Gæst Michael K Lassen Skrevet September 24, 2010 Rapporter Share Skrevet September 24, 2010 Hejsa alle herinde. Nu har jeg været passiv bruger af hundeforum siden jeg skrev og spurgte om råd til hvilken vuf vi skulle vælge. Og vil lige sige tak for alle de gode tråde der er herinde, både min kæreste og jeg har haft stor støtte i dem Vi valgte at få en dejlig brun labrador, en "lille" han der idag ikke er så lille mere - hvor blev tiden af hvor han ikke var for tung til at have siddende på skødet? Han er 8 mdr og bare en dejlig, dum unghund. Vi gik/går til hundetræning i Albertslund hundeklub hvor hans søster også går og der fik vi afvide fra hendes ejere at hun var begyndt at halte og efter megen løben rundt så lagde hun sig og kunne næsten ikke rejse sig - da Aiko som vores hund hedder ikke har stamtavle vidste vi jo at risikoen for at han var syg er der, men hverken hans mor er far fejlede noget - hans far var med stamtavle og moren fejlede ingenting ifølge opdrætters dyrlæge og ja, idag kan jeg sidde og være bagklog og sige at vi skulle have fundet en hvalp med tavle - men det gjorde vi ikke og pga. det fik vi Aiko som er fantastisk. Men tilbage til pointen, efter vi fik den information fra hans søsters ejere så ringede vi til vores dyrlæge som vi heldigvis kender privat, hvilket betyder man kan ringe hele tiden og spørge løs om alt og hun svarer med glæde og hjælper med alt. Men hun sørgede for at vi blev henvist til Karlslunde dyrehospital allerede 2 dage efter så blev han røngtenfotograferet både hofter og albuer. Min største frygt var hans hofter, for nu havde søsteren åbenbart nogle dumme hofter, men men men hans hofter fejler ingenting :klap: men det gjorde hans venstre albue, der havde han en kommende ledmus, dvs at hans "nederste" knogle i venstre forben er vokset for hurtigt, så den var flækket oppe i knoklen - det betød jo selvfølgelig en operation som han fik 3 dage efter billederne var taget. Operationen gik perfekt og de fik fjernet det stykke der var flækket. Og nu skal han bare holdes i ro de næste 3 mdr fik vi afvide. Det er nu 1 mdr siden han blev opereret og det er gået fint nok med at holde ham i ro. Han er bestemt ikke glad for det og man kan tydeligt mærke han bare gerne vil ud og løbe rundt, brænde noget krudt af også savner han sine hundevenner. Vi har købt os fattige i Nina Ottoson og al det aktiveringslegetøj vi har kunne finde - for hvis ikke han kan blive fysisk træt de næste mange mdr, så må vi skrue op for den mentale aktivering og det er os gået fint - men ligegyldig hvor meget vi bruger det aktiveringslegetøj, træner derhjemme og går de korte ture vi nu må med ham, så han har prompte besluttet sig for at alt skal splittes ad derhjemme mens vi er væk - han er max alene 7½ time om dagen og nogle vil måske mene det er meget, men jeg arbejder fuldtid nu istedet for at studere og min kæreste er begyndt på officerskolen, men har mulighed for at cykle hjem i pauserne og vi gør det så godt vi kan og er så meget hjemme som muligt hos ham. Men han har altid været vant til at være alene i det tidsrum og har aldrig haft problemer med det, han har været den normale hvalp der legede lidt med nogle sko, strømper og tøj mens man var væk men det er os det eneste. Jeg er nået til vejs ende i min kreativitet for at finde på nye ting, hjælp? Jeg har virkelig brug for et råd til at han ikke føler behov for at ødelægge ting derhjemme mens vi er væk. Det skal lige siges det ikke er møbler og store ting han ødelægger, det er hvis der ligger noget papir på bordet eller nogle plasticposer han kan rive i mens vi er væk. Han får legetøj, som vi gemmer rundtomkring hver morgen når vi går hjemmefra. Jeg ved ikke om noget kan gøres anderledes, hvis ikke så fik jeg ihvertfald afløb for min frustration og er klar til at tage en tørn mere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 vi er flere med hunde der skal holdes i ro i øjeblikket. Her er nogle tips i tråden og der er også links i tråden til andre tråde med tips. http://www.hunde-forum.dk/hvalpe/19270-holde-en-hvalp-fuldstaendigt-i-ro.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Synes du skal lade være med at slå dig selv i hovedet med hvad der ikke lige er gået som I har tænkt jer. I gør hvad I kan for Aiko og tænker over hvordan I kan gøre hans liv bedre (synes jeg det fremgår) og i mine ører, også langt mere end gennemsnitshundeejeren. Det er ikke unormalt at unghunde kan få et tilbagefald og begynde at ødelægge lidt forskelligt, men jeg synes ikke det du beskriver lyder så slemt. Havde du skrevet at han gik i døre og karme ville jeg have siddet med en følelse af at det var synd for ham, men det lyder mere som om han bare beskæftiger sig selv lidt. Jeg synes at en hund skal have afløb for at flå ting i stykker (hvis man altså ikke har generelle problemer med det), så måske hvis du efterlod Aiko med en papkasse med lidt gode godbidder og legeting der ligger i vejen (så de ikke er så lette at få spist) så kan han gå ombord i papkassen hvis der er mere energi tilovers når gufferne er væk. Det kan godt være at det sviner, men det er en billig løsning, og hunden vil måske også fralægge sig vanen med at finde ting selv. Mht. den fysiske overskudsenergi, må han svømme?. De fleste labber kan vænnes til at elske en tur i hundesvømmehallen og så vil han blive fysisk brugt. Alle alene hunde har brug for lidt socialt sæmvær med andre hunde, men kender I ikke en ældre hund der ikke gider at lege, som I evt. kan invitere over på et fodersøg?. Anyway, god bedring med Aiko. Det er altid svært at skulle holde en unghund i ro, men dejligt at høre at I forsøger at gøre det så let for ham som muligt. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Har I prøvet med en fyldt kong eller marvben? I kan evt bruge hans tørfoder. Bløde det helt op i vand, stoppe det ind i kong/marvben og smid det i fryseren minimum 4 timer. Giv ham sådan en, når I går hjemmefra. Jeg brugte andet fyld også, og det er egentlig kun fantasien, der sætter grænser. Et par af mine mix: Tun, æbletern og ymer/a38 Makrel i tomat, ymer/a38 (det sviner en del) Smøreost, æbletern og ymer/a38 Jeg bruger kong'er og stopper et styk tørfoder i den lille ende, stiller kong i et tekrus, fylder og smider både krus og kong i fryseren, indtil det er stivnet nok til at kruset ikke længere er nødvendigt... Det kan være lidt flydende nogle gange:-D Luna fik 2 af dem, dengang hun begyndte på numre og efter det, stoppede hun faktisk. Dernæst tænker jeg på, hvor meget plads han har, når han er alene hjemme. Luna kunne ikke klare at have særlig meget plads. Og jeg synes ikke 7½ time er længe at være alene, men jeg var også længere tid væk, da jeg arbejdede og kommer nok til det igen, når jeg finder arbejde igen engang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Michael K Lassen Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Har I prøvet med en fyldt kong eller marvben? I kan evt bruge hans tørfoder. Bløde det helt op i vand, stoppe det ind i kong/marvben og smid det i fryseren minimum 4 timer. Giv ham sådan en, når I går hjemmefra. Jeg brugte andet fyld også, og det er egentlig kun fantasien, der sætter grænser. Et par af mine mix: Tun, æbletern og ymer/a38 Makrel i tomat, ymer/a38 (det sviner en del) Smøreost, æbletern og ymer/a38 Jeg bruger kong'er og stopper et styk tørfoder i den lille ende, stiller kong i et tekrus, fylder og smider både krus og kong i fryseren, indtil det er stivnet nok til at kruset ikke længere er nødvendigt... Det kan være lidt flydende nogle gange:-D Luna fik 2 af dem, dengang hun begyndte på numre og efter det, stoppede hun faktisk. Dernæst tænker jeg på, hvor meget plads han har, når han er alene hjemme. Luna kunne ikke klare at have særlig meget plads. Og jeg synes ikke 7½ time er længe at være alene, men jeg var også længere tid væk, da jeg arbejdede og kommer nok til det igen, når jeg finder arbejde igen engang. Han har en kong som vi fylder med noget lækkert hver morgen, men fryser den ikke ned, men det vil vi helt sikkert gøre fremover. Vi har en 50 kvm stor lejlighed, så der er ikke meget plads. Men han har stadig kun lille køkken, gang og soveværelse som da han var mindre. Sommetider har han adgang til stuen, hvis der i farten ikke er blevet lukket for gitteret derind til, men nu når jeg tænker mig om så er det faktisk os de gange han har ødelagt mest.. Tak for de gode opskrifter ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Michael K Lassen Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Synes du skal lade være med at slå dig selv i hovedet med hvad der ikke lige er gået som I har tænkt jer. I gør hvad I kan for Aiko og tænker over hvordan I kan gøre hans liv bedre (synes jeg det fremgår) og i mine ører, også langt mere end gennemsnitshundeejeren. Det er ikke unormalt at unghunde kan få et tilbagefald og begynde at ødelægge lidt forskelligt, men jeg synes ikke det du beskriver lyder så slemt. Havde du skrevet at han gik i døre og karme ville jeg have siddet med en følelse af at det var synd for ham, men det lyder mere som om han bare beskæftiger sig selv lidt. Jeg synes at en hund skal have afløb for at flå ting i stykker (hvis man altså ikke har generelle problemer med det), så måske hvis du efterlod Aiko med en papkasse med lidt gode godbidder og legeting der ligger i vejen (så de ikke er så lette at få spist) så kan han gå ombord i papkassen hvis der er mere energi tilovers når gufferne er væk. Det kan godt være at det sviner, men det er en billig løsning, og hunden vil måske også fralægge sig vanen med at finde ting selv. Mht. den fysiske overskudsenergi, må han svømme?. De fleste labber kan vænnes til at elske en tur i hundesvømmehallen og så vil han blive fysisk brugt. Alle alene hunde har brug for lidt socialt sæmvær med andre hunde, men kender I ikke en ældre hund der ikke gider at lege, som I evt. kan invitere over på et fodersøg?. Anyway, god bedring med Aiko. Det er altid svært at skulle holde en unghund i ro, men dejligt at høre at I forsøger at gøre det så let for ham som muligt. :5up: Vi har selv snakket om det med svømning, vi skal bare have fundet et sted hvor vi kan gøre det også er næste skridt at få ham i vandet . Vi har prøvet med andre hunde, men han kører helt op, hopper og danser og gider bestemt ikke kun lege fodersøg, han vil slås og løbe om kap så det er vi gået væk fra igen. Og ja, hellere en papkasse end alle de vigtige papirer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Han har en kong som vi fylder med noget lækkert hver morgen, men fryser den ikke ned, men det vil vi helt sikkert gøre fremover. Vi har en 50 kvm stor lejlighed, så der er ikke meget plads. Men han har stadig kun lille køkken, gang og soveværelse som da han var mindre. Sommetider har han adgang til stuen, hvis der i farten ikke er blevet lukket for gitteret derind til, men nu når jeg tænker mig om så er det faktisk os de gange han har ødelagt mest.. Tak for de gode opskrifter ! Når den er frossen, tager det længere tid at få det ud:-D Luna havde i sin tid kun gangen, så ja det kan være at I skal lukke af til stuen fast.. i en periode:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst minmilo Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Hejsa alle herinde. Nu har jeg været passiv bruger af hundeforum siden jeg skrev og spurgte om råd til hvilken vuf vi skulle vælge. Og vil lige sige tak for alle de gode tråde der er herinde, både min kæreste og jeg har haft stor støtte i dem Vi valgte at få en dejlig brun labrador, en "lille" han der idag ikke er så lille mere - hvor blev tiden af hvor han ikke var for tung til at have siddende på skødet? Han er 8 mdr og bare en dejlig, dum unghund. Vi gik/går til hundetræning i Albertslund hundeklub hvor hans søster også går og der fik vi afvide fra hendes ejere at hun var begyndt at halte og efter megen løben rundt så lagde hun sig og kunne næsten ikke rejse sig - da Aiko som vores hund hedder ikke har stamtavle vidste vi jo at risikoen for at han var syg er der, men hverken hans mor er far fejlede noget - hans far var med stamtavle og moren fejlede ingenting ifølge opdrætters dyrlæge og ja, idag kan jeg sidde og være bagklog og sige at vi skulle have fundet en hvalp med tavle - men det gjorde vi ikke og pga. det fik vi Aiko som er fantastisk. Men tilbage til pointen, efter vi fik den information fra hans søsters ejere så ringede vi til vores dyrlæge som vi heldigvis kender privat, hvilket betyder man kan ringe hele tiden og spørge løs om alt og hun svarer med glæde og hjælper med alt. Men hun sørgede for at vi blev henvist til Karlslunde dyrehospital allerede 2 dage efter så blev han røngtenfotograferet både hofter og albuer. Min største frygt var hans hofter, for nu havde søsteren åbenbart nogle dumme hofter, men men men hans hofter fejler ingenting :klap: men det gjorde hans venstre albue, der havde han en kommende ledmus, dvs at hans "nederste" knogle i venstre forben er vokset for hurtigt, så den var flækket oppe i knoklen - det betød jo selvfølgelig en operation som han fik 3 dage efter billederne var taget. Operationen gik perfekt og de fik fjernet det stykke der var flækket. Og nu skal han bare holdes i ro de næste 3 mdr fik vi afvide. Det er nu 1 mdr siden han blev opereret og det er gået fint nok med at holde ham i ro. Han er bestemt ikke glad for det og man kan tydeligt mærke han bare gerne vil ud og løbe rundt, brænde noget krudt af også savner han sine hundevenner. Vi har købt os fattige i Nina Ottoson og al det aktiveringslegetøj vi har kunne finde - for hvis ikke han kan blive fysisk træt de næste mange mdr, så må vi skrue op for den mentale aktivering og det er os gået fint - men ligegyldig hvor meget vi bruger det aktiveringslegetøj, træner derhjemme og går de korte ture vi nu må med ham, så han har prompte besluttet sig for at alt skal splittes ad derhjemme mens vi er væk - han er max alene 7½ time om dagen og nogle vil måske mene det er meget, men jeg arbejder fuldtid nu istedet for at studere og min kæreste er begyndt på officerskolen, men har mulighed for at cykle hjem i pauserne og vi gør det så godt vi kan og er så meget hjemme som muligt hos ham. Men han har altid været vant til at være alene i det tidsrum og har aldrig haft problemer med det, han har været den normale hvalp der legede lidt med nogle sko, strømper og tøj mens man var væk men det er os det eneste. Jeg er nået til vejs ende i min kreativitet for at finde på nye ting, hjælp? Jeg har virkelig brug for et råd til at han ikke føler behov for at ødelægge ting derhjemme mens vi er væk. Det skal lige siges det ikke er møbler og store ting han ødelægger, det er hvis der ligger noget papir på bordet eller nogle plasticposer han kan rive i mens vi er væk. Han får legetøj, som vi gemmer rundtomkring hver morgen når vi går hjemmefra. Jeg ved ikke om noget kan gøres anderledes, hvis ikke så fik jeg ihvertfald afløb for min frustration og er klar til at tage en tørn mere Puha lille stakkel håber han får det godt snart... jeg ville give ham nogen marvben med frosset leverpostej eller andet godt.. og så et rigtig okseben for det kan han bruge flere timer på at tykke på held og lykke med det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Jeg tror han skal have noget beroligende for at klare sig. Det er jo ikke naturligt for en så ung hund at holde sig så meget i ro... Snak med dyrlægen om noget mildt beroligende. Der er sikkert HF'ere, der har forslag til noget, der er mildt og uskadeligt. Foreslå dyrlægen de ting. Men når han er så ung som han er og når han har de led-problemer som han har, så skal I nok snakke med dyrlægen om ALT hvad I gør med ham. Umiddelbart synes jeg at svømning lyder som en god ide, hvis I har en bil, I kan putte ham ind i, så han bliver kørt fra dør til dør.. Der er en svømmehal i Tåstrup: Taastrup Hundesvømning - Velkommen til Taastrup Hundesvømning! --Snak med dyrlægen om hvor tit han kan tåle at svømme. Han vil jo sikkert elske det, og han vil altså blive rigtig dejlig træt af det. Jeg synes også, at det er vigtigt at han får optimalt foder for hans situation. Det er også noget I skal snakke med dyrlægen om. Han er ikke rigtig udvokset, så selv om hans hofter er fine nu, så KAN det ændre sig de næste måneder hvis han fodres forkert eller hvis hans motion er forkert. Denne hundesvømning er billigere... men selvfølgelig osse længere væk: Mandsholm Hundemotion - Startside (Hunde uden stambog er altså ret dyre.....men det ved I godt....nu ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Nb.. Vandet i Tåstrup Hundesvøm er koldt.. Og der ligger hundene ret tæt og svømmer ved siden af hinanden.. Luna kan ikke lide det og ligger derfor skævt i vandet, for at holde øje med naboen.. Derfor er Tåstrup valgt fra for os. Jeg skal selv til at svømme i Mandsholm (som også har labrador opdræt ved siden af:-D), når jeg får skrabet penge sammen til et kort.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 (Hunde uden stambog er altså ret dyre.....men det ved I godt....nu ) Det kan hunde med stambog, nu altså også være;-) Og vores sidste lab uden stambog fejlede intet før hun blev gammel.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Det kan hunde med stambog, nu altså også være;-) Og vores sidste lab uden stambog fejlede intet før hun blev gammel.. Jarh... Måske er der snarere købers manglende erfaring, der koster..... Men en hvalp med DKK stambog er forsikret på den måde, at hvis hunden er invalideret af sin arvelige sygdom, så får man pengene for hvalpen tilbage ved aflivning, eller man får nedslag i prisen hvis man vælger at beholde hvalpen og kæmpe for den.. Jeg oplever, at i dag er der uhyggeligt mange labber, der har problemer med hofter og/eller albuer. Af dem, der "bare skulle være en god familiehund uden papirer..." Nu går de i snor næsten hele tiden og må hverken det ene eller det andet... ---mens ejerne bare venter på at smerterne skal blive så slemme så de må sige farvel... Det er faktisk ret sjældent at jeg i dag møder stambogsførte labber. Nok fordi der er et stort udbud af "næsten rene" labber.. Til en meget, meget lav pris. De billige labber har måske stambogsførte forældre. Men de er ikke blevet fotograferet for HD-AA. Og der ER reelt et problem i racen. Det er jo bare ikke til at sortere de hunde fra, der har en smule dårlige hofter uden systematisk at undersøge alle de hunde, der bruges til avl. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Michael K Lassen Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Jeg tror han skal have noget beroligende for at klare sig. Det er jo ikke naturligt for en så ung hund at holde sig så meget i ro... Snak med dyrlægen om noget mildt beroligende. Der er sikkert HF'ere, der har forslag til noget, der er mildt og uskadeligt. Foreslå dyrlægen de ting. Men når han er så ung som han er og når han har de led-problemer som han har, så skal I nok snakke med dyrlægen om ALT hvad I gør med ham. Umiddelbart synes jeg at svømning lyder som en god ide, hvis I har en bil, I kan putte ham ind i, så han bliver kørt fra dør til dør.. Der er en svømmehal i Tåstrup: Taastrup Hundesvømning - Velkommen til Taastrup Hundesvømning! --Snak med dyrlægen om hvor tit han kan tåle at svømme. Han vil jo sikkert elske det, og han vil altså blive rigtig dejlig træt af det. Jeg synes også, at det er vigtigt at han får optimalt foder for hans situation. Det er også noget I skal snakke med dyrlægen om. Han er ikke rigtig udvokset, så selv om hans hofter er fine nu, så KAN det ændre sig de næste måneder hvis han fodres forkert eller hvis hans motion er forkert. Denne hundesvømning er billigere... men selvfølgelig osse længere væk: Mandsholm Hundemotion - Startside (Hunde uden stambog er altså ret dyre.....men det ved I godt....nu ) Som jeg har skrevet kender vi vores dyrelæge privat, så har hende indover alt hvad vi foretager os med ham. Og hun har ikke forslået noget beroligende og jeg vil os allerhelst undgå at give ham det. Vi har allerede styr på det med hans foder, han får ikke ligeså meget som før da han hurtigt bliver tyk og det vil bestemt ikke gavne hans led. Ja, vi har bil - så det er bare at køre derud.. Ja, hunde uden stambog er dyre og det har kostet os 16.000 men nu er Aiko uden og han er den bedste . Også tager vi udgifterne med.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Nb.. Vandet i Tåstrup Hundesvøm er koldt.. Og der ligger hundene ret tæt og svømmer ved siden af hinanden.. Luna kan ikke lide det og ligger derfor skævt i vandet, for at holde øje med naboen.. Derfor er Tåstrup valgt fra for os. Jeg skal selv til at svømme i Mandsholm (som også har labrador opdræt ved siden af:-D), når jeg får skrabet penge sammen til et kort.. EJ! Det lyder helt vildt! Med flere hunde i bassinet?? Det har jeg da aldrig været ude for i de tre år min Ramses gik til svømning ugentlig i Roskilde... Der var to bassiner. Og vi havde da ALTID det ene bassin for os selv.. Men det er jo osse 10 år siden... Der er nok blevet mere rift om tiderne i dag.. Mandsholm ser helt fornuftig ud.. Osse prismæssigt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 24, 2010 Rapporter Share Besvaret September 24, 2010 Jarh... Måske er der snarere købers manglende erfaring, der koster..... Men en hvalp med DKK stambog er forsikret på den måde, at hvis hunden er invalideret af sin arvelige sygdom, så får man pengene for hvalpen tilbage ved aflivning, eller man får nedslag i prisen hvis man vælger at beholde hvalpen og kæmpe for den.. Jeg oplever, at i dag er der uhyggeligt mange labber, der har problemer med hofter og/eller albuer. Af dem, der "bare skulle være en god familiehund uden papirer..." Nu går de i snor næsten hele tiden og må hverken det ene eller det andet... ---mens ejerne bare venter på at smerterne skal blive så slemme så de må sige farvel... Det er faktisk ret sjældent at jeg i dag møder stambogsførte labber. Nok fordi der er et stort udbud af "næsten rene" labber.. Til en meget, meget lav pris. De billige labber har måske stambogsførte forældre. Men de er ikke blevet fotograferet for HD-AA. Og der ER reelt et problem i racen. Det er jo bare ikke til at sortere de hunde fra, der har en smule dårlige hofter uden systematisk at undersøge alle de hunde, der bruges til avl. Vil du møde os? For så møder du en stambogsført lab med hd og aa. Men det er noget vi kan tage et andet sted, da det her er Michael og Aiko's tråd:-D EJ! Det lyder helt vildt! Med flere hunde i bassinet?? Det har jeg da aldrig været ude for i de tre år min Ramses gik til svømning ugentlig i Roskilde... Der var to bassiner. Og vi havde da ALTID det ene bassin for os selv.. Men det er jo osse 10 år siden... Der er nok blevet mere rift om tiderne i dag.. Mandsholm ser helt fornuftig ud.. Osse prismæssigt.. Jeg må hellere lige forklare:-D I Tåstrup har de 3 opbyggede mmm firkanter.. I et af disse, er der et modstandskar. De to andre har 2 kar i hver. Dvs hundene er i hver sit kar, men vi snakker cm imellem karrene. Og jeg ved at hunde kan hoppe over (vi har selv oplevet det, en veninde's lab ville over og svømme sammen med Luna istedet for i karret ved siden af:lol:). Det er for tæt for Luna.. Mandsholm har 2 separate kar med et par meter eller mere (jeg er ikke god til distancer).. Og derfor det sted, jeg vil vælge, selvom det er lidt længere end at køre til Tåstrup:-D Og ja Mandsholm har acceptable priser, synes jeg. Nu skal jeg så bare have min far med på ideen om at låne mig bilen 2 gange om ugen hehe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts