Gæst Malene v. Skrevet September 25, 2010 Rapporter Share Skrevet September 25, 2010 Hej Alle, Nu kommer december jo om et par måneder og jeg tænker på, om jeg allerede nu, kan gøre noget for, at forbygge, at Bella ikke bliver bange for fyrværkeri? Sidste år var hun ret bange, men hun var kun 13 uger, så mon hun husker det? Håber jo mest af alt, at hun kan lære IKKE, at være bange, ligesom hun er vandt til, at en ambulance pludseligt kommer forbi med udrykning. Hvad har i andre gjort med jeres vovser deres første nytår og hvordan har de det med bragene nu? Vil gerne høre om både fejl og succes oplevelser:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret September 25, 2010 Rapporter Share Besvaret September 25, 2010 Hun husker det desværre nok... Du kan træne med lydcd'er - og det skal du igang med nu hvis det er. Generelt kan du træne med forskellige høje lyde og se hvordan hun reagerer. Du skal selvfølgelig ikke kaste med grydelåg o.lign med det samme, men ligesom bygge det lidt op. Min ældste hund har tidligere reageret ret kraftigt på lyde. Og jeg har de seneste år givet ham diazepam sammen med noget urtemedicin. Det bliver også tilgangen i år... I hvert fald til ham. Jeg giver Svea urtemedicin - hun reagerer ikke på fyrværkeri, men såfremt Oscar reagerede ville jeg ikke risikere at hun blev påvirket af det. Willa får også urtemedicin og vi træner da så småt lyde nu også. Hvis jeg føler hun reagerer på lyde op mod nytårsaften så får hun diazepam og urtemedicin eller zylkene kombineret med urtemedicin. Zylkene binder eftersigende på de samme receptorer som diazepam... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Missing Besvaret September 27, 2010 Rapporter Share Besvaret September 27, 2010 En af mine hunde var panisk ved nytår. Vi fik det desværre aldrig klaret helt. Løsningen blev stille og roligt nytår hjemme sammen med os. Og så ind i sengen ved midnatstid. Hun gik fra at være panisk til næsten ikke at løfte hovedet, men at være i sengen med os var et krav. Min kollega har haft stort held med Bach's Blomsterterapi, men det er jo ikke træning, hvilket klart vil være det bedste, såfremt det kan lade sig gøre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret September 27, 2010 Rapporter Share Besvaret September 27, 2010 Træningen kunne/skulle havet været startet for længst Din hund vil nok godt kunne genkende situationen og derved højst sandsynligt gentage den adfærd hun havde sidst. Er det lydene eller lyset hun er bange for? Jeg har gået ture nær en skydebane med min hund da hun var ung. Det har hjulpet en del på hendes adfærd i forhold til lydene. Ellers er der jo c.d'er til samme formål. Nytårs aften hos os foregår hjemme - når kl er 12, bliver gardinerne rullet ned og musikken blæser ud på fuld drøn. Imens skaber jeg mig lidt fjollet og deler lækre guffer ud :blink: Lua får Baldrian i "skud perioden" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene v. Besvaret September 27, 2010 Rapporter Share Besvaret September 27, 2010 Træningen kunne/skulle havet været startet for længst Din hund vil nok godt kunne genkende situationen og derved højst sandsynligt gentage den adfærd hun havde sidst. Er det lydene eller lyset hun er bange for? Jeg har gået ture nær en skydebane med min hund da hun var ung. Det har hjulpet en del på hendes adfærd i forhold til lydene. Ellers er der jo c.d'er til samme formål. Nytårs aften hos os foregår hjemme - når kl er 12, bliver gardinerne rullet ned og musikken blæser ud på fuld drøn. Imens skaber jeg mig lidt fjollet og deler lækre guffer ud :blink: Lua får Baldrian i "skud perioden" Det var kun lyde sidste år. Vi havde også nedrullet gardiner, men lyset kunne anes. Lydene reagerede hun først på omkring kl. 24, hvor det gik løs udenfor. Jeg havde tv på høj lyd og vi var gået i seng kl. 22 og sov til 23:30, hvor hun nervøst puffede til mig, ligesom for, at spørge om, det hele nu var ok. Jeg ignorerede hende og lod som jeg sov videre. Kl. 2 sov Bella som en sten igen. Vil prøve, at købe en CD med lydene, som vi kan træne med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret September 27, 2010 Rapporter Share Besvaret September 27, 2010 Jeg lavede en lign tråd for noget tid siden... http://www.hunde-forum.dk/adfaerd/18059-gode-rad-og-ovelser-mod-fyrvaerkeribange-hunde-soges.html Good luck :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts