Gæst Renésj Skrevet September 23, 2010 Rapporter Share Skrevet September 23, 2010 Vi var jo ved dyrlægen idag og da jeg sidder i venteværelset kommer der en mand humpende ind, han gik meget dårligt på det ene ben. Da jeg kommer ind til dyrlægen fortæller denne at manden´s hund lige var blevet overfaldet og ejer kom lige fra skadestuen. Snakkede så med ejer i venteværelset bagefter og han fortalte at han var kommet gående på en af de befærdede veje i området, og ud af ingenting var kommet en løs muskel/kamphund, den gik direkte til angreb på hans ældre hund og ejer havde smidt sig imellem og fået et par kraftige bid i fod/ben, dyrlægen sagde man kunne se knoglerne.... Overfalds hunden var blevet smidt i en bil og kørt væk, så ingen oplysninger om forsikring osv... Vidner havde stået mere eller mindre chokeret over det som skete og ingen nåede at tage nummer på bilen, efter hvad jeg blev oplyst. Hunden var syet sammen igen og så ud til at være ved nogenlunde godt mod....heldigvis da Det er godt nok trist vi er kommet så langt at man ikke står ved sit ansvar, når ens hund laver lort i den ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 ÆV for pokker noget l*rt... Stakkels hund og ejer:cry: Og ja, det mindste man kan gøre, er sgu at stå ved sit ansvar.. Sådan nogle idioter:evil: Jeg håber da manden og hans hund kommer sig helt - begge to Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 Ja det er sørgeligt, og dybt uansvarligt at stikke af Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 Jamen det er da godt DK har fået en ny lov, som jo beskytter folk mod NETOP den slags hændelser :damn: Synes en eller anden skulle ringe politikerne op. Håber manden og hans hund kommer sig uden men.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 puha hvor træls! håber ejer og hund kommer over det igen !! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 Håber på det bedste for både hund og ejer. Ejeren af den anden hund burde skamme sig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 FØJ! Der må sidde en ejer et sted derude med meget dårlig smag i munden! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 FØJ! Der må sidde en ejer et sted derude med meget dårlig smag i munden! Det nærer jeg desværre ikke de store forventninger om..... Fik bare så ondt af den mand og hans hund, for det kan simpelt hen ikke være rigtig man ikke kan gå i fred og lufte sin hund i snor. Opfordrede ham til at melde det, så han måske også kunne få dækket regningen og hvis der senere viser sig problemer med foden/benet, så skal der jo også foreligger en masse papirer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jeanett Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 Shit.... Sidder fuldstændig mundlam :oO Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Hej, Ja jeg bliver sgu også mundlam:shock:. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Ja det er ikke så nemt lige at finde ord.... Må høre dyrlægen i næste uge hvordan det går med hund og ejer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 utroligt at folk ikke står ved sit ansvar Men så igen, hvis det var en listehund, så ville risikoen for aflivelse være stor, og så kan jeg godt forstå man bare kører sin vej. Ej sagt at det er rigtigt, men jeg kan godt forstå det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 utroligt at folk ikke står ved sit ansvar Men så igen, hvis det var en listehund, så ville risikoen for aflivelse være stor, og så kan jeg godt forstå man bare kører sin vej. Ej sagt at det er rigtigt, men jeg kan godt forstå det. Ville du helt ærligt køre fra stedet hvis du havde en listehund ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Belzique Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Puha, man kan da håbe at ejeren af den anden hund kommer til fornuft og melder sig på banen, man har jo før hørt om at folk stikker af fra et gernings sted fordi de simpelthen er gået helt i chok og når de så bagefter får det tænkt igennem får det rigtigt dårligt med det. :x2: Håber at manden og hunden kommer sig helt igen, hvor må det være frygteligt at se sin hund blive overfaldet sådan, og jeg havde altså også lagt mig imellem, hellere mig end min bette tøs. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Belzique Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Ville du helt ærligt køre fra stedet hvis du havde en listehund ? Jeg ville ikke!! Hvis min hund gjorde noget sådan, listehund eller ej, så måtte jeg nok stærkt overveje at gå den tunge vej til dyrlægen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret September 25, 2010 Rapporter Share Besvaret September 25, 2010 Ikke at jeg har været ude for noget lignende, men kan godt lidt se hvor Aslan og Belzique kommer fra. Folk kan gå i chok og handle helt irrationelt. MEN når det er sagt, listehund eller ej, så ville jeg aldrig lade en hund leve, der havde overfaldet en anden hund på den måde, og oven i købet bidt et menneske i processen. Det er bare ikke acceptabelt. Og så kan den hedde labradoodlecockshitzamgravpompapbull eller noget, hvis jeg ikke kan stole på den 100 procent, både overfor andre hunde og mennesker, så er der ingen fremtid her. Et er at være lidt reserveret overfor andre hunde/mennesker, men sådan et umotiveret angreb er bare uacceptabelt i min bog. Jeg håber hunden og dens ejer kommer sig helt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret September 25, 2010 Rapporter Share Besvaret September 25, 2010 hvad ville i konket gøre ved overfald-jeg håber man kunne få fat i halsbåndet på overfaldshunden og så barevride det rundt- men jeg tror egentlig ikke jeg kan nå det. ellers er der vel testiklerne eller halen der kan vrides .......... hvor er det forfærdeligt for den ejer her nævnt.Jeg hørte om en lignende sag- hvor hunden blev aflivet somfølge af skaderne- overfaldtshunden blev så anmeldt og aflivet- hvorefter overfaldshundens ejer siger til den forudrettede " nu står vi lige- vi har begge mistet en hund#:damn::damn::damn::damn: sådan en kvinde skulle forbydes retten til at holde hund- for hun har da fattet nada Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret September 25, 2010 Rapporter Share Besvaret September 25, 2010 hvad ville i konket gøre ved overfald-jeg håber man kunne få fat i halsbåndet på overfaldshunden og så barevride det rundt- men jeg tror egentlig ikke jeg kan nå det. ellers er der vel testiklerne eller halen der kan vrides .......... hvor er det forfærdeligt for den ejer her nævnt.Jeg hørte om en lignende sag- hvor hunden blev aflivet somfølge af skaderne- overfaldtshunden blev så anmeldt og aflivet- hvorefter overfaldshundens ejer siger til den forudrettede " nu står vi lige- vi har begge mistet en hund#:damn::damn::damn::damn: sådan en kvinde skulle forbydes retten til at holde hund- for hun har da fattet nada Aner ikke hvordan jeg ville reagere, har aldrig stået i sådan en situation og håber ikke jeg kommer til at opleve det, men håber dog jeg ville have fornuft nok til ikke at gøre noget alt for dumt..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret September 25, 2010 Rapporter Share Besvaret September 25, 2010 noget alt for dumt:slem: ?? de skal vel skilles ad? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret September 25, 2010 Rapporter Share Besvaret September 25, 2010 Det er godt nok en virkelig trist historie.. Stakkels ejer og hund. Jeg tror at min første reaktion ville være, at sparke til den anden hund, for at få den afledt og væk. Men det er vist også bare fordi jeg har en tendens til at vælge spark, som første reaktion hvis jeg skal jage noget væk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret September 25, 2010 Rapporter Share Besvaret September 25, 2010 Ville du helt ærligt køre fra stedet hvis du havde en listehund ? Nej nu var det jo ikke det jeg skrev!!! , men jeg kan godt forstå at folk gør det, de står til at miste deres hund. Jeg siger heller ikke det er rigtigt :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts