Hop til indhold

Recommended Posts

Nedenstående er indlæg i "alt og intet" tråden som jeg har skrevet de sidste tre dage :blink::

Så sidder man her i sofaen og surfer HF, Luna ligger ved siden af travlt beskæftiget med at tygge i kødben. Jeg kan høre at hun rigtig går til den, og på et tidspunkt vil jeg lige se hvorfor hun dog går så meget til kødbenet som hun gør (det larmer)

Så er det sgu min hårbørste hun er ved at maltraktere

Jeg tror snart at jeg må oprette min egen lille tråd om Luna's finurligheder, man kan søreme godt mærke at hun er gået ind i sin sidste kønsmodning

Vi har været i skoven i dag, det er sådan et dejligt sted, der kommer aldrig en sjæl, så man kan rigtig nyde naturen og stilheden

Men i dag kom der en kvinde samtidig med os (uden hund), og hun gik noget stærkere end os, så ret hurtigt kom hun pænt langt foran. Men det kan sådan en hormon fyldt unghund som Luna da slet ikke have, tænkt sig at hun ikke gik forest, den gik bare slet ikke...

Så ude i denne her skov, hvor man normalt ikke kan høre en lyd, og hvor der kun var denne fremmede dame og mig (og Luna), begyndte Luna pludselig at trække samtidig med at hun skreg og hylede, den der dame skulle altså bare vente på os!

Det var slet ikke pinligt, jeg mener, jeg kunne på ingen måde skjule at det var Luna der skreg, og at jeg død og pine ikke kunne få hende til at holde op med det igen

Heldigvis var damen rigtig sød, så hun gik bare videre imens hun forsøgte at lade som ingenting, men jeg er ret sikker på at hun har gået og smågrinet for sig selv

Heldigvis så drejede hun til venstre en lille km fremme, så vi valgte selvfølgelig at gå lige ud

Men halvvejs på turen, så støder vi på den famøse dame igen (man går i en ring på den valgte tur, og vi var så bare gået hver sin vej), og Luna huskede straks at det var hende den frække fra før, som havde tilladt sig at gå foran os, så hun satte straks i et hyl og forsøgte at nå ned til damen

Damen var heldigvis så sød, at hun valgte at gå ned at den første sidevej hun stødte på, om hun rent faktisk skulle den vej, eller om hun fik medlidenhed med mig, det ved jeg så ikke

Så var Luna lige ved at springe hovedet af sig selv i går

Hun lå i sofaen og gnavede i (hvad jeg troede) sit kødben, men pludselig sagde det pffftttt ovre fra hende, så havde hun fandeme tygget hul i en lighter, heldigvis sprang den ikke....

Man skulle tro at hun var ved at skifte tænder i øjeblikket, hun gnaver i alt, og især ting hun ikke må gnave i

Da jeg havde taget lighteren fra hende, gav jeg hende i stedet en gulerod, og den gnaskede hun lige så ivrigt i

Men enten har hun fejlet et eller andet og den antibiotika hun får lige i øjeblikket har gjort hende rask igen, eller også er det den sidste kønsmodning, for hun laver da godt nok ballade i øjeblikket...

Ud over ovenstående, så er der alle de andre ting, såsom:

• Hun er begyndt at gø af kattene, hvilket hun aldrig har gjort før (der bliver slået hårdt ned på det)
  • Hun piver meget mere end hun plejer, sådan en "hvornår sker der noget" piven
  • Hun trækker meget mere på gåturerne
  • Hun har besluttet sig for at biler er lig med vildt, så når hun ser en bil på lang afstand, så begynder hun at skrige og trække for at få lov at løbe efter den
  • Hun gnaver i alt ting, og er også begyndt at stikke af med mine sko (dem gnaver hun dog ikke i)
  • Hun er blevet mere kælen, god ting :5up:

Ovenstående ændringer er indtrådt inden for den sidste uges tid, og jeg syntes godt nok at hun er blevet mærkelig :vedikke:

Hun er lige blevet 18 måneder, så det passer jo glimrende med at hun er gået ind i sin sidste kønsmodning, og dermed har kroppen fuld af hormoner og derfor ikke kan opføre sig ordentlig...

Er der andet at gøre end at væbne sig med en stor potion tålmodighed og vente på at det går over?

Luna er normalt en dejlig og rolig hund, og hun volder os stort set aldrig problemer, men lige i øjeblikket, der testes vores grænser altså gevaldigt, og i ingen af hendes andre kønsmodninger har hun været så slem som nu :megaked:

Og nej, hun er ikke overvældende slem, og hun er ikke til salg, det er bare lidt demotiverende at se ens ellers så rolige og afslappede hund opfører sig som et dampbarn :blink:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også overvejet at Luna skal have sin helt egen tråd med pudsige historier, for lige i øjeblikket producerer hun da nok af dem til at fylde en tråd :lol:

Det synes jeg bestemt, nyder dem virkelig :blink:

Både fordi det er rart at høre at man ikke er ene med at have en hund der er momentalt sindssyg, men mest fordi du beskriver det så fantastisk underholdende - karma for det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cajsa, som lige er fyldt 2 år, er i øvrigt også underlig for tiden.

