Hop til indhold

Recommended Posts

Tjae.. Jeg har så fået hævnen for bare at tro, at min hund kunne det og derfor så ikke have gennemøvet det, indtil det sad helt på rygraden af hunden..

Først og fremmest er det nok pga at jeg tænkte, at jeg ikke rigtigt havde brug for kommandoen plads, nu hvor jeg har en selskabshund, der skal bruges til agility.

Meeeen... Jeg er nu ked af, at jeg slet ikke kan få ham til at følge mig, hvis jeg går med ham på venstre side og ikke kan få ham til at gå på plads.

Dexter er begyndt at vige væk når jeg vender venstre side til ham.:hmm: Og der har ikke været nogen bagvedliggende hændelse, som kunne være skyld i det...

Min hvalpetræner sagde bare at jeg skulle blive ved med at øve det.

Men det er jo svært når han slet ikke vil være på venstre side af mig.

Hvordan kan jeg pille øvelsen ned i små bidder, så jeg kan få ham lært øvelsen ordentligt?:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, tak for det fif:-D manglede lidt, hvor det var bedst at starte..

For tænkte nok lidt, at det skulle deles godt op. Så syntes ikke ligefrem at hundetrænerens fif, var mega godt, for man kan jo ikke øve en øvelse, hvis man ikke engang kan samarbejde med hunden om, at han skal være ved siden af en..

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh, tak for det fif:-D manglede lidt, hvor det var bedst at starte..

For tænkte nok lidt, at det skulle deles godt op. Så syntes ikke ligefrem at hundetrænerens fif, var mega godt, for man kan jo ikke øve en øvelse, hvis man ikke engang kan samarbejde med hunden om, at han skal være ved siden af en..

Nej, det er jo lige det :blink:

Det er også derfor jeg syntes du skal glemme alt om øvelsen, og evt. altid have godbidder på dig, hver gang han så ved et tilfælde stiller sig på din venstre side, så skynder du dig at rose og give godbidder. Og samtidig kan du også i træningssituationer se om du kan få ham til at nærme sig din venstre side, og så belønne massivt for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens få ham til at være ved venstre side, og endda få ham til at gå på plads når jeg sidder ned. Kan jeg træne det videre derfra?..

Og ved så ikke lige helt hvordan...:hmm:

Jeg ville stadig starte med at gøre ham tryg ved at være ved din venstre side når du står op, og hvis han kan dette når du sidder ned, så burde det forhåbentlig ikke tage lang tid også at gøre ham tryg ved det når du står op.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Ved at jeg skulle fokusere på, at han skulle være på venstre side og blive glad for dette, fandt jeg ud af problemet...

Jeg har åbenbart en vane med at gå på den forkerte side af vejen, når jeg går tur med Dexter. Så han var blevet lidt for vant til at være på højre side af mig. Så det var da klart, at han ikke ville være på den anden side til træning...:oops:

Så nu har jeg fokuseret på, overvejende at have ham på venstre side af mig, når jeg går med ham, men samtidig sørge for, at han er tryg ved begge sider. Og idag var det intet problem til træning!!:klap:

Han ville endda siden på plads uden tøven, selvom jeg ikke har fået det øvet så meget endnu!!

Så tak for fiffet Lonny..! Det var det, som gav mig svaret:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved at jeg skulle fokusere på, at han skulle være på venstre side og blive glad for dette, fandt jeg ud af problemet...

Jeg har åbenbart en vane med at gå på den forkerte side af vejen, når jeg går tur med Dexter. Så han var blevet lidt for vant til at være på højre side af mig. Så det var da klart, at han ikke ville være på den anden side til træning...:oops:

Så nu har jeg fokuseret på, overvejende at have ham på venstre side af mig, når jeg går med ham, men samtidig sørge for, at han er tryg ved begge sider. Og idag var det intet problem til træning!!:klap:

Han ville endda siden på plads uden tøven, selvom jeg ikke har fået det øvet så meget endnu!!

Så tak for fiffet Lonny..! Det var det, som gav mig svaret:mrgreen:

Hvor er I bare gode :5up:

Og ja, tit er det de helt små ting, man slet ikke tænker over, som gør hele forskellen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites