Hop til indhold

Nogen der kender min hund´s fortid??


Gæst your_dreamlover
 Share

Recommended Posts

Gæst your_dreamlover

Hej Alle sammen. Jeg fik for 1½ måned siden den dejlge hund fra min dyrlæge. Han var blevet bragt ind fra klinikken som herreløs og der var ingen ejer der meldte sig, så nu har jeg ham. Men jeg tænkte det kunne være meget sjovt hvis jeg måske kunne finde hans mor og hendes ejere så jeg kunne få lidt at vide om hvilke hunde han er "lavet" af. Så her er hvad jeg ved om ham og lidt kendetegn. Han er født omkring september 07, han er lige nu ca 60 cm høj (gulv til skulder) har en pels ca på længde med en golden retriever som er bølget og stritter lidt forskellige steder på kroppen. Han er sort med hvid blis på brystet en lille hvid plet ved penis og så hvide tæer på 3 af poterne derudover har han hvidt "skæg" Han har en hale med busket pels som krøller indover ryggen det meste af tiden. Han vejer omkring 23 kg. Ved ikke hvilke racer han har i sig, men har en ide om at der er noget labrador i ham. Han blev fundet på Morsbøl skolevej i 7200 Grindsted. Er der nogen som måske kender eller har en ide om hvem hans hunde mor kan være hører jeg meget gerne fra jer.

På forhånd tak

Henriette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst your_dreamlover

Han er simpelthen også bare skøn.. Da han blev fundet havde han kvælerhalsbånd på som var så stram at det måtte klippes af... Fatter ikke nogen har kunnet være så ligeglade.. Mht til racen er det næsten umuligt at sige hvad han er da alle kommer med et nyt forslag. Indtil videre har følgende racer været nævnt: Labrador, spids (af en art), collie, schæfer, münsterlænder. Så budene er mange, det er også derfor jeg synes det kunne være sjovt at finde moren, og måske få vished.. På billedet kan man se lidt af de hvide poter og hans "krølle" på halen

Tak for velkomsten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst your_dreamlover

Han er fuld af krudt, det er umuligt at løbe ham træt, han kan fortsætte i evigheder.. hehe, men han er bare super skøn.. Jeg har overvejet agility, men han skal lige være lidt ældre og så skal vi først have det helt basale på plads, venter på at der bliver startet et unghunde hold op, så jeg kan komme til træning med ham. Han var helt rå da jeg fik, han kunne dårligt finde ud af sit, men nu kan han sitte, gi pote, high five, dæk og komme når jeg kalder ham ind (medmindre der er andet der er mere spændende, hehe). Han hedder King.

Link til indlæg
Del på andre sites

...Der er jo retriever i ham, -uanset om det er flat- eller golden eller labrador.

Så han ville elske at lave noget med at søge efter ting. Det kan være ting, som du "taber" og han så skal hjælpe dig med at finde, --eller det kan helt enkelt være at få maden serveret ude i højt græs, så han må bruge snuden for at finde det. :madtid:

Det gør ham træt på en bedre måde en f.eks. at løbe ved siden af en cykel. For det sidste bygger bare hans kondition op, så han kan løbe mere og mere...

 

Og så vil han sandsynligvis også elske at hjælpe dig med at bære ting.

Mine egne hunde har båret et rundstykke hjem fra bageren. Eller en avis fra kiosken.. --Og hvis mine vanter er for varme om vinteren, så er Silke (rød retriever) lykkelig for at bære dem..

--Silke henter osse ting til mig.. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst your_dreamlover

Han elsker at bruge snuden og han bruger den meget. Jeg laver foder søg med ham stort set hver dag, for som du skriver så gør det ham træt.. Og når han søger efter maden, så er han 100% koncentreret, selv katten kan løbe lige forbi ham uden at han ænser den.. Så regner med at når vi er startet på hundetræning og han er blevet dygtig til det, at jeg vil prøve at gå til spor sammen med ham, så han kan få brugt sin næse.. Jeg har vedlagt et billede hvor man rigtig kan se hvordan pelsen stritter i alle mulige retninger (og så er han jo bare dejlig at kigge på :-P )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

60 cm høj og vejer kun 23 kg? Det lyder som en meget let hund, men det synes jeg ikke umiddelbart han ser ud til at være?

 

Nå, pels kan snyde.

 

Han ser dejlig ud, tillykke med ham :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst your_dreamlover
60 cm høj og vejer kun 23 kg? Det lyder som en meget let hund, men det synes jeg ikke umiddelbart han ser ud til at være?

 

Nå, pels kan snyde.

 

Han ser dejlig ud, tillykke med ham :-P

 

Ja når man ser ham, så skulle man ikke tro at han kun vejede 23 kg, men han er en utrolig slank hund, med masser af pels.. Og så er han sindssygt stærk. I går formåede han at trække vores parasolfod på 35 kg.. Gloede godt nok lidt da han begyndte at gå og da snoren ikke var længere så trak han da bare lidt hårdere så han kunne nå den pind han havde set og så fulgte parasolfoden sq efter.. hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst your_dreamlover
En af mine venner har et hund der ligner ham utroligt meget, men han er 5 år. Så ikke noget familie, kan vi godt regne med. Nå men han er en blandning af en border og F1 lab. Den er også meget aktiv, men bliver brugt til agillity og næse arbejde.

God fornøjelse med ham :vinken:

Jeg har også selv tænkt mig at dyrke noget agility med ham, men er jo nødt til at vente til han er lidt ældre, så jeg er sikker på han er helt udvokset. Og næse arbejde det elsker han, men indtil videre nøjes vi med fodersøg, og så koncentrerer vi os 100% om alm træning, da han jo var helt "rå" da jeg fik ham. Og skal hilse og fortælle at det er ikke det nemmeste tidspunkt at begynde at træne sådan en hund på, men hva pokker vi gør fremskridt og det er skønt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst perzern

Uden at vide det (svært at se det på foto) vil mit bud være, at han er: Over 50% Labrador retriever, resten Irsk hyrdehund med en strø fe-drys, måske trolde-drys; Schæfer:blink: En hund der ikke er bange for postbudet ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst your_dreamlover

Rent faktisk var han bange for postbuddet i starten, men efter han fandt ud af de har hundekiks i lommen, så var han ellevild med postbuddet. Men han er en lidt sky hund over for fremmede mennesker især mænd, men jeg tror det har noget med hans fortid at gøre. Men det finder jeg jo nok aldrig ud af... Men skøn det er han stadig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst perzern
Rent faktisk var han bange for postbuddet i starten, men efter han fandt ud af de har hundekiks i lommen, så var han ellevild med postbuddet. Men han er en lidt sky hund over for fremmede mennesker især mænd, men jeg tror det har noget med hans fortid at gøre. Men det finder jeg jo nok aldrig ud af... Men skøn det er han stadig...

 

Det var egentlig bare for sjovt jeg skrev det med postbudet, det er fordi der på det første foto hænger en postjakke på stolen:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst your_dreamlover
Det var egentlig bare for sjovt jeg skrev det med postbudet, det er fordi der på det første foto hænger en postjakke på stolen:5up:

 

Hehe ok... Så kvik var jeg så ikke... hehe. Men ja nu er han ikke bange for posten.. Og efter at vores postbud gav King hundekiks er han begyndt at overfalde min jakke.. Så nu har han lært at kæde det sammen. Rød jakke= hundekiks:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe ok... Så kvik var jeg så ikke... hehe. Men ja nu er han ikke bange for posten.. Og efter at vores postbud gav King hundekiks er han begyndt at overfalde min jakke.. Så nu har han lært at kæde det sammen. Rød jakke= hundekiks:-D

 

Det sjovt:blink:

 

De er sgu ikke så dumme de kære venner:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...