Hun er lidt af en natte-gænger, og det er pisse træls at høre hende klapre rundt i stuen, når jeg forsøger at sove. Jeg prøver at ignorere hende, men det sidste stykke tid har jeg lukket hende ud, for jeg gider altså ikke vågne op til tis. Nu har jeg bestemt, at så må hun tisse, hvilket hun dejligt nok ikke har gjort. Men til gengæld er hun begyndt at gø :shock:

Sådan en rigtig træls, skinger gøen! Fedt når man står for at skulle flytte i lejlighed :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cajsa, som lige er fyldt 2 år, er i øvrigt også underlig for tiden.

Hun er lidt af en natte-gænger, og det er pisse træls at høre hende klapre rundt i stuen, når jeg forsøger at sove. Jeg prøver at ignorere hende, men det sidste stykke tid har jeg lukket hende ud, for jeg gider altså ikke vågne op til tis. Nu har jeg bestemt, at så må hun tisse, hvilket hun dejligt nok ikke har gjort. Men til gengæld er hun begyndt at gø :shock:

Sådan en rigtig træls, skinger gøen! Fedt når man står for at skulle flytte i lejlighed :damn:

Ok, det er så en af de ting jeg absolut ikke ville kunne leve med, INGEN, og jeg mener INGEN forstyrrer min nattesøvn...

Luna havde en lille uges tid som hvalp hvor hun forsøgte at skabe en fest om natten, men da hun fandt ud af at hendes fester altid endte med at hun måtte tilbringe resten af natten i buret, så stoppede hun ret hurtigt med det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne have hende :mrgreen: Hun er bare så NUTTET! :lun:

Arj, det går altså ikke, selvom hun er billigt til salg, så er hun som oftest guld værd, og jeg elsker hende over alt på jorden :lun:

Som her til morgen da jeg vågnede ved at der ikke længere var plads til mit hovedet på hovedpuden, det skyldes såmænd at katten havde lagt sig på den ene halvdel af puden, og Luna havde så besluttet sig for, at man da lå rigtig godt hvis man puttede hovedet helt tæt ind til katten :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg bestemt, nyder dem virkelig :blink:

Både fordi det er rart at høre at man ikke er ene med at have en hund der er momentalt sindssyg, men mest fordi du beskriver det så fantastisk underholdende - karma for det :lol:

Ok, det er så en af de ting jeg absolut ikke ville kunne leve med, INGEN, og jeg mener INGEN forstyrrer min nattesøvn...

Luna havde en lille uges tid som hvalp hvor hun forsøgte at skabe en fest om natten, men da hun fandt ud af at hendes fester altid endte med at hun måtte tilbringe resten af natten i buret, så stoppede hun ret hurtigt med det :blink:

Jeg er også træt af det. Heldigvis har hun kun gjort det med at gø 2 gange, så tror det er feset ind at jeg altså bliver i sengen, så man kan ligeså godt holde mund. Jeg er lykkelig for at Mingus bare snorker videre, tænk hvis han lod sig rive med.

Men hun er sær. Hun er også begyndt at gø hvis jeg lader mad stå på køkkenbordet. Og Cajsa er bare ikke typen der gør, medmindre der går nogen forbi haven eller kattene slås uden for hegnet, men det kan jeg heldigvis leve med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også træt af det. Heldigvis har hun kun gjort det med at gø 2 gange, så tror det er feset ind at jeg altså bliver i sengen, så man kan ligeså godt holde mund. Jeg er lykkelig for at Mingus bare snorker videre, tænk hvis han lod sig rive med.

Men hun er sær. Hun er også begyndt at gø hvis jeg lader mad stå på køkkenbordet. Og Cajsa er bare ikke typen der gør, medmindre der går nogen forbi haven eller kattene slås uden for hegnet, men det kan jeg heldigvis leve med.

Det lyder da som om at det er ved at gå op for hende at hun har en stemme :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg da bare glad for - eller noget.

Jeg havde bedre kunnet forstå det, hvis det var kommet da vi øvede halsgivning til rundering. Men det gør vi meget sjældent. Skøre hund :lol:

Altså, det er jo bare lidt ligesom at Luna lige har fundet ud af at hun er rigtig god til at pive, piveriet er måske bare lidt lettere at ignorere end gøeriet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er desværre nok bare en fase, hvor du må væbne dig med tålmodighed:lol:

Det tror jeg også, så jeg forsætter bare med at messe for mig selv, "når hun bliver 2 år, når hun bliver 2 år, når hun bliver....". Og INGEN af jer vover at foreslå at det måske ikke går over når hun bliver 2 år :blink:

Men for min skyld behøves Luna ikke skynde sig med at blive moden - er jo super gode historier og påfund, hun kommer med:klap:. Så kære Luna fortsæt du roligt lidt endnu - selvom mor er "lidt" træt af dig:lol:

Jeg syntes også historierne er meget sjove, bagefter, men lige når det står på så er jeg altså ikke nær så stolt :blink:

De fleste af tingene er til at leve med, især dem hun laver herhjemme, men når hun stiller sig ude på åben gade og skriger og dermed tiltrækker sig alles opmærksomhed (og folk tror jeg slår hende), så syntes jeg altså det er mindre charmerende :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites