hilse på alle de trækker hen imod også selvom det er i strakt line og rejste børster:roll: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 for mig er problemet ikke andre hunde men at det er fremmede hunde, jeg ville da bibeholde hilsen på kendte hunde, men stoppe med at hilse på fremmede, dvs nye på træningspladsen Du vil ganske givet komme ud for flere hun ikke kan hilse på, både fordi hun selv bliver voksen men i lige så høj grad fordi hun vil møde andre som ikke må, eller skal hilse. Så derfor for mig at se må du se og komme af med vanen og samtidig bibeholde 2-3 hunde som hun stadig hilser på og evnt også leger med. Hun skal jo under alle omstændigheder lære at arbejde uden at hilse på alle;-) Jeg er enig med en masse af de andres indlæg om, ikke at lade Luna hilse på denne tæve igen - stol på maven og handel derefter :blink: Jeg er også enig med Kleo her, tiden hvor Misja hilste på alt og alle er for længest forbi. Den blev forbi netop omkring hendes træden ind i voksen alderen af alle de grunde kloe skriver. I dag vil hun heller ikke have fremmede hunde tæt på når hun er i snor, vi blev da også uvenner sidst vi trænede en dag i vores gamle klub fordi en schæfer ejer ikke mente hendes hund kunne koncentrere sig før den havde hilst/snuset i 2 sek. til alle de andre på holdet. Well, den fik ikke lov at hilse på Misja for min hund skal sq ikke tvinges til at blive snuset til af en fremmede hund, når jeg ved hun vil hade det med deraf følgene udfald og høje gø. Men kors i hytten hvor den anden hundeejer blev sur og øffede resten af timen, om hendes problem pga. hendes hund ikke havde fået lov at hilse på alle de andre hunde (min) Jeg ved godt at du ikke er sådan, Lonny , men forstå mig ret, der kan sagtens komme tider hvor Luna af den ene eller den anden årsag ikke kan få lov at hilse i den situation, og så er det jo bedst hvis hun lære (imø) at hun heller ikke har brug for det allerede nu mens hun stadig er ung og påvirkelig (?) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 for mig er problemet ikke andre hunde men at det er fremmede hunde, jeg ville da bibeholde hilsen på kendte hunde, men stoppe med at hilse på fremmede, dvs nye på træningspladsen Du vil ganske givet komme ud for flere hun ikke kan hilse på, både fordi hun selv bliver voksen men i lige så høj grad fordi hun vil møde andre som ikke må, eller skal hilse. Så derfor for mig at se må du se og komme af med vanen og samtidig bibeholde 2-3 hunde som hun stadig hilser på og evnt også leger med. Hun skal jo under alle omstændigheder lære at arbejde uden at hilse på alle;-) Jeg tror at du har ret, det er nok ved at være på tide at jeg erkende at hun ikke er hvalp mere... Egentlig har jeg altid haft den holdning, at hunde er semisolitære, og derfor sjældent har glæde af at hilse på alle mulige fremmede hunde, men hvorfor jeg lige har glemt det i farten, det skal jeg ikke kunne sige Jeg har også tænkt lidt over det jeg skrev tidligere til MK101, om at Luna selv ville hilse på alle hunde... Det er egentlig ikke rigtig i den situation jeg beskrev i startindlægget, hun ville gerne hilse på den hanhund der var tilstede, og da vi var færdige med at hilse på den, så spurgte jeg tæveejeren om vi måtte hilse, Luna havde på daværende tidspunkt ikke gjort tegn til at hun gerne ville hilse på hende, det blev hun først tvunget til da jeg begyndte at gå hen imod tæven... ja, pylrerøv kan vi tåle at være:) Og kan godt forstå du gerne vil have Luna til at give et godt indtryk og det gør i jo også når hun hilser på de andre hunde:) jeg ved jo heller ikke om mine medkursister tænker det at hunden må være gal eller ejeren. Jeg ved bare at jeg holder hende ude af de "slagsmål" der har været mindst et af hver gang jeg har været