Gæst kalp Skrevet September 23, 2010 Rapporter Share Skrevet September 23, 2010 Nå så blev de små Hovawart basser født, og ud af de 5 hvalpe var der kun een tæve, som de selv ville beholde til videre avl. Så ud på jagt igen.. Man er dog lidt trist til mode, for gad vide hvornår der dukker en ny mulighed op.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 øv hvor træls :ae: god hvalpejagt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 Nå så blev de små Hovawart basser født, og ud af de 5 hvalpe var der kun een tæve, som de selv ville beholde til videre avl. Så ud på jagt igen.. Man er dog lidt trist til mode, for gad vide hvornår der dukker en ny mulighed op.. Det var synd Er der nogen speciel grund til at det SKAL være en tæve? Hvis jeg ikke skulle opdrætte ville jeg kun have hanhunde.. De er så meget nemmere!! Hvertfald hos løverne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kalp Besvaret September 23, 2010 Rapporter Share Besvaret September 23, 2010 Lige med Hovawarten skal det være en tæve, set i forhold til at det skal være vores første hund. Så er vi blevet rådet til at vælge en tæve da hannerne måske ville være for stor en mundfuld da de prøver grænser af i et større omfang.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Lige med Hovawarten skal det være en tæve, set i forhold til at det skal være vores første hund. Så er vi blevet rådet til at vælge en tæve da hannerne måske ville være for stor en mundfuld da de prøver grænser af i et større omfang..Ok.. er racen sådan eller?JEg ved der florerer mange fordomme om hanhunde... De passer hvertfald ikke på Löwchen..Men derfor kan de jo godt passe på hovawart.. Jeg mener bare at hvis opdrætteren I har fundet er super og racen også..Så er det dumt at vælge dem fra pga kønnet..Men igen jeg kender overhovedet intet til racen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Ok.. er racen sådan eller?JEg ved der florerer mange fordomme om hanhunde... De passer hvertfald ikke på Löwchen..Men derfor kan de jo godt passe på hovawart.. Jeg mener bare at hvis opdrætteren I har fundet er super og racen også..Så er det dumt at vælge dem fra pga kønnet..Men igen jeg kender overhovedet intet til racen Tænker helt det samme. Hvis I er solgt på racen og der er et kvalitetskuld, og der er langt imellem dem, så hvorfor vælge fra pga. kønnet? Hanhunde kan ofte være langt nemmere end tæver. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Nu har mine forældre en Hovawart. Godt nok har han haft nogle dårlige oplevelser med fra kennelen, men jeg vil mene han er som alle andre racer (hanhund). Det hele handler jo bare om træning af hunden, og at den bliver aktiveret (som andre racer) . - og for at tilføje det, så er det også min farskone første hund . Så go for it! Ta en lille hanbasse . Hva farve vil i forresten ha den i? 1 farve, 2 eller 3? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 I flere racer er det omvendt af den gængse opfattelse. Her er det tæverne, der er nogle stride bananer. Ved af flere, der troede de burde starte ud med en tæve, fordi det var lettere - men i stedet endte med en han, og aldrig har fortrudt det. Selvfølgelig svært at ændre sit ønske, hvis det er opdrætter der insisterer på I skal have en tæve. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Mine generelle er faring er også at han hunde er nemmere at have med at gøre - Har haft tæver engang og min mening er at tæverne ikke knytter sig til en på samme måde som hannerne gør - det er i hvert fald min opfattelse/oplevelse:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Jeg troede oprindeligt jeg skulle ha' en tæve, men endte med en han-hund, da der kun var to tæver i kuldet. Og har overhovedet ikke fortrudt det Han er bare den dejligste og en del blidere end de tæver jeg har mødt af samme race.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kalp Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Tak for alle jeres input.. Jeg har heller ikke insisteret på en tæve, men opdrætter ville ikke sælge os en hanhund. (På grund af tidligere forklaring.) Vi har bare valgt at lytte til de mennesker som vi føler har meget erfaring inden for racen. Men ja har også selv mødt hanhunde der var mere medgørlige end tæver inden for forskellige racer. Men persoligt tror jeg også det har meget med den enkelte hunds personlighed at gøre.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts