Hop til indhold

Alle hunde-ejer´s mareridt

Recommended Posts

Vi var jo ved dyrlægen idag og da jeg sidder i venteværelset kommer der en mand humpende ind, han gik meget dårligt på det ene ben.

Da jeg kommer ind til dyrlægen fortæller denne at manden´s hund lige var blevet overfaldet og ejer kom lige fra skadestuen.

Snakkede så med ejer i venteværelset bagefter og han fortalte at han var kommet gående på en af de befærdede veje i området, og ud af ingenting var kommet en løs muskel/kamphund, den gik direkte til angreb på hans ældre hund og ejer havde smidt sig imellem og fået et par kraftige bid i fod/ben, dyrlægen sagde man kunne se knoglerne....

Overfalds hunden var blevet smidt i en bil og kørt væk, så ingen oplysninger om forsikring osv...

Vidner havde stået mere eller mindre chokeret over det som skete og ingen nåede at tage nummer på bilen, efter hvad jeg blev oplyst.

Hunden var syet sammen igen og så ud til at være ved nogenlunde godt mod....heldigvis da

Det er godt nok trist vi er kommet så langt at man ikke står ved sit ansvar, når ens hund laver lort i den !

Link til indlæg
Del på andre sites

FØJ! Der må sidde en ejer et sted derude med meget dårlig smag i munden!

Det nærer jeg desværre ikke de store forventninger om.....

Fik bare så ondt af den mand og hans hund, for det kan simpelt hen ikke være rigtig man ikke kan gå i fred og lufte sin hund i snor.

Opfordrede ham til at melde det, så han måske også kunne få dækket regningen og hvis der senere viser sig problemer med foden/benet, så skal der jo også foreligger en masse papirer

Link til indlæg
Del på andre sites

utroligt at folk ikke står ved sit ansvar :shock:

Men så igen, hvis det var en listehund, så ville risikoen for aflivelse være stor, og så kan jeg godt forstå man bare kører sin vej. Ej sagt at det er rigtigt, men jeg kan godt forstå det.

Ville du helt ærligt køre fra stedet hvis du havde en listehund ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, man kan da håbe at ejeren af den anden hund kommer til fornuft og melder sig på banen, man har jo før hørt om at folk stikker af fra et gernings sted fordi de simpelthen er gået helt i chok og når de så bagefter får det tænkt igennem får det rigtigt dårligt med det.

:x2::x2:

Håber at manden og hunden kommer sig helt igen, hvor må det være frygteligt at se sin hund blive overfaldet sådan, og jeg havde altså også lagt mig imellem, hellere mig end min bette tøs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke at jeg har været ude for noget lignende, men kan godt lidt se hvor Aslan og Belzique kommer fra. Folk kan gå i chok og handle helt irrationelt.

MEN når det er sagt, listehund eller ej, så ville jeg aldrig lade en hund leve, der havde overfaldet en anden hund på den måde, og oven i købet bidt et menneske i processen. Det er bare ikke acceptabelt. Og så kan den hedde labradoodlecockshitzamgravpompapbull eller noget, hvis jeg ikke kan stole på den 100 procent, både overfor andre hunde og mennesker, så er der ingen fremtid her.

Et er at være lidt reserveret overfor andre hunde/mennesker, men sådan et umotiveret angreb er bare uacceptabelt i min bog.

Jeg håber hunden og dens ejer kommer sig helt.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad ville i konket gøre ved overfald-jeg håber man kunne få fat i halsbåndet på overfaldshunden og så barevride det rundt- men jeg tror egentlig ikke jeg kan nå det. ellers er der vel testiklerne eller halen der kan vrides ..........

hvor er det forfærdeligt for den ejer her nævnt.Jeg hørte om en lignende sag- hvor hunden blev aflivet somfølge af skaderne- overfaldtshunden blev så anmeldt og aflivet- hvorefter overfaldshundens ejer siger til den forudrettede " nu står vi lige- vi har begge mistet en hund#:damn::damn::damn::damn:

sådan en kvinde skulle forbydes retten til at holde hund- for hun har da fattet nada

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad ville i konket gøre ved overfald-jeg håber man kunne få fat i halsbåndet på overfaldshunden og så barevride det rundt- men jeg tror egentlig ikke jeg kan nå det. ellers er der vel testiklerne eller halen der kan vrides ..........

hvor er det forfærdeligt for den ejer her nævnt.Jeg hørte om en lignende sag- hvor hunden blev aflivet somfølge af skaderne- overfaldtshunden blev så anmeldt og aflivet- hvorefter overfaldshundens ejer siger til den forudrettede " nu står vi lige- vi har begge mistet en hund#:damn::damn::damn::damn:

sådan en kvinde skulle forbydes retten til at holde hund- for hun har da fattet nada

Aner ikke hvordan jeg ville reagere, har aldrig stået i sådan en situation og håber ikke jeg kommer til at opleve det, men håber dog jeg ville have fornuft nok til ikke at gøre noget alt for dumt.....

Link til indlæg
Del på andre sites