der! Netop fordi alle skal hilse på alle de trækker hen imod også selvom det er i strakt line og rejste børster Det er da utroligt at folk ikke er mere lydhøre overfor deres hundes signaler, der er jo ingen grund til at indgå i en konflikt der så tydeligt kunne have været undgået Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Jeg er enig med en masse af de andres indlæg om, ikke at lade Luna hilse på denne tæve igen - stol på maven og handel derefter :blink: Jeg er også enig med Kleo her, tiden hvor Misja hilste på alt og alle er for længest forbi. Den blev forbi netop omkring hendes træden ind i voksen alderen af alle de grunde kloe skriver. I dag vil hun heller ikke have fremmede hunde tæt på når hun er i snor, vi blev da også uvenner sidst vi trænede en dag i vores gamle klub fordi en schæfer ejer ikke mente hendes hund kunne koncentrere sig før den havde hilst/snuset i 2 sek. til alle de andre på holdet. Well, den fik ikke lov at hilse på Misja for min hund skal sq ikke tvinges til at blive snuset til af en fremmede hund, når jeg ved hun vil hade det med deraf følgene udfald og høje gø. Men kors i hytten hvor den anden hundeejer blev sur og øffede resten af timen, om hendes problem pga. hendes hund ikke havde fået lov at hilse på alle de andre hunde (min) Jeg ved godt at du ikke er sådan, Lonny , men forstå mig ret, der kan sagtens komme tider hvor Luna af den ene eller den anden årsag ikke kan få lov at hilse i den situation, og så er det jo bedst hvis hun lære (imø) at hun heller ikke har brug for det allerede nu mens hun stadig er ung og påvirkelig (?) Du skrev dette indlæg imens jeg skrev mit, og som du vil kunne se, så er jeg stort set enig i alt hvad du skriver, men i min iver for at være høflig, så har jeg nok lidt glemt det i farten... Og hun kan jo stadig hilse på Misja og Sokie, jeg skal nok bare erkende at hun er ved at være voksen, og dermed er det ikke nødvendigt at hilse på alle hunde længere. Og ja, du har også ret i, at Luna, eller måske er det mig, skal lære at det ikke længere er nødvendigt at hilse på alle hunde på træningspladsen. Og nu når jeg tænker over det, så er jeg egentlig ikke helt sikker på om det overhovedet er hendes ønske, eller om det bare er mig der har overset at hun har udviklet sig, for som skrevet i forrige indlæg, så havde hun rent faktisk slet ikke udtrykt noget ønske om at hilse på den tæve :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Du skrev dette indlæg imens jeg skrev mit, og som du vil kunne se, så er jeg stort set enig i alt hvad du skriver, men i min iver for at være høflig, så har jeg nok lidt glemt det i farten... Og hun kan jo stadig hilse på Misja og Sokie, jeg skal nok bare erkende at hun er ved at være voksen, og dermed er det ikke nødvendigt at hilse på alle hunde længere. Og ja, du har også ret i, at Luna, eller måske er det mig, skal lære at det ikke længere er nødvendigt at hilse på alle hunde på træningspladsen. Og nu når jeg tænker over det, så er jeg egentlig ikke helt sikker på om det overhovedet er hendes ønske, eller om det bare er mig der har overset at hun har udviklet sig, for som skrevet i forrige indlæg, så havde hun rent faktisk slet ikke udtrykt noget ønske om at hilse på den tæve :hmm: Ja jeg kunne godt se at vi nærmest postede samtidig, men ville ikke slette mit indlæg - havde du nået at se det, ville det jo virke møstisk :blink: Jeg kan forstille mig at du er lige som de fleste af os andre, vi halter ofte 5-6 pote længder bagefter vores hunde. Især de første 3-4 år hvor så mange ting sker og de forandre sig, så måske det mere er dig der ikke helt er fulgt med Luna? Jeg kan stadig huske, da min tøs var yngre, alle de gange jeg fortalte folk at Misja kunne lide/ikke lide det og det, hvorefter hun ofte beviste præcis det modsatte! :stupid: Til sidst lærte jeg at sige, nogen gange kan hun osv... Og ja, Luna har hendes faste venner og mon ikke det er nok for hende, sådan overordnet set Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret September 22, 2010 Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 hvor er du god til at beskrive Lunas sprog! Jeg ser det tydeligt for mig.. Som du selv er inde på, er der selvfølgelig ingen grund til at de to hilser. Især når de begge er forholdsvis gode til at ignorere den anden på pladsen, og der derfor ikke er noget drama omkring dem.. Det kan være rigtig svært at sige fra!.. Især hvis man måske som person er lidt konfliktsky, og samtidig gerne vil vise omverdenen at ens hund altså er sød og dejlig.. Hvis jeg oplever at den anden ejer ikke rigtig forstår at vedkommendes hund altså ikke er helt sååå sød, siger jeg gerne "Ej, de her to kan vist ikke sammen, tror ikke de skal hilse" eller noget i den stil. Så "skylden" spredes ud og pålægges begge hunde.. Meget få ejere kan tåle at høre at deres hunde ikke kan med andre.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 Ja jeg kunne godt se at vi nærmest postede samtidig, men ville ikke slette mit indlæg - havde du nået at se det, ville det jo virke møstisk :blink: Jeg kan forstille mig at du er lige som de fleste af os andre, vi halter ofte 5-6 pote længder bagefter vores hunde. Især de første 3-4 år hvor så mange ting sker og de forandre sig, så måske det mere er dig der ikke helt er fulgt med Luna? Jeg kan stadig huske, da min tøs var yngre, alle de gange jeg fortalte folk at Misja kunne lide/ikke lide det og det, hvorefter hun ofte beviste præcis det modsatte! :stupid: Til sidst lærte jeg at sige, nogen gange kan hun osv... Og ja, Luna har hendes faste venner og mon ikke det er nok for hende, sådan overordnet set Jo, det tror jeg, så skal jeg måske bare gøre lidt mere ud af at mødes med disse venner :hmm: Jeg har jo nok lidt en konstant dårlig samvittighed fordi vi bor hvor vi bor, hun har jo ingen legekammerater her i nærheden, så det er ikke særlig tit at hun møder nogen hun kender. Men måske er det heller ikke nødvendigt i takt med at hun bliver ældre, men jeg vil jo bare så nødigt at hun ender med at blive en særling fordi hun aldrig har tæt kontakt med andre hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 22, 2010 hvor er du god til at beskrive Lunas sprog! Jeg ser det tydeligt for mig.. Tak Jeg interesserer mig meget for det, så det er derfor jeg lægger så meget mærke til hvordan hun gør i de forskellige situationer, jeg håber også, at det på sigt kan redde mig fra evt. dårlige situationer, nu skal jeg jo så bare lige lære at tolke det også :blink: Som du selv er inde på, er der selvfølgelig ingen grund til at de to hilser.Især når de begge er forholdsvis gode til at ignorere den anden på pladsen, og der derfor ikke er noget drama omkring dem.. Det kan være rigtig svært at sige fra!..Især hvis man måske som person er lidt konfliktsky, og samtidig gerne vil vise omverdenen at ens hund altså er sød og dejlig.. Ja, ovenstående sætning rummer nok en stor del af mit problem Hvis jeg oplever at den anden ejer ikke rigtig forstår at vedkommendes hund altså ikke er helt sååå sød, siger jeg gerne "Ej, de her to kan vist ikke sammen, tror ikke de skal hilse" eller noget i den stil.Så "skylden" spredes ud og pålægges begge hunde.. Meget få ejere kan tåle at høre at deres hunde ikke kan med andre.. Jeg tror også at det er den rigtige strategi, et eller andet med at jeg kan se på Luna at hun er lidt usikker ved den anden tæve, og derfor syntes jeg ikke de skal hilse, så er der forhåbentlig ingen der bliver sure... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts