Hop til indhold

Jeg blir' åndssvag..!

Recommended Posts

I dag, indenfor 2 timer, har Arnold tisset på gulvet tre gange! Ikke bare små sjatter... næh nej, første gang stod han og tissede en ordentlig pøl, imens jeg løb ud på toilettet efter papir, og da jeg kom tilbage var han stadig i fuld gang! :vuf:

anden gang var lige efter han var vågnet, jeg var klar til at rejse mig, skulle det være, han strækker sig og midt i strækket så tisser han igen! "nå ja, herre gud, jeg kunne jo lige have været lidt hurtigere, ingen sure miner" :roll:

tredje gang har han siddet og tygget i et gnaveben og jeg ved, at nu skal der tisses. Så jeg rejser mig op, tager jakke på og distraherer ham fra at tisse med det samme, ved at kalde på ham imens jeg tager jakken på. men hvad gør kræet, han stiller sig og tisser igen! Denne gang blev det for meget for mig, blev virkelig hidsig, for jeg var jo klar! :evil:

Og han havde lige tisset inden vi gik ind fra sidste luftning i haven.. enten har han drukket mere end han plejer fordi han har været til hundetræning, eller også er han ved at få en urinvejsinfektion! Har aldrig oplevet noget lignende med ham!

Det er sådan noget der kan drive mig til vanvid, når det går godt nok til hverdag og han så lige pludselig bare pisser over det hele.. så kan man jo ikke regne med noget som helst..

bare et surt opstød fra en hvalpe-ejer der snart ikke orker mere tisseri på hendes trægulve..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gud hvor jeg kender det.

De luxe havde en af de dage igår, hvor han bare blev ved med at tisse ud over det hele, uden at markere først at han faktisk skulle tisse :stupid:.

Det jeg gør når jeg opdager at han tisser så siger jeg nej, og snakker bare en masse til ham imens jeg tager sko og jakke på, også er det bare ud og så rose ham til skyerne når han gør det udenfor. Selvom man bare har lyst til at sige "slemme slemme hund :damn:"

Men nu havde han også fået meget at drikke, fordi jeg havde lavet the til ham med honning, så det kunne lindre smerterne i hans hals :oops:.

Så det er nok også derfor :???:

Hvor gammel er jeres hund nu :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gud hvor jeg kender det.

De luxe havde en af de dage igår, hvor han bare blev ved med at tisse ud over det hele, uden at markere først at han faktisk skulle tisse :stupid:.

Det jeg gør når jeg opdager at han tisser så siger jeg nej, og snakker bare en masse til ham imens jeg tager sko og jakke på, også er det bare ud og så rose ham til skyerne når han gør det udenfor. Selvom man bare har lyst til at sige "slemme slemme hund :damn:"

jeg har bare fået at vide at man ikke må afbryde dem/flytte dem/skælde dem ud, for så lærer de at det ikke er rart at tisse i nærheden af en.. :confused: så jeg venter pænt til han er færdig og så er der jo i realiteten ingen grund til at tage ham med ud, det skulle da lige være for at markere for ham, at man altid går udenfor, sammenhængende med tisning, uanset rækkefølge..

Men nu havde han også fået meget at drikke, fordi jeg havde lavet the til ham med honning, så det kunne lindre smerterne i hans hals :oops:.

Så det er nok også derfor :???:

Hvor gammel er jeres hund nu :-D

han skulle vist gerne være lige så gammel som deluxe? :mrgreen: Han er født den 16/6-2010, så han er snart 15 uger :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg 'skovler' altid hvalpen op, så den ligger på ryggen i favnen - også hvis den bliver grebet midt i tisseriet - de gange jeg har gjort det, er tisseriet stoppet så snart den ligger på ryggen i min arm og så er det bare udenfor.

Det kræver selvfølgelig at hvalpen er tryg ved, at blive løftet op og placeret på den måde.

Hvalpen tisser jo ikke indenfor for at irritere en, den gør det fordi, at når den skal, jamen så skal den :genert:

Så hvis du skal blive irriteret, så bliv det på dig selv :blink:

Du må få fat på hvalpen, inden du får fat i jakken... det kan godt give en efterårsforkølelse, hvis man kommer ud i kulden mange gange i løbet af dagen, uden at have nået jakken, men tilgengæld slipper man for tisseriet indenfor :mrgreen:

Det kan godt være, at hvalpen har en infektion og hvis du mistænker det, så tag en tur forbi dyrlægen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

han skulle vist gerne være lige så gammel som deluxe? :mrgreen: Han er født den 16/6-2010, så han er snart 15 uger :hjerte:

Ups læste ikke det du havde skrevet med fed.

Jeg har aldrig hørt at man ikke måtte afbryde dem :vedikke:.

det har vi gjort mange gange.

Men skælde dem ud må man heller ikke, så de skal jo bare tisse og det er nu :engel:. Så det gør vi heller ikke vi sigger bare nej og får ham hurtigt ud og roser ham til skyerne og så får han godbidder, hvis vi vel og mærket har nået at få dem med ud :-D, ellers bliver han aet lidt bag øret, mnnh det synes han er dejligt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

De små pus kan jo slet ikke styre deres tisseri... :lun:

De er ligesom babyer.. DE kan heller ikke "pottetrænes" før de er modne til det.

Hvalpenes MENNESKER kan trænes i, hvad de kan gøre for at undgå for mange indendørs søer. Det nemmeste er nok at opholde sig meget udendørs sammen med hvalpen. Og selvfølgelig roooose og give godter for hver eneste lille udendørspyt..

Indendørs må man lære sig hvornår der er størst chance for en tissetår, og så gå ud en halv time før. Gummistøvler og en løs jakke kan være en god ide. Man kan også sørge for en lav temperatur indendørs, så man går rundt med en tyk trøje på hele tiden. Så skal man jo bare hoppe i gummistøvler, --eller træsko--- når det er tissetid.

Kommer der en tår indendørs, så er det bare ærgerligt. Tag hvalpen ud, stille og roligt. IKKE noget skældud eller jammer... Det er ikke hvalpens skyld. Det er ejeren der ikke sørgede for det rigtige underlag at tisse på...

Bagefter må man så tørre tåren på gulvet op...

Hvis man er alene med sin hvalp, så er det altså vigtigt at prioritere: Og "hvalp-ud-og-tisse" er altså vigtigere end "tørre-tis-op" eller "tage-jakke-på":mrgreen:.

HUSK at roooose og give godter når der kommer noget udendørs...:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

I knooow! :mrgreen:

der er åbenbart rigtig mange kuld der er kommet på den dato i år :rolleyes: hos min dyrlæge har de tre hvalpe med samme fødselsdato, hvis ikke flere..!

Hahah du husker godt hvis du han huske De luxe fødselsdag :mrgreen:.

Ej idag kom jeg i tvivl om han var 13 eller 14 uger, så jeg måtte lige side og regne lidt :stupid: Hahaha.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahah du husker godt hvis du han huske De luxe fødselsdag :mrgreen:.

Ej idag kom jeg i tvivl om han var 13 eller 14 uger, så jeg måtte lige side og regne lidt :stupid: Hahaha.

hehe, ja, jeg glemmer også nogle gange at holde styr på det :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

He he - sådan er det med hvalpe :drille:

Der kan også ligge lidt stress i det - at tisse er jo en dæmpet signal for hunden og hvis vi mennekser er lidt oppe at køre - har travlt med andre ting - så kan de for at dæmpe ned på det hele lave sådan nogle unoder som at tisse.

Jeg har da selv oplevet med mine hvalpe i sær omkring spisetid hvor man render rundt i køkkenet og laver mad og deslige - at så har de trådt af på naturens veje - dette tror jeg hænger sammen med at de lige fortæller at vi bare kan tage det lidt roligt.

Hvis man en gang har vist hvalpen/hunden at man bliver irriteret - så kan man forværre hele situationen.

Link til indlæg
Del på andre sites