Gæst Bailey8240 Skrevet September 23, 2010 Rapporter Share Skrevet September 23, 2010 Hej Vi søger nogle rigtig gode bløde godbider til trænings øjne med... Vi har en cavalier. Nogle som kan anbefale nogle gode?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 kogt kylling/kalkun skåret/revet i små stykker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 eller suppekødboller, cocktailpølser eller købefrikadeller, også skåret i småbidder, nemt, billigt og effektivt til vores kræsne hund. hvis du kan få dig selv til at give din hund den slags skrald altså - guanomos forslag er utvivlsomt sundere! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst skovtrold Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 kødbollerne plejer jeg at dele i kvarte og lige riste 15-30 min i ovnen ved 200 C, så fedter de ikke s meget. Idag har jeg lige lavet lever bidder af 3.5 kg lever. kogt en time, skåret ud og ristet i ovn lige som køgbollerne. Bare så de stadig er bløde inden i. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 kyllingetern, de kan deles i mindre bidder, hvis nødvendigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aina B Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 Eller pølser skåret ud i små bidder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 (rettet) Jeg køber nogle der hedder Agility, og nogle der hedder Boxby. Begge slags findes i flere smagsvarianter, og er simpelthen de bedste træningsguffer jeg til dags dato har prøvet. Eller, ja, altså... Som hundene har prøvet, selvfølgelig... :blink: De er også yderst "behagelige at arbejde med" for føreren, prisen er rimelig, og jeg køber simpelthen ikke længere andet! :klap: Jeg køber dem hos Dalum Dyrehandel i Odense, men de kan sikkert også findes andetsteds. Bl.a. fandt jeg "Agility" på nettet, HER, godt nok kun i 2 smager, der findes flere. Link til Boxby HER, fåes i 4 varianter. Hundenes tredie yndlingsguf er hjemmelavet - verdens bedste leverguffer! Dødnemme at lave, jeg fandt vistnok opskriften på nettet en gang..? 1 kop lever 1 kop gult majsmel 1 kop vand 1 knivspids hvidløgspulver (jeg tilsætter også en smule salt, bilder mig ind at det forstærker smagen også for hunde...) Leveren blendes, - det hele blandes sammen og kommes i en godt smurt bradepande (jeg bruger nu bagepapir...). Bages ved 180 grader i 20-25 min. Skæres ud i passende bidder derefter. Kan fryses. Jeg vil liiiige oplyse at hvidløgspulveret faktisk gør at hele huset ikke stinker af lever, hvilket er godt! Til gengæld stinker det af hvidløg - hvilket jeg synes er helt ok... Jeg skærer dem ud i lange, smalle "stænger", de er dødnemme at ta' ud af fryseren enkeltvis, og bare skære over i passende størrelser. Så tø'r de nærmest op af sig selv på vej til træning..! God bagelyst...! MVH Korvis Edit: linksens funker vist ikke, prøver at klistre dem ind her igen. Agility: http://www.*******.dk/godbidder-459/bloede-godbidder-57/ Boxby: http://www.prolinepetfood.com/proline/product/9/51 Redigeret September 23, 2010 af korvis nye links... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 Frolic men en lille advarsel...once you go frolic - your dog NEVER goes back :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bellas mor Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 farvorit her er, hjemmelavet lever bider, koger lever og hjerte, med lidt supprkvast ( supprkvast for det ikke skal lugte så slemt af lever, kvasten kan undlades) koger altid en stor lever, skærer det i små bider og tører lidt derefter i ovnen og fryser det, så er det nemt når vi skal til træning at tage en portion op , (Bruger dem kun til træning, og er et STOR hit, i nød køber jegen pakke kogt skinketern, Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 Kogt lever eller hjerte som ikke efterfølgende tørres. De er bløde og hundene synes, de er lækre. Kogt lever fedter fingrene mere til end kogt hjerte gør Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 Frolic er da ikke bløde:vedikke: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Husk at I kun må give jeres hunde det der svarer til max 1 ! portion indmad pr uge- det gælder også lever/hjertegodbider man kan bage sine egne bløde kiks eller knapper af fisk feks tag halv torskerogn og ris , blend det og bland mel i, indtil det ikke klistrer mere rul det i nogle pølser og bag i 10 minutter, skær ud i knapper og bag yderligere i 20 minutter v 150 grader- Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Frolic er da ikke bløde:vedikke: jo - og kan knækkes så det bliver til 4 små :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 jo - og kan knækkes så det bliver til 4 små :blink: ja bløde i forhold til tørkost. Men jeg synes nu hellere ikke de umiddelbart går under bløde godbidder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 jo - og kan knækkes så det bliver til 4 små :blink: Ork, hvis man har en lille hund, kan man sagtens få ca. 20 godbidder ud af én frolic. :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Cuvette:klap:! Foretrukne godbid til særlig vigtig træning og prøver. --Når jeg har en rest kød fra middagsmaden, så bliver den skåret i små tern og frosset ned. Så ligger det klar til træning. Enhver steg eller stykker af kød (koteletter, bøffer osv) kan bruges, bare det ikke er saltet eller røget. Tern det og frys det ned. --I en snæver vending har vi brugt en pølse, skåret i tynde skiver:madtid:. Til en lille hund kan hver skive jo deles i 4 eller 8 stykker... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Tysons favoritbelønning er ost skåret i små tern. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bailey8240 Besvaret September 26, 2010 Rapporter Share Besvaret September 26, 2010 Husk at I kun må give jeres hunde det der svarer til max 1 ! portion indmad pr uge- det gælder også lever/hjertegodbider man kan bage sine egne bløde kiks eller knapper af fisk feks tag halv torskerogn og ris , blend det og bland mel i, indtil det ikke klistrer mere rul det i nogle pølser og bag i 10 minutter, skær ud i knapper og bag yderligere i 20 minutter v 150 grader- Det er vel kogt ris?? Og så bliver de bløde?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret September 26, 2010 Rapporter Share Besvaret September 26, 2010 ja det er kogt ris og det er bagetiden der afgører om de bliver bløde- noget andet som min hund er totalt elektrisk med er fiskefrikadeller der er også blød:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bailey8240 Besvaret September 26, 2010 Rapporter Share Besvaret September 26, 2010 og med din opskrift - bliver de så bløde? og hvad med opbevaring Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret September 26, 2010 Rapporter Share Besvaret September 26, 2010 ja de bliver bløde- sådan nullerbløde:lun:- og mine holder nogle dage (så har han ædt dem) jeg har dem i et rødbedeglas i køleskabet- hvis det er mere end 3-4 dage ville jeg fryse dem ned i dagsrationer, Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bailey8240 Besvaret September 26, 2010 Rapporter Share Besvaret September 26, 2010 Okay - jeg vil sige mange tak - det skal prøves Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret September 26, 2010 Rapporter Share Besvaret September 26, 2010 tunkiksene bliver også bløde (ikke tilsigtet,men smagen er jo ligegod) og kan strimles så de er handy på tur :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts