potil Skrevet September 23, 2010 Rapporter Share Skrevet September 23, 2010 Kender I det med at man kommer hjem til en temmelig opkørt/stresset hund? Da jeg kom hjem til Flipsedyret, var han helt oppe og køre og kunne slet ikke stoppe med at hilse, han har tydeligvis oplevet noget vanvittigt sindsoprivende mens jeg var væk, for han havde alle tegnene på at han var stresset. Det er sket en gang før hvor mine underboer bemærkede at han gøede meget, men de sagde ikke om der var sket noget der være til grund for det. jeg gjorde bare som jeg plejer da jeg kom ind, men han er først nu ved at være på det normale leje, selv vores gåtur var i highspeed :stupid: - og det er selvfølgelig sådan noget der sker når jeg kommer lidt for sent hjem og føler mig lidt utilstrækkelig Hvordan ville I komme hjem til en opkørt eller stresset hund? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 Du mener hvad "vi" gør/vil gøre når/hvis vi kommer hjem til en stresset eller opkørt hund, for at få den ned i gear igen, eller? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret September 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 Du mener hvad "vi" gør/vil gøre når/hvis vi kommer hjem til en stresset eller opkørt hund, for at få den ned i gear igen, eller? ja nemlig man kan jo ikke rigtigt give hunden noget at tænke over når man lige kommer ind af døren, så hvad kan være godt at gøre for hundebassen så h*n ikke ryger op i det blå-lilla felt idet man træder ind af døren? Eller ihvertfald at få ned i gear ret hurtigt... Den der "ding, dong, dynamolygte! nu kommer den gumpetunge hjem"-lykkerus er jo stressreaktionen fra tidligere på dagen og det er træls for ham synes jeg... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 ja nemlig man kan jo ikke rigtigt give hunden noget at tænke over når man lige kommer ind af døren, så hvad kan være godt at gøre for hundebassen så h*n ikke ryger op i det blå-lilla felt idet man træder ind af døren? Eller ihvertfald at få ned i gear ret hurtigt... Den der "ding, dong, dynamolygte! nu kommer den gumpetunge hjem"-lykkerus er jo stressreaktionen fra tidligere på dagen og det er træls for ham synes jeg... Oki Altså jeg er jo sådan en total doven én, der er lidt for stor fan af nemme løsninger Så det jeg gør, når vi har været længe væk, og stemningen derfor er lidt mere oppisket end normalt -de er jo 4 til at piske en stemning op, er simpelthen at lukke dem ud, lige så snart vi kommer hjem, og så bliver der ellers serveret fodersøg på græsplænen, hvilket de bruger 15-20 minutter på og når de så er færdige med det, så er de nede i et gear hvor de er "til at have med at gøre igen", om man så må sige Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret September 26, 2010 Rapporter Share Besvaret September 26, 2010 Ja, foder søg. Mine er gode til at køre hinanden op til tider, så jeg kaster som regel en håndfuld foder ud over gulvet og er det ikke nok til at falde ned, så hjælper det som regel med en tur i haven og en god omgang kæl. Sheila ber nogle gange bare om at ligge i arm, det er meget hyggeligt:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret September 26, 2010 Rapporter Share Besvaret September 26, 2010 Du kunne sætte dig ned på gulvet og snakke stille og roligt, og se om du kunne omvende det høje gear til en nussehygning? det gør jeg når jeg kommer hjem, da Izzie er helt oppe og køre og hyler et meget utålmodigt hyl hvis jeg ikke kommer hen i sofaen og sætter mig og siger hej så kører hun bare TOTALT meget op :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hellemusen Besvaret September 26, 2010 Rapporter Share Besvaret September 26, 2010 Hvis din hund er overgearet af glæde når du kommer hjem kunne du jo når du har hilst og kælet den lidt, give den et tyggeben så har den noget at lægge sig ned og hygge med, eller straks snuppe snoren og gå en tur med den, og så er der nok ro på når i kommer hjem fra jeres gåtur Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts