Hop til indhold

Bløde trænings bider

Recommended Posts

Gæst Bailey8240

Hej

Vi søger nogle rigtig gode bløde godbider til trænings øjne med...

Vi har en cavalier.

Nogle som kan anbefale nogle gode??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst skovtrold

kødbollerne plejer jeg at dele i kvarte og lige riste 15-30 min i ovnen ved 200 C, så fedter de ikke s meget.

Idag har jeg lige lavet lever bidder af 3.5 kg lever. kogt en time, skåret ud og ristet i ovn lige som køgbollerne. Bare så de stadig er bløde inden i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber nogle der hedder Agility, og nogle der hedder Boxby. Begge slags findes i flere smagsvarianter, og er simpelthen de bedste træningsguffer jeg til dags dato har prøvet. Eller, ja, altså... Som hundene har prøvet, selvfølgelig... :blink: De er også yderst "behagelige at arbejde med" for føreren, prisen er rimelig, og jeg køber simpelthen ikke længere andet! :klap:

Jeg køber dem hos Dalum Dyrehandel i Odense, men de kan sikkert også findes andetsteds. Bl.a. fandt jeg "Agility" på nettet, HER, godt nok kun i 2 smager, der findes flere.

Link til Boxby HER, fåes i 4 varianter.

Hundenes tredie yndlingsguf er hjemmelavet - verdens bedste leverguffer! Dødnemme at lave, jeg fandt vistnok opskriften på nettet en gang..?

1 kop lever

1 kop gult majsmel

1 kop vand

1 knivspids hvidløgspulver

(jeg tilsætter også en smule salt, bilder mig ind at det forstærker smagen også for hunde...)

Leveren blendes, - det hele blandes sammen og kommes i en godt smurt bradepande (jeg bruger nu bagepapir...). Bages ved 180 grader i 20-25 min. Skæres ud i passende bidder derefter. Kan fryses.

Jeg vil liiiige oplyse at hvidløgspulveret faktisk gør at hele huset ikke stinker af lever, hvilket er godt! Til gengæld stinker det af hvidløg - hvilket jeg synes er helt ok... ;-)

Jeg skærer dem ud i lange, smalle "stænger", de er dødnemme at ta' ud af fryseren enkeltvis, og bare skære over i passende størrelser. Så tø'r de nærmest op af sig selv på vej til træning..!

God bagelyst...! ;-)

MVH Korvis

Edit: linksens funker vist ikke, prøver at klistre dem ind her igen.

Agility: http://www.*******.dk/godbidder-459/bloede-godbidder-57/

Boxby: http://www.prolinepetfood.com/proline/product/9/51

Redigeret af korvis
nye links...
Link til indlæg
Del på andre sites

farvorit her er, hjemmelavet lever bider,

koger lever og hjerte, med lidt supprkvast ( supprkvast for det ikke skal lugte så slemt af lever, kvasten kan undlades) koger altid en stor lever, skærer det i små bider og tører lidt derefter i ovnen og fryser det, så er det nemt når vi skal til træning at tage en portion op , (Bruger dem kun til træning, og er et STOR hit,

i nød køber jegen pakke kogt skinketern,

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk at I kun må give jeres hunde det der svarer til max 1 ! portion indmad pr uge- det gælder også lever/hjertegodbider

man kan bage sine egne bløde kiks eller knapper af fisk

feks tag halv torskerogn og ris , blend det og bland mel i, indtil det ikke klistrer mere

rul det i nogle pølser og bag i 10 minutter, skær ud i knapper og bag yderligere i 20 minutter v 150 grader-

Link til indlæg
Del på andre sites

Cuvette:klap:!

Foretrukne godbid til særlig vigtig træning og prøver.

--Når jeg har en rest kød fra middagsmaden, så bliver den skåret i små tern og frosset ned. Så ligger det klar til træning. Enhver steg eller stykker af kød (koteletter, bøffer osv) kan bruges, bare det ikke er saltet eller røget. Tern det og frys det ned.

--I en snæver vending har vi brugt en pølse, skåret i tynde skiver:madtid:.

Til en lille hund kan hver skive jo deles i 4 eller 8 stykker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bailey8240
Husk at I kun må give jeres hunde det der svarer til max 1 ! portion indmad pr uge- det gælder også lever/hjertegodbider

man kan bage sine egne bløde kiks eller knapper af fisk

feks tag halv torskerogn og ris , blend det og bland mel i, indtil det ikke klistrer mere

rul det i nogle pølser og bag i 10 minutter, skær ud i knapper og bag yderligere i 20 minutter v 150 grader-

Det er vel kogt ris??

Og så bliver de bløde??

Link til indlæg
Del på andre